Τι καταγγέλλουν οι Θεσσαλονικείς στον Συμπαραστάτη του Δημότη
Παράνομη στάθμευση, τραπεζοκαθίσματα και έλλειψη καθαριότητας στη «μαύρη» λίστα.
Συνολικά 100 έγγραφες καταγγελίες δέχθηκε ο Συμπαραστάτης του Δημότη μέσα στο 2016, αριθμός διπλάσιος σε σύγκριση με το 2015.
Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση που παρουσιάστηκε σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, οι καταγγελίες αφορούν σε ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων αρμοδιότητας των υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης.
«Οι καταγγελίες που υποβάλλονται σε εμάς αποτελούν έναν δείκτη για τα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και αναδεικνύουν τα σημεία τριβής με τις υπηρεσίες. Η επεξεργασία τους μπορεί να παράσχει χρήσιμα συμπεράσματα στο Δημοτικό Συμβούλιο και τη Διοίκηση του Δήμου για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης», σημειώνει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, Απόστολος Αγγελόπουλος.
Αναλυτικά τα προβλήματα, έτσι όπως προκύπτουν από τις καταγγελίες των πολιτών από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016:
Ελεγχόμενη στάθμευση – Αναγκαστικά μέτρα
Ο Συμπαραστάτης δέχθηκε καταγγελίες πολιτών για κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών από τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Σε πολλές περιπτώσεις, η οφειλή για την οποία επιβλήθηκε η κατάσχεση αφορούσε παραβάσεις ΚΟΚ που είχαν βεβαιωθεί πριν από πολλά χρόνια πριν το έτος 2000.
«Ο Συμπαραστάτης διαμεσολάβησε προς την υπηρεσία ζητώντας την επικαιροποίηση των στοιχείων των οφειλετών στις περιπτώσεις παλαιών οφειλών πριν την αποστολή των χρηματικών καταλόγων, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι πολίτες», αναφέρεται στην έκθεση.
Παράνομη στάση και στάθμευση
Υποβλήθηκαν καταγγελίες για την παράνομη στάση και στάθμευση σε πολλές κεντρικές οδούς της πόλης. «Σε ώρες αιχμής κεντρικοί δρόμοι λειτουργούν με μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας. Αυτό μας επισημάνθηκε για την Αγίου Δημητρίου, την Δωδεκανήσου και άλλες οδούς. Η Δημοτική Αστυνομία με το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει συμβάλει κατασταλτικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος της παράνομης στάσης και στάθμευσης, βεβαιώνοντας μηνιαίως χιλιάδες παραβάσεις. Ωστόσο το πρόβλημα παραμένει οξύ σε πολλούς κεντρικούς δρόμους της πόλης υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών», σημειώνεται.
Κατάληψη κοινόχρηστου χώρου
Μεγάλος ήταν ο αριθμός των καταγγελιών που αφορούν στο ζήτημα της κατάληψης κοινόχρηστου χώρου από επιχειρήσεις της πόλης. Οι περισσότερες καταγγελίες έγιναν για την Πλατεία Πετρακάκη και την οδό Κατούνη στα Λαδάδικα. «Ειδικά επί της πλατείας Πετρακάκη αυτό που συμβαίνει συνιστά κατάργηση της έννοιας της κοινόχρηστης πλατείας. Υφίσταται μόνιμη κατάληψη όλης της πλατείας και πέριξ του συντριβανιού, από επιχειρήσεις αλλά και από σταθμευμένα δίκυκλα επάνω στο πεζοδρόμιο», τονίζεται από τον Συμπαραστάτη του Δημότη.
Άλλες καταγγελίες αφορούν στα εξής μέρη του κέντρου:
Πεζόδρομος Αγίας Σοφίας Πλατεία Αριστοτέλους Πλατεία Άθωνος Οδός Μητροπόλεως κ.α.
Καθαριότητα
Στα θέματα καθαριότητας οι καταγγελίες αφορούν κυρίως τον μη επαρκή καθαρισμό οδών, την έλλειψη κάδων και κίνησης απορριμματοφόρων. Τα προβλήματα εντοπίστηκαν στην τοποθέτηση κάδων μπροστά σε εισόδους οικοδομών, στην μη ικανοποιητική αποκομιδή των απορριμμάτων και σε αρκετές περιπτώσεις στην απουσία κάδων από σημεία με ιδιαίτερη επιβάρυνση, όπως μπροστά από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Καθυστερήσεις από την Πολεοδομία
Σύμφωνα με τον Συμπαραστάτη του Δημότη, υπήρξαν φορές που η Πολεοδομία καθυστέρησε να εξυπηρετήσει τους πολίτες. «Επισημάναμε στην υπηρεσία την ανάγκη της έγκαιρης κατά το δυνατόν απάντησης στους πολίτες», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Αδέσποτα
Στο γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη έφτασαν καταγγελίες για αδέσποτα σκυλιά, τα οποία εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά.
Υπαίθρια διαφήμιση
Η παράλειψη του Δήμου να καθορίσει θέσεις για την υπαίθρια διαφήμιση οδήγησε σε καταγγελία στον Συμπαραστάτη του Δημότη. Η υπηρεσία ζήτησε την επίσπευση των διαδικασιών «για τον καθορισμό επαρκών και κατάλληλων θέσεων υπαίθριας διαφήμισης, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της αφισορύπανσης στους δρόμους της πόλης».
Καθαρισμός οικοπέδων
Μετά από καταγγελίες πολιτών για οικόπεδα που αποτελούν εστία μόλυνσης έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες από την υπηρεσία για τον καθαρισμό.
Πληρωμές με κάρτες
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη διαμεσολάβησε προς την υπηρεσία για την υιοθέτηση συστήματος πληρωμής με κάρτες στα ταμεία του δήμου. «Μετά την απαραίτητη διαδικασία για την νόμιμη υιοθέτηση του τρόπου αυτού πληρωμής αναμένεται σύντομα η παροχή αυτής της δυνατότητας προς τους πολίτες», σημειώνεται στην έκθεση.
ΚΕΠ
Οι καταγγελίες αφορούσαν τη συμπεριφορά υπαλλήλου και την εσφαλμένη ενημέρωση του πολίτη σχετικά με δικαίωμά του.
Κοιμητήρια
Οι πολίτες κατήγγειλαν προβλήματα στη διαδικασία εκταφών. «Καλέσαμε την υπηρεσία των κοιμητηρίων να μεριμνήσει για την βελτίωση της διαδικασίας εκταφών λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερα ευαίσθητη διαδικασία. Ιδίως να εξετάσει τη βελτίωση του τρόπου ειδοποίησης των συγγενών», υπογραμμίζεται.
Παράνομο εμπόριο
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη δέχθηκε καταγγελία για το παράνομο εμπόριο που αναπτύσσεται στη νέα Παραλία.
Κατεστραμμένο οδόστρωμα
Έγιναν καταγγελίες για κατεστραμμένο οδόστρωμα σε διάφορες οδούς της πόλης.
Καθυστερήσεις σε κλαδέματα δέντρων
Αναφορές πολιτών έκαναν λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις σε κλαδέματα δέντρων σε διάφορες περιοχές του δήμου.