Τι πουλάει τα Χριστούγεννα η Θεσσαλονίκη;

Όσα είπαν οι μαγαζάτορες της πόλης!

Μυρτώ Τούλα
τι-πουλάει-τα-χριστούγεννα-η-θεσσαλον-527276
Μυρτώ Τούλα

Εικόνες: Δημήτρης Τσίπας | Λέξεις: Μυρτώ Τούλα

Η χριστουγεννιάτικη περίοδος είναι αναμφίβολα η καλύτερη εποχή όσον αφορά την αγορά και τα ψώνια. Δώρα, τραπέζια με φαγητό και στολίδια είναι αυτά που κυριαρχούν τον Δεκέμβρη. Πλησιάσαμε μαγαζάτορες για να μάθουμε πού κυμαίνονται οι τιμές και τι πουλάει περισσότερο αυτή την περίοδο.

Συγκεκριμένα στο Καπάνι κρεοπώλες δήλωσαν πως:‘Οι τιμές δεν αλλάζουν, μένουν σταθερές όπως και όλο το χρόνο, επειδή υπάρχει μεγάλη ζήτηση αυτή την περίοδο, ωστόσο δημιουργούνται ειδικές προσφορές. Η γαλοπούλα είναι αυτή που φεύγει περισσότερο. Για παράδειγμα γίδα 3 ευρώ το κιλό, 6,5 ευρώ το κατσίκι και το αρνί, περίπου 4 ευρώ τα χοιρινά, το μοσχάρι από 5 μέχρι 8 ευρώ. Όταν ο πελάτης θέλει κάτι ιδιαίτερο, δηλαδή να μαρινάρουμε το κρέας ή να το κόψουμε, η τιμή ανεβαίνει λίγο παραπάνω”. 

”Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια”, συνεχίζουν ”η κίνηση στο Καπάνι έχει πέσει και υπάρχουν πλέον πολλές απαιτήσεις εκ μέρους του κράτους όπως για παράδειγμα η ανατίμηση της ΔΕΗ. Βλέπουμε, έτσι, ότι το 1/3 των πωλητών δεν μπορεί να ανταποκριθεί και με αυτό τον τρόπο χρωστά και στο κράτος και παντού. Ειδικά τον Ιανουάριο η κίνηση είναι ιδιαίτερα πεσμένη γιατί τότε δεν έχουμε πληρωθεί και άμα δεν κάνουμε το κουμάντο μας την βάψαμε. Φυσιολογικά στην περίοδο των Χριστουγέννων υπάρχει αύξηση στις πωλήσεις, μας προτιμούν κυρίως οι ηλικιωμένοι και οι άνεργοι που εξαντλούν τα πάντα για να περάσουν καλές γιορτές.”

Δείτε επίσης:Πώς θα λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα στη διάρκεια των γιορτών Οι επιχειρηματίες αρκετών χριστουγεννιάτικων καταστημάτων δήλωσαν: ”Η κίνηση στις πωλήσεις των στολιδιών από το 2014 (που ήταν και η καλύτερη χρονιά) ακολουθεί φθίνουσα πορεία σε ποσοστό γύρω στο 15%, ωστόσο όλοι οι πελάτες θα ψωνίσουν κάτι λίγο απλώς δεν ψωνίζουν όλα όσα επιθυμούν και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα. Υπάρχουν πολλών ειδών χριστουγεννιάτικα δέντρα, η τιμή πάει ανάλογα με το γούστο και το ύψος που θα επιλέξει ο πελάτης. Το φθηνότερο δέντρο είναι 1,5 μέτρο και κοστίζει 25 ευρώ από κει και πέρα υπάρχουν δέντρα γύρω στα δύο μέτρα από 50 ευρώ μέχρι και 200 ευρώ”.

”Οι τιμές κάθε χρόνο είναι πιο χαμηλές για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στην αγορά και να είμαστε και ανταγωνιστικοί” προσθέτουν και αναφέρουν: Ο κόσμος προτιμάει στολίδια σε χρώματα κλασικά όπως το χρυσό, το κόκκινο και το λευκό. Ωστόσο η μόδα των στολιδιών κάθε χρόνο αλλάζει αφού πλέον βλέπουμε και δέντρα σε άλλο χρώμα πέραν του κλασικού πράσινου. Φέτος παραδείγματος χάριν της μόδας είναι το σομόν, το σάπιο μήλο, και το μελί. Οι Έλληνες αγαπάνε τα Χριστούγεννα, γι αυτό και από τα καταστήματα μας ψωνίζουν όλες οι ηλικίες. Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι ωστόσο κατά παράδοση μας προτιμούν”.

Από την πλευρά τους επιχειρηματίες καταστημάτων ένδυσης ανέφεραν πως: ”Η κίνηση τα τελευταία χρόνια είναι φανερά πεσμένη, περίπου στο 10%, αφού από την στιγμή που το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου (1-10) είναι η κλασική περίοδος προσφορών, τις επόμενες μέρες η εβδομάδα του Black Friday και πάει λέγοντας, η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα εκείνες τις μέρες να έχουμε περισσότερη δουλειά απ’ότι την χριστουγεννιάτικη περίοδο. Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι απλές καθημερινές μέρες, ήδη θα έπρεπε να υπάρχει ένα εορταστικό κλίμα το οποίο ακόμα δεν το έχουμε δει τουλάχιστον τόσο έντονα. Προτεραιότητα στις γιορτές έχει η καλοπέραση παρά να ψωνίσουμε ρούχα”.

”Οι τιμές την περίοδο των Χριστουγέννων παραμένουν σταθερές όπως όλο τον χρόνο”, σημειώνουν και συμπληρώνουν: ”Βέβαια στα μικρότερα καταστήματα που δεν ανήκουν στην κατηγορία των πολυκαταστημάτων ο πελάτης θέλει καλύτερη τιμή, έτσι φτάνουμε σε ένα σημείο να τους ρωτάμε αν θέλουν μικρότερη απόδειξη και εδώ προκύπτει  μία έκπτωση. Στην περίοδο των Χριστουγέννων πουλάνε περισσότερο τα δωράκια όπως τα πουλόβερ, τα πουκάμισα, οι γραβάτες για τους άντρες, και ρούχα σε χρώμα του κόκκινου, του μπορντό και του μαύρου. Τα είδη πολυτελείας όπως τα σακάκια, τα φορέματα και τα κοστούμια πουλάνε περισσότερο στις εκπτώσεις”.

”Ο πελάτης προσπαθεί να έχει τον συνδυασμό ποιότητας, καλαισθησίας και τιμής. Δεν μπορείς να πάρεις ένα ρούχο από την λαϊκή και να το συγκρίνεις με ένα ποιοτικό ρούχο. Όταν το πορτοφόλι του πελάτη ”αντέχει” δεν θα κοιτάξει οικονομικές και έξυπνες αγορές, ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών κοιτάει το πιο φθηνό.  H γκάμα της ηλικίας που ψωνίζει είναι μεγάλη από τα 19 έως και τα 70 έτη”, καταλήγουν οι καταστηματάρχες.

Συνοπτικά υπάρχει μία αύξηση στην κινητικότητα της αγοράς κυρίως όσον αφορά το φαγητό,  η οποία ωστόσο δεν είναι έντονη τα τελευταία χρόνια. 

Δείτε επίσης: Πρόσεξες το “κρυφό” μήνυμα σε αυτές τις διαβάσεις της Θεσσαλονίκης;

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα