Τίτλοι τέλους για το θρίλερ της διάβασης μπροστά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία

Υπήρξε και μια ιδέα που κυκλοφόρησε πριν 1,5 χρόνο και υποστηρίχθηκε απ΄το Πανεπιστήμιο Μακεδονία για δημιουργία πεζογέφυρας, αλλά το νέο σχέδιο στρέφεται σε άλλη κατεύθυνση. Εκείνο που μας ενδιαφέρει φυσικά είναι να λυθεί το πρόβλημα της ασφαλούς διάβασης των φοιτητών στο σημείο.

Κύα Τζήμου
τίτλοι-τέλους-για-το-θρίλερ-της-διάβασ-155419
Κύα Τζήμου

30063207641_c6ca118137_b

Πριν από 21 μήνες (στις 8 Μαρτίου 2015) ένα θανατηφόρο ατύχημα μπροστά στην είσοδο του ΠΑ.ΜΑΚ που στοίχισε τη ζωή σε έναν 20χρονο φοιτητή ο οποίος εξέρχονταν από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, έφερε στο προσκήνιο τις επικίνδυνες συνθήκες διάβασης μπροστά στην είσοδο του Πανεπιστημίου στη λεωφόρο Κ.Καραμανλή,  όπου δεν υπήρχε ούτε νησίδα, ούτε διάβαση και που αποτελούσαν κοινό μυστικό της πόλης, αφού δεν ήταν το πρώτο ατύχημα που είχε σημειωθεί στο σημείο. Οι φοιτητές είχαν φτάσει μέχρι τον δήμαρχο ζητώντας λύση παραδίδοντας ενυπόγραφη διαμαρτυρία, ενώ ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Αχιλλέας Ζαπράνης, έκανε έκκληση σε όλους τους αρμόδιους φορείς,  για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των φοιτητών κατά την προσέλευση και την αποχώρησή τους από το πανεπιστήμιο. Μάλιστα δυο νεαρές αρχιτέκτονες, η Μαργαρίτα Μπουλάκη και η Γιώτα Μπανιώτη, απόφοιτοι του ΠΜΣ στις Διεθνείς Σπουδές του πανεπιστημίου, προσφέρθηκαν να σχεδιάσουν μια πεζογέφυρα για το ίδρυμα που μάλιστα υποστηρίχθηκε από την Πρωτοβουλία Γέφυρα, με την οποία η πρυτανικές αρχές του ΠΑΜΑΚ, καλούσαν όλους τους φορείς και τους πολίτες να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την επίλυση του προβλήματος.

gefyra

Τελικά φαίνεται πως στο τελείωμα του 2016, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, έστω και με καθυστέρηση, και η Διεύθυνση βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του Δ. Θεσσαλονίκης προχώρησε στην ανάθεση μελέτης για την τροποποίηση της διαμόρφωσης του κόμβου Εγνατία – Γ΄Σεπτεμβρίου, με σχέδιο που αυτή τη φορά προτείνει δημιουργία νησίδας, φωτεινής σηματοδότησης και διάβασης.

Μετά από αλληλογραφία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, την Ανάδοχο Κοινοπραξία του Μετρό  Θεσσαλονίκης, τη Δ/νση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και την Π.Κ.Μ., (ανωτέρω α΄ έως ι΄ σχετικά), λαμβάνοντας υπόψη την επείγουσα αναγκαιότητα λήψης μέτρων οδικής ασφάλειας, ιδιαιτέρως για τους πεζούς, στον κόμβο του θέματος, η Δ/νση βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων προχώρησε στην ανάθεση της μελέτης «Μελέτη τροποποίησης της διαμόρφωσης και του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης του κόμβου Εγνατίας – 3ης Σεπτεμβρίου για την αύξηση της οδικής ασφάλειας», με τους όρους της υπ’ αριθμ. 29466/6-4-2016 σύμβασης μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και του αναδόχου. Η μελέτη ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Ακολούθως, η μελέτη εγκρίθηκε από την Υπηρεσία και παρελήφθη με την υπ’ αριθμ. 1553/25-10-2016 Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής και εγκρίθηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου.

pamak diavasi

Συγκεκριμένα, η κυκλοφοριακή μελέτη συμπεριλαμβάνει:

α) Την πρόταση διαμόρφωσης του κόμβου Εγνατίας – 3ης Σεπτεμβρίου για την αύξηση της οδικής ασφάλειας, με την κατασκευή κεντρικής διαχωριστικής νησίδας επί της Εγνατίας οδού, στο  τμήμα της μεταξύ των οδών Καυταντζόγλου και 3ης Σεπτεμβρίου. Τμήμα αυτής, περί τα 113μ. από την οδό Καυταντζόγλου και προς τα δυτικά, θα έχει μόνιμη μορφή, πλάτος 4μ. και θα παραμείνει μετά την απομάκρυνση του εργοταξίου του Μετρό, το δε υπόλοιπο μήκους 185μ., θα κατασκευαστεί προσωρινά (από σκυρόδεμα, όπως ανάλογες προσωρινές νησίδες του Μετρό), ώστε να αποξηλωθεί και ανακατασκευαστεί μετά την απομάκρυνση του εργοταξίου της αναδόχου εταιρίας του Μετρό και την επαναφορά στην προηγούμενη κατάσταση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του κόμβου. Το τμήμα αυτό της νησίδας θα έχει μεταβλητό πλάτος από 1,0 μ. ως 4,0 μ.

β) Την τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης του κόμβου, με την προσθήκη διάβασης πεζών επί της οδού Εγνατίας στην είσοδο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

γ) Τη διευθέτηση της χάραξης των υφιστάμενων λωρίδων κυκλοφορίας και τη συμπλήρωση – τροποποίηση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης σύμφωνα με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις (λαμβάνοντας υπόψη και τις παρατηρήσεις της Δ/νσης Τροχαίας).

29852072800_ffa9a88f0e_k

Μετά την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι οι οδοί παρέμβασης ανήκουν στο Βασικό Οδικό Δίκτυο, η παρούσα μελέτη θα διαβιβαστεί προς έγκριση στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, για την έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων συμπεριλαμβανομένης της μελέτης φωτεινής σηματοδότησης, προκειμένου να διαβιβαστεί αρμοδίως, ώστε να ληφθεί Απόφαση της Δ/νσης Τροχαίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 52 του Ν.2696/1999, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 46 του Ν.3542/2007 «τροποποίηση διατάξεων του Κ.Ο.Κ», τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 48 παρ.9 του Ν.4313/2014 «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις».

Αφού ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις των συναρμοδίων φορέων, η Υπηρεσία στα πλαίσια του Τεχνικού Προγράμματος 2017, θα προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου. Όσον αφορά στην τροποποίηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης, θα υλοποιηθεί από την αρμόδια για το σύστημα φωτεινής σηματοδότησης Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

 

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα