Το Αλατζά Ιμαρέτ έγινε σκουπιδότοπος
Απογοητευτικές είναι οι εικόνες από τον προαύλιο χώρο του.
Εικόνες: Δέσποινα Αθανασιάδη
Το Αλατζά Ιμαρέτ, ένα μνημείο της Θεσσαλονίκης από τα βάθη του 15ου αιώνα, επί της οδού Κασσάνδρου, έχει μετατραπεί σε σκουπιδότοπο τον τελευταίο καιρό, μια εικόνα που είναι ανυπόφορη για τους κατοίκους της συγκεκριμένης γειτονιάς.
Στον προαύλιο χώρο του, τα σκουπίδια κάνουν «παρέλαση» και αποτελούν άσχημο φόντο για τους τουρίστες που επισκέπτονται συχνά το εν λόγω αξιοθέατο της πόλης.
Δείτε σχετικά: Τα πρωινά του Ναυαρίνου
Κάτοικοι της περιοχής μιλούν στην Parallaxi για μια κατάσταση που έχει ξεπεράσει τα όρια και δηλώνουν απογοητευμένοι από τους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι – όπως λένε – δεν παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα και δεν προχωρούν στις κατάλληλες κινήσεις ώστε να κρατήσουν το μέρος καθαρό. «Έρχεται ένας κύριος από τον Δήμο κάθε πρωί αλλά καθαρίζει μόνο τα πλακάκια και όχι τα σκουπίδια που υπάρχουν στο πράσινο», τονίζουν.
«Αυτό το μέρος ήταν πάντα καθαρό, το τελευταίο διάστημα έχει γίνει έτσι. Θέλουμε και εμείς να βγαίνουμε να καθόμαστε εδώ όπως παλιά», προσθέτουν κάτοικοι που μένουν πολλά χρόνια σε αυτή τη γειτονιά.
Η περιοχή είναι γεμάτη με σκουπίδια όπως συσκευασίες από πατατάκια, αποτσίγαρα, μπουκάλια από αναψυκτικά, κουτάκια από μπύρες και πολλά άλλα. Για έναν από τους ανθρώπους της γειτονιάς, «αυτή είναι η πιο βρώμικη περιοχή της Θεσσαλονίκης». Δεν γνωρίζουμε αν αυτό πραγματικά ισχύει, αλλά σίγουρα οι εικόνες δεν τιμούν κανέναν.
Λίγα λόγια για το Αλατζά Ιμαρέτ
Το Αλατζά Ιμαρέτ (Τουρκικά: Alaca Imaret) , που σημαίνει “Πολύχρωμο άσυλο”, ή Ισ(χ)άκ Πασά Τζαμί, είναι τζαμί του 15ου αιώνα και βρίσκεται στην οδό Κασσάνδρου βορειανατολικά της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου, στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με επιγραφή στην είσοδο του κτηρίου, το Αλατζά Ιμαρέτ ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1484 από τον Ινογκιολού Ισ(χ)άκ Πασά, ο οποίος ήταν Μεγάλος Βεζίρης επί Μωάμεθ Β’ και (αργότερα επί Βαγιαζίτ Β’) βαλής της Θεσσαλονίκης.
Η ονομασία Αλατζά Ιμαρέτ οφείλεται στους πολύχρωμους λίθους (alaça) σε ρομβοειδή σχήματα που κοσμούσαν το μιναρέ του τζαμιού. Από τον πολύχρωμο μιναρέ σήμερα σώζεται μόνο η βάση του. Η τοιχοποιία είναι ιδιαίτερα επιμελημένη: ορθογώνιοι πωρόλιθοι περίκλειστοι με πλίνθους. Διαβάστε όλη την ιστορία του Αλατζά Ιμαρέτ εδώ.