Το χαμένο γλυπτό «Ορίζοντας» του Κώστα Βαρώτσου

Ο λόγος της απομάκρυνσης.

Parallaxi
το-χαμένο-γλυπτό-ορίζοντας-του-κώστ-451811
Parallaxi

Στα σκουπίδια πετάχτηκε ένα σημαντικό δημόσιο γλυπτό της Θεσσαλονίκης, ο «Ορίζοντας» του Κώστα Βαρώτσου. Το έργο, που βρισκόταν από το 1990 μπροστά από την Πύλη της ΔΕΘ, στην πλατεία ΧΑΝΘ, καταστράφηκε πριν από μερικούς μήνες με εντολή του ίδιου του καλλιτέχνη, καθώς υπήρχαν προβλήματα στατικότητας.

Ο διακεκριμένος καλλιτέχνης, Κώστας Βαρώτσος δηλώνει πικραμένος από την ιστορία, καθώς, όπως λέει, το γλυπτό του δεν είχε συντηρηθεί εδώ και χρόνια, παρά τις δικές του πιέσεις.

Λίγα λόγια για το γλυπτό:

Γνωστός στους περισσότερους από τον «Δρομέα» του, ένα από τα εντυπωσιακότερα γλυπτά μεγάλων διαστάσεων της Αθήνας, ο Βαρώτσος χάρισε και στην πόλη μας ένα γνωστό και αγαπητό του γλυπτό. Στα πλαίσια της έκθεσης που ετοίμασε ο Κώστας Βαρώτσος για το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το 1990, μεταφέρθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης το έργο του «Ορίζοντας». Το εντυπωσιακό αυτό γλυπτό του παγκοσμίου φήμης Έλληνα γλύπτη έχει διαστάσεις 13×1,7μ, είναι φτιαγμένο από γυαλί και σίδερο, τα προσφιλή υλικά που τον έκαναν γνωστό, και τοποθετήθηκε στην πλατεία Αριστοτέλους ως ένας ανοιχτός διάλογος και μια σχέση της τέχνης με τον ανοιχτό ορίζοντα του θαλάσσιου μετώπου στο Θερμαϊκό, δίνοντάς μας την αντίθεση του φυσικού με τον τεχνητό ορίζοντα. Αυτός ήταν ο πρώτος Ορίζοντας που έφτιαξε ο καλλιτέχνης. Ακολούθησαν πολλοί άλλοι που κοσμούν δημόσιους χώρους και πλατείες, από την Σύρο μέχρι τη Λακωνία, από την Ελβετία και την Ιταλία μέχρι τις Η.Π.Α. Το έργο του, Ορίζοντες, βρίσκεται σήμερα στην κάτω είσοδο της ΔΕΘ, απέναντι από την Χ.Α.Ν.Θ., χάνοντας έτσι ουσιαστικά την σύνδεσή του με το υγρό στοιχείο και την παραλία. Ανήκει στην συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και είναι μια δωρεά της εταιρείας Ι. Μπουτάρης και Υιός.

Το θέμα ανέδειξε σημειρνό ρεπορτάζ της TV100:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα