Το Μετρό θα αργήσει να πάει δυτικά

Στο τέλος του 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τις δύο επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες.

Parallaxi
το-μετρό-θα-αργήσει-να-πάει-δυτικά-200130
Parallaxi

Στο τέλος του 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τις δύο επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου στη Θεσσαλονίκη.

Τα δεδομένα μέχρις στιγμής Οι επεκτάσεις προς τα Δυτικά θα ξεκινήσουν, με πρώτη τη γραμμή Λαγκαδά, βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη σε μήκος 5 χλμ με 5 νέους σταθμούς. Έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία (τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες, χάραξη του έργου, κλπ.) και θα προχωρήσουν στη συνέχεια οι μελέτες ωρίμανσης του έργου, για το οποίο εξετάζεται και η περαιτέρω επέκταση προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου. Η δεύτερη γραμμή στα δυτικά, από Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς θα καθυστερήσει ακόμη μια που δεν έχουν δρομολογηθεί ακόμη ούτε οι προκαταρκτικές μελέτες.

Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός επανέλαβε ότι είναι «πρωτόγνωροι» οι ρυθμοί με τους οποίους «τρέχουν» οι εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο στη βασική γραμμή όσο και στην επέκταση στην Καλαμαριά και σημείωσε ότι μέχρι τις αρχές του 2019 αναμένεται η δοκιμαστική λειτουργία του και το 2020 θα δοθεί κανονικά στο επιβατικό κοινό της πόλης.

Με τη φράση «το μετρό έπαψε να είναι το ανέκδοτο και ανέκδοτο έγιναν αυτοί που το σταμάτησαν», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος χαρακτήρισε «ανιστόρητο» το δίλημμα «αρχαία ή μετρό» και τόνισε ότι «κάνουμε αυτή τη συνέντευξη σε βαγόνι του μετρό εντός της 82ης ΔΕΘ, γιατί έχουμε εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνταν, θέτοντας για πρώτη φορά σαφή χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του πρότζεκτ».

Προτού δε αναφερθεί σε στοιχεία για το μετρό Θεσσαλονίκης, που αφορούν την πορεία υλοποίησής του και είναι γνωστά, ο κ. Μυλόπουλος διερωτήθηκε «εάν συνδέεται με κάποιο θαύμα ή είναι τυχαίο το γεγονός, ότι όταν υπογράφηκε η επέκταση της σύμβασης του ιδιωτικού ΟΑΣΘ (που η λήξη της συνδέθηκε με τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης), το τελευταίο σταμάτησε να εκτελείται».

Αναφερόμενος ειδικότερα στον σταθμό «Βενιζέλου», ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε ότι όταν ανέλαβε καθήκοντα, «το μόνο που είδαμε ήταν τα αρχαία. Δεν είχε γίνει καμία εργασία μέχρι το 2016» και συμπλήρωσε «στο πλαίσιο αυτό, οι εργασίες ουσιαστικά τώρα ξεκινούν στον συγκεκριμένο σταθμό και για αυτό δεν μπορούμε να είμαστε ακόμη σίγουροι εάν θα παραδοθεί ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή και την επέκταση Καλαμαριάς ή θα καθυστερήσει ελαφρά».

Για το αμαξοστάσιο Πυλαίας, τόνισε ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένας χρόνος δοκιμαστικής λειτουργίας του, ενώ συνολικά για τις εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης, είπε ότι «πάμε μέχρι και τρεις φορές πιο γρήγορα έναντι του παρελθόντος». Προανήγγειλε δε, ότι ήδη μελετώνται οι δύο επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες, ενώ για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», είπε ότι «μελετούμε τη λύση του υπέργειου έργου».

Αμαξοστάσιο Πυλαία

Στόχος είναι έως το τέλος του χρόνου, αρχές του επόμενου, να ολοκληρωθούν οι σήραγγες της επέκτασης για Καλαμαριά, η δοκιμαστική λειτουργία της βασικής γραμμής να ξεκινήσει το 2019, όπως έχουμε πει και το 2020 να ξεκινήσει η κανονική λειτουργία. Στο Αμαξοστάσιο στην καρδιά του έργου, το είδατε με τα μάτια σας, είναι έτοιμο πάνω από το 50%, ξεκινάει η προμήθεια εξοπλισμού και των ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών και εγκαταστάσεων. Του χρόνου τον ίδιο καιρό συρμοί και βαγόνια θα  βρίσκονται στο Αμαξοστάσιο»

θα  γίνει προσπάθεια όλοι οι συγκοινωνιακοί φορείς της Θεσσαλονίκης να στεγαστούν στις κτιριακές εγκαταστάσεις αυτού του χώρου (του Αμαξοστασίου) και του ΟΑΣΘ εφόσον θα είναι ένας οργανισμός και του ΟΣΕΘ (τουλάχιστον η διοίκηση και οι  διοικητικές υπηρεσίες) και προφανώς θα κρατήσει κάποια γραφεία και η Αττικό Μετρό για τις επεκτάσεις του έργου που θα γίνουν, για να μην νοικιάζουμε δεξιά και αριστερά κτίρια.

Προβλέπονται γραφειακές εγκαταστάσεις 10.000 τ.μ εντός του Αμαξοστασίου στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, εκτός από τους αποθηκευτικούς χώρους, αυτούς της συντήρησης, συνεργεία κτλ. Δεν μπορεί να κάνει κανείς εκτίμηση για το προσωπικό αυτή τη στιγμή.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα