Ο τουριστικός πυρετός της Θεσσαλονίκης τα φετινά Χριστούγεννα

Η Parallaxi αποτυπώνει την τουριστική εικόνα της πόλης στις φετινές γιορτές.

Χριστίνα Παρασκευοπούλου
ο-τουριστικός-πυρετός-της-θεσσαλονίκ-270173
Χριστίνα Παρασκευοπούλου

Με την γιορτή των Χριστουγέννων να βρίσκεται πια μόλις μέρες μακριά και την Πρωτοχρονιά να ακολουθεί, η Θεσσαλονίκη σαν συμπρωτεύουσα της χώρας και σταθμός των Βαλκανίων, υποδέχεται ένα κύμα τουρισμού για την εορταστική περίοδο, τόσο από Ελλάδα όσο και από εξωτερικό. Γνώμονα της τουριστικής κίνησης αποτελούν εύλογα τα ξενοδοχεία της πόλης, και η Parallaxi μίλησε με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέα Μανδρίνο, καθώς και την Yπεύθυνη Μάρκετινγκ, κ. Χρύσα Σαραβέλου για να αποτυπώσει την τουριστική εικόνα της πόλης κατά την διάρκεια των εορτών.

Όπως μας πληροφορούν οι δύο εκπρόσωποι της ΕΞΘ: “Το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017 η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης ήταν της τάξεως του 66,40%. Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναμένουμε περισσότερους επισκέπτες τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, σε σχέση με πέρυσι. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο προορισμός Θεσσαλονίκη είναι για τους Έλληνες εκδρομείς ο τρίτος κορυφαίος σε γενικό πλαίσιο (πρώτη έρχεται η Ρώμη και μετά το Μπάνσκο) και ο πρώτος προορισμός ανά την Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία της trivago και με διάρκεια παραμονής τις 5 ημέρες, για το χρονικό διάστημα από 26 Δεκεμβρίου 2017 μέχρι 1 Ιανουαρίου 2018.”

“Για τα Χριστούγεννα, οι πληρότητες ξεκινούν από 65% και φτάνουν μέχρι και 90%. Την Πρωτοχρονιά υπάρχουν ξενοδοχεία που εμφανίζονται ήδη sold out, ενώ κατά μέσο όρο οι πληρότητες για τις συγκεκριμένες ημέρες ξεπερνούν το 85%. Συγκριτικά με πέρυσι, η χριστουγεννιάτικη πληρότητα κινείται καλύτερα φέτος, ενώ η πληρότητα της Πρωτοχρονιάς είναι περίπου στα ίδια επίπεδα. Εκείνο που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι φέτος υπάρχουν λιγότερες κρατήσεις last minute σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που δείχνει ότι οι επισκέπτες της πόλης προετοίμασαν το ταξίδι τους στη Θεσσαλονίκη, αρκετές ημέρες νωρίτερα.”

Σχετικά με τις χώρες από τις οποίες φτάνει περισσότερος κόσμος στην Θεσσαλονίκη την περίοδο των εορτών: “Φέτος κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων έχουμε περισσότερους Έλληνες από πέρυσι, τόσο μεμονωμένους όσο και γκρουπ και ακολουθούν οι Βαλκάνιοι γείτονές μας, κυρίως οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι. Για την Πρωτοχρονιά, ο χάρτης των διανυκτερεύσεων διευρύνεται, καθώς στις πρώτες θέσεις που ήδη σας ανέφερα, προστίθενται και περισσότεροι Ρουμάνοι, Τούρκοι και Ρώσοι.”

Όσον αφορά την πληρότητα στα ξενοδοχεία του κέντρου έναντι σε αυτά περιφερειακά, καθώς και την κατηγορία τους: “Η Θεσσαλονίκη όπως γνωρίζετε είναι ένας προορισμός όπου τα περισσότερα ξενοδοχεία βρίσκονται εντός πόλεως και συγκεκριμένα στο κέντρο, ενώ υπάρχουν και αξιόλογα καταλύματα περιφερειακά του πολεοδομικού συγκροτήματος. Οι αποστάσεις πάντως δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, συνεπώς δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση μεταξύ κέντρου και περιφέρειας. Είναι ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες και τις προτιμήσεις του πελάτη.”

Όσο για την εικόνα της δραστηριότητας του κόσμου κατά την παραμονή του: “Η Θεσσαλονίκη είναι κατά βάση ένας city break αστικός προορισμός. Γαστρονομία, διασκέδαση – ψυχαγωγία, shopping, θεάματα, πολιτισμός και ιστορία είναι τα πεδία όπου οι επισκέπτες μας μπορούν να ευχαριστηθούν, να περάσουν καλά, να δουν από κοντά καινούργια πράγματα, να διδαχθούν και να θαυμάσουν ακόμα περισσότερα και έτσι να απολαύσουν την παραμονή τους στον προορισμό. Ήδη υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για συμμετοχή του στις εορταστικές εκδηλώσεις, τα γιορτινά τραπέζια και τα ρεβεγιόν. Οι επισκέπτες μας βέβαια συνδυάζουν τις δραστηριότητες μέσα στην πόλη με κοντινές αποδράσεις σε περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, φυσιολατρικού και περιπάτων. Ιδιαίτερα για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μπορούν να οργανώσουν αποδράσεις στα χιονοδρομικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας και να αποζημιωθούν για την επιλογή τους.”

Αξίζει να σημειωθεί πως: “Tα τελευταία χρόνια, τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης επενδύουν σε μια μεγαλύτερη εξωστρέφεια και αυτό φαίνεται από τον αυξημένο αριθμό ξένων επισκεπτών. Ανοίγουν τις κουζίνες τους στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης μέσα από το thessbrunch, δημιουργούν προτάσεις για να προσελκύσουν ειδικά κοινά, οργανώνουν και συμμετέχουν σε φιλανθρωπικές δράσεις, ανακαινίζουν τους χώρους τους, αναζητούν διαύλους επικοινωνίας μέσα από τα social media και προετοιμάζουν ξεχωριστά events για κάθε περίσταση. Η πόλη διαθέτει ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών, τα οποία βαθμολογούνται υψηλά από τους πελάτες τους, τόσο για την άνεση και τη φιλοξενία, όσο και για την καθαριότητα, το design και τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Φέτος κατά την περίοδο των γιορτών, οι προτάσεις των ξενοδοχείων για τα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι περισσότερο λαμπερές, πιο πλούσιες σε ιδέες και προϊόντα και πιο κοντά στην παλιά αίγλη της πόλης που ήθελε τους κατοίκους να γιορτάζουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα όχι στα σπίτια, αλλά στις φωτεινές και στολισμένες σάλες των ξενοδοχείων.”

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα