Θεσσαλονίκη

Τρεμόπουλος: Πληρώνεται ο λαϊκισμός του κ. Ζέρβα το 2019

«Χρονικό ενός προαναγγελθέντος ρεζιλέματος η μη ψήφιση των ανταποδοτικών τελών»

Parallaxi
τρεμόπουλος-πληρώνεται-ο-λαϊκισμός-τ-992068
Parallaxi

Πληρώνεται ο λαϊκισμός του κ. Ζέρβα το 2019, που κέρδισε τη Δημαρχία με την υπόσχεση για μείωση των δημοτικών τελών κατά 50%. Η μη ψήφιση της αύξησης κατά 35% των ανταποδοτικών τελών από αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους της απερχόμενης διοίκησης και η αποχή συμβούλων της επερχόμενης διοίκησης προετοιμάζουν δύσκολες μέρες για τους πολίτες. Ο Δήμος, αντί να μετακυλήσει το κόστος στους δημότες ή να ζητιανεύει από την κυβέρνηση, οφείλει να διεκδικήσει πόρους από ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενα προγράμματα, το ΕΣΠΑ 2021-2027 κ.α.

Αυτά τόνισε -μεταξύ άλλων- ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Μιχάλης Τρεμόπουλος, κατά τη συζήτηση των θεμάτων για την έγκριση των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, στάθμευσης, χρήσης κοινόχρηστων χώρων και κοιμητηρίων για το 2024.

Στιγμάτισε το γεγονός ότι στην εισήγηση για τα τέλη χρήσης κοινόχρηστων χώρων για το 2024 προβλέπεται η καταβολή τέλους που ανέρχεται π.χ. σε 150€ το χρόνο για να έχει πρόσβαση ένα αυτοκίνητο στην πυλωτή της πολυκατοικίας όπου έχει νόμιμη θέση στάθμευσης. Άρα “τιμωρούνται” με επιπλέον τέλος οι πολίτες που φρόντισαν να διασφαλίσουν θέση στάθμευσης για το όχημά τους, μη επιβαρύνοντας τον δημόσιο χώρο και πληρώνοντάς την όταν αγόρασαν το διαμέρισμά τους. Επίσης, είπε, προβλέπονται τέλη και για τους χώρους στάθμευσης δημόσιας χρήσης ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά σε άλλες επιχειρήσεις, όπως εταιρείες ενοικίασης ή πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που καταλαμβάνουν παράνομα όλο το πεζοδρόμιο. Ειδικά για τα τέλη κοιμητηρίων σχολίασε ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν προβλέπονται τεχνικά έργα στα Κοιμητήρια ενώ το έργο του αποτεφρωτηρίου δεν εμφανίζεται πουθενά στους σχεδιασμούς και το κτίριο των γραφείων έχει στατικό πρόβλημα.

Στην κεντρική του τοποθέτηση ο Μ. Τρεμόπουλος αναφέρθηκε στην κατασκευή του FlyOver και στις αρνητικές επιπτώσεις του στην ποιότητα του περιβάλλοντος και στην υγεία των κατοίκων. Ήδη, μετά την έναρξη των εργασιών κατασκευής του Flyover και τον αποκλεισμό μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στην περιφερειακή, με συνέπεια το συνεχές μποτιλιάρισμα και σε ολόκληρη την πόλη, η ατμοσφαιρική ρύπανση εκτινάχθηκε. Σύμφωνα με τα δεδομένα του προγράμματος για τους Δείκτες Ποιότητας Αέρα AQI, οι τιμές των μικροσωματιδίων ΡΜ2,5 πέρασαν στην «κόκκινη ζώνη», δηλαδή 5-7 φορές πάνω από το όριο προστασίας της υγείας του ΠΟΥ. Χαρακτήρισε αναμενόμενη την αλλαγή της προεκλογικής θέσης του νέου Δημάρχου κ. Αγγελούδη, που εκφράστηκε και στην ημερίδα της Κυριακής 17-12 για τα σχέδια βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων, μη απαιτώντας πια την προηγούμενη ολοκλήρωση του μετρό και την έλευση ηλεκτρικών λεωφορείων.

Στην ίδια ημερίδα ο κ. Αγγελούδης άλλαξε τη θέση του και για μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και μίλησε για ανάπλαση, με ήπια εκθεσιακή δράση, ενός κάποιου μητροπολιτικού πάρκου και τη διεκδίκηση των εκτάσεων του Γ΄ Σώματος Στρατού και των 15 στρεμμάτων της Αγίας Φωτεινής. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, έχει υπάρξει συμφωνία του με τον Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστα, και τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη ότι το σχέδιο ανάπλασης θα προχωρήσει έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, με κάποιες αλλαγές. Ο Μ. Τρεμόπουλος αναφέρθηκε και στην τοποθέτηση του νέου αντιδημάρχου Πρασίνου κ. Π. Νικηφορίδη, ότι «θα πάρουμε αυτό μας δίνουν» γιατί αυτό είναι «εφικτό» καθώς και στην αντιπρότασή του να φυτευτούν ένα εκατομμύριο δέντρα. Είπε ότι δεν θεωρεί ρεαλιστικό το σενάριο αυτό, ούτε το να δοθεί το Γ΄Σ.Σ. στην πόλη για να γίνει πράσινο και υπενθύμισε την παλιότερη πρόταση της Οικολογικής Κίνησης, ακόμη και με διαμαρτυρία έξω από το Γ΄ Σ.Σ., να χρησιμοποιηθεί το ιστορικό κτίριο του Ποζέλι για τη στέγαση του Δημαρχείου αντί για την ανέγερση νέου κτιρίου στο πρώην στρατόπεδο Τσιρογιάννη, η οποία τελικά δεν έγινε αποδεκτή γιατί αντιδρούσαν οι στρατιωτικοί.

Επίσης, ο Μ. Τρεμόπουλος αναφέρθηκε στην παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς δεν υπέβαλε επικαιροποιημένους χάρτες διαχείρισης κινδύνου πλημμυρών. Οι χάρτες έπρεπε να είχαν επικαιροποιηθεί και τα κράτη-μέλη όφειλαν να το κοινοποιήσουν στην Επιτροπή έως τις 22 Μαρτίου 2020. Αρχικώς επτά ευρωπαϊκά κράτη είχαν μείνει πίσω στην αναθεώρηση των χαρτών, ωστόσο η Ελλάδα είναι η μόνη που δεν συμμορφώθηκε και συνεπώς παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο. Και αυτό ενδιαφέρει σοβαρά και τη Θεσσαλονίκη.

Ο Μ. Τρεμόπουλος καταψήφισε το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2024, κριτικάροντας την παντελή έλλειψη νέων έργων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων όπως προβλέπονται από ψηφισμένους σχεδιασμούς, όπως το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) καθώς επίσης και σημαντικών έργων ενίσχυσης πρασίνου. Επίσης, τόνισε ότι η νέα Διοίκηση θα κληθεί να βρει συμπληρωματική χρηματοδότηση 11 εκατ. € για τις νέες ενδείξεις του τεχνικού προγράμματος και περίπου 3,5 εκατ. € για την ανέγερση κοινωφελών εγκαταστάσεων στους πρώην Στάβλους Παπάφη καθώς δεν θα επαρκέσει η συνολική χρηματοδότηση των 13 εκατ. € από το Υπουργείο Εσωτερικών (που συμπεριλαμβάνει και τη χρηματοδότηση της μελέτης, σύμβασης περίπου 1 εκατ. Ευρώ) εφόσον η σύμβαση κατασκευής του έργου αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 17 εκατ. €.

Στη συζήτηση του θέματος που αφορούσε στην έγκριση των όρων σχεδίου εξαετούς σύμβασης του Δήμου με την Ανταποδοτική Ανακύκλωση ΑΕ, ο Μ. Τρεμόπουλος καταψηφίζοντας αναφέρθηκε στην προδιαγεγραμμένη οικονομική αποτυχία του συστήματος της ανταποδοτικής ανακύκλωσης που θα οδηγήσει τελικά στην καύση, όπως είχε προβλέψει η παράταξη ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ στις 7-4-2023 και δύο μέρες μετά αποσύρθηκε η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Μίλησε για παραγγελιά από την κυβέρνηση προς τους Δημάρχους που είχαν τη στήριξη της ΝΔ, με κέρδος για τη διοίκηση Ζέρβα την προνομιακή επικοινωνιακή αντιμετώπιση από μηντιακά και επιχειρηματικά κέντρα. Και τόνισε την ανάγκη για ένα εναλλακτικό σύστημα διαχείρισης που κινητοποιεί πόρους ύψους 795 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Συνοχής και όχι για ένα σύστημα που ενισχύει τον καταναλωτισμό, με κουπόνια σε συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Ειδικά οι συσκευασίες αλουμινίου όχι μόνο δεν θα πρέπει να αποζημιώνονται αλλά αντίθετα να βγουν εκτός παραγωγής. Στην ονομαστική ψηφοφορία που ζητήθηκε, το θέμα καταψηφίστηκε με 16 κατά, 4 υπέρ και 2 δημοτικούς συμβούλους να απέχουν.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα