Οι εργασίες ανάπλασης του χώρου θα ξεκινήσουν μετά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου ώστε να ολοκληρωθεί η περιπατητική διαδρομή. Παράλληλα θα αρχίσει η δενδροφύτευση της οδού Αναγεννήσεως (από την οδό Μαιάνδρου έως την οδό Μακρυγιάννη). Το σύνολο των δένδρων που θα φυτευτούν υπολογίζεται περίπου στα 700, ενώ στόχος είναι να κατασκευαστούν και δύο χώροι πρασίνου άνωθεν της Περιφερειακής, επί της οδού Πολυκράτους και την οδό 19ης Μαΐου στον Εύοσμο. Ένας άξονας που σε λίγο καιρό θα δούμε να πρασινίζει και να γεμίζει.
Τρία καλά “πράσινα” νέα προσεχώς στα δυτικά
Οι δυτικές συνοικίες της πόλης ετοιμάζουν όμορφες αναπλάσεις και ευχάριστες προσθήκες, με τρεις ειδήσεις να μας χαροποιούν.
Οι δυτικές συνοικίες της πόλης ετοιμάζουν όμορφες αναπλάσεις και ευχάριστες προσθήκες, με τρεις ειδήσεις να μας χαροποιούν, έστω κι αν πρόκειται για μακρινά μελλοντικά σχέδια. Δείτε τι επιφυλλάσσει το μέλλον για τα δυτικά της Θεσσαλονίκης.
Ένας τεράστιος δρόμος πρασίνου στα δυτικά
Μία κρίσιμη, μεγάλη και αναγκαία παρέμβαση, σχεδιάζεται μέσω μιας διαδημοτικής συνεργασίας πέντε δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την ταυτόχρονη οικονομική ανάπτυξη. Πρόκειται για την καθολική ανάπλαση και αναμόρφωση της λεγόμενης Επαρχιακής Οδού Νο2, η οποία οδηγεί στο Χορτιάτη μέσω των οδών Λαγκαδά – Ελευθερίου Βενιζέλου – Ανδρέα Παπανδρέου και η οποία αφορά άμεσα εκτός από το Δήμο Παύλου Μελά, τους Δήμους Νεάπολης – Συκεών, Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
Το σχέδιο – πρόταση
Ο σχεδιασμός – μελέτη του έργου ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη), διασχίζει ένα μεγάλο τμήμα της οδού Λαγκαδά, μέσω των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Ανδρέα Παπανδρέου (Νεάπολη) και καταλήγει στο ύψος της περιφερειακής οδού, στον τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων (Μετέωρα). Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση ύψους 20 εκατ. ευρώ, που σχεδιάζεται να προωθηθεί μέσω της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης (MAΘ) σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό, και φέρει τον τίτλο «Διάδρομος αστικού δροσισμού στο ίχνος της Επαρχιακής Οδού Νο2». Στο σχέδιο προβλέπονται:
- Ανάπλαση κατά μήκος των οδών Λαγκαδά, Ελευθερίου Βενιζέλου, Ανδρέα Παπανδρέου
- Ανάπλαση της πλατείας Δημοκρατίας (Βαρδάρη)
- Διαμόρφωση πάρκου αναψυχής και πάρκινγκ στο τέρμα της αστικής γραμμής Νο 25-Μετέωρα (Πολίχνη)
- Ανάπλαση χώρου πρασίνου και αθλοπαιδιών στη στροφή Μετεώρων (Πολίχνη)
- Υπογειoποίηση δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας
- Ανάπλαση πάρκου Ρουμανικών (Νεάπολη)
- Πάρκινγκ στη Λαϊκή Αγορά Ρήγα Φεραίου (Νεάπολη – Συκιές)
- Φυτεμένο Δώμα στο Δημοτικό Ωδείο Νεάπολης – Συκεών
- Ηλεκτροκίνητη Αστική Συγκοινωνία
- Διαχείριση ομβρίων με αξιοποίηση του νερού για την άρδευση των χώρων πρασίνου
- Επιχειρηματικό άξονα ΕπΟ2
Πρόκειται για έργο μεγάλης υπερτοπικής σημασίας που αφορά τους πολίτες πέντε Δήμων και δημιουργεί προϋποθέσεις για αναβάθμιση των περιοχών κυρίως της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Το σχέδιο εκτιμάται μάλιστα ότι θα αλλάξει το κλίμα των περιοχών και θα επηρεάσει την ποιότητα ζωής περίπου 300.000 κατοίκων.
Ηλεκτρικά λεωφορεία στον Δήμο Νεάπολης Συκεών
Τη μελλοντική ένταξη ηλεκτρικών λεωφορείων στον στόλο των οχημάτων, που συνδέουν την περιοχή του Ασβεστοχωρίου στη δυτική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης, εξετάζει ο δήμος Νεάπολης-Συκεών. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, το όλο εγχείρημα βρίσκεται βέβαια σε πολύ πρώιμο στάδιο, στη φάση της έρευνας και μελέτης σκοπιμότητας, ενώ ερωτηθείς αν η δρομολόγηση των ηλεκτρικών λεωφορείων στη συγκεκριμένη γραμμή θα μπορούσε να προχωρήσει εντός του 2017 απάντησε αρνητικά, επισημαίνοντας ότι ο στόχος είναι πιο μακροπρόθεσμος.
Σε κάθε περίπτωση, η ηλεκτροκίνηση θα έχει σημαντικά οφέλη, τόσο περιβαλλοντικά, όσο και οικονομικά, ενώ το όλο εγχείρημα θα “δένει” και με τη μελλοντική ενεργοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, εξασφαλίζοντας ταχεία και οικολογική μετακίνηση στους κατοίκους κι επισκέπτες της δυτικής πλευράς της πόλης. “Το ηλεκτρικό λεωφορείο θα ξεκινάει από την περιοχή του Ασβεστοχωρίου και θα φθάνει μέχρι και την πλατεία Δημοκρατίας στο Βαρδάρη, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα μετεπιβίβασης στο Μετρό της πόλης ή σε άλλη γραμμή, προκειμένου να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να κινηθεί δυτικά” ανέφερε ο κ Δανιηλίδης.
Η συγκεκριμένη γραμμή αποτελεί βασικό άξονα των μαζικών μεταφορών, που εξυπηρετεί πάνω από 250.000 πολίτες καθημερινά. Κατά τον κ.Δανιηλίδη, η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να προέλθει από πόρους του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020. “Υπάρχει δέσμευση της Πολιτείας ότι θα χρηματοδοτήσει μέρος του έργου, υπάρχει και η προσπάθεια του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη χρηματοδότηση μέσω της συμφωνίας με την Παγκόσμια Τράπεζα, καθώς και από ίδιους πόρους” κατέληξε ο κ.Δανιηλίδης.
Ένας πράσινος άξονας 3 χιλιομέτρων στον Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου
Ένας μεγάλος άξονας πρασίνου ετοιμάζεται εδώ και χρόνια στα δυτικά της πόλης, και συγκεκριμένα στην Νέα Πολιτεία του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου, που θα αποτελέσει ένα ιδανικό σημείο περιπάτου και άθλησης με την ολοκλήρωσή του. Στην περιοχή που εκτείνεται κατά μήκος της οδού Αντώνη Τρίτση, η οποία εδώ και λίγα χρόνια έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο λόγω της διαπλάτυνσης της περιφερειακής Οδού, από την οδό Ιθάκης έως την οδό Μουσών πραγματοποιείται μια εκτενής ανάπλαση, όπου προβλέπεται να δημιουργηθεί σύστημα ποδηλατοδρόμων, σε μια απόσταση περίπου 3 χιλιομέτρων.
Πρόσφατα μάλιστα, ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου δημιούργησε τρία υπαίθρια γυμναστήρια με σύγχρονα όργανα γυμναστικής κατά μήκος του περιπατητικού διαδρόμου στην οδό Αντώνη Τρίτση, προσφέροντας στους δημότες τη δυνατότητα να γυμναστούν ελεύθερα και εντελώς δωρεάν σε μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια έχει καταστεί υπερτοπικός ψυχαγωγικός και αθλητικός πόλος. Πραγματοποιήθηκε επίσης εγκατάσταση ποδηλατικών σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων κοινής χρήσης στα γυμναστήρια, ενώ η ανάπλαση θα συνεχιστεί σε όλο το μήκος της Οδού Μουσών με φύτευση δένδρων και σπορά χλοοτάπητα.