Trip-maker: ‘Ενας ηλεκτρονικός ξεναγός για την Θεσσαλονίκη!

Θα σου λέει που να πας και για πόσο να καθίσεις ανάλογα με το χρόνο που διαθέτεις.

Parallaxi
trip-maker-ενας-ηλεκτρονικός-ξεναγός-για-την-430960
Parallaxi

Μια νέα υπηρεσία, ένας ηλεκτρονικός ξεναγός που παίρνει από το χέρι τον επισκέπτη της Θεσσαλονίκης και τον βοηθά να αξιοποιήσει τις λίγες ώρες που μπορεί να έχει στη διάθεσή του, έρχεται να προσφέρει εξατομικευμένη εμπειρία σε τουρίστες που θέλουν να κάνουν αγορές. Πρόκειται για το trip-maker ένα εργαλείο που δημιουργεί η εταιρεία PlanΟ2 Consulting σε συνεργασία με Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και η πιλοτική του εφαρμογή, θα γίνει, μέσω του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ).

Όπως εξήγησε ο υπεύθυνος ανάπτυξης της εταιρείας Βασίλης Τσεκερίδης, βάσει των στατιστικών στοιχείων που μελέτησαν σε συνεργασία με την ομάδα του ΤΕΙ, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μεγάλη μερίδα τουριστών, που είτε έρχονται για συνεδριακό τουρισμό, είτε για κρουαζιέρα ή κάτι άλλο και χάνουν το χρόνο τους σε αναμονές πτήσεων ή άσκοπα. “Αυτό που εμείς θέλουμε είναι να μπορεί ο επισκέπτης που έχει λίγες ώρες στη διάθεσή του να κάνει πράγματα που τον ευχαριστούν, χωρίς να αγχώνεται αν θα χάσει χρόνο”, ανέφερε και διευκρίνισε: “Η εφαρμογή θα κατευθύνει το άτομο, ανάλογα με το προφίλ και τις επιθυμίες του, να διαθέσει, για παράδειγμα, τις 5 ώρες που έχει στη διάθεσή του για να επισκεφθεί ένα μουσείο, να δοκιμάσει ένα διαφορετικό γεύμα και άλλα ενώ την κατάλληλη στιγμή, θα το ενημερώνει για την ώρα που πρέπει να φύγει προκειμένου να μεταβεί έγκαιρα σε άλλο σημείο (στο αεροδρόμιο, στο λιμάνι ή στο σταθμό)”. ‘Όπως είπε ο κ.Τσεκερίδης ,” τo trip-maker είναι ένα έργο προϋπολογισμού 450.000 ευρώ και έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Επιχειρώ-Καινοτομώ”.

Η εφαρμογή παρουσιάστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε ο ΟΤΘ με θέμα “New Trends & Innovation In Tourism SectorΝέες τάσεις και καινοτομίες στο χώρο του τουρισμού” στο πλαίσιο του Money Show 2019 που άρχισε σήμερα στη Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνεται την Κυριακή.

Όπως επεσήμανε η πρόεδρος του ΟΤΘ και Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, “ο Οργανισμός δίνει μεγάλη βαρύτητα στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινκ , για το οποίο άλλωστε βραβεύτηκε πρόσφατα με τρεις διακρίσεις στα Tourism Awards.

“Οι νέες τάσεις στον τουρισμό συνοψίζονται στην επιλογή “έξυπνων προορισμών”, δηλαδή πόλεις ή περιοχές που προσφέρουν πλεονεκτήματα ψηφιακής επικοινωνίας και προβολής με ψηφιακές εφαρμογές , εφαρμογές της σύγχρονης τεχνολογίας, ευκολίες κινητικότητας και πρόσβασης στους επισκέπτες”, επεσήμανε η κα Πατουλίδου και πρόσθεσε ότι “μια ακόμη σημαντική τάση που καταγράφεται είναι οι τουρίστες που κινούνται εκτός του κλασσικού σχεδίου κι εκτός προγράμματος. Είναι αυτοί οι τουρίστες – περίπου 30%- που θα προτιμούσαν όπως διαπιστώνει η Booking να σχεδιάσει το ταξίδι τους ένας υπολογιστής με τεχνητή νοημοσύνη και να τους απαλλάξει να ψάχνουν πληροφορίες και ενημέρωση για το πώς θα πάνε και πως θα κινηθούν”. Την ίδια ώρα, το ταξίδι με δυνατές εμπειρίες είναι αυτό που πλέον αναζητούν οι τουρίστες.

Με αυτόν τον στόχο, “να δημιουργηθούν τα εργαλεία που θα βελτιώσουν την εμπειρία σύμφωνα με τις νέες τάσεις, πορεύεται και η συνεργασία του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης αλλά και του εργαστηρίου TourLab” ανέφερε ο κοσμήτορας της σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΑΤΕΙ και διευθυντής του εργαστηρίου Ευάγγελος Χρήστου.

“Ο τουρισμός” είπε ο καθηγητής του ΑΤΕΙ-Θ Σπύρος Αβδημιώτης, “είναι μια δραστηριότητα πολύ εύθραυστη η οποία εξελίσσεται με εκθετικούς ρυθμούς και απαιτεί προσεκτικό προγραμματισμό σε βάθος χρόνου”. Σύμφωνα με τον καθηγητή, η λέξη-κλειδί σε αυτό είναι η συνεργασία των φορέων τουρισμού και αναφέρθηκε στην τουριστική δραστηριότητα και τις δράσεις που έχει αναλάβει το εργαστήριο TourLab καλώντας σε συνεργασία τους φορείς της πόλης.

Η εκπρόσωπος του υπουργείου Τουρισμού και προϊσταμένη της Σχολής Ξεναγών Θεσσαλονίκης κα Περσεφόνη Τρίχα, μίλησε για τους στόχους του υπουργείου και τις δράσεις που γίνονται για “τη διαφύλαξη, ενίσχυση και ενδυνάμωση της θέσης μας, μέσω αναβάθμισης του βασικού τουριστικού προϊόντος, με τον εμπλουτισμό και τη διαφοροποίηση κλασικών προορισμών με θεματικές αυθεντικές εμπειρίες”.

Ανέφερε ακόμη τη στρατηγική που ακολουθείται για την ανάδειξη νέων προορισμών και των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων, για το άνοιγμα νέων αγορών, την ενίσχυση υφιστάμενων ώριμων αγορών αλλά και την ενδυνάμωση του City Break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα