Θεσσαλονίκη

ΒΙΝΤΕΟ-Μία εβδομάδα Μετρό Θεσσαλονίκης: Ποιες είναι οι απόψεις των επιβατών;

Δείτε το βίντεο - ρεπορτάζ για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του

Χρυσάνθη Αρχοντίδου
βιντεο-μία-εβδομάδα-μετρό-θεσσαλονίκ-1251423
Χρυσάνθη Αρχοντίδου

Το Μετρό ολοκλήρωσε την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του και οι Θεσσαλονικείς έχουν ήδη σχηματίσει τις πρώτες τους εντυπώσεις.

Η Parallaxi βγήκε στους δρόμους, μπήκε στους σταθμούς, περιηγήθηκε γύρω από τα αρχαία και ρώτησε τους επιβάτες του Μετρό τις πρώτες σκέψεις, συναισθήματα και εντυπώσεις από το έργο, το οποίο, η πόλη περίμενε με ανυπομονησία, εδώ και 37 χρόνια.

Οι Θεσσαλονικείς έκαναν την πρώτη βόλτα τους με τις δωρεάν διαδρομές, δηλώνοντας ενθουσιασμένοι με το έργο και ιδιαίτερα με τις αρχαιότητες που συνάντησαν στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας».

Πολλοί είναι αυτοί που αγνοούν τα πρώιμα προβλήματα που έχουν αναδυθεί, υποστηρίζοντας πως είναι θέμα προσαρμογής του έργου στην πόλη.

Άλλοι, εκφράζουν τα πρώτα παράπονα για τις ουρές αναμονής στην έκδοση προσωποποιημένων καρτών, την πολυκοσμία και τις λιγοστές στάσεις που δεν επεκτείνονται στα δυτικά και σε περιοχές εκτός του κέντρου και των ανατολικών.

Ακολουθούν μερικές από τις δηλώσεις που ακούσαμε για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης: 

«Είναι ένα ωραίο έργο για τη Θεσσαλονίκη. Στα αρχαία, από τον Μάϊο θα γίνεται χαμός με τους τουρίστες» 

«Είναι κρίμα να μεμψιμοιρούμε για ένα έργο που έγινε στη Θεσσαλονίκη και τώρα έχει κάποιες μικρές ατέλειες, αλλά μπορεί και να τις διορθώσουν. Δεν πρέπει να τα βλέπουμε κομματικά, δεν είναι σωστό. Πρέπει να κοιτάξουμε τον τόπο μας, όχι τα κόμματα». 

«Ένα κύριο πρόβλημα είναι η αναμονή για τις κάρτες. Απαράδεκτο ένα άτομο να εξυπηρετεί τόσους ανθρώπους. Έπρεπε να είναι τουλάχιστον 2-3 άτομα». 

«Έβγαλα πριν από λίγο προσωποποιημένη κάρτα και η διαδικασία κράτησε 3 ώρες». 

«Είναι πολύ καλύτερο από ότι περιμέναμε. Είναι γρήγορο, ειδικά σε σχέση με τα λεωφορεία. Κάνει ένα λεπτό από τη μία στάση στην άλλη, είναι καθαρό και σίγουρα καλύτερο από της Αθήνας». 

«Τα αρχαία είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ότι περίμενα. Περίμενα ότι θα τα έχουνε διαλύσει». 

«Έκανα μία δοκιμαστική διαδρομή σήμερα για να δω αν με βολεύει με τη δική μου διαδρομή και επέλεξα να κατέβω στον σταθμό Βενιζέλου για να δω και τα αρχαία. Όσα μπόρεσα να δω, είμαι ενθουσιασμένη». 

«Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ θετική, είναι ένα κόσμημα το Μετρό. Βέβαια, στην πράξη θα δείξει και αν επεκταθεί η γραμμή για να φτάσει πιο κοντά σε ανθρώπους που ζούνε έξω από την πόλη, αλλά προσπαθώ να δω εάν ένα κομμάτι του με βολεύει και φυσικά για τις μετακινήσεις μέσα στο κέντρο». 

«Η συγκοινωνία και η μεταφορά μέσα στην πόλη είναι πολύ δύσκολη, οπότε με ενδιαφέρει ο σταθμός της Νέας Ελβετίας και θα το επιχειρήσω μέσα στις επόμενες ημέρες». 

«Μου φάνηκε λίγο σουρεάλ, δεν περίμενα Μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά είναι μια χαρά. Είναι σχετικά εξελιγμένο σε σχέση με άλλα Μετρό που έχω μπει». 

«Είναι φανταστικό. Φτάνεις πολύ γρήγορα στον προορισμό σου, δεν καθυστερείς όπως τα λεωφορεία και δεν ακούς θορύβους, είναι πολύ ήσυχα. Δεν έχω παρατηρήσει αρνητικά μέχρι στιγμής». 

«Σήμερα έκανα τις πρώτες διαδρομές. Αν έχεις κλειστοφοβία δεν είναι και τόσο καλά βέβαια, έχει πάρα πολύ κόσμο». 

«Φτάνεις πολύ γρήγορα στον προορισμό. Αν χρειαστεί όμως να αλλάξεις λεωφορείο, χρησιμοποιείς δύο μέσα για πολύ λίγο χρονικό διάστημα. Δεν με βολεύει ιδιαίτερα». 

«Είναι φουτουριστικό. Είχα πάει στης Αθήνας πέρσι, του λείπει λίγο το “grime” (“βρωμιά”) για να πούμε ότι το έχουμε ζήσει, αλλά είναι ενδιαφέρον, είναι κάτι καινούργιο». 

«Μισή διαδρομή είναι, αυτή τη στιγμή είναι για τη βόλτα που πάνε όλοι. Το αν θα βολεύει όντως, θα το δούμε στην πορεία. Προς το παρόν, είναι λίγες οι στάσεις και μένω δυτικά, οπότε δεν με βολεύει. Από πιο ανατολικό σημείο του κέντρου, για να πας λίγο πιο κοντά από εκεί που θα πάρεις το λεωφορείο του ΟΑΣΘ, είναι βολικό. Αλλά δεν θα πάρω το Μετρό για να πάω σπίτι μου». 

«Είναι αρκετά καλό, για Μετρό που άνοιξε τώρα. Προφανώς έχει κόσμο ακόμα, να δούμε από τις επόμενες ημέρες τι θα γίνει με τα εισιτήρια. Αν θα υπάρχει ακόμα τόσο πολύς κόσμος ή όχι». 

«Μπορούμε να πούμε αρνητικά στοιχεία, αλλά το θέμα δεν είναι να εστιάσουμε εκεί. Εγώ πιστεύω ότι βοηθάει πολύ με την κίνηση στα λεωφορεία, στους δρόμους, στις μετακινήσεις. Λίγο στριμωχτά μπορεί να είναι στην αρχή, αλλά θα το βρούμε». 

«Το Μετρό με βολεύει, ειδικά οι στάσεις στα Πανεπιστήμια. Θα το χρησιμοποιώ». 

«Οι πρώτες διαδρομές μου άρεσαν πάρα πολύ, ένιωσα λες και είμαι εκτός Θεσσαλονίκης, ότι είμαι στο εξωτερικό. Και είδα και τον κόσμο να το χαίρεται πάρα πολύ». 

«Θετικό σίγουρα το ότι ο κόσμος έχει διαμοιραστεί, να βγει από τον ΟΑΣΘ και να έχουμε και ακόμα ένα μέσο για να κινηθούμε. Όσο για τα αρνητικά, φοβάμαι ότι τις επόμενες μέρες θα πηγαίνουν όλοι στο Μετρό και θα γίνεται και εκεί χαμός». 

«Στα αρχαία ένιωσα τουρίστας στην ίδια μου την πόλη. Πιστεύω θα έπρεπε να πληρώνουμε και εισιτήριο για να τα βλέπουμε». 

«Είναι ένα μοντέρνο Μετρό, εύκολο, άνετο, με πάρα πολύ κόσμο όμως και δεν το ευχαριστήθηκα. Ήμασταν ο ένας πάνω στον άλλον, αλλά πιστεύω θα χαλαρώσει το πράγμα, είναι αρχή ακόμα».

«Πήγα να βγω από μία έξοδο μέσα στον συρμό και συνειδητοποίησα ότι δεν ανοίγει. Γύρισα πίσω να βγω από εκεί που μπήκα, αλλά εκείνη την ώρα έμπαινε κόσμος, οπότε αναγκάστηκα να βγω στην επόμενη στάση. Η πρώτη εντύπωση είναι η πολυκοσμία»

«Είναι πολύ μοντέρνο, μαθαίνει και ο κόσμος ιστορία. Μη γελιόμαστε, ο κόσμος δεν γνωρίζει ιστορία, οπότε είναι ένα μάθημα. Περισσότερο βοηθάει το επεξηγηματικό κομμάτι στην οθόνη. Τα αρχαία αυτά καθ’ αυτά δεν είναι εύκολα αντιληπτά από τον μέσο επιβάτη, αλλά η τεχνολογία με το βίντεο βοηθάει. Ήταν κάτι ξεχωριστό».

Δείτε το σχετικό βίντεο – ρεπορτάζ:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα