Θέατρο

Βρες 5 λεπτά και μίλα για το θέατρο της πόλης!

της Σέβης Μαλισιόβα «Δημιουργική οικονομία», «δημιουργική πόλη», «δημιουργική τάξη» είναι έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο πλέον στην ανάπτυξη και πρόοδο των πόλεων, περιφερειών και κρατών. Η δημιουργική οικονομία δεν είναι μια μονοδιάστατη έννοια, αλλά περιλαμβάνει μια πλειάδα διαστάσεων που συμβάλουν στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και αειφόρο ανάπτυξη μιας περιοχής με διάφορους τρόπους. Στην καρδιά […]

Parallaxi
βρες-5-λεπτά-και-μίλα-για-το-θέατρο-της-π-18050
Parallaxi
theatre-stage-curtains-an-001.jpg

της Σέβης Μαλισιόβα

«Δημιουργική οικονομία», «δημιουργική πόλη», «δημιουργική τάξη» είναι έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο πλέον στην ανάπτυξη και πρόοδο των πόλεων, περιφερειών και κρατών. Η δημιουργική οικονομία δεν είναι μια μονοδιάστατη έννοια, αλλά περιλαμβάνει μια πλειάδα διαστάσεων που συμβάλουν στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και αειφόρο ανάπτυξη μιας περιοχής με διάφορους τρόπους. Στην καρδιά της δημιουργικής οικονομίας είναι οι πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες που βρίσκονται στο σταυροδρόμι των τεχνών, του πολιτισμού, των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας.

Η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει στοιχεία που μπορούν με το σωστό σχεδιασμό και την  αξιοποίηση τους να την μετατρέψουν σε μια πολύ ανταγωνιστική και δημιουργική πόλη. Για παράδειγμα ο θεσμός του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το Μέγαρο Μουσικής, μια σειρά από αξιόλογα μουσεία (Μουσείο Προσφύγων, Εθνογραφικό, Προϊστορικών Αρχαιοτήτων, Εβραϊκής Ιστορίας, Νερού και Σύγχρονης Τέχνης κα), ο μεγάλος αριθμός χώρων έκθεσης (γκαλερί) και παραστατικών τεχνών (θέατρα) μπορούν να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο για την τόνωση της καλλιτεχνικής παραγωγής και να λειτουργήσουν ως πυρήνας για την ανάπτυξη της πόλης.

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο οι παραστατικές τέχνες κατέχουν μια παγκόσμια φήμη η οποία κυμαίνεται από τις τραγωδίες των αρχαίων Ελλήνων μέχρι και τα πιο σύγχρονα μπαλέτα χορού. Για παράδειγμα, το 2009, περισσότεροι από τρία εκατομμύρια τουρίστες που αγαπούν το θέατρο δαπάνησαν 3,1 δισεκατομμύρια ευρώ στις επισκέψεις τους στα θέατρα του Ηνωμένου Βασιλείου. Κάθε θέατρο δημιουργεί τόσο άμεσες όσο και έμμεσες επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.

Σε αυτό το πλαίσιο, σκοπός της παρούσας έρευνας του ΑΠΘ, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα. Κωστοπούλου Στέλλα, είναι να διερευνήσει τον ρόλο των πολιτιστικών βιομηχανιών στη τοπική ανάπτυξη εξετάζοντας έναν υποτομέα των δημιουργικών – πολιτιστικών βιομηχανιών, το θέατρο στη Θεσσαλονίκη!  Προσπαθώντας να μετρήσουμε για το αν και πόσο συμβάλουν παραστατικές τέχνες, και πιο συγκεκριμένα το Θέατρο, στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Πέρα από τις συνεντεύξεις που έχουν γίνει με τους θεατρικούς χώρους και ομάδες της πόλης, έχουμε δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για το κοινό με σκοπό να δούμε πως βλέπουν οι κάτοικοι το θέατρο και γενικά πόσο συμμετέχει η κοινότητα στις πολιτιστικές βιομηχανίες και δράσεις.

Το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο έχει σκοπό να εξετάσει την οπτική του ευρύ κοινού σχετικά με το θέατρο και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες, πως έχει επηρεαστεί από την δύσκολή κατάσταση που διανύουμε, τι θεωρεί σημαντικό στο συγκεκριμένο πολιτιστικό τομέα και πως αντιμετωπίζουν την περίπτωση μιας συγκέντρωσης δημιουργικών – πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Η συμμετοχή του κοινού είναι καθοριστικός παράγοντας στην εξαγωγή αξιόπιστων αποτελεσμάτων.

Ποιος πάει θέατρο; Ποιος το αγαπάει; Τι σημαίνει για τη πόλη μας; Ένα ερωτηματολόγιο για τη Θεσσαλονίκη, βρες 5 λεπτά και μπες στο http://goo.gl/pSRHkD.

*Η Σέβη Μαλισιόβα είναι Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΑΠΘ)

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα