ΖΑΝΑΕ: Ένα ταξίδι γεύσης από τις αρχές του 20ού αιώνα
Η κινητήρια δύναμη της ΖANAE πίσω από τη σταθερά πετυχημένη πορεία της στις διεθνείς αγορές, είναι η δέσμευσή της για την ποιότητα, την καινοτομία και την αειφορία.
Η ιστορία της ΖΑΝΑΕ ξεκινά το 1930, όταν ο Νικόλαος (παππούς των σημερινών διευθυνόντων συμβούλων, Νίκου και Τηλέμαχου Πέντζου), ο Μιχαήλ Νίκογλου και ο φίλος τους Ξάνθος αποφασίζουν να ιδρύσουν την εταιρία Ζύμη Αρτοποιίας Νίκογλου Α.Ε.
Στα πρώτα δέκα χρόνια, εδραιώνεται στην αγορά της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Μακεδονίας, παράγοντας κυρίως μαγιά για τις ανάγκες της αρτοποιίας.
Το 1939, δημιουργείται και δεύτερη μονάδα, επεκτείνοντας την παραγωγή σε κονσερβοποιημένα λαχανικά. Τις επόμενες δεκαετίες, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των κονσερβοποιημένων τροφίμων, με το ντολμαδάκι να γίνεται σημείο αναφοράς. Το 1972, δημιουργείται εργοστάσιο παραγωγής τοματοπολτού στην Ημαθία.
Σήμερα, οι κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, βρίσκονται στην ΒΙΠΕ Σίνδου και απασχολεί περισσότερους από 150 εργαζόμενους, τα προϊόντα της διοχετεύονται σε όλη την ελληνική επικράτεια (retail & horeca αγορά), ενώ οι εξαγωγές της αποτελούν το 68% του τζίρου της, με παρουσία σε 35 χώρες.
Η κινητήρια δύναμη της ΖANAE πίσω από τη σταθερά πετυχημένη πορεία της στις διεθνείς αγορές, είναι η δέσμευσή της για την ποιότητα, την καινοτομία και την αειφορία. Η ποιότητα των προϊόντων της, αποτελεί προτεραιότητα, με πιστοποιητικά ISO 9001:2015, ISO 22000:2018, BRC και IFS να επιβεβαιώνουν τη συμμόρφωσή της με διεθνή πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων.
Παράλληλα, αναγνωρίζει τη σημασία της βιώσιμης λειτουργίας και της εξοικονόμησης ενέργειας για την προστασία του περιβάλλοντος και την οικονομική της απόδοση. Για τον λόγο αυτό, προσπαθεί να ενσωματώσει τις αρχές της πράσινης επιχειρηματικότητας σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας της.
Η οικογενειακή επιχείρηση ZANAE, με νέα άνοδο εργασιών, ενίσχυση της αειφορίας και ακόμη πιο ενισχυμένη εξωστρέφεια, έχει ως στόχο τη διαρκή ανάπτυξη και πρόοδο, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες που αντικατοπτρίζουν τις αξίες της και ανταποκρίνονται στις διατροφικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.