Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Τα κόκκινα φανάρια που μας "τρώνε" τη ζωή

Εντοπίσαμε 13 από τα χειρότερα φανάρια στην πόλη.

Νίκος Γκάγιας
θεσσαλονίκη-τα-κόκκινα-φανάρια-που-μα-914162
Νίκος Γκάγιας

Κόκκινο φανάρι. Ένα χρώμα, χίλια συναισθήματα (και συνήθως όχι θετικά). Όσοι βρίσκονται στο τιμόνι ή είναι συνοδηγοί ή ακόμα και απλοί επιβάτες ενός λεωφορείου/ταξί γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχουν μερικά σημεία στη Θεσσαλονίκη που δεν πρέπει να πλησιάσεις (ειδικά τις μέρες που έχει κίνηση). Μερικά “απαγορευμένα” φανάρια που για καλή σου τύχη δεν θες να πετύχεις.

Η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι ένα μεγάλο πρόβλημα με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι πολλοί άνθρωποι καθημερινά. Ειδικά αν πετύχεις μπροστά σου λεωφορείο, νταλίκα ή σκουπιδιάρικο τότε τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα και ετοιμάσου να δοκιμάσεις τα νεύρα σου σ’ αυτή την δοκιμασία που σε έβαλε η ζωή. 

Βέβαια επειδή η κατάσταση είναι απίθανο να αλλάξει, εσύ μπορείς να την αντιμετωπίσεις με χιούμορ, καθώς υπάρχουν φανάρια που χωρίς υπερβολή μπορείς να ακούσεις ολόκληρο το νέο δίσκο της αγαπημένης σου τραγουδίστριας ή μπορείς να βγάλεις τα τάπερ σου για να φας ή μπορείς να λύσεις κάποιο σταυρόλεξα ή ακόμα μπορείς να πάρεις τηλέφωνο τα φιλαράκια σου για να σου κρατήσουν συντροφιά (αν φτάσει η κάρτα σου για τόσες ώρες)

Σήμερα πάμε να δούμε τα 13 (χειρότερα) φανάρια της Θεσσαλονίκης, που έχουμε χάσει ατελείωτες ώρες της ζωής μας.

#1 Λαγκαδά με Δαβάκη. Υπάρχει ένα φανάρι στη συγκεκριμένη διασταύρωση που οριακά προλαβαίνουν να περάσουν 3 αυτοκίνητα κάθε φορά, καθώς πιο πολύ ώρα χαζεύεις το κόκκινο παρά το πράσινο φανάρι.

laghkada-davaki.png

#2 Δεν θα πάμε πολύ μακριά. Στην πραγματικότητα στον ίδιο δρόμο θα μείνουμε, απλώς σε άλλη οπτική. Κατεβαίνοντας την Δαβάκη και αν κάποιος θέλει να στρίψει στην Λαγκαδά με κατεύθυνση προς το κέντρο θα πρέπει να περιμένει να αδειάσουν οι δύο λωρίδες που πηγαίνουν ευθεία για να καταφέρει να βρεθεί στη σωστή λωρίδα και στη συνέχεια να περιμένει υπομονετικά για το πότε θα περάσει το φανάρι.

davaki-me-laghkada.png

#3 Μαυροκορδάτου. Αν πηγαίνεις προς Μετέωρα ή θες να ανέβεις Κάστρα και χρειαστεί να περάσεις από την συγκεκριμένη οδό με το χαρακτηριστικό φανάρι, θα σου ευχηθώ καλή επιτυχία. Δεν συζητάω αν πετύχεις μπροστά σου το 35, τότε μιλάμε για ολική καταστροφή. Άνοιξε το ραδιόφωνο και ετοιμάσου να ακούσεις ολόκληρους δίσκους.

maurokordatoy.png

#4 Το φανάρι της 26ης Οκτωβρίου. Αν υπήρχε βραβείο χειρότερου φαναριού, το συγκεκριμένο έθετε σοβαρές υποψηφιότητες για την πρωτιά. Τα λόγια περισσεύουν και όσοι έχουν περάσει έστω και μία φορά από εκεί γνωρίζουν. 

26is-oktovrioy.png

#5 Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στο ακριβώς απέναντι φανάρι. Στο σημείο δηλαδή που στρίβουν τα αμάξια από την Λαγκαδά προς την Εγνατία. Ένας δρόμος δηλαδή από τον οποίο περνάνε δεκάδες λεωφορεία κάθε ώρα και σίγουρα δεν θες να είσαι πίσω τους γιατί τότε θα πρέπει να ειδοποιήσεις ότι θα αργήσεις.

laghkada.png

#6 Αγίου Δημητρίου με Κατσιμίδη. Αν βρεθεί στο συγκεκριμένο φανάρι και πεινάς, καλύτερα στρώσε μέσα στο αυτοκίνητο τραπεζομάντηλο και ετοίμασε κάτι στα γρήγορα γιατί για να περάσεις και να στρίψεις αριστερά στον δρόμο που βγάζει προς τον Περιφερειακό, χρειάζεται αίτηση. 

aghioy-dimitrioy.png

#7 Αλ. Παπαναστασίου. Εκεί υπάρχει ένα μικρό φανάρι, που ούτε καν το πιάνει το μάτι σου, το οποίο μπορεί να σε κάνει να καθυστερήσεις ώρα. Μιλάμε για το φανάρι που στρίβεις αριστερά για να πας προς την οδό Βαλαγιάννη.

papanastasioy.png

#8 Λεωφ. Στρατού με Καυτατζόγλου. Το φανάρι έξω ακριβώς από την ΕΡΤ3. Στη φωτογραφία μπορεί να φαίνεται πράσινο το φανάρι, αλλά αν βρεθείς εκεί το πιο λογικό είναι να περιμένεις στην ουρά.

leoforos-kautantzoghloy.png

#9 Λεωφ. Δενδροποτάμου. Το φανάρι που στρίβεις για να φτάσεις στο κέντρο του Ευόσμου. Όπως μπορείτε να δείτε και στην εικόνα είναι αναμμένο κόκκινο. Ε μάλλον δεν θα δυσκολεύτηκαν να πετύχουν αυτή την λήψη, καθώς ελάχιστα είναι τα λεπτά μέσα στην μέρα που είναι πράσινο. Στην καλύτερη περίπτωση να προλάβουν να περάσουν3 αυτοκίνητα με πράσινο και άλλα 2-3 στα όρια της παρανομίας με πορτοκαλί και πολλές φορές κόκκινο με κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα. Επίσης ακόμα και η λωρίδα του συγκεκριμένου φαναριού είναι άδεια, για να φτάσεις σ’ αυτήν θα πρέπει να περιμένεις υπομονετικά στην ουρά που υπάρχει για το οχήματα που κατευθύνονται ευθεία.

leoforos-dendropotamoy.png

#10 25ης Μαρτίου με Κωνσταντίνου Καραμανλή. Δύο μεγάλοι κεντρικοί δρόμοι συναντώνται και όσοι οδηγοί καταφέρνουν να περάσουν από την μία πλευρά στην άλλη είναι πάρα πολύ τυχεροί, καθώς τα φανάρια ανάβουν πράσινο για λίγα δευτερόλεπτα και πολλές είναι οι φορές που δημιουργούνται τεράστιες ουρές και υπάρχει κίνηση.

25is-martioy-me-karamanli.png

#11 Αναξιμάνδρου με Νικολάου Πλαστήρα. Ακόμα ένα σημείο που -όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες- πιο συχνά το φανάρι είναι κόκκινο παρά πράσινο. 

anaksimandroy-me-nikolaoy-plastira.png

#12 Κατσιμίδη με Παπάφη. Υπάρχει ένα φανάρι έξω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου που χρειάζεται υπομονή για να περάσεις. Από την μία τα πολλά αυτοκίνητα και από την άλλη τα μετρημένα λεπτά που ανάβει πράσινο, δημιουργούν συχνά μποτιλιάρισμα στο σημείο και αν ποτέ περάσεις από εκεί (ειδικά σε μέρες με αυξημένη κίνηση), θα σου ευχηθώ καλή τύχη!

katsimidi-me-papafi.png

#13 Δέκατο τρίτο φανάρι (και τυχερό; – μάλλον όχι), αυτό στην οδό Τζων Κέννεντυ. Ένας δρόμος από τον οποίο αρκετοί περνάνε για να βγουν στον περιφερειακό και ειδικά τις ώρες αιχμής δημιουργείται μεγάλο ζήτημα γιατί δεν προλαβαίνουν να περάσουν πολλοί οδηγοί καθώς το φανάρι ανάβει πράσινο για μόλις 3-4 αυτοκίνητα κάθε φορά.

tzon-kennenti.png

Όπως μπορείτε να δείτε αρκετά από τα φανάρια στη λίστα αφορούν αριστερές στροφές. Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ και δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας εξηγεί:

«Ένα φανάρι μοιράζει τον χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες των οχημάτων. Αν για παράδειγμα στην Λαγκαδά υπάρχουν 3.000 οχήματα ανά ώρα και στον κάθετο δρόμο που διασταυρώνεται ή στην αριστερή στροφή έχει πολύ λίγα, 20-30 οχήματα τότε τόσο κρατάνε αναλογικά τα φανάρια, δηλαδή μπορείς να δώσεις 120 λεπτά στον έναν δρόμο και στον άλλο να δώσεις 12 λεπτά. Η λογική των φαναριών είναι να μοιράζουν στα οχήματα τον χρόνο ανάλογα με το πόσα είναι αυτά. Επίσης υπάρχουν φανάρια που λειτουργούν με δύο συστήματα/προγράμματα, ένα για τις ώρες αιχμής, όταν το αμάξια του μεγάλου δρόμου είναι πιο πολλά το πρωί που πηγαίνουν στη δουλειά – δίνουν περισσότερο πράσινο στη Τσιμισκή, την Βασιλίσσης Όλγας κλπ. Λίγος χρόνος δίνεται για τις αριστερές στροφές – οι δεξιές δεν ενοχλούν- γιατί πρέπει να διασχίσεις την απέναντι κατεύθυνση. Αυτό επειδή καθυστερεί την κυκλοφορία του μεγάλου δρόμου είναι πολύ σύντομο και αναλογεί στα λίγα αυτοκίνητα που στρίβουν γιατί λίγα είναι εκείνα που στρίβουν αριστερά.

Βέβαια υπάρχει και η αντίστροφη περίπτωση με τους πεζούς να περιμένουν αρκετή ώρα για να ανάψει το πράσινο για να περάσουν τον δρόμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι διαβάσεις στην Τσιμισκή, όπου ο κόσμος μπορεί να περιμένει μέχρι και 3 λεπτά»

*Τα 13 φανάρια που καταγράψαμε είναι ενδεικτικά και σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμα που σας/μας ταλαιπωρούν

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα