Θεσσαλονίκη

58ο ΦΚΘ: Οδηγός Επιβίωσης

Ραντεβού στις αίθουσες του μεγαλύτερου Φεστιβάλ της Ελλάδας που ξεκινά! Ο απόλυτος οδηγός των ταινιών που δεν πρέπει να χάσετε

Parallaxi
58ο-φκθ-οδηγός-επιβίωσης-246270
Parallaxi

Λέξεις: Γιάννης Γκροσδάνης

Το Φεστιβάλ όπως κάθε Νοέμβρη το γιορτάζει! Με ένα πλούσιο πρόγραμμα, με αρκετά ξεχωριστά αφιερώματα και ρετροσπεκτίβες, με λαμπερά ονόματα από τον χώρο της έβδομης τέχνης να επισκέπτονται την Θεσσαλονίκη και να βολτάρουν στην Πλατεία Αριστοτέλους και στην Προβλήτα, με ένα πλήθος από πρωτότυπες ιδέες που ενισχύουν τις δράσεις αλλά και τις συνέργειες με φορείς όπως η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης και όχι μόνο. Η δημιουργική ομάδα που εισήγαγε το Φεστιβάλ στη νέα εποχή του είναι επίσης εδώ έτοιμη να μας συστήσει και να μας δώσει τις προτάσεις της σε σχέση με ότι συμβαίνει στον κινηματογραφικό χώρο μέσα στο 2017. Κλείνουμε λοιπόν ραντεβού στις αίθουσες του 58ου ΦΚΘ, κάνουμε το πρόγραμμα μας με βάση την τεράστια λίστα ταινιών και φύγαμε! Παρέα μας στις αίθουσες ο μεγάλος χορηγός του Φεστιβάλ, η COSMOTE TV.

Η COSMOTE TV συνεχίζει την πορεία της στο πλευρό του ευρωπαϊκού και του παγκόσμιου κινηματογράφου, υποστηρίζοντας φέτος ως Μεγάλος Χορηγός το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, δίνοντας με το δημιουργικό όχημα «Όλα είναι σινεμά» το ιδανικό έναυσμα για τη δημιουργία μίας διαδραστικής εμπειρίας, με κεντρικό άξονα τις κορυφαίες ταινίες και τους μεγαλύτερους κινηματογραφικούς αστέρες όλων των εποχών.

First and Last picture show

Και όταν εννοούμε first and last picture show βάλτε μπροστά τις τελετές έναρξης και λήξης. Η φιλοσοφία τους τα τελευταία χρόνια είναι αλήθεια πως ακολουθεί μια μινιμάλ λογική, η οποία ωστόσο δείχνει να ταιριάζει όχι μόνο με τις ανάγκες της εποχής αλλά και με τον χαρακτήρα του Φεστιβάλ. Η αυλαία φέτος ανοίγει την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου με μια ιδιαίτερη ταινία, η οποία αποτελεί και την μεγάλη νικήτρια του φετινού Φεστιβάλ Βερολίνου κερδίζοντας την Χρυσή Άρκτο. Ο λόγος για το «On Body and Soul» της Ίλντιγκο Ινιέντι, μια ιστορία αγάπης που ξεδιπλώνεται τόσο σε ένα μυστικό εσωτερικό όνειρο όσο και σε έναν εξωτερικό κόσμο φαινομενικής κανονικότητας. Ζώωδης και άνθρώπινη, όμορφη αλλά και γκροτέσκ η ταινία της Ινιέντι είναι ένα ατμοσφαιρικό παραμύθι με ελάφια και δύο μοναχικές ψυχές που συναντιούνται κάθε βράδυ κυριολεκτικά στα όνειρα τους.

“on body and soul”

Όλα τα καλά βέβαια κάποτε τελειώνουν και το φετινό Φεστιβάλ έχει επιλέξει να κλείσει με ένα δυνατό «Party», το οποίο φέρει την υπογραφή μιας δημιουργού που ξέρει και αγαπάει από παλιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο λόγος για την Σάλυ Πότερ, η πρώτη δημιουργός που έχει κερδίσει τον Χρυσό Αλέξανδρο το μακρινό 1992 με το φεμινιστικό «Ορλάντο». Η νέα της ταινία είναι μια ασπρόμαυρη κωμωδία τυλιγμένη γύρω από μια τραγωδία, μια ιστορία που αρχίζει μεν ως γιορτή αλλά τελειώνει με αίμα στο πάτωμα.

Η ίδια η Πότερ έχει παραδεχτεί πως η ταινία της αποτελεί ένα δυνατό, καυστικό σχόλιο σε σχέση με την τρέχουσα πολιτική κατάσταση της πατρίδας της, πριν και μετά το Brexit, το οποίο μάλιστα συνέθετε σεναριακά και σκηνοθετικά όσο έτρεχαν τα γεγονότα των εκλογών και του βρετανικού δημοψηφίσματος για την έξοδο της χώρας από την ΕΕ. Πρωταγωνίστρια της ταινίας η αγαπημένη ηθοποιός Κριστίν Σκοτ Τόμας, η οποία υποδύεται μια πολιτικό που ετοιμάζει ένα πάρτι, στο οποίο οι ανατροπές θα είναι μεγάλες, για να γιορτάσει την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων της στη σκιώδη κυβέρνηση του κόμματος της.

To σημαντικότερο τμήμα του Φεστιβάλ, το Διεθνές Διαγωνιστικό, φέρνει στην πόλη τα φρέσκα ονόματα του παγκόσμιου σινεμά. Ας τα γνωρίσουμε παρέα με την CΟΣΜΟΤΕ TV τον μεγάλο χορηγό του Φεστιβάλ 

Το διεθνές διαγωνιστικό αποτελεί την βάση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η φετινή διοργάνωση προτείνει μια διαφορετική ανατρεπτική προσέγγιση στον τρόπο που έγινε η ανάγνωση και η επιλογή των ταινιών που συμμετέχουν σε αυτό, καθώς πυξίδα αποτέλεσε ένα από τα πλέον εμβληματικά βιβλία του 20ου αιώνα, «Το ρίζωμα» της Γαλλίδας φιλοσόφου Σιμόν Βέιλ. Και όχι μόνο αυτό αλλά το Φεστιβάλ, με την υποστήριξη της 6ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, προχωράει ένα βήμα παραπέρα συνθέτοντας το υλικό του διαγωνιστικού ως μια ολότητα που ξεπερνάει τα όρια της μεγάλης οθόνης καλώντας 14 νέους Έλληνες εικαστικούς να δουν τις 14 συμμετέχουσες ταινίες και να φιλοτεχνήσουν ένα ξεχωριστό έργο για κάθε μια από αυτές.

«Lucky» του Τζον Κάρολ Λιντς

Ανάμεσα σε αυτό το ιδιαίτερο υλικό σαφώς ξεχωρίζουν κάποιες ταινίες όπως λ.χ. το «Lucky» του Τζον Κάρολ Λιντς το αποτελεί και το ρέκβιεμ ενός αγαπημένου ηθοποιού που μας αποχαιρέτησε πρόσφατα, του Χάρι Ντιν Στάντον, σε μια ερμηνεία που σίγουρα θα συζητηθεί. To «Closeness» του Κάντεμιρ Μπαλάγκοφ, ο οποίος υπήρξε μαθητής του Αλεξάντερ Σοκούροφ, βασίζεται σε μια αληθινή, συγκλονιστική ιστορία και έρχεται στη Θεσσαλονίκη με το βραβείο της διεθνούς ένωσης Κριτικών (FIPRESCI) από την προβολή του στις Κάννες. Το «Winter Brothers» έρχεται από την Ισλανδία, μια χώρα που μας έχει δώσει έξοχα δείγματα κινηματογραφίας εδώ και χρόνια και είναι μια σουρεαλιστική και σκοτεινή οικογενειακή οδύσσεια που σίγουρα θα συγκινήσει.

«Ο γιος της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου

Και φυσικά το ενδιαφέρον των σινεφίλ θα κερδίσουν όπως πάντα και οι ελληνικές συμμετοχές του διαγωνιστικού. Φέτος το εισιτήριο αυτό κέρδισαν «Η επιφάνεια των πραγμάτων» της Νάνσυ Μπινιαδάκη, ταινία που ασχολείται με μια μυστηριώδη ιστορία με θηλυκό πρόσημο που αποκτά διαστάσεις αστικού μύθου, το «The Ox» του Γιώργου Νικόπουλου, ένα πειραματικό animation χωρίς λόγια που διαδραματίζεται σε ένα φανταστικό τόπο και τέλος «Ο γιος της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου, ταινία που έχει σχηματίσει ήδη μια εξαιρετική φεστιβαλική διαδρομή στο εξωτερικό (Σεράγεβο, Τραϊμπέκα, Λος Άντζελες) κερδίζοντας θερμές κριτικές αλλά και διακρίσεις.

Τσάρλεστον στα Βαλκάνια

Το πιο πετυχημένο και διαχρονικά πιο σταθερό σε ποιότητα τμήμα του Φεστιβάλ επιστρέφει και φέτος με ένα πλούσιο καλειδοσκόπιο ιστοριών από την γειτονιά των Βαλκανίων. Η αναφορά μας εδώ δεν θα μπορούσε να μην συμπεριλαμβάνει και την συμμετοχή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που υποστηρίζει αρκετές από τις ταινίες μέσα από τα προγράμματα του Crossroads και Agora – Works in Progress. Ο λόγος για ταινίες όπως το «Τσάρλεστον» του Αντρεϊ Κρετσουλέσκου, ένα πιο ποπ δείγμα του νέου ρουμάνικου κινηματογράφου. Τα «¾» του Ίλιαν Μέτεφ, ένα τρυφερό art house φιλμ που διακρίθηκε με τη Χρυσή Λεοπάρδαλη στο Λοκάρνο το καλοκαίρι του 2017.

Charleston

Στο φετινό πρόγραμμα ξεχωρίζει επίσης και το ειδικό αφιέρωμα στη λογοτεχνία και σε μια εξαιρετική λίστα εξαιρετικών ταινιών που βασίζονται σε κλασικά λογοτεχνικά έργα συγγραφέων από τα Βαλκάνια. Ανάμεσα τους «H αθωότητα των αναμνήσεων» του Γκραντ Τζι που μας ξεναγεί στον κόσμο του Μουσείου Αθωότητας του Ορχάν Παμούκ, «Ο Κλέφτης των Ροδακίνων»  από το ομότιτλο διήγημα του Εμίλιαν Στάνεφ, μια από τις πρώτες διεθνούς βεληνεκούς επιτυχίες του βουλγάρικου κινηματογράφου, «Ο επαγγελματίας» του Ντούσαν Κοβάσεβιτς βασισμένο στο αντίστοιχο θεατρικό έργο του Σέρβου συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Invisible hands

Το αόρατο χέρι της δημιουργίας αποτελεί το θέμα του φετινού θεματικού αφιερώματος του Φεστιβάλ. Πέντε ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων αλλά αρκετά δημιουργικών σκηνοθετών θα προβληθούν και από αυτές σίγουρα ξεχωρίζουν το «Mano Invisible» του Νταβίντ Ματσιάν και το «Julie and the Shoe Factory» των Πόλ Καλορί και Κόστια Τεστού ταινία ανάλαφρη που αποτίει φόρο τιμής στα μιούζικαλ των Ζακ Ντεμί και Στάνλεϊ Ντόνεν

Open your Orizons

Με όποια ονομασία κι αν τους δεις, οι Ανοιχτοί Ορίζοντες αποτελούν μακράν το πιο αγαπημένο τμήμα του φεστιβαλικού κοινού καθώς εκεί συναντά κανείς τις πιο πρόσφατες και πρωτότυπες ταινίες νέων και ανήσυχων δημιουργικά κινηματογραφιστών. Η επιλογή εδώ είναι δύσκολη, η λίστα τεράστια και το άγχος του κοινού να προλάβει να δει όσο το δυνατόν περισσότερες ταινίες δικαιολογημένο.

Western

Ίσως οι ταινίες που ξεχωρίζουν εδώ να είναι το «Western» της Βαλέσκα Γκρίσμπαχ, ένα διαπολιτισμικό κοινωνικό δράμα ανάμεσα σε δύο διαφορετικές ομάδες ανθρώπων, το «I Dream in Another Language» του Ερνέστο Κοντρέρας, ταινία που κινείται στα όρια του φαναστικού και αγαπήθηκε στο πρόσφατο φεστιβάλ του Σάντανς, το «A Ciambra» του Γιόνας Καρπινιάνο, πορτραίτο της σύγχρονης ιταλικής ενδοχώρας και το «God’s Own Country» του Francis Lee, ταινία που κλείνει το μάτι στο μύθο του «Brokeback Mountain».

Παράλληλες προβολές – πρεμιέρες

Θέλγητρο του Φεστιβάλ αποτελούν πάντα και οι ειδικές προβολές, αρκετές από τις οποίες αποτελούν ξεχωριστές πρεμιέρες ταινιών με δυναμική πορεία στο εξωτερικό και εξασφαλισμένη διανομή στις ελληνικές αίθουσες. Το φετινό πρόγραμμα απαρτίζεται από ταινίες όπως το «Tehran Taboo» του Αλί Σουζάντε, μια δυνατή animation ματιά στα ταμπού και τους περιορισμούς της ισλαμικής κοινωνίας του Ιράν. Το «Djam» του Τόνι Γκάτλιφ, με γυρίσματα και στην Ελλάδα από έναν δημιουργό ιδιαίτερα αγαπητός στο σινεφιλ κοινό της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο.

“tehran taboo”

Το «Downsizing» του Αλεξάντερ Πεϊν, που έκανε την πρεμιέρα του στη Βενετία καταχειροκροτούμενο και εκτιμάται ως ένα από τα δυνατά χαρτιά στα επερχόμενα Όσκαρ. Το «Leisure Seeker» με το οποίο ο Ιταλός Πάολο Βίρτζι κάνει το επόμενο κινηματογραφικό βήμα του με την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του, το «Tom of Finland» του Ντόμε Καρουκόσκι μια τολμηρή ματιά σε μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της gay κοινότητας της Φινλανδίας και όχι μόνο.

Film Forward

Πειραματικές προβολές, ριζοσπαστικές ταινίες για φευγάτους σινεφιλ και φεστιβαλιστές που αναζητούν ξεχωριστές εμπειρίες στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Αναμεσά τους και δύο ταινίες με ελληνικό ενδιαφέρον. Το «Tripoli Cancelled» του Ναέμ Μοχαιεμέν και πρωταγωνιστή τον δικό μας Βασίλι Κουκαλάνι, που αποτελεί συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας και Μπαγκλαντές και βασίζεται στην αληθινή ιστορία του πατέρα του σκηνοθέτη ο οποίος εγκλωβίστηκε για αρκετές ημέρες στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, το οποίο τότε ακόμη λειτουργούσε, έχοντας ξεχάσει το διαβατήριο του στην Ινδία. Γαλλικής και ελληνικής συμπαραγωγής το «Le Fort des fous» της Ναριμάν Μαρί, με συμμετοχή στην πρόσφατη documenta 14 αλλά και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, ακολουθεί μια κοινότητα νομάδων που συγκροτούν μια φανταστική και ουτοπική κοινωνία από την οποία αποβάλλεται η έννοια της αποικιοκρατίας. Η ταινία, που αποτελεί σχόλιο στην γαλλική αποικιοκρατία στις χώρες της Βόρειας Αφρικής συνδυάζει αναπαραστάσεις, αυτοσχεδιασμούς και συνεντεύξεις κατοίκων από το Αλγέρι, τα Κύθηρα και τα Προσφυγικά στην Αθήνα.

Le fort des fous

Carteblanche στον Ευθύμη Φιλίππου

Η πετυχημένη ενότητα Cart Blanche συνεχίζεται δίνοντας την ευκαιρία στους σινεφίλ να γνωρίσουν τα πολλά και διαφορετικά πρόσωπα του κινηματογράφου μέσα από το ιδιαίτερο φίλτρο ενός προσώπου. Αυτό τον ρόλο ανέλαβε για το φετινό Φεστιβάλ ο συγγραφέας και σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου.

Ποιος Φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ

Λίγους μήνες μετά την βράβευση του για το σενάριο της ταινίας “The Killing of a Sacred Deer” και με τις δάφνες μιας σπουδαίας διαδρομής που περιλαμβάνει τίτλους ταινιών όπως “Κυνόδοντας”, “Άλπεις” και “Αστακός” του Γιώργου Λάνθιμου, “Chevalier” της Αθηνάς Τσαγγάρη και “L” του Μπάμπη Μακρίδη, ο Ευθύμης Φιλίππου σημειώνει σχετικά με την λίστα που επέλεξε:

«Η πρόταση ήταν να γίνει μια λίστα ταινιών τελείως υποκειμενική και καθόλου ψύχραιμη – όσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο. Δεν υπήρχε περιορισμός στα είδη, τις χρονολογίες, την προέλευση. Ήταν δύσκολο, ευχαριστώ όμως πολύ». Η λίστα του Ε. Φιλίππου καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα του παγκόσμιου κινηματογράφου μέσα από το οποίο το φεστιβαλικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει κλασικές και αρκετά αγαπημένες ταινίες όπως η «Φωτογραφία» του Νίκου Παπατάκη, «Ποιος Φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» του Μάικ Νίκολς, «Μάρθα» του Ρ. Β. Φασμπίντερ, «Μπάρι Λίντον» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, «Η συνομιλία» του Φ.Φ. Κόπολα.

stand by me

Σινεμά μετά τα μεσάνυχτα

Μαγεία, τρόμος, μυστήριο αλλά και καυστικό χιούμορ θα γεμίσουν και φέτος τις αίθουσες στις μεταμεσονύκτιες προβολές του φεστιβάλ. Το ίδιαίτερο αυτό πρόγραμμα προβολών απαρτίζεται από ταινίες που σίγουρα έχουν και μια καλτ, underground διάσταση. Επιλέγοντας προβολές στο «Mutafukaz», animation γαλλικής παραγωγής, η ζωή συναντά τους χειρότερους εφιάλτες του ανθρώπου. Στο low budget φινλανδικό «Euthanizer», η μαύρη κωμωδία συναντά το θρίλερ ενώ στο «Wild Boys» οι ήρωες, μια παρέα 5 νεαρών αγοριών πραγματοποιεί ένα ιδιαίτερο ταξίδι που τους ωθεί στα όρια πειραματισμών με το φύλο τους αλλά και τις κρυφές επιθυμίες τους.

Φεστιβάλ γένους θηλυκού

Αν κάτι χαρακτηρίζει το 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι η ένταξη του σε μια μεγάλη συζήτηση που ξεκίνησε εδώ και καιρό στο εξωτερικό για το ρόλο του γυναικείου φύλου στον χώρο του κινηματογράφου. Σε αυτή την συζήτηση το Φεστιβάλ μπαίνει δυναμικά μέσα από δύο ξεχωριστά αφιερώματα σε δύο τολμηρές γυναίκες δημιουργούς.

Η πρώτη είναι η Ουγγαρέζα Ιλντίκο Ενιέντι, η οποία θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει το σύνολο της φιλμογραφιας της, που χαρακτηρίζεται από αναπάντεχες ιστορίες γεμάτες όνειρα, μύθους και θρύλους που συναντούν το σήμερα με τρόπο σουρεαλιστικό και όχι μόνο, σε μια εξαιρετική ρετροσπεκτίβα αλλά και να συνομιλήσει με το φεστιβαλικό κοινό.

Dorota Segda as Dora in My 20th Century

Πέρα από το «Η Ψυχή και το Σώμα», το οποίο θα αποτελέσει και την ταινία έναρξης του φεστιβάλ, η ρετροσπεκτίβα περιλαμβάνει τα «Simon the Magician», μια ιστορία εμπνευσμένη την λαϊκή κουλτούρα της πατρίδας της, που διακρίθηκε με την Χρυσή Λεοπάρδαλη στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο του 1999, το «Magic Hunter», άλλη μια ταινία που ζωντανεύει ένα φολκλόρ μύθο που φέρει την υπογραφή του Ντεϊβιντ Μπόουι στην παραγωγή και το «My Twienthieth Century», το οποίο αποτέλεσε το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ινιέντι και κέρδισε το 1989 την Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Καννών.

Άιντα Λουπίνο

Αντίστοιχο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το αφιέρωμα που διοργανώνει το Φεστιβάλ στην Άιντα Λουπίνο, την ατρόμητη πρωτοπόρο κινηματογραφίστρια και ηθοποιό η οποία ξεχώριζε στο ανδροκρατούμενο Χόλιγουντ της δεκαετίας του ’50 μέσα από το έργο της το οποίο καταπιάνεται με θέματα ταμπού για την εποχή όπως ο βιασμός, η διγαμία, το ακραίο έγκλημα ισορροπώντας ανάμεσα στο κοινωνικό μελόδραμα και την σκοτεινή πλευρά των ανθρώπων. Στο αφιέρωμα ξεχωρίζει προβολή του «Bigamist» (1953), ταινία που προσεγγίζει το θέμα της διγαμίας.

Made in GR

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης χωρίς ελληνικό κινηματογράφο δε νοείται. Μάλιστα από πέρυσι η παρουσία των ελληνικών ταινιών αναβαθμίστηκε με την σύσταση του Ελληνικού Φεστιβάλ Κινηματογράφου, ένα πλούσιο πανόραμα της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής με αρκετές υποστηρικτικές δράσεις για τις συμμετέχουσες ταινίες του προγράμματος μέχρι τη διανομή τους στις ελληνικές αίθουσες αλλά και την προώθηση τους στο εξωτερικό. Η κίνηση αυτή της νέας διοίκησης του Φεστιβάλ είναι εξαιρετική αποκαθιστώντας κάτι από την χαμένη στενή σχέση που είχε ιστορικά η Θεσσαλονίκη με τους Έλληνες κινηματογραφιστές.

«Αγκάθι»

Στο φετινό Ελληνικό Φεστιβάλ το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει 19 ταινίες σε πρώτη προβολή εκ των οποίων ξεχωρίζουν το fiction ντεμπούτο του Γαβριήλ Τζάφκα με τίτλο «Αγκάθι», συμπαραγωγή Ελλάδας – Δανίας, το μεγάλο κινηματογραφικό comeback του Σταύρου Τσιώλη με την ταινία «Γυναίκες που περάσατε από δω», οι «Ιερόσυλοι» της Μάρσας Μακρή, ταινία που βαδίζει στα βήματα του σουρεαλισμού του Ντέιβιντ Λιντς, το «Love Me Not» του Αλέξανδρου Αβρανά ο οποίος μετά την “Miss Violence” του επιστρέφει με μια ιστορία μυστηρίου, που ήδη ταξιδεύει σε φεστιβάλ του εξωτερικού (Σαν Σεμπαστιάν).

Αφιέρωμα στον Αρμάν Γκατί

Ένας ανυπότακτος μύθος του γαλλικού θέατρου και κινηματογράφου θα τιμηθεί φέτος από το 58ο ΦΚΘ. Ο Αρμάν Γκατί, που έφυγε την άνοιξη που μας πέρασε από κοντά μας υπήρξε κορυφαία φυσιογνωμία των τεχνών στη Γαλλία. Ποιητής, συγγραφέας, δημοσιογράφος, δραματουργός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης έζησε μια συναρπαστική ζωή και τιμήθηκε για το πλούσιο έργο του από την Γαλλική Ακαδημία. Οι ανταποκρίσεις του από το μέτωπο της Αλγερίας και της Γουατεμάλας του χάρισαν διακρίσεις και φήμη ενώ ως καλλιτέχνης αγαπήθηκε ιδιαιτέρως για την τόλμη του, η οποία το 1968 τον έφερε αντιμέτωπο με την λογοκρισία του Ντε Γκολ όταν αποπειράθηκε να ανεβάσει μια θεατρική παράσταση καταγγέλοντας το φασιστικό καθεστώς του Φράνκο στην Ισπανία.

Το Φεστιβάλ θα τιμήσει την συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη προβάλλοντας μεταξύ άλλων το εμβληματικό «L’ Enclos», μια από τις πιο τολμηρές ματιές στις φρικαλεότητες των Ναζί κατά την διάρκεια του Β’ Π.Π.

Zήσε μια μοναδική εμπειρία

Και επειδή Φεστιβάλ είναι και απόλαυση, η COSMOTE TV σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στο ειδικά σχεδιασμένο Cine Battle, την απόλυτη σινεφίλ μονομαχία, να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας και να κερδίσετε μοναδικά δώρα! Δύο μεγάλοι υπερ-τυχεροί από όσους συμμετάσχουν στην ενέργεια θα κερδίσουν ταξίδι για δυο άτομα στο Βερολίνο για να παρακολουθήσουν από κοντά τα Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στις 9 Δεκεμβρίου. Τριάντα ακόμα νικητές θα διασκεδάσουν με την παρέα τους στο ειδικά σχεδιασμένο από την COSMOTE TV escape room ‘The Lost Film’ . Το Cine Battle θα βρίσκεται στην Αποθήκη Γ’ στο λιμάνι, καθόλη τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θες/νικης (2-12/10). Ζήστε τη μαγεία μιας εμπειρίας στην οποία όλα είναι σινεμά. Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα