Επικαιρότητα

Αυτή είναι η δήθεν “ανύπαρκτη” μελέτη για την παραμονή των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου!

Η Εφημερίδα των Συντακτών δημοσιεύει σήμερα την μελέτη που κάποιοι θεωρούν πως δεν υπάρχει!

Parallaxi
αυτή-είναι-η-δήθεν-ανύπαρκτη-μελέτη-484827
Parallaxi

Η Εφημερίδα των Συντακτών δημοσιεύει σήμερα την μελέτη για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης με παραμονή των αρχαιοτήτων στον χώρο και όχι με απόσπαση.  Σύμφωνα με το δημοσίευμα του δημοσιογράφου Απόστολου Λυκεσά, η συγκεκριμένη μελέτη όχι μόνο προβλέπει την ανάδειξη της πρωτοβυζαντινής Εγνατίας οδού σε μήκος 84 μέτρων αλλά επιβεβαιώνει πως έχουν γίνει και έργα με κόστος πάνω από 5 εκατ. ευρώ προς αυτή την κατεύθυνση διαψεύδοντας έτσι όσα ακούστηκαν το προηγούμενο διάστημα από επίσημα χείλη για τη μη ύπαρξη της μελέτης.    

Συγκεκριμένα το δημοσίευμα αναφέρει ότι η Μελέτη κατασκευής του σταθμού μετρό της Βενιζέλου με τη διατήρηση του Decumanus Maximus (της πρωτοβυζαντινής δηλαδή Εγνατιας Οδού σε μήκος 84 μέτρων, με τα πέριξ αυτής καταστήματα, εύρημα που ανάλογά του δεν υπάρχει ούτε στην Κωνσταντινούπολη) είναι ένας βαρύς τόμος σχεδόν 400 σελίδων (δύο τεύχη) και έξι “σεντόνια” σχέδια.

“Επιλέγουμε για το ευρύ κοινό να μεταφέρουμε μόνο το περιεχόμενο των πρώτων δύο σελίδων της μελέτης, που αποτυπώνουν εύγλωττα το θέμα και τη γενική θέαση της λύσης του”, τονίζεται μεταξύ άλλων.

Τα βασικά σημεία της μελέτης

«Από το υπόγειο τμήμα του σταθμού έχει ήδη υποβληθεί στις 30/7 και βρίσκεται στη φάση της έγκρισης (αφού γίνουν δηλαδή οι παρατηρήσεις της Αττικό Μετρό, στη διαδικασία που ακολουθείται για όλα τα έργα που κατασκευάζονται σε τούτη τουλάχιστον τη χώρα) η οριστική στατική μελέτη του κεντρικού υπόγειου τμήματος του σταθμού, που είναι και η βασική μελέτη για τον υπόγειο σταθμό».

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα: Στην εισαγωγή, ως «Αντικείμενο μελέτης» ορίζεται: «1.1. Στην παρούσα (0Μ2) δίνεται η τεχνική πρόταση για την κατασκευή της προσωρινής υποστύλωσης της “Κεντρικής Υπόγειας διάνοιξης” του Σταθμού Βενιζέλου, η αλληλουχία εκσκαφής και υποστύλωσης, γεωμετρικά χαρακτηριστικά της καθώς και η προσομοίωση, τα αποτελέσματα και οι διαστασιολογήσεις των βασικών μερών της υποστύλωσης. Σε επόμενο στάδιο μελέτης (Μελέτη Εφαρμογή – ΜΕ) θα δοθούν συμπληρωματικοί έλεγχοι και κατασκευαστικές λεπτομέρειες».

«1 .2. Ανάθεση – Ομάδα Εργασίας: Ο σχεδιασμός γίνεται στα πλαίσια κατασκευής του έργου “Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρά Θεσσαλονίκης”. Η εκπόνηση της μελέτης ανατέθηκε στην ΟΤΜ ΑΤΕ από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ. Η παρούσα μελέτη συντάχθηκε από την εταιρεία Όμιλος Τεχνικών Μελετών ΑΤΕ (κατόπιν σχετικής εντολής του αναδόχου με ομάδα εργασίας τούς: Ζαλαχώρη Γ. (Πολ. Μηχ.), Καραγεώργου Α. (Μεταλλ. Μηχ.), Ρίζου X. (Πολ. Μηχ.)…»

«1 .3. Το κεντρικό μέρος του σταθμού διανοίγεται υπογείως, κάτω από τους όγκους των διατηρούμενων αρχαιοτήτων, με συμβατικό τρόπο εκσκαφής και προσωρινής υποστύλωσης και με ισχυρή προστασία οροφής. Βασικό χαρακτηριστικό της παρούσας τεχνικής Η μελέτη για το σταθμό Βενιζέλου που προβλέπει την ανάδειξη της πρωτοβυζαντινής Εγνατίας Οδού σε μήκος 84 μέτρων πρότασης είναι η ελαχιστοποίηση του χρόνου διακοπής της λειτουργίας του Μετρό προκειμένου να γίνουν, στις θέσεις των γραμμών, τα τελικά έργα Πολιτικού Μηχανικού, προκειμένου ο Σταθμός να πάρει την οριστική του μορφή. »Η υπόγεια διάνοιξη χωροθετείται κάτωθεν της Εγνατίας Οδού, ανατολικά της Οδού Δραγούμη (και συγκεκριμένα το ΒΔ άκρο της βρίσκεται νοτιοανατολικά του μνημείου Αλκαζάρ) και δυτικά της Οδού Χαλκέων (Σχήμα 1 ). Κατασκευάζεται μεταξύ του δυτικού φρέατος αερισμού και του ανατολικού φρέατος αερισμού. Τμήμα της διάνοιξης στο νότιο μέρος της είναι όμορο με τη βόρεια παρειά της Νότιας Πρόσβασης (building pit) για ένα μήκος 18 m, αλλά αποτελεί ανεξάρτητη στατικά κατασκευή όσον αφορά την τελική επένδυση αυτής. Έχει συνολικό μήκος 65 m και κινείται σχεδόν παράλληλα με την Εγνατία, ενώ διέρχεται σχεδόν κάθετα κάτωθεν της οδού Βενιζέλου.»

«Η εργασία διάνοιξης πραγματοποιείται μέσα στον περιβαλλόμενο από τα υπάρχοντα διαφράγματα χώρο, κάτω από τους όγκους των διατηρούμενων αρχαιοτήτων και εδάφους και με ισχυρή προστασία οροφής με οριζόντιες δοκούς προπορείας (pipe jacks), η οποία θα καλύπτει όλο το εύρος εν κατόψει της εκσκαφής και ολοκληρώνεται σε όλο το μήκος του κεντρικού τμήματος πριν την έναρξη των διανοίξεων. Κατά την κατασκευή των δοκών αυτών το υπόγειο εργοτάξιο θα είναι πλήρως απασχολημένο από τη δραστηριότητα αυτήν και η υπόγεια οριζόντια διάνοιξη θα αρχίσει μετά την πλήρη εγκατάσταση των δοκών αυτών».

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών

Παρόμοια ρητορική με αυτήν που αναπτύχθηκε για την μελέτη κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου και διαψεύδεται σήμερα αναπτύχθηκε τις προηγούμενες ημέρες και για την πρόοδο των αρχαιολογικών εργασιών. Η parallaxi τις προηγούμενες ημέρες δημοσιεύεσε μία αναλυτική αναφορά σε όσα έχουν γίνει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης διαψεύδοντας όσους υποστηρίζουν πως και για τις αρχαιολογικές ανασκαφές δεν είχε γίνει το προηγούμενο διάστημα τίποτα!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα