Θεσσαλονίκη

Ερωτηματικά για την ελεγχόμενη στάθμευση στο δήμο

Έντονο προβληματισμό για την ελεγχόμενη στάθμευση στο δήμο Θεσσαλονίκης από τον δημοτικό σύμβουλο Παναγιώτη Αβραμόπουλο.

Parallaxi
ερωτηματικά-για-την-ελεγχόμενη-στάθμ-218776
Parallaxi

Έντονο προβληματισμό για την ελεγχόμενη στάθμευση στο δήμο Θεσσαλονίκης από τον δημοτικό σύμβουλο Παναγιώτη Αβραμόπουλο. Όσα είπε στο δημοτικό συμβούλιο:

Ελεγχόμενη στάθμευση – Ένα σύστημα που δοκιμάζει τις αντοχές της πόλης και εξαντλεί τα σωματικά και ψυχικά αποθέματα των δημοτικών αστυνομικών. Εξηγούμαι από την αρχή: Στην πόλη πρέπει να επικρατήσει ένα πλαίσιο κανόνων για τη λειτουργία της. Αυτό αποτελεί πάγια και διαχρονική θέση μου. Το πλαίσιο αυτό πρέπει να είναι αποδεκτό από τους πολίτες και εφαρμόσιμο από όλους –ακόμη και αν υπάρχουν οι συνήθεις εξαιρέσεις του κανόνα, καθώς πάντα θα υφίστανται παρανομούντες και τιμωρούμενοι. Το πλαίσιο κανόνων στο οποίο αναφέρομαι περιλαμβάνει, προφανώς, και τη λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Δυστυχώς, οι δυσοίωνες προβλέψεις που είχαμε διατυπώσει σχετικά με την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος που επέλεξε η διοίκηση επιβεβαιώνονται καθημερινά. Η διοίκηση επέλεξε να συνεταιριστεί με ιδιωτική εταιρεία, αφού επί έξι σχεδόν χρόνια η πόλη είχε αφεθεί στην απόλυτη αταξία με μηδενικά έσοδα για το δήμο, δεδομένου ότι δεν εισέπραττε τέλη μια και το μέχρι τότε ισχύον σύστημα στάθμευσης είχε ατύπως καταργηθεί. ΠΟΥ βρισκόμαστε σήμερα; Ο Δήμος μοιράζεται με τον ανάδοχο (την εταιρεία, δηλαδή, η οποία έχει αναλάβει την εκτέλεση του έργου αυτού) το 50% των εσόδων. Κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα… Είναι απλό, ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ! Η σύμβαση η οποία έχει υπογραφεί μεταξύ του Δήμου και του αναδόχου ορίζει ρητά ως απαιτούμενο αριθμό στελεχών για τον έλεγχο των προγραμματισμένων θέσεων στάθμευσης τα εκατόν τριάντα (130) άτομα και στις δύο βάρδιες. Το Σάββατο και την Κυριακή δεν υφίσταται σύστημα. Αυτήν τη στιγμή στο Δήμο Θεσσαλονίκης υπηρετούν 64 δημοτικοί αστυνομικοί. Στη βάρδια, δηλαδή στην εξυπηρέτηση του συνόλου των αρμοδιοτήτων της δημοτικής αστυνομίας σε όλη την πόλη, διατίθενται 51 άτομα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι, στα καθήκοντά τους εμπίπτουν οι έλεγχοι για τον κοινόχρηστο δημόσιο χώρο, οι παράνομες καταλήψεις δημόσιου χώρου, τα τραπεζοκαθίσματα, η παράνομη ή διπλο/τριπλοστάθμευση, η κατάληψη λεωφορειολωρίδων, οι φορτοεκφορτώσεις, οι καταγγελίες πολιτών, η εκδίκαση ενστάσεων, η τακτοποίηση διοικητικών θεμάτων, η αλληλογραφία κ.ά. Ας σημειωθεί ότι, η βεβαίωση για παράνομη στάθμευση γίνεται μόνο από το ένστολο προσωπικό της δημοτικής αστυνομίας. Επομένως, για να εφαρμοστεί αυτό το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης απαιτείται δύναμη τουλάχιστον 300 δημοτικών αστυνομικών, σύμφωνα με τους ειδικούς, ώστε να ελέγχεται η πόλη και στα υπόλοιπα θέματά της. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό να συμβεί στο εγγύς μέλλον. Πώς προχώρησε, λοιπόν, η διοίκηση, παρά τις έγκαιρες επισημάνσεις μας, στην υλοποίηση ενός τέτοιου έργου; Στη βάση μιας μελέτης εφαρμογής του συστήματος που εκπόνησε κάποιο τεχνικό γραφείο και η οποία δεν έλαβε καθόλου υπ’ όψιν της τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στην πόλη, τις ανάγκες και τις προτεραιότητές της; Η ΕΝΤΟΛΗ της διοίκησης του Δήμου προς τους δημοτικούς αστυνομικούς φαίνεται να είναι ξεκάθαρη: «ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙΣΤΕ/ ΥΠΗΡΕΤΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ», δηλαδή την εταιρεία στην οποία έχει εκχωρηθεί η εφαρμογή του συστήματος και η οποία εισπράττει το 50% των εσόδων από τα τέλη στάθμευσης. Όταν όμως όλη σχεδόν η δύναμη διατίθεται στην παρακολούθηση της εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε περιοχές του κέντρου, ώστε να κόβονται κλήσεις στους παρανομούντες για να …πιάνονται οι στόχοι, τότε η λειτουργίες σε όλη την υπόλοιπη πόλη ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΦΙΑΛΤΗ. Η δημοτική αστυνομία είναι βέβαια υποχρεωμένη να κάνει τη δουλειά της. Από τη μία μεριά να υπακούει στις εντολές και στις προτεραιότητες που θέτει η διοίκηση και από την άλλη να πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες οι οποίοι προσφεύγουν στις υπηρεσίες της σε όλη την πόλη. Και, βεβαίως, οφείλει να επιβάλλει το νόμο και τους κανόνες που προβλέπονται για μια σειρά θεμάτων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της και ενδεικτικά ανέφερα παραπάνω. Είναι ολοφάνερο, λοιπόν, από τα στοιχεία αλλά και από την εικόνα της πόλης και τα προβλήματα που οι πολίτες αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, ότι η κατάσταση δεν είναι απλώς οριακή! Η πόλη παρουσιάζει χαοτική εικόνα, οι λειτουργίες της καταρρέουν και οι δημοτικοί αστυνομικοί εξαντλούν τα σωματικά και τα ψυχικά τους αποθέματα. Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο …κάνει και αυτή τη δουλειά της. Οι όροι της σύμβασης πρέπει να εκτελεστούν και να απολαύσει τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από αυτήν. ΟΜΩΣ ούτε αυτό, από ό,τι φαίνεται μπορεί να υλοποιηθεί –όσες κλήσεις και αν κοπούν για παράνομη στάθμευση στο κέντρο, όσο και αν εξοβελίζονται μακριά από την εστία τους οι μόνιμοι κάτοικοι. Απεύχομαι τυχόν δικαστικές εμπλοκές του δήμου με την εταιρεία στην περίπτωση κατά την οποία καταδειχθεί ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί η σύμβαση η οποία προβλέπει είσπραξη 22 εκ. ευρώ στην πενταετία από τα τέλη ελεγχόμενης στάθμευσης. Και δεν μπορώ να φανταστώ τι θα συμβεί όταν επεκταθεί το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στις υπόλοιπες δημοτικές κοινότητες. Ποιος θα αναλάβει τότε την υποστήριξη της σύμβασης; Ποιος θα αστυνομεύει τους χώρους που έχουν προσδιοριστεί για τη στάθμευση των μονίμων κατοίκων στην Ε’ δημοτική κοινότητα, για παράδειγμα; Φοβάμαι ότι θα επέλθει πραγματικό μπλακ-άουτ και …απειλή συρράξεων. Τέλος, να επισημάνω πως, από ό,τι μαθαίνω, τα μισά μηχανοκίνητα οχήματα της δημοτικής αστυνομίας είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών! Αυτά προς το παρόν.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα