Επικαιρότητα

Κίνδυνος κατάρρευσης στην καθαριότητα της πόλης

Έξι Δημοτικοί Συμβούλοι έκαναν αίτημα για διεξαγωγή συζήτησης, προ ημερησίας διατάξεως, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον Τομέα Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Parallaxi
κίνδυνος-κατάρρευσης-στην-καθαριότη-207603
Parallaxi

Έξι Δημοτικοί Συμβούλοι έκαναν αίτημα για διεξαγωγή συζήτησης, προ ημερησίας διατάξεως, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον Τομέα Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αβαρλής Γεώργιος, Αβραμόπουλος Παναγιώτης, Αϊβάζογλου Μόνικα, Αρβανίτης Γεώργιος, Ζέρβας Κωνσταντίνος και Κουράκης Ανδρέας ασκούν σκληρή κριτική στον Δήμο και ζητούν να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της καθαριότητας στην πόλη.

Αναλυτικά το αίτημα:

Θεσσαλονίκη, Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018

ΠΡΟΣ

την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου

κυρία Καλυψώ Γούλα

ΑΙΤΗΜΑ

  1. Για απόσυρση του 5ου θέματος του δημοτικού συμβουλίου με τίτλο «Ανάκληση της υπ’ αρ. 1473/2017 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία εγκρίθηκε η ανάθεση παροχής υπηρεσιών για την συντήρηση και επισκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και υποδομών του Σ.Μ.Α. του Δήμου Θεσσαλονίκης για δυο (2) έτη π.δ. 217.000,00 € με Φ.Π.Α.»
  2. Για συζήτηση, προ ημερησίας διατάξεως, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον Τομέα Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Προκαλεί αρχικά έκπληξη, η οποία τάχιστα μετατρέπεται σε οργή, το περιεχόμενο της εισήγησης με την οποία ζητείται να ληφθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την ανάκληση προηγούμενης απόφασης (1473/2017), την οποία το δημοτικό συμβούλιο είχε λάβει στις 6 Νοεμβρίου 2017 και αφορούσε τη «συντήρηση και επισκευή των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και υποδομών του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ)».

Η εισήγηση αυτή καταδεικνύει και αναδεικνύει με τον πιο προκλητικό και κυνικό τρόπο την απόλυτη κατάρρευση του Τομέα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, η εισήγηση αναφέρει επί λέξει ότι:

Δηλαδή, με απλά λόγια, υπάρχει σαφής ομολογία ότι ο ΣΜΑ δεν λειτουργεί και αυτό συμβαίνει εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις του είναι επικίνδυνες για την ασφάλεια, την υγεία και τη ζωή των εργαζομένων σε αυτές και, προφανώς, επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία.

Επτάμισι ολόκληρα χρόνια από την ανάληψη της ευθύνης του Δήμου Θεσσαλονίκης από τον Γιάννη Μπουτάρη, ο Τομέας Καθαριότητας του Δήμου είναι ουσιαστικά νεκρός, παρά τον πακτωλό χρημάτων που εισέρρευσαν στα ταμεία του Δήμου από τα ανταποδοτικά τέλη και παρά τα εκατομμύρια που έχουν δαπανηθεί για επισκευές και ανταλλακτικά.

Η ομολογία της πλήρους και παταγώδους αποτυχίας παρουσιάζεται χωρίς αιδώ ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου και των πολιτών και ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη.

Παρά

-τα τόσα δημοσιεύματα στον ελληνικό και διεθνή τύπο περί του «θαύματος» που έχει συντελεστεί στο Δήμο από τον Γιάννη Μπουτάρη,

-τα αλλεπάλληλα ταξίδια του ιδίου του δημάρχου και εκπροσώπων της διοίκησης σε πόλεις και χώρες του εξωτερικού για την απόκτηση τεχνογνωσίας και εμπέδωσης των λεγομένων καλών πρακτικών,

-την κατ’ επανάληψη παρουσίαση και θριαμβευτική δημοσιοποίηση στα ΜΜΕ των ολοκληρωμένων σχεδίων που θα μετέτρεπαν τον Τομέα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης σε πρότυπο μοντέλο και παρά

-τις μειωτικές αναφορές, εκ μέρους του Δημάρχου και ορισμένων συνεργατών του, εναντίον συναδέρφων οι οποίοι τολμούσαν και τολμούν να αποκαλύπτουν τις αδυναμίες, τα προβλήματα, τις παλινωδίες και τις καθυστερήσεις ή να επισημαίνουν τα σκοτεινά σημεία των περίφημων διαγωνισμών στον Τομέα Καθαριότητας -και όχι μόνο, είναι πλέον προφανές ότι η κατάρρευση του ΣΜΑ είναι η κορυφή του παγόβουνου.

Ο κίνδυνος και για την απόλυτη συνολική κατάρρευση του συστήματος είναι, επομένως, ορατός, καθώς σε όλον τον Τομέα της Καθαριότητας, από τους κάδους απορριμμάτων, τις σακούλες, τα ανταλλακτικά και τον υπόλοιπο εξοπλισμό μέχρι τα σάρωθρα και τα μηχανήματα έργου, η κατάσταση είναι απελπιστική.

Τέλος, στην εισήγηση περιλαμβάνεται και η παράγραφος:

Επιχειρείται, δηλαδή, να εκμαιευθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να πραγματοποιηθούν απ’ ευθείας αναθέσεις, γεγονός που οφείλουμε να αποτρέψουμε.

(Σημειώνουμε ότι δεν αναφερόμαστε σε όσους ανέλαβαν πρόσφατα ευθύνες στην Καθαριότητα του Δήμου. Αυτοί θα κριθούν στο μέλλον.)

Για όλα αυτά, ζητούμε την απόσυρση του θέματος και τη διεξαγωγή μίας εκτενούς συζήτησης εντός του δημοτικού συμβουλίου –όπως έχουμε, άλλωστε, ζητήσει και στο παρελθόν – ώστε να υπάρξει πλήρης και αληθινή ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί. Αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία για να επιδειχθεί πνεύμα στοιχειώδους ειλικρίνειας.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Θεσσαλονίκης,

Αβαρλής Γεώργιος

Αβραμόπουλος Παναγιώτης

Αϊβάζογλου Μόνικα

Αρβανίτης Γεώργιος

Ζέρβας Κωνσταντίνος

Κουράκης Ανδρέας

Διαβάστε την εισήγηση εδώ 

Παρακάτω το απόσπασμα από το πρακτικό της 22ης Τακτικής συνεδρίασης έτους 2017 του Δημοτικού Συμβουλίου:
ΑΠΟΦΑΣΗ: Εγκρίνει κατά πλειοψηφία την ανάθεση παροχής υπηρεσιών για την συντήρηση και επισκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και των υποδομών του ΣΜΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης για δύο (2) έτη π.δ. 217.000,00 € με ΦΠΑ Σήμερα στις 06 Νοεμβρίου 2017 ημέρα Δευτέρα και ώρα 16:00 το Δημοτικό Συμβούλιο συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση στο Δημοτικό Κατάστημα, ύστερα από έγγραφη πρόσκληση της Προέδρου του προς όλους τους Συμβούλους, που επιδόθηκε στις 01-11-2017 σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65, 67, 69 του Ν. 3852/2010. Από τα 49 μέλη ήταν: Παρόντες: 42 1. Καλυψώ Γούλα 2. Σωτηρία Αδαμίδου – Γκιουλέκα 3. Γλυκερία Καλφακάκου 4. Γεώργιος Αβαρλής 5. Στυλιανή Αβραμίδου 6. Παναγιώτης Αβραμόπουλος 7. Μαρία Αγαθαγγελίδου 8. Άννα Αγγελίδου – Πολυχρονιάδου 9. Αλέξανδρος Άγιος 10. Μαρία Ακριτίδου-Γιαννουλοπούλου 11. Γεώργιος Αρβανίτης 12. Simon Bensasson – Chimchi 13. Στέφανος Γωγάκος 14. Ιωάννης Δελής 15. Γεώργιος Δημαρέλος 16. Σωκράτης Δημητριάδης 17. Βασίλειος Διαμαντάκης 18. Χρυσούλα Ζαρογιάννη 19. Λάζαρος Ζαχαριάδης 20. Νικόλαος Ζεϊμπέκης 21. Στυλιανός Κανάκης22. Ελευθέριος Κιοσέογλου 23. Δημήτριος Κούβελας 24. Ανδρέας Κουράκης 25. Εφραίμ Κυριζίδης 26. Μιχαήλ Κωνσταντινίδης 27. Πέτρος Λεκάκης 28. Στυλιανός Λιακόπουλος 29. Αρτέμιος Ματθαιόπουλος 30. Αθανάσιος-Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης 31. Ευστάθιος Παντελίδης 32. Αθανάσιος Παπαναστασίου 33. Χρήστος Παπαστεργίου 34. Αθανάσιος Παππάς 35. Μαρία Πασχαλίδου 36. Σπύρος Πέγκας 37. Γεωργία Ρανέλλα 38. Δημήτριος Ράπτης 39. Κων/νος Σεβρής 40. Αναστάσιος Τελίδης 41. Νικόλαος Φωτίου 42. Ελένη (Έλλη) ΧρυσίδουΑπόντες: 7 1. Λεμονιά (Μόνικα) Αϊβάζογλου 2. Σοφία Ασλανίδου 3. Κωνσταντίνος Ζέρβας 4. Σταύρος Καλαφάτης

5. Χασδάι Καπόν 6. Αρμόδιος Στεργίου 7. Στεφανία Τανιμανίδου

1

Από τους 6 Προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων και της Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας: Παρόντες: 2 1. Μαρία Λαζαρίδου (Β’ Δημοτική Κοινότητα) 2. Αργυρή Κουράκη (Ε’ Δημοτική Κοινότητα) Απόντες: 4 1. Ελένη Χοντολίδου (Α’ Δημοτική Κοινότητα) 2. Ελισσάβετ Καλαϊτζίδου (Γ’ Δημοτική Κοινότητα) 3. Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης (Δ’ Δημοτική Κοινότητα) 4. Παναγιώτα Μπαχτσεβάνα (Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας) Μετά τη διαπίστωση απαρτίας, η Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της Συνεδρίασης στην οποία κλήθηκε και ήταν παρών ο Δήμαρχος κ. Ιωάννης Μπουτάρης, σύμφωνα με το αρθ. 67 παρ. 6 του Ν. 3852/2010. Τα πρακτικά της Συνεδρίασης τηρήθηκαν από την Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης Δημοτικού Συμβουλίου κ. Έλσα Ζησοπούλου και από την υπάλληλο του ανωτέρω τμήματος κ. Αικατερίνη Κατράνα Αριθμός θέματος Ημερήσιας Διάταξης: 12 Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισηγήθηκε το υπ’ αρ. 12 θέμα Ημερήσιας Διάταξης «Έγκριση ανάθεσης παροχής υπηρεσιών για την συντήρηση και επισκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και των υποδομών του ΣΜΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης για δύο (2) έτη π.δ. 217.000,00 € με ΦΠΑ» αναφερόμενη στην υπ’ αρ. 96709/6601/2017 εισήγηση Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων (Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης) η οποία έχει ως εξής: Σχετικά με το θέμα γνωστοποιούνται τα εξής : Σύμφωνα με το άρθρο 65 παρ.1 του Ν. 3852/2010: «Το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το δήμο, εκτός από εκείνα που ανήκουν εκ του νόμου στην αρμοδιότητα του δημάρχου ή άλλου οργάνου του δήμου ή το ίδιο το δημοτικό συμβούλιο μεταβίβασε σε επιτροπή του» και σύμφωνα με το άρθρο 72: «1. Η Οικονομική Επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου. Ειδικότερα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) (…), δ) αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών (…) σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις, (…)». Μετά την ισχύ του ν. 3852/2010, το Δημοτικό Συμβούλιο είναι καταρχήν αρμόδιο για τη λήψη απόφασης σχετικά με την ανάθεση, μεταξύ άλλων, προμήθειας σε τρίτο και τη διενέργεια διαγωνισμού βάσει των οικείων διατάξεων, ενώ η Οικονομική Επιτροπή είναι το αρμόδιο για την υλοποίηση της ως άνω απόφασης του Δ.Σ. όργανο, η οποία εκδίδει όλες τις σε εκτέλεση της απόφασης αυτής πράξεις της διαγωνιστικής διαδικασίας από την πρώτη, που είναι η σύνταξη των όρων της διακήρυξης, έως και την τελευταία, δηλαδή την κατακύρωση του αποτελέσματος. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξεις 326/2013, 33/2012 κ.α.). Ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) λειτουργεί καθημερινά, σε εικοσιτετράωρη βάση και για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η συνεχής συντήρηση των ηλεκτρομηχανολογικών και λοιπών εγκαταστάσεών και των υποδομών του.

2

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται και στην υπ’ αριθ. 8/2017 μελέτη του τμήματος Μελετών Σχεδιασμού Συστημάτων Καθαριότητας απαιτείται η τακτική συντήρηση των κλειστών απορριμματοκιβωτίων, των αντλιών νερού – λυμάτων, των πρεσών, των κινητήρων, των αυτόματων πορτών, των φίλτρων αποκονίωσης και απόσμησης, του πλυντηρίου οχημάτων, του συστήματος βιολογικού καθαρισμού, του λοιπού μεταλλικού εξοπλισμού και του λοιπού υδραυλικού, μηχανολογικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού. το σύστημα συμπιεστών(πρέσες), το σύστημα αποκονίωσης και απόσμησης αέρα(φίλτρα καθαρισμού), το σύστημα φορείων μεταφοράς containers κ.λ.π. καθώς και της αποκατάστασης πιθανόν βλαβών που θα προκύψουν. Αναλυτικά για την εύρυθμη λειτουργία του Σ.Μ.Α. είναι απαραίτητη η ανάθεση παροχής υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και των υποδομών του Σ.Μ.Α. για δύο (2) έτη π.δ. 217.000,00 € όπως αυτή περιγράφεται στη συνημμένη τεχνική έκθεση και στον ενδεικτικό προϋπολογισμό της υπ’ αριθμ.8/2017 μελέτης του Τμήματος Μελετών και Σχεδιασμού Συστημάτων Καθαριότητας. Η συγκεκριμένη μελέτη αναρτήθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ για δημόσια διαβούλευση με κωδικό 17DIAB000002059 και δεν υποβλήθηκε κανένα σχόλιο επ’ αυτής. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί με ανοιχτό δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό που θα οδηγήσει σε σύναψη συμφωνίας/νιών – πλαίσιο σύμφωνα με το άρθρο 39 της ενότητας 3 του Ν 4412/2016 και θα βαρύνει τον Κ.Α. 6264.02.01 της υπηρεσίας 20 της Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων «Εργασίες συντήρησης & επισκευής μηχ/κου εξοπλισμού και υποδομών Σ.Μ.Α.» των υπό κατάρτιση προϋπολογισμών του Δήμου οικονομικών ετών 2018 & 2019. Με βάση τα παραπάνω η Πρόεδρος κάλεσε τα μέλη να ψηφίσουν σχετικά με το θέμα. Στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη :  την υπ’ αρ. 96709/6601/2017 εισήγηση Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων (Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης)  την υπ’ αρ. 8/2017 τεχνική μελέτη  τον νέο Οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ 3360/τ. Β ́/2012 και ΦΕΚ 190/τ. Β ́/2013)  τον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου  το άρθρο 75 του Ν. 3463/2006 «Αρμοδιότητες – Άσκηση αρμοδιοτήτων Δήμων και Κοινοτήτων» το οποίο συμπληρώθηκε με το άρθρο 94 του Ν. 3852/2010 «Πρόσθετες αρμοδιότητες δήμων»  τα άρθρα 65, 67, 69 του Ν. 3852/2010 και μετά από διαλογική συζήτηση, προχώρησε στη λήψη της παρακάτω απόφασης. Αποχώρησαν πριν τη συζήτηση του θέματος οι Δ.Σ. κ.κ. Χρ. Ζαρογιάννη, Αρτ. Ματθαιόπουλος, Μ. Αγαθαγγελίδου, Κ. Σεβρής, Δ. Ράπτης Δεν ήταν παρόντες κατά την ψήφιση του θέματος οι Δ.Σ. κ.κ. Σπ. Πέγκας, Π. Λεκάκης

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ

Α) Εγκρίνει την ανάθεση παροχής υπηρεσιών για την συντήρηση και επισκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και των υποδομών του Σ.Μ.Α. του Δήμου Θεσσαλονίκης για δύο (2) έτη π.δ. 217.000,00 € με Φ.Π.Α. και η οποία θα βαρύνει τον Κ.Α. 6264.02.01 της υπηρεσίας 20 της Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων «Εργασίες συντήρησης & επισκευής μηχ/κου εξοπλισμού και υποδομών Σ.Μ.Α.» των υπό κατάρτιση προϋπολογισμών του Δήμου οικονομικών ετών 2018 & 2019.

3

Β) Η διάρκεια των συμφωνιών – πλαίσιο ορίζεται σε δύο έτη από την υπογραφή, πρωτοκόλληση και ανάρτησή τους στο ΚΗΜΔΗΣ. Στα πλαίσια των ανωτέρω συμφωνιών θα συναφθούν εκτελεστικές συμβάσεις έως και τη συμπλήρωση του χρόνου διάρκειας της/των συμφωνίας/ιών-πλαίσιο. Γ) Η έγκριση της δαπάνη, ο τρόπος εκτέλεσης και η κατάρτιση των όρων της σχετικής διακήρυξης και η κατακύρωση του αποτελέσματος του διενεργηθέντος διαγωνισμού θα γίνουν με σχετικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής σύμφωνα

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα