Μακεδονικό: Πορεία μαθητών αύριο – Τα επικίνδυνα μηνύματα στο facebook
Το κλίμα συνεχίζει να είναι έντονο και να προκαλεί ανησυχία.
Μέσω των social media οργανώνονται οι μαθητές που, στο πλαίσιο των καταλήψεων για την Μακεδονία, απευθύνουν κάλεσμα για πορεία αύριο Πέμπτη 29 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της χώρας.
Το facebook event τιτλοφορείται ως «Μαθητική Πορεία για την Μακεδονία» και το ραντεβού έχει οριστεί για το πρωί της Πέμπτης, στις 11.00, στο άγαλμα Βενιζέλου.
Διοργανωτής των σχετικών εκδηλώσεων στα social media είναι η σελίδα Συντονιστική Μαθητική Επιτροπή για την Μακεδονία, που ωστόσο αριθμεί μόλις 24 άτομα που έκαναν like σε αυτή.
Τα καλέσματα για καταλήψεις και συμμετοχή στην πορεία εντείνονται και το γεγονός προκαλεί ανησυχία στους εκπαιδευτικούς κύκλους. Μάλιστα, για αύριο κυκλοφορεί και η παρακάτω αφίσα διαδικτυακά, με σημείο συνάντησης τον Λευκό Πύργο και την προκλητική φράση «Στην Θεσσαλονίκη οι μαθητές όπλισαν»:
Σε ανακοίνωσή της, η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προειδοποιεί για τους κινδύνους αυτής της κατάστασης. «Αυτές τις μέρες τα σχολεία και οι μαθητές μας έχουν μπει στο στόχαστρο εθνικιστικών και ακροδεξιών κύκλων. Ο ακροδεξιός και φασιστικός λόγος εισέρχεται επικίνδυνα και στον χώρο της εκπαίδευσης», σημειώνουν μεταξύ άλλων.
«Ομάδες που δεν κρύβουν το ακροδεξιό τους πρόσωπο, με κάποιους μαθητές, εξωσχολικούς και γονείς να προσπαθούν, με χειριστικό τρόπο αλλά και με απειλές, να επιβάλλουν σε διάφορα σχολεία ”εθνικιστικές καταλήψεις” μέχρι τις 29 Νοεμβρίου χρησιμοποιώντας ακόμη και το facebook. Στο πλαίσιο αυτό δρουν ανοιχτά ή συγκαλυμμένα η εγκληματική Χρυσή Αυγή και άλλες φασιστικές ομάδες.
Όλοι αυτοί χρησιμοποιούν ως πρόσχημα το μακεδονικό, την υπόθεση Κατσίφα κ.ά. επιδίδονται σε μια πατριδοκαπηλία, με συνθήματα κενά από διεκδικήσεις δικαιωμάτων αλλά γεμάτα μίσος.
Με τρομακτική ευκολία αυτοί οι ακροδεξιοί κύκλοι προσπαθούν να σπείρουν στη νεολαία ακραίες αλυτρωτικές και εθνικιστικές αντιλήψεις και διεκδικήσεις, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που μπορούν να έχουν για τη χώρα και το λαό μας», τονίζεται.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:
«Τα συνθήματα που ακούγονται και τα είδαμε σε κάποια σχολεία, όπως «Μακεδονία γη Ελληνική», είναι συνθήματα που ανοίγουν το δρόμο για αλλαγή συνόρων και προσπάθεια να καθοδηγήσουν μαθητές σε επικίνδυνα μονοπάτια αλυτρωτισμού. Απέναντι στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εδραιώσει την συμφωνία των Πρεσπών, που μόνο στόχο έχει την συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε της γειτονικής χώρας, με τρομακτική ευκολία αυτοί οι κύκλοι προσπαθούν να σπείρουν στους μαθητές ακραίες λυτρωτικές και εθνικιστικές αντιλήψεις και διεκδικήσεις, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που μπορεί να έχουν για τη χώρα και το λαό μας, αντί για την προώθηση των ιδεών για τη φιλία και την αλληλεγγύη μεταξύ των λαών, για τη συνεργασία για το κοινό συμφέρον.
Πάντως, παρά την προσπάθεια των οργανωτών να εμφανίσουν ως κάτι αυθόρμητο τις συγκεκριμένες κινήσεις, γίνεται φανερό ότι αυτές αποτελούν ενορχηστρωμένη δράση εξωσχολικών ατόμων που πρόσκεινται σε ακροδεξιά και νεοναζιστικά μορφώματα. Οι μαθητές να βάλουν μπροστά τις δικές τους ανάγκες. Να μην απαντήσουν στον εθνικισμό με εθνικισμό και στον αλυτρωτισμό με αλυτρωτισμό. Η ελπίδα βρίσκεται στην κοινή πάλη των λαών και της νεολαίας κόντρα σε πολεμοκάπηλους και εθνικιστές, σε κυβερνήσεις και εκμεταλλευτές. Αυτοί που βάζουν τους λαούς να σφάζονται, είναι οι ίδιοι που φέρανε το σχολείο μας στην κατάσταση αυτή.
Η Ομοσπονδία καλεί Γονείς , Μαθητές, Εκπαιδευτικούς να απομονώσουν τέτοιες φωνές που οδηγούν σε μονοπάτια αλυτρωτισμού, να αναδείξουν τα πραγματικά προβλήματα που βιώνουν κάθε μέρα μέσα στα σχολεία μέσα στην κοινωνία, να αγωνιστούν για ένα σχολείο που θα μας μορφώνει πραγματικά. Για ένα σχολείο χωρίς διακρίσεις, χωρίς εμπόδια. Που θα δίνει ολόπλευρη γνώση σε όλους. Για ένα σχολείο στο οποίο θα είμαστε δημιουργικοί και όχι αριθμοί ονομάτων για τα απουσιολόγια, που δε θα μας κοιτάει στην τσέπη, για παιδεία που δεν θα είναι εμπόρευμα».
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ