Ένα σχολείο που μοιάζει με έργο τέχνης στη Θεσσαλονίκη!
Πώς οι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ το μεταμόρφωσαν.
Έχετε ποτέ σκεφτεί πόσο πιο όμορφα θα ένιωθαν τα παιδιά σας στον χώρο του σχολείου, αν αυτό ήταν πλήρως ανακαινισμένο, και χρωματιστά σχέδια και ζωγραφιές κοσμούσαν το προαύλιό τους; Κι όμως, το παραπάνω σενάριο είναι δυνατόν να συμβεί, και μάλιστα έχει ήδη γίνει η πραγματικότητα για πολλά σχολεία της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αθήνας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Το σχολείο που θέλεις», το οποίο υλοποιείται τα τελευταία 7 χρόνια από την Coca-Cola Τρία Έψιλον, γίνονται οι απαραίτητες εργασίες για την ανακαίνιση του κάθε σχολείου. Σε συνεργασία λοιπόν με τους Δήμους στους οποίους ανήκουν τα σχολεία, αλλά και με την συνεργασία των εκπαιδευτικών και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, κάθε χρόνο πραγματοποιείται η ανακαίνιση και βελτίωση σχολικών κτηρίων στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Τα τελευταία 7 χρόνια ύπαρξης του προγράμματος, έχουν ανακαινιστεί 16 σχολεία (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια), με πιο πρόσφατη ανακαίνιση, αυτή του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του 87ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
Ενεργό ρόλο στην αναδιαμόρφωση του εξωτερικού χώρου του 87ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, είχαν οι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η ομάδα των φοιτητών αυτών, ζωγράφισαν δικά τους έργα στον προαύλιο χώρο.
Οι ζωγραφιές είναι γεμάτες χρώμα και έμπνευση και τα σχέδια χαρούμενα, όπως θα έπρεπε να είναι στον τοίχο ενός δημοτικού σχολείου.
Για τις εικαστικές παρεμβάσεις των φοιτητών, αλλά και γενικότερα για την ανακαίνιση του σχολείου του, μιλήσαμε με τον διευθυντή του 87ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου 1), τον κύριο Κωνσταντίνο Κατσαφούρο.
«Λόγω κρίσης, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αδυνατούσε να πληρώσει για μία μεγάλη ανακαίνιση των σχολείων της περιοχής. Βέβαια, όσο γινόταν, εμείς κάναμε επιδιορθώσεις όπου κρίνονταν απαραίτητες, ή βάφαμε τους τοίχους όταν τους βρίσκαμε γεμάτους με γκράφιτι» αναφέρει.
Έτσι, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ήρθε σε επαφή με την συγκεκριμένη εταιρεία για να γίνει ένα τέτοιο πρόγραμμα και έκλεισε την συγκεκριμένη συμφωνία.
Όπως μας λέει, ο ρόλος του Διευθυντή ενός σχολείου είναι θεσμικός και δεν μπορεί ο ίδιος από την θέση που βρίσκεται να ζητήσει κάποια επιχορήγηση ή κάτι σχετικό. «Έτσι, ήρθε σε επαφή με τον Δήμο Θεσσαλονίκης ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, για να προταθεί το δικό μας σχολείο. Μέσω μίας διαδικτυακής φόρμας, ο κόσμος ψήφισε το σχολείο μας ώστε να ανακαινιστεί» αναφέρει.
«Μιλήσαμε λοιπόν με τους φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, και διαλέξαμε σχέδια που συνάδουν με την ηλικία των παιδιών ενός δημοτικού σχολείου. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό».
Στη συνέχεια, μιλήσαμε με έναν εκ των φοιτητών της ομάδας που δημιουργήθηκε συγκεκριμένα για αυτόν τον σκοπό, τον κύριο Αλέξη Κιτσονίδη.
Όπως μας είπε ο ίδιος, μαζί με μία ακόμη συμφοιτήτριά του, έκαναν την πρακτική τους στο χώρο εργασίας του προέδρου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 87ου Δημοτικού Θεσσαλονίκης. «Ακούσαμε λοιπόν ότι έψαχναν κάποια άτομα για να διαμορφώσουν τον εξωτερικό χώρο του σχολείου και θελήσαμε να βοηθήσουμε» αναφέρει.
Εν τέλει, μαζεύτηκε μία ομάδα 11 ατόμων, απαρτιζόμενη αποκλειστικά από φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. «Οι φοιτητές ήταν από διάφορα τμήματα της σχολής, όπως ζωγραφικής ή χαρακτικής» συμπληρώνει.
«Μας δόθηκε πλήρης ελευθερία στην επιλογή των σχεδίων που θα ζωγραφίζαμε, φυσικά θα έπρεπε να ήταν σε φυσικά πλαίσια, καθώς ο χώρος άνηκε σε ένα δημοτικό σχολείο» εξηγεί. «Διαλέξαμε όλοι από έναν τοίχο του εξωτερικού χώρου του σχολείου, και έφτιαξε ο καθένας κάτι δικό του» προσθέτει.
Ξεκίνησαν την δουλειά τους περίπου στα μέσα Σεπτέμβρη, ενώ μερικοί από την ομάδα τελείωσαν το έργο τους πριν από λίγο καιρό. «Ήταν μία ευχάριστη εμπειρία για εμάς, κάναμε κάτι που είχε σημασία, ομορφύναμε ένα σχολείο. Δεν μας δίνονται πολλές ευκαιρίες να κάνουμε κάτι τέτοιο στην πόλη μας» μας λέει κλείνοντας.