Ματιές στην πόλη

Σαν σε νησί αλλά στη Θεσσαλονίκη

Είναι μερικά σημεία στην πόλη που νιώθεις θαρείς και βρίσκεσαι σε νησί του Αιγαίου. Για ρίξτε μια ματιά.

Parallaxi
σαν-σε-νησί-αλλά-στη-θεσσαλονίκη-215616
Parallaxi

Είναι μερικά σημεία στην πόλη που νιώθεις θαρείς και βρίσκεσαι σε νησί του Αιγαίου. Για ρίξτε μια ματιά.

Στο μικρό πρώην χαμάμ στην Άνω Πόλη

Εικόνα: Ελένη Βράκα

Το συγκεκριμένο μίνι χαμάμ παραχωρήθηκε σε οικογένεια προσφύγων για να τους στεγάσει κι εκείνοι, νυκοκυραίοι άνθρωποι, το μετέτρεψαν σε σπίτι. Μέλος της οικογένειας εκείνης και η ηλικιωμένη κυρία που κατοικεί εκεί σήμερα και το διατηρεί φρεσκοασβεστωμένο και απαστράπτον, μάρτυρα της ιστορίας της πόλης, δίνοντας μια νότα αιγαιοπελαγίτικη στην Άνω Πόλη.

Στην οδό Τροίας στη Νεάπολη

Εικόνα: Ελένη Βράκα

Στη στοά της οδού Πάικου

Εικόνα: Αγγελος Τσεκούρας

Πιάνοντας την πρόσφατη ιστορία του Φραγκομαχαλά, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι, η ευρύτερη περιοχή της Βαλαωρίτου δεν θα υπήρχε όπως είναι εάν, 15 χρόνια πριν δεν είχαν ανοίξει οι «4 Εποχές». Γνωστό από την αρχή ως καφενείο, είναι από τα πιο γνωστά της Θεσσαλονίκης και αγαπητό σε ντόπιους και μη, Έλληνες και ξένους επισκέπτες, εκτός από καφέ, μεζέδες και άλλα πιάτα και οινοπνεύματα, σερβίρει και cocktails, έχοντας πάρει και τη μορφή ενός κανονικού μπαρ, φυσικά, με κάθε είδος ποιοτικής μουσικής, που κάθε τόσο είναι ζωντανή. Από τον πρωινό καφέ, μέχρι το χάραμα. Όποιος περάσει από εκεί, θα δει το μικρό πλαϊνό σοκάκι, τη στοά που συναντά την Πάικου, να επεκτείνεται σε μια άλλη εποχή και σε ένα νησιώτικο τοπίο.

Στο εξωκλήσι του Αγ. Νικολάου στον λιμενοβραχίονα του Ν.Ο.Θ. στην Καλαμαριά

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Εικόνα: Στέφανος Σκαρλακίδης

Το εξωκλήσι του Αγίου Νικολάου, γνωστό ως εκκλησάκι, βρίσκεται πάνω στον λιμενοβραχίονα του Ν.Ο.Θ. στην Καλαμαριά. Κατασκευάστηκε το 1990 σύμφωνα με τα σχέδια του αρχιτέκτονα Κ.Καψαμπέλη, σε απόλυτη αρμονία με τις παρακείμενες εγκαταστάσεις του Ν.Ο.Θ. (Καψαμπέλης 1960). Η σύνθεσή του, λευκή δομή-λιτή, γλυπτική φόρμα από καθαρούς όγκους, φανερώνει την επιθυμία του αρχιτέκτονα να ερμηνεύσει αφαιρετικά τη νησιωτική αρχιτεκτονική και τη βυζαντινή ναοδομία. Ο μοντέρνος σχεδιαστικός χειρισμός, η έντονη μνημειακή σύνθεση, οι ευρηματικές λεπτομέρειες και η ένταξή του στο τοπίο, στην αιχμή του λιμενίσκου μέσα στον Θερμαϊκό το κάνουν να ξεχωρίζει. Η θέση του και η θέα, στιγμιαία σε αποσπούν από το ‘σήμερα’, το ‘εδώ’. Στο εκκλησάκι δεν θα φτάσεις από λάθος, θα βρεθείς εκεί αν το επιδιώξεις. Το ‘εδώ’ σου προσφέρεται απλόχερα με ένα πανόραμα του θαλάσσιου μετώπου της πόλης (γράφει ο Αρχιτέκτονας Στέφανος Σκαρλακίδης).

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα