Όταν η νικήτρια των Όσκαρ είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη!

«Υπέροχη μουσικός, υπέροχη ψυχή, υπέροχος άνθρωπος».

Ιωάννα Μ. Κωστοπούλου
όταν-η-νικήτρια-των-όσκαρ-είχε-έρθει-στ-535383
Ιωάννα Μ. Κωστοπούλου

Όπως ήταν αναμενόμενο στον κόσμο της παγκόσμιας κινηματογραφικής μουσικής το αστέρι της η Χίλντουρ Γκούντναντότιρ κέρδισε τα ξημερώματα το Όσκαρ μουσικής για το Τζόκερ. Με έναν υπέροχο λόγο αποδέχτηκε το βραβείο. 4 χρόνια πριν είχε παίξει στην Θεσσαλονίκη και όλοι τη θυμούνται με εξαιρετικές αναμνήσεις

Δεν ήταν η πρώτη φορά που βραβεύτηκε φέτος. Η Χίλντουρ Γκούντναντότιρ απέσπασε το βραβείο καλύτερης μουσικής και πάει με απίστευτη φόρα στα φετινά Όσκαρ. Άλλωστε η μουσική του Joker ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή. Είναι η πρώτη γυναίκα που παίρνει αυτό το βραβείο στην Ιστορία του Χρυσών Σφαιρών.

https://www.youtube.com/watch?v=kIOrdef6Fmw

Την Ισλανδή τσελίστρια, συνθέτη και ερμηνεύτρια από το χώρο της πειραματικής ποπ και σύγχρονης μουσικής, Χίλντουρ Γκούντναντότιρ*, την γνωρίσαμε από κοντά όταν βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη το 2016, στο πλαίσιο των 51ων Δημητρίων! 

Τέσσερα χρόνια πριν την παγκόσμια αναγνώριση της με τις υποψηφιότητες και τα βραβεία η Θεσσαλονίκη, χάρη στη διορατικότητα των ανθρώπων που έστηναν το πρόγραμμα των Δημητρίων είδε μπροστά και γνώρισε μια σπουδαία καλλιτέχνη που σήμερα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Μια απάντηση σε μια προσπάθεια απαξίωσης του θεσμού με όσα ακούστηκαν τελευταία για έλλειψη αποτυπώματος στην πόλη.

Η Θούλη Μισιρόγλου, πρώην καλλιτεχνική σύμβουλος των Δημητρίων και συντονίστρια του καλλιτεχνικού προγράμματος, με ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook, μιλά για την Γκούντναντότιρ, λέγοντας:

«Στη Θεσσαλονίκη ήρθε με τον… Ómar, μια εξάχορδη ηλεκτρική παραλλαγή του τσέλου, που θυμίζει μια εκμοντερνισμένη viola da gamba. Η ίδια προχθές κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα (Best original Score – Motion Picture) στα 2020 Golden Globes για τη μουσική της στον Joker του Τοντ Φίλιπς και ετοιμάζεται για τα Όσκαρ. Κι αυτό όμως να μην είχε συμβεί, η συναυλία της θα παρέμενε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συναυλία μιας γυναίκας δημιουργού που δεν ξέραμε.»

Η κα. Μισιρόγλου τόνισε ακόμη πως εύχεται να παραμείνουν τα Δημήτρια το εργαλείο εκείνο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης του κοινού. «Όταν δεν ξέρουμε κάτι, αγαπητοί συμπολίτες, μην το απαξιώνουμε. Και ας μην μένουμε πάντα στην ασφαλή ζώνη αυτών που ξέρουμε. Και ας μην «μαγευόμαστε» από την «λαϊκότητα» των μαζικών εκδηλώσεων. Ο πολιτισμός είναι ζωντανός οργανισμός και τα Δημήτρια για επτά χρόνια υπήρξαν στοχευμένα εργαλείο καλλιτεχνικής εκπαίδευσης του κοινού. Ζωντανό επίσης, ανήσυχο και ανοιχτό στον κόσμο και στα πράγματα. Και εύχομαι να παραμείνει…».

Η ανάρτησή της στο Facebook: 

Το 2015 και το 2016 υπεύθυνος για το μουσικό πρόγραμμα των Δημητρίων, ήταν ο Θεσσαλονικιός μουσικοσυνθέτης, Γιώργος Χριστιανάκης, ο οποίος επέλεξε την σπουδαία καλλιτέχνη και την προσκάλεσε στην πόλη.

Σήμερα θυμάται για την συνεργασία του με εκείνην: «Την Γκούντναντότιρ την παρακολουθούσα από το 2009. Μου είχε κάνει εξαιρετική εντύπωση και έτσι και την πρότεινα για τα Δημήτρια το 2016. Έστειλα, λοιπόν, email στην εταιρεία παραγωγής της, η οποία και με παρέπεμψε στην ίδια. Η επικοινωνία μας ήταν εύκολη και άμεση».

Ο κ. Χριστιανάκης τόνισε πως η Ισλανδή τσελίστρια είναι η επιτομή του καλλιτέχνη. «Υπέροχη μουσικός, υπέροχη ψυχή, υπέροχος άνθρωπος. Έτυχε να μείνει περισσότερες ημέρες στην Θεσσαλονίκη, λόγω κάποιων απεργιών. Έτσι και είχα την ευκαιρία να συζητήσω περαιτέρω μαζί της. Ένας άνθρωπος απλός που λατρεύει αυτό που κάνει. Είμαι σίγουρος πως θα κατακτήσει και τα Όσκαρ».

Χίλντουρ Γκούντναντότιρ (1982) ξεκίνησε το τσέλο από παιδί και με πάθος συνέχισε τις μουσικές της σπουδές στη Μουσική Ακαδημία του Ρέικιαβικ και κατόπιν στο Βερολίνο. Έχει ηχογραφήσει τέσσερα προσωπικά άλμπουμ, “Mount A” (2006), “Without Sinking” (2009), “Leyfðu Ljósinu” (2012) και “Saman” (2014), ενώ συνθέτει για το θέατρο, για παραστάσεις χορού και για τον κινηματογράφο. Μεταξύ άλλων της έχουν αναθέσει τη σύνθεση πρωτότυπων έργων η Ισλανδική Συμφωνική Ορχήστρα, το Εθνικό Ισλανδικό Θέατρο, η Tate Modern, το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου και η Βασιλική Σουηδική Όπερα. Έχει παίξει μουσική για ταινίες μεταξύ των οποίων και “Η Επιστροφή” με τον Ντι Κάπριο και ο “Εκτελεστής” και έχει συνεργαστεί με τους Skúli Sverrisson, Jóhann Jóhannsson, múm, Angel, Pan Sonic, Hauschka, Wildbirds & Peacedrums, Ryuichi Sakamoto, David Sylvian, The Knife, Fever Ray και Throbbing Gristle. Σ’ αυτή τη συναρπαστική μουσική διαδρομή αχώριστος συνεργός της… ο Ómar. Μια εξάχορδη ηλεκτρική παραλλαγή του τσέλου, που θυμίζει μια εκμοντερνισμένη viola da gamba, που της προσφέρει μια γκάμα από ήχους, που κυμαίνονται από αυτές του βιολιού μέχρι και του μπάσου.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα