Οι αφίξεις νέων ξενοδοχείων που αναμένει η Θεσσαλονίκη

Νέα ξενοδοχεία ετοιμάζονται ή φιλοδοξούν να γίνουν πραγματικότητα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης.

Χριστίνα Παρασκευοπούλου
οι-αφίξεις-νέων-ξενοδοχείων-που-αναμέ-301826
Χριστίνα Παρασκευοπούλου

Με τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη να βρίσκεται σε σταθερή άνοδο και την πόλη να αποτελεί κύρια επιλογή των τουριστών από τα Βαλκάνια και την Τουρκία, δεν είναι παράξενο που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό μια κινητικότητα στον ξενοδοχειακό τομέα της. Άλλωστε, όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξη στην Parallaxi o Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέας Μανδρίνος, τα τελευταία χρόνια, τα ξενοδοχεία της πόλης επενδύουν σε μια μεγαλύτερη εξωστρέφεια και αυτό φαίνεται από τον αυξημένο αριθμό ξένων επισκεπτών.

Στα πιο πρόσφατα θετικά νέα για τον τουρισμό στην Θεσσαλονίκη αποτελεί το σύμφωνο αμοιβαίας συνεργασίας που στοχεύει στην επίτευξη μέγιστων τουριστικών ωφελειών για την πόλη, το οποίο υπέγραψαν ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και το Γραφείο Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης-Thessaloniki Convention Bureau(TCB). Αλλά και το γεγονός ότι στις πρόσφατες διεθνείς εκθέσεις ΙFT 2018 στο Βελιγράδι και ITB 2018 στο Βερολίνο, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης γύρισε με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, με τα στοιχεία να δείχνουν εμφανώς αυξημένο το ενδιαφέρον των Γερμανών τουριστών για την πόλη της Θεσσαλονίκης, είναι ενδεικτικό.

Με την κινητικότητα αυτή, λογικό είναι να έπονται και νέες προσθήκες στον χάρτη των χώρων φιλοξενίας της Θεσσαλονίκης. Ένας κατά βάση city break αστικός προορισμός, που έχει να προσφέρει γαστρονομία, διασκέδαση – ψυχαγωγία, shopping, θεάματα, πολιτισμό και ιστορία σαν πεδία που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες, τα ξενοδοχεία του παρατηρούνται κυρίως στην περιοχή του κέντρου της πόλης. Εκεί είναι που θα συναντήσουμε και μέσα στους επόμενους μήνες τις νέες προσθήκες στον τουριστικό χώρο, καθώς νέα ξενοδοχεία ετοιμάζονται ή φιλοδοξούν να γίνουν πραγματικότητα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης.

Μεγάλο project βέβαια παραμένει η μετατροπή του Όλυμπος-Νάουσα σε υπερπολυτελές ξενοδοχείο από τον όμιλο Τορνιβούκα στο γνωστό κοινό σχήμα της Grivalia Hospitality SA με την Μακεδονικά Ξενοδοχεία ΑΕ που αναμένεται να τελειώσει περί τα τέλη του 2020. Διαβάστε τα πάντα εδώ:

Όλυμπος Νάουσα ξανά

Ας δούμε όμως τα υπόλοιπα:

Bahar Boutique Hotel: Ένα ξενοδοχείο άρρηκτα δεμένο με την Πλατεία Εμπορίου

Εικόνα: Σοφία Λαμπρινοπούλου

Το πανέμορφο μπλε διατηρητέο κτίριο που βρίσκουμε στην Εδέσσης, πλάι στο Μπενσουσάν Χαν και το πρόσφατα αναστηλωμένο πια Κύρτση Χαν ή Ύψιλον, ανοίγει σύντομα τις πόρτες του σαν νέο Boutique Hotel της πόλης.

Η ιστορία του κτιρίου πάει κοντά στον ένα αιώνα πίσω, καθώς χτίστηκε μετά την πυρκαγιά του 1917, μεταξύ 1926-1931. Βρίσκεται σε μία από τις τέσσερις γωνίες που ορίζουν την πλατεία Εμπορίου, στην γωνία Κατούνη και Εδέσσης. Χτίστηκε για λογαριασμό του Αδάμ Λαδένη, πατριάρχη της επιτυχημένης εμπορικής οικογένειας Λαδένη. Ο γιος του Αδάμ, Ιωάννης δημιούργησε την γνωστή εταιρεία εσωρούχων ΜΙΝΕΡΒΑ, που εξελίσσεται σταθερά μέχρι και σήμερα. Στέγασε εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις.

Το διατηρητέο αυτό κτίριο στο οποίο θα στηθεί το Bahar Boutique Hotel, είναι ιδιόκτητο και ανήκει στην οικογένεια Χρηστάκη, καθώς αγοράστηκε το 2008. Το κτίριο είχε φτάσει σε τραγικό σημείο εγκατάλειψης, ωστόσο διασώθηκε, καθώς από το 2010 έγιναν εργασίες αναστήλωσης και εσωτερικής ανακαίνισης σύμφωνα με τις υποδείξεις της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων καθώς το κτίριο είναι διατηρητέο. Το κτίριο αποτελείται από ισόγειο, ημιώροφο, δύο ορόφους και δώμα. Οι όψεις του οργανώνονται με ορθογωνικά ανοίγματα που βρίσκονται σε κατακόρυφους άξονες. Το κτίριο είναι λιτά διακοσμημένο, με οδοντωτούς γεισόποδες και μαρμάρινα φουρούσια. Το ξενοδοχείο, όπως έχει διαμορφωθεί εντός του, έχει 16 δωμάτια σε τέσσερις ορόφους, χώρο πρωινού και reception και πρόκειται να ανοίξει τον Απρίλιο.

Όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες, “Θέλαμε να φτιάξουμε ένα ξενοδοχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με στοιχεία της περιοχής· της πλατείας εμπορίου λαδιού, μπαχαρικών κ.α. Για το λόγο αυτό το βαφτίσαμε Bahar, ένα όνομα που ηχητικά παραπέμπει στα μπαχαρικά, τις μυρωδιές και τις αισθήσεις που διεγείρουν. Bahar στην τουρκική γλώσσα σημαίνει Άνοιξη, την εποχή που ξεκινάει η άνθιση και μεταφορικά, η γέννηση και η ανάπτυξη νέων πραγμάτων. Έτσι, θελήσαμε κι συγχωνεύσουμε σε ένα όνομα όλα αυτά τα παλιά αλλά ακόμη ζωντανά στοιχεία της περιοχής, ώστε όχι απλά να τα διατηρήσουμε αλλά και να τα αναδείξουμε και να τα εντάξουμε στη σύγχρονη Θεσσαλονίκη. Απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που θέλουν να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη, αναζητούν την τοπική φιλοξενία και θέλουν η διαμονή τους να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας τους και τους αρέσει ο συνδυασμός του παλιού με το σύγχρονο”.

Ένα νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Καλαποθάκη

Μια νέα προσθήκη ετοιμάζεται αυτή την περίοδο στο ιστορικό κέντρο της πόλης, καθώς ένα καινούριο 5άστερο city hotel κατασκευάζεται ακριβώς πάνω στον πεζόδρομο της Καλαποθάκη. Το οκταώροφο ξενοδοχείο αναμένεται να ανοίξει επισήμως στο εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης την άνοιξη του 2019, με το όνομα «Olympion City Hotel». Πρόκειται για επιχειρηματικό εγχείρημα της «Ολύμπιον Α.Ε. Οικοδομικές & Τουριστικές Επιχειρήσεις», εταιρείας που ανήκει στην οικογένεια Αντωνίου Δούδου, επιτίμου προέδρου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, η οποία έχει μακρά παρουσία στην επιχειρηματική ζωή της πόλης.

Το νέο ξενοδοχείο κατασκευάζεται από την ΕΚΑΤΕΡ πάνω στην αρχιτεκτονική μελέτη του γραφείου «Νίκος Σγουρός & Συνεργάτες». Όπως αναφέρεται στην σελίδα του γραφείου, ο βασικός προβληματισμός της μελέτης αυτής, ήταν η ένταξη στον αστικό ιστό του κέντρου της Θεσσαλονίκης ενός πολυώροφου κτιρίου με λιτό και διακριτικό τρόπο ως προς τη σύνθεση των όγκων και των στοιχείων διαμόρφωσης των όψεων του. Συνθετικά επιχειρήθηκε η κλιμάκωση του όγκου του κτιρίου με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρηθεί η μνήμη της μικροκλίμακας της περιοχής και να ενταχθεί η οικοδομή διακριτικά στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Ιδιαιτερότητα του ξενοδοχείου είναι το γεγονός ότι αναπόσπαστο στοιχείο της μελέτης αποτελεί η αξιοποίηση της αρχαιολογικής ανασκαφής στην στάθμη του υπογείου του οικοπέδου. Τα ευρήματα ως επί το πλείστον θα παραμείνουν ανέπαφα με σκοπό να είναι προστατευμένα κάτω από το κτίριο, ορατά και επισκέψιμα από ειδική καταπακτή στο ισόγειο. Η βάση του κτιρίου δίνει την αίσθηση ότι η οικοδομή αιωρείται πάνω από την υπάρχουσα αρχαιολογική ανασκαφή, δημιουργώντας μια πυλωτή με σκοπό την προστασία και το σεβασμό του χώρου. Το κτίριο στηρίζεται σε μια σειρά υποστυλωμάτων προσεκτικά τοποθετημένων, έτσι ώστε να μην εμποδίζεται το ευαίσθητο αρχαιολογικό έργο. Τα μεγάλα ορθογωνικά ανοίγματα του ισογείου που καλύπτονται με άθραυστο γυαλί, προσφέρουν απεριόριστη θεά στα αρχαιολογικά ευρήματα. Στην ίδια λογική βασίζεται και η αρχιτεκτονική σύνθεση των περαιτέρω ορόφων όπου συνεχίζονται τα μεγάλα ανοίγματα και τονίζεται η λειτουργική και αισθητική σημασία των υπαίθριων χώρων.

Η δυναμικότητα του ξενοδοχείου ορίζεται σε 27 δωμάτια, με 57 κλίνες. Στο ισόγειο θα δημιουργηθούν οι κοινόχρηστοι χώροι του ξενοδοχείου (μικρό Lobby με Reception, εστιατόριο, μπαρ). Στους ορόφους (1ος- 7ος) θα διαμορφωθούν τα δωμάτια του ξενοδοχείου, στον 8ο όροφο θα διαμορφωθούν δωμάτια ,χώρος μικρού γυμναστηρίου και γραφείου. Στο δώμα υπάρχει η απόληξη κλιμακοστασίου και δημιουργείται μία μπετονένια πέργκολα για χρήση του χώρου ως μικρό roof garden και χώρο πρωινού για το καλοκαίρι.

Dorm Urban Suites: Ένα ξενοδοχείο-πολύπτυχο

Στην οδό Ιωάννου Δέλλιου, στο γωνιακό διατηρητέο κτίριο του αριθμού 5, ετοιμάζεται ένα νέο διαφορετικό ξενοδοχείο με το όνομα Dorm Urban Suites Thessaloniki. Το Dorm δεν θα είναι όμως ένα τυπικό ξενοδοχείο με την έννοια την οποία γνωρίζουμε. Πρόκειται να λειτουργήσει σαν ένας αυτοεξυπηρετούμενος χώρος διαμονής με πλήρως επιπλωμένα δωμάτια και εξοπλισμένες κουζίνες τα οποία θα διατίθενται για βραχυπρόθεσμες (AirBnB) αλλά και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις.

Πίσω από τo Dorm είναι μία ομάδα μηχανικών (Γενική Κατασκευαστική Ε.Ε.) και αρχιτεκτόνων διακοσμητών (SE Design) που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, ανακαίνιση και αναπαλαίωση κτιρίων αλλά και την διαχείριση ακινήτων. Το κτίριο ανήκει στην εταιρία και χρειάστηκε να ανακατασκευαστεί πλήρως σε επίπεδο υποδομών αλλά και εσωτερικά, όπως δάπεδα, κουφώματα και μπάνια, κρατώντας πάντα τον χαρακτήρα του διατηρητέου κτιρίου. Το κτίριο είναι κατασκευής του 1936, της εποχής δηλαδή που η αρχιτεκτονική στην πόλη πέρασε από την Art Deco στον Μοντερνισμό, κάτι που χαρακτηρίζει πλήρως το κτίριο εσωτερικά και εξωτερικά, με απλές γραμμές, χωρίς έντονα διακοσμημένα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Αποτελείται από 6 ορόφους και θα διαθέτει 23 δωμάτια τριών κατηγοριών, μονόχωρα, δίχωρα και τρίχωρα, από 25 έως 55 τ.μ., που θα διατίθενται ανάλογα με τις ανάγκες του επισκέπτη και τον χρόνο τον οποίο επιθυμεί να μείνει. Όσον αφορά τις παροχές, θα παρέχει ψύξη – θέρμανση, ζεστό νερό χρήσης 24 ωρών, γρήγορο internet, καλωδιακή τηλεόραση, κοινόχρηστα πλυντήρια και στεγνωτήρια, υπηρεσία καθαριότητας, είσοδο στο κτίριο και στο δωμάτιο με κάρτα RFID και θα μπορεί να απολαύσει φαγητό, ποτό ή τον καφέ του στο ισόγειο του κτιρίου, όπου θα αναπτυχθεί χώρος εστίασης.

Το ξενοδοχείο θα απευθύνεται σε ξένους αλλά και σε Έλληνες επισκέπτες. Κυρίως σε νέους ανθρώπους που επισκέπτονται την πόλη ή φοιτούν εδώ. Όπως αναφέρει η ομάδα που βρίσκεται από πίσω, “Εντοπίζοντας την έλλειψη διαμερισμάτων προς ενοικίαση, κυρίως για φοιτητές, λόγω της έξαρσης των πλατφορμών βραχυπρόθεσμης ενοικίασης τύπου AirBnB, θέλαμε να κάνουμε κάτι για να καλύψουμε αυτό το κενό, παράλληλα όμως δεν μπορούσαμε να απέχουμε και από αυτό. Έτσι, δημιουργώντας χώρους διαφόρων τύπων διαμονής, έχουμε την δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε κάποιον που θέλει να μείνει από ένα κλασικού ξενοδοχειακού τύπου δωμάτιο (μονόχωρα), ένα φοιτητικό διαμέρισμα (δίχωρα), μέχρι και έναν backpacker που δεν θα είχε πρόβλημα να μοιραστεί ένα δωμάτιο με κάποιον άγνωστο (τρίχωρα)”.

Όσον αφορά την εικόνα που έχει η ομάδα για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη και το μέλλον του, αναφέρουν, “Παρατηρείται μία ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια με τουρίστες, όχι μόνο από τα Βαλκάνια που είχαμε συνηθίσει αλλά από όλη την Ευρώπη κι όχι μόνο. Πιστεύω πως η Θεσσαλονίκη, μαζί με την Χαλκιδική, με τις επενδύσεις που γίνονται σε μεγάλα τουριστικά καταλύματα, μουσεία όπως αυτό του Ολοκαυτώματος, αλλά και οι εμπορικές επενδύσεις όπως στην ανάπτυξη του Λιμανιού αλλά και στην επέκταση του δικτύου του ΟΣΕ προς τα Βαλκάνια θα θέσουν την πόλη ως έναν από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς σπάζοντας το μονοπώλιο της Αθήνας και των νησιών μας”.

Νέο Boutique Hotel στα Άνω Λαδάδικα

Ένα νέο Boutique Hotel ετοιμάζεται να ανοίξει αυτή την άνοιξη στα Άνω Λαδάδικα. Ο λόγος για το «The Mood Luxury Rooms», ένα φρέσκο εγχείρημα του επιχειρηματία Μάριου Ίννου, σε συνεργασία με τον παλαίμαχο διεθνή ποδοσφαιριστή Γιάννη Αμανατίδη. Και οι δύο συνεργάτες μετρούν δεκαετίες επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο Μ. Ίννος διαθέτει 25 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της εστίασης, καθώς του ανήκουν δύο επιχειρήσεις στην πόλη, το Moi Lounge Bar στα Πεύκα και το Chilai Wine Restaurant Bar στα Λαδάδικα, ενώ ο Γ. Αμανατίδης διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη λειτουργία τουριστικών επιχειρήσεων στη Γερμανία. Το τελευταίο τους άνοιγμα στον χώρο της φιλοξενίας λοιπόν ήρθε σαν φυσική επιχειρηματική συνέχεια.

Εικόνα: Σοφία Λαμπρινοπούλου

Το νέο ξενοδοχείο που ετοιμάζουν οι δύο επιχειρηματίες πρόκειται να λειτουργήσει στο διατηρητέο κτίριο της οδού Κατούνη 31 στα Άνω Λαδάδικα. Το κτίριο μισθώθηκε από τον Αύγουστο του 2017 για μία 20ετία και οι δύο συνεργάτες της εταιρείας, που φέρει την επωνυμία «Κατούνη ΙΚΕ», θα επενδύσουν σε αυτό περί τις 350.000 ευρώ. Πρόκειται για τριώροφο κτίριο, με κάθε όροφο στα 170 τ.μ., όπου θα δημιουργηθούν 15 δίκλινα δωμάτια και τρεις σουίτες, ενώ στο υπόγειο θα διαμορφωθούν χώροι spa και γυμναστηρίου. Το σχέδιο για το κτίσμα περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός wine bar στο ισόγειο, του «VIN», το οποίο θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη του βραβευμένου sommelier Αλέξανδρου Μπουζίκα, καλύτερου οινοχόου για το 2017, βραβευμένου από την Πανελλήνια Ένωση Οινοχόων. Στο κτίριο αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται εργασίες ώστε να λειτουργήσει στα τέλη Μαρτίου του 2018. Οι δύο επιχειρηματίες μάλιστα είναι διατεθειμένοι να μισθώσουν και τρεις ορόφους στο διπλανό κτίριο, στην Κατούνη 29, για να μετατραπούν κι αυτοί σε luxury rooms, εάν η επένδυση στο νέο ξενοδοχείο «Τhe Mood» ενταχθεί στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για «την ίδρυση και λειτουργία νέων τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων».

Οι συνεργάτες φαίνεται πως στοχεύουν κυρίως σε ξένους επισκέπτες, καθώς πλέον στη Θεσσαλονίκη σημειώνεται αυξημένη παρουσία ειδικά τουριστών από τις χώρες των Βαλκανίων και την Τουρκία, οι οποίοι και φέρνουν σημαντική εμπορική κίνηση στους χώρους φιλοξενίας και εστίασης της πόλης. Συγκεκριμένα στην Πλατεία Εμπορίου και σε άλλα σημεία στα Λαδάδικα έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια διαμορφώσεις που δίνουν προοπτική ανάπτυξης στην περιοχή.

Πολυτελές Ξενοδοχείο το Καραβάν Σαράι;

Με την τουριστική κινητικότητα να αυξάνεται πια στη Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως το ενδιαφέρον για το ιστορικό, και εδώ και χρόνια στάσιμο, Καραβάν Σαράι αναπτερώνεται, με βλέψεις αυτό να μετατραπεί σε πολυτελές ξενοδοχείο από ξένους επενδυτές. Σύμφωνα με είδηση της voria.gr, εκπρόσωποι ισραηλινού fund επισκέφθηκαν το διατηρητέο κτίριο, που βρίσκεται στο κεντρικό σημείο της γωνίας Βενιζέλου και Βαμβακά, με σκοπό να δημιουργήσουν σε αυτό πολυτελές ξενοδοχείο, εάν οι διαπραγματεύσεις ωριμάσουν. Πρόκειται για το ιστορικό κτίριο όπου για πέντε δεκαετίες στεγάστηκε του Δημαρχείο Θεσσαλονίκης (1958-2011) και το οποίο είναι κτισμένο στο μεγαλύτερο αστικό ακίνητο της πόλης (3.200 τμ, με δομημένη επιφάνεια που φτάνει τα 19.800 τμ). Το Καραβάν Σαράι βρίσκεται δίπλα στο επίσης διατηρητέο μνημείο Χαμζά Μπέη Τζαμί, καθώς και στον υπό κατασκευή σταθμό μετρό της Βενιζέλου. Το συγκεκριμένο fund έχει επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο, σε Αμερική, Βρετανία, Ρουμανία και Ιταλία και είναι η πρώτη φορά που το στρέφει την προσοχή του στην Ελλάδα, επιλέγοντας τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ισραηλινό fund έδειξε γενικότερο ενδιαφέρον για τουριστικές αναπτύξεις στην πόλη μας, καθώς αναμένεται μετά την πώληση του ΟΛΘ να περάσει σε μία φάση οικονομικής ανάκαμψης. Το fund ενδιαφέρεται και για κτίρια όπου μπορούν να δημιουργηθούν boutique hotels, όμως στο Καραβάν Σαράι οι προοπτικές είναι μεγαλύτερης εμβέλειας, λόγω του μεγέθους του κτιρίου, ενώ η επένδυση που εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί θα ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια.

Εικόνα: Σοφία Λαμπρινοπούλου
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα