Top

Σάλος και οργή από τους 20000 μαθητές που έμειναν εκτός πανεπιστημίων

Η επιστολή κόλαφος αριστούχου που έμεινε εκτός

Parallaxi
σάλος-και-οργή-από-τους-20000-μαθητές-που-έμ-684672
Parallaxi
εικόνα: Facebook

Εκτός Πανεπιστημίων πάνω από 20.000 υποψήφιοι, ακόμα και άριστοι

Οι ΕΒΕ που θέσπισε η Νίκη Κεραμέως για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2021 άφησαν εκτός ΑΕΙ περισσότερους από 20000 υποψήφιους. Κάποιοι από αυτούς ήταν άριστοι.

Ηδη υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι που έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε Πανεπιστήμια εκτός Ελλάδας όπως είναι το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας ενώ άλλοι θα επιλέξουν το δρόμο των “αναβαπτισμένων”, ελέω πολιτικών Κεραμέως, κολλεγίων και ιδιωτικών ΙΕΚ. Υπάρχουν τέλος και τα δημόσια ΙΕΚ τα οποία το Υπουργείο Παιδείας προκρίνει ως μία πολύ ενδιαφέρουσα λύση (υπήρξαν και οι σχετικές προτροπές σε σχετικές ανακοινώσεις).

Κατά δήλωση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, οι θέσεις που καλύπτονται εφέτος στα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι μόλις 55000 απί τις περίπου 77000 που είχαν εξαγγελθεί. Αυτό φέρνει πολλά πανεπιστημιακά τμήματα, κυρίως πανεπιστημίων της περιφέρειας, αντιμέτωπα με το φάσμα του μαρασμού και ίσως αυτό του οριστικού κλεισίματος.

Εκτός σχολών πάντως δεν έμειναν μόνο όσοι έγραψαν κάτω από τη βάση αλλά και υποψήφιοι που κατέγραψαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις.

H ανακοίνωση των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής (ΕΒΕ) ανά τμήμα προκάλεσε αυτό που οι πάντες είχαν προβλέψει από τη γνωστοποίηση της εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Χάθηκαν χιλιάδες θέσεις στα ελληνικά πανεπιστήμια και έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης περισσότεροι από 20000 υποψήφιοι, περίπου κατά 30% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι.

Με το πρόσχημα ότι δεν είναι δυνατόν να εισάγονται στα πανεπιστήμια υποψήφιοι με “λευκή κόλλα”, χιλιάδες παιδιά δεν θα έχουν τη δυνατότητα εφέτος να κάνουν καν μηχανογραφικό και θα πρέπει να αναζητήσουν άλλες λύσεις για τις σπουδές τους, λύσεις που τις προσφέρει η “αγορά”.

Ηδη υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι που έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε Πανεπιστήμια εκτός Ελλάδας ενώ άλλοι θα επιλέξουν το δρόμο των “αναβαπτισμένων”, ελέω πολιτικών Κεραμέως, κολλεγίων και ιδιωτικών ΙΕΚ. Υπάρχουν τέλος και τα δημόσια ΙΕΚ τα οποία το Υπουργείο Παιδείας προκρίνει ως μία πολύ ενδιαφέρουσα λύση (υπήρξαν και οι σχετικές προτροπές σε σχετικές ανακοινώσεις).

Κατά δήλωση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, οι θέσεις που καλύπτονται εφέτος στα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι μόλις 55000 απί τις περίπου 77000 που είχαν εξαγγελθεί. Αυτό φέρνει πολλά πανεπιστημιακά τμήματα, κυρίως πανεπιστημίων της περιφέρειας, αντιμέτωπα με το φάσμα του μαρασμού και ίσως αυτό του οριστικού κλεισίματος.

Εκτός σχολών πάντως δεν έμειναν μόνο όσοι έγραψαν κάτω από τη βάση αλλά και υποψήφιοι που κατέγραψαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του υποψηφίου Διονύση Κατάκαλου, από το 1ο πρότυπο λύκειο Αθηνών, ο οποίος παρά το γεγονός ότι συγκέντρωσε συνολικά 20988 μόρια (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο) δεν μπορεί να εισαχθεί ούτε καν στη δεύτερη επιλογή του.

Αναλυτικά η επιστολή του στη Νίκη Κεραμέως όπως αυτή δημοσιεύτηκε στο alfavita.gr:

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών”

Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν και άλλα, γεγονός που αποδεικνύει ότι εφαρμογή του μέτρου των ΕΒΕ προκάλεσε σοβαρές αστοχίες φέρνοντας υποψηφίους στο όριο της απόγνωσης αφού παρά την καλή τους προετοιμασία και τις υψηλού επιπέδου επιδόσεις τους έμειναν εκτός νυμφώνος.

Σε κάθε περίπτωση όμως η κυβερνητική πολιτική…θριάμβευσε.Οι “πελάτες” πλέον για την ιδιωτική επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση είναι πολλοί περισσότεροι και οι επιχειρηματίες του χώρου τρίβουν ήδη τα χέρια τους. Αλλωστς, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός πολύ πρόσφατα, “δεν πρέπει να πηγαίνουμε όλοι στο Πανεπιστήμιο”.

Η απάντηση της υπουργου πριν λίγο στο ΣΚΑΙ

«Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες» ανέφερε η κ. Κεραμέως σχολιάζοντας εξάλλου την ελάχιστη βάση εισαγωγής στις Πανελλήνιες.

Διευκρίνισε ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, αποσαφήνισε η υπουργός, καθορίζεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Αρχιτεκτονικές σχολές πχ. επέλεξαν να πάνε ψηλά, άλλες επέλεξαν να πάνε πιο χαμηλά. Για τον αριθμό των εισακτέων αν το υπουργείο ικανοποιούσε τις προτάσεις των ΑΕΙ στο ακέραιο θα είχαμε -40% φοιτητές στα ΑΕΙ πρόσθεσε πάντως.

Η υπουργός ότι από χθες υπάρχουν δυο επιλογές στο μηχανογραφικό, 1η επιλογή Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών, 2η  επιλογή το παράλληλο μηχανογραφικό για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.

Στο παράλληλο μηχανογραφικό, εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.

Από το Σεπτέμβριο υπενθύμισε, το υπουργείο θεσμοθετεί νηπιαγωγείο από τα 4 έτη και αγγλικά από τα 4, γιατί να πληρώνει ο γονιός διερωτήθηκε η κ. Κεραμέως, εργαστήρια δεξιοτήτων, γίνονται τις επόμενες εβδομάδες οι πρώτοι διορισμοί -11.700- στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια και θα είναι στα σχολεία μας από 1ης Σεπτεμβρίου. Επίσης θεσμοθετούνται οι οριζόντιες επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς, διπλάσια πρότυπα  και πειραματικά σχολεία, τα πρώτα πρότυπα επαγγελματικά στην ιστορία, όλα αυτά από το Σεπτέμβριο.

«Στο ν/σ που συζητάμε σήμερα φεύγουμε από τη λογική του ενός βιβλίου θα έχει ο εκπαιδευτικός δύο ή τρία να επιλέξει. Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη όποτε φεύγουμε από την αποστήθιση και συνδυάζουμε πηγές».

Για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών η Νίκη Κεραμέως επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την όποια 7,5/10 πολίτες θέλουν αξιολόγηση, 9/10 θέλουν νέες δεξιότητες, 7,5/10 ελαχίστη βάση εισαγωγής. «Η κοινωνία δεν ζητά, απαιτεί τις αλλαγές από τους πολιτικούς» τόνισε.

Πηγή: https://www.skai.gr/news/politics/kerameos-skai-den-arkoun-oi-emvoliasmoi-ton-ekpaideytikon-theloume-apofoitous-oxi-eisaxtentes Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα