ΤΩΡΑ: Συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη ενάντια στις αλλαγές και στην αστυνόμευση των ΑΕΙ
Ποια είναι τα αιτήματα των συγκεντρωμένων - Ισχυρή παρουσία των ΜΑΤ στο σημείο
Σε εξέλιξη βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης συγκέντρωση ενάντια στις αλλαγές που προωθεί το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, αλλά και κατά της αστυνόμευσης στα Πανεπιστήμια.
Η συγκέντρωση ξεκίνησε στις 12:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ βρίσκονται παρατεταγμένες στο οδόστρωμα επί της οδού Εγνατία, για να αποτρέψουν τη δυνατότητα για πορεία στους δρόμους της πόλης.
Αναλυτικά τα αιτήματα των συγκεντρωμένων:
Εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί την ευκαιρία σε μέγιστο βαθμό για να νομοθετήσει όλα όσα βρίσκονταν στην ατζέντα της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και των κυβερνητικών ερμαρίων των προηγούμενων χρόνων. Έτσι, μετά την ψήφιση του νόμου Κεραμέως τον περασμένο Μάη, τον καταιγισμό αποφάσεων για την εξ αποστάσεως, την ψήφιση του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, την εξίσωση των πτυχίων των 3ετών αμφιλεγόμενων κολλεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, ετοιμάζει νομοσχέδιο σκούπα που περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Επιδιώκει μάλιστα την άμεση εφαρμογή του για τους μαθητές που φέτος δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, σε συνθήκες εγκλεισμού και πανδημίας, στερούμενοι ακόμη και την στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία. Προωθεί νέα μέτρα πειθάρχησης και αστυνομοκρατίας – καταστολής εντός των Πανεπιστημίων τα οποία κατά δήλωση της ίδιας της υπουργού Παιδείας είναι συνέχεια του νόμου για το Πανεπιστημιακό Άσυλο και όλων των νόμων που έχουν ψηφίσει.
Κομβικές αλλαγές:
Θέσπιση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα τμήματα, η οποία θα καθορίζεται από δύο παράγοντες: α) από το μέσο όρο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων σε όλα τα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου β) από συντελεστή που θα ορίζει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα, λίγο παραπάνω ή λίγο παρακάτω από το μέσο όρο των υποψηφίων. Αυτό σημαίνει ότι όσοι έχουν κάτω από αυτή τη βαθμολογία της ΕΒΕ μένουν εκτός Τμήματος, μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ, τα Τμήματα συρρικνώνονται και θα οδηγούνται σε κλείσιμο.
Συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, οι υποψήφιοι των πανελληνίων θα δηλώνουν συγκεκριμένο, περιορισμένο σε σχέση με σήμερα, αριθμό σχολών από μόνο ένα επιστημονικό πεδίο. Στη δεύτερη φάση οι υποψήφιοι που δεν κατάφεραν να «πιάσουν» το όριο εισαγωγής, θα συμπληρώνουν εκ νέου το μηχανογραφικό με τις σχολές που έμειναν κενές από τη πρώτη φάση. Τα Τμήματα θα κατηγοριοποιηθούν σε υψηλής και χαμηλής ζήτησης και αρκετά θα οδηγηθούν σε κλείσιμο. Διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού σε Δημόσιο ΙΕΚ για κατάρτιση με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου. Η διαδικασία αυτή δεν είναι αναβάθμιση, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Πρόκειται για μέθοδο απόρριψης μεγάλου αριθμού μαθητών και προετοιμασίας τους ως πελατεία των ιδιωτικών ΙΕΚ με τα ανελαστικά όρια σπουδαστών για τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ που ψήφισαν (250 σπουδαστές στις μεγάλες πόλεις και 100 στις μικρές). Μπαίνουν ασφυκτικά όρια φοίτησης ν + ν/2 χρόνια. Η δυσκολία και οι συνθήκες ακραίας κοινωνικής φτώχειας θα οδηγήσουν στην εντατικοποίηση και εγκατάλειψη των σπουδών πολλών φοιτητών.
Η κυβέρνηση με αυτές τις αλλαγές ενισχύει τη στρόφιγγα αποκλεισμού χιλιάδων μαθητών από τη δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, αυστηροποιώντας τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση με ένα πρόχειρο υπολογισμό 17.000 νέοι άνθρωποι δε θα δουν ποτέ την πόρτα του πανεπιστημίου. Προδιαγράφει νέα μείωση εισακτέων και κλείσιμο τμημάτων. Ανοίγει τη ροή προς την ανάπτυξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εξασφαλίζοντάς της πελάτες με την εξίσωση των πτυχίων των λεγόμενων Κολλεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων και ωθώντας στα ιδιωτικά ΙΕΚ, αφού τα δημόσια δεν θα επαρκούν.
Επιβάλλουν την αστυνομοκρατία στα Πανεπιστήμια με στόχο την ποινικοποίηση της δράσης του φοιτητικού κινήματος και την κατάλυση των ακαδημαϊκών και δημοκρατικών ελευθεριών. Δημιουργούνται ειδικά σώματα αστυνομικών και ειδικών φρουρών, 1000 κατ’ αρχήν, μέσα στα πανεπιστήμια που θα εκπαιδεύονται και θα λογοδοτούν στην ΕΛ.ΑΣ, θα ελέγχουν, θα συλλαμβάνουν και θα ανακρίνουν φοιτητές. Σε 30 εκ. ευρώ ανέρχεται το κόστος, ενώ μειώνουν 8% τον προϋπολογισμό για τα ΑΕΙ. Θεσμοθετούνται φοιτητοδικεία μέσω της δημιουργίας Πειθαρχικών Συμβουλίων Φοιτητών που θα λειτουργούν σαν δικαστήρια (ανακρίσεις, μάρτυρες, συνήγορο υπεράσπισης, ποινές, κ.ά.) για φοιτητές.
Απαιτούμε και διεκδικούμε:
Να αποσυρθεί το νέο τερατούργημα της κατακόρυφης μείωσης των εισακτέων στα ΑΕΙ και της αστυνομοκρατίας των πανεπιστημίων.
Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με βάση τις προτάσεις των σωματείων μας. Μαζικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών.
Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των υγειονομικών.
Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Παράταση του 1ου τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων. Να μην εφαρμοστεί για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου. Άμεση έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια με τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Καμία αυτοξιολόγηση και αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Υλοποιούμε την απόφαση της Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ (5/9/2020) με εφαρμογή της απεργίας – αποχής σε κάθε προσπάθεια εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης.
Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Κατάργηση του θεσμού των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών και μετατροπή τους τώρα σε κανονικές.
Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και όλων των υποστηρικτικών δομών της. Επαναφορά των μαθημάτων των κοινωνικών, οικονομικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας.
Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή.
Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης ισότιμη και πλήρως ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας.
Η απάντηση πρέπει να είναι μαζική, μαχητική, πανεκπαιδευτική, πανεργατική και πρέπει να δοθεί από τώρα!
Τα τερατουργήματα που διαμορφώνει η κυβέρνηση σε όλα τα πεδία, ως τακτική ξεπεράσματος της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης και οδηγούν στην καταβαράθρωση όλων των δημόσιων δομών εκπαίδευσης, πρέπει να ανακοπούν. Το εκπαιδευτικό κίνημα με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, φοιτητών, γονιών και μαθητών με ενιαίους, άμεσους, πολύμορφους και αποφασιστικούς αγώνες μπορεί να σταματήσει την κυβερνητική επέλαση.