Ταξίδι

Βόλτα στην Αβάνα με αυτοκίνητο αντίκα

Νοσταλγικό ταξίδι στο παρελθόν

Πάνος Γεωργιάδης
βόλτα-στην-αβάνα-με-αυτοκίνητο-αντίκα-906958
Πάνος Γεωργιάδης

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε μόλις πατήσετε το πόδι σας στην Αβάνα και την Κούβα γενικότερα, είναι πως θα νομίζετε πως ο «χρόνος σταμάτησε» εκεί εδώ και μερικές δεκάδες χρόνια!

Θα το διαπιστώσετε από την αποικιακή και αριστοκρατική αρχιτεκτονική των κτιρίων από το ένδοξο παρελθόν, μέχρι τα δεκάδες παλιά πολύχρωμα αμερικάνικα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 50. Τα οποία σήμερα θεωρούνται για εμάς «αντίκες»…

Όχι όμως και για κάποιους Κουβανούς, οι οποίοι βλέποντας τις διαθέσεις των τουριστών για διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, τα εκμεταλλεύονται για θεματικές και ρομαντικές περιηγήσεις στην ιστορική Αβάνα και όχι μόνο!

dsc-0543-copy.JPG

Η ιστορία τους

Σήμερα τα κλασικά αυτά αυτοκίνητα, αποτελούν είναι ένα ακόμη κουβανέζικο σύμβολο μαζί με τα πούρα, το ρούμι και τον Τσε Γκεβάρα, συγκινώντας και ενθουσιάζοντας τους επισκέπτες. Γιατί όμως η Κούβα έχει τόσα πολλά παλιά αυτοκίνητα;

Η ιστορία των κλασικών αυτοκινήτων «αντίκα» στην Κούβα, έχει πολιτική αλλά και ιστορική σημασία. Η χώρα δεν είχε ποτέ βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών με κύρια πηγή τις διπλανές ΗΠΑ.

dsc-0523-copy.JPG

Κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, η Κούβα χρησιμοποιήθηκε ως πίστα δοκιμών για πολλούς Αμερικανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα ήταν συχνά διαθέσιμα στην Κούβα προτού διατεθούν προς πώληση στις ΗΠΑ. Εταιρείες όπως η Ford, η Chevrolet, η Cadillac και η Chrysler έστειλαν τα τελευταία τους μοντέλα στα νοτιότερα λιμάνια των ΗΠΑ και το φορτίο θα έφτανε στην Αβάνα μέσα σε λίγες μέρες. Μέχρι το 1956, υπήρχαν περισσότερα από 140.000 αυτοκίνητα στην Κούβα με περίπου 90.000 στους δρόμους της Αβάνας.

dsc-0521-copy-1.JPG
dsc-0636-copy.JPG

Η κουβανική επανάσταση του 1959 και το εμπάργκο εισαγωγών…

Η Κουβανική Επανάσταση του 1959 και η έναρξη του Ψυχρού Πολέμου έφερε τις μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία του νησιού. Καθώς οι παλιοί φίλοι έγιναν εχθροί, ο Φιντέλ Κάστρο έθεσε εμπάργκο στις εισαγωγές των ΗΠΑ και του εξωτερικού , πράγμα που σήμαινε ότι δεν εξάγονταν αμερικανικά αυτοκίνητα στο νησί. Το εμπάργκο επεκτάθηκε ακόμη και σε ανταλλακτικά αυτοκινήτων, κάτι που είχε σοβαρές επιπτώσεις για τους Κουβανούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

dsc-0483-copy.JPG
dsc-0272-copy-1.JPG

Χωρίς νέα αυτοκίνητα να έρχονται στη χώρα και χωρίς διαθέσιμα ανταλλακτικά για επισκευή, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είχαν την επιλογή: Είτε να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους να σκουριάσουν στο γκαράζ ή να χρησιμοποιήσουν τα ανταλλακτικά που είχαν διαθέσιμα και να επισκευάσουν μόνοι τους.

Καθώς τα αυτοκίνητά ήταν απαραίτητα ως μέσο μεταφοράς, οι Κουβανοί έπρεπε να γίνουν μηχανικοί και να δημιουργήσουν καινοτόμους τρόπους ώστε να τα κρατήσουν σε λειτουργία. Δυστυχώς το εμπάργκο των ΗΠΑ περιελάμβανε και τα ανταλλακτικά, έτσι οι Κουβανοί ντόπιοι αναγκάστηκαν να βρουν ευρηματικούς τρόπους και να κάνουν επισκευές ή ανακαινίσεις, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα που συγκεντρώθηκαν από ρωσικά και κινεζικά οχήματα, κυρίως από την πληθώρα Lada , Volgas και Geely που ήταν ακόμα άμεσα διαθέσιμα.

dsc-0491-copy.JPG

Οι αντίκες συμβάλλουν στην υποστήριξη της τοπικής οικονομίας!

Σήμερα στην Κούβα, αυτά τα vintage αυτοκίνητα συμβάλλον με ουσιαστικό τρόπο στην υποστήριξη της τοπικής οικονομίας και προσφέρουν έναν μοναδικό τρόπο εξερεύνησης του μαγικού αυτού νησιού.

dsc-0508-copy-1.JPG

Μπορείτε να κλείσετε μια περιήγηση είτε μόνοι, είτε με μέσω του ταξιδιωτικού γραφείου με το οποίο συνεργάζεστε. Η βόλτα διαρκεί περίπου μία ώρα αλλά κατόπιν συνεννόησης μπορείτε να αυξομοιώσετε το χρόνο αλλά και τα μέρη που θέλετε να δείτε μέσα ή πέριξ της πόλης.

dsc-0515-copy.JPG
dsc-0516-copy.JPG
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα