close search results icon

Life

Προλαβαίνεις ακόμα να κάνεις διακοπές

Οι τάσεις στα καλοκαιρινά ταξίδια του 2022

Προλαβαίνεις ακόμα να κάνεις διακοπές
  • ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
  • fb
  • twi

Τα ταξίδια επέστρεψαν και τα καλοδέχτηκαν όλοι με περίσσιο ενθουσιασμό, με δεδομένο ότι οι περισσότερες χώρες χαλάρωσαν τους περιορισμούς για τον Covid και οι τουρίστες ανέκτησαν την εμπιστοσύνη τους στις αποδράσεις. 

Οι αριθμοί των μετακινήσεων παγκοσμίως είναι μεγαλύτεροι ακόμα και από αυτούς πριν την πανδημία. 

Ας ρίξουμε, όμως, μια ματιά στις τάσεις όπως διαμορφώνονται στα καλοκαιρινά ταξίδια του 2022.

Φέτος, μπορεί ο προορισμός και το κίνητρο να ποικίλλουν, αλλά ένα είναι το θέμα που πρωταγωνιστεί ξεκάθαρα στις μετακινήσεις: η πρόθεση. 

Η πανδημία, έχοντας αλλάξει τον τρόπο που προσεγγίζουμε τα ταξίδια, μας βοήθησε να αποκτήσουμε μεγαλύτερη συνείδηση ​​από ποτέ για το πώς να ξοδεύουμε τα χρήματα και τον χρόνο μας.

1. Οικογενειακές διακοπές

Μετά από τρία σχεδόν χρόνια περιορισμών και ακυρώσεις σημαντικών γεγονότων, όπως γενέθλια, γιορτές και γάμοι, πολλοί ανυπομονούν να επανασυνδεθούν με την ευρύτερη οικογένειά τους. Στην πραγματικότητα, περίπου τα 2/3 των καταναλωτών σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με την οικογένειά τους περισσότερο το 2022 απ’ ότι το 2021. Μάλιστα, αυτοί οι αριθμοί συνεχίζουν να αυξάνονται. Ο όρος, βέβαια, «οικογενειακός», που ήθελε τον προορισμό να ικανοποιεί πρωτίστως τα ανήλικα μέλη της οικογένειας, αρχίζει να εξελίσσεται και να συμπεριλαμβάνει τοποθεσίες και εμπειρίες που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες.

aliko-sunawang-ikb80vsn3nw-unsplash.jpg

2. Όνειρο ζωής

Ενώ το 2021 οι ταξιδιώτες επέλεγαν περισσότερο εσωτερικά δρομολόγια, το 2022 είναι η χρονιά των διεθνών προορισμών και συγκεκριμένα, των ταξιδιών που αποτελούν όνειρο ζωής! Έτσι, οι Αμερικανοί χαρακτήρισαν το 2022 ως “The Year of the GOAT -Greatest of All Trips-, δλδ, η χρονιά των μεγαλύτερων ταξιδιών απ’ όλα.

Σκεφτείτε το… ονειρεμένοι προορισμοί, όπως οι Μαλδίβες, τα Μπόρα Μπόρα, η Πέτρα και το Μάτσου Πίτσου, σε τιμές πολυτελείας. Όλες οι ηλικιακές ομάδες, αλλά κυρίως οι millennials, είναι έτοιμοι να ξοδέψουν σε μακρινούς προορισμούς και μετά από τρία χρόνια αποταμίευσης και προγραμματισμού πολλοί είναι ικανοί να το πράξουν κιόλας! Κι αυτό γιατί όσο οι χώρες συνεχίζουν να άρουν τα μέτρα κατά του Covid, αντιμετωπίζοντας τον ως τη νέα κανονικότητα, οι ταξιδιώτες παραμένουν επιφυλακτικοί για το τι θα ακολουθήσει, αλλά κατανοούν και τη σημασία του να εκμεταλλευτούν κάθε στιγμή και να δύναμη του «τώρα». Παράλληλα, βοηθάει ιδιαίτερα το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες έχουν γίνει πιο άνετοι όσον αφορά στις ηλεκτρονικές κρατήσεις, που μπορεί να χρειαστούν τροποποίηση ή ακύρωση.

3. Τουρισμός με αποτύπωμα

Αναδεικνύεται σε μότο των καλοκαιρινών ταξιδιών της χρονιάς. Αυτή η αυξανόμενη τάση αντιπροσωπεύει τη διάθεση των ταξιδιωτών να δώσουν προτεραιότητα σε προορισμούς και δραστηριότητες που επικεντρώνονται στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις επενδύσεις της τοπικής κοινότητας. Αν και η έννοια αυτού του είδους τουρισμού δεν είναι νέα, παρέμενε πολύ ιδιαίτερη μέχρι την πανδημία. Σήμερα, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία προσαρμόζουν θεαματικά το μάρκετινγκ, τον προγραμματισμό και τις πρακτικές τους για να προσελκύσουν πιο απαιτητικούς κι ευαισθητοποιημένους επισκέπτες. Από τη συνεργασία με τοπικούς πωλητές και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς έως την προσφορά δραστηριοτήτων χαμηλού αντίκτυπου στο περιβάλλον έως την προώθηση αντισταθμίσεων εκπομπής άνθρακα, οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κάνει άλματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Κόστα Ρίκα. Με παραλίες με λευκή αμμουδιά, είναι παγκόσμιος ηγέτης στη βιωσιμότητα, με περισσότερο από το 98% της ηλεκτρικής της ενέργειάς της να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

4. Επιστροφή στην Ευρώπη

Ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να απαιτούν από τους επισκέπτες να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού είτε νόσησης κατά την είσοδο, αρκετές έχουν καταργήσει εντελώς τους περιορισμούς. Και ο κόσμος βιάζεται ξανά να το εκμεταλλευτεί. Κάποιοι προβλέπουν ότι τα ταξίδια στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ θα ανέβουν έως και 600% σε σύγκριση με το 2021, καθώς οι Αμερικανοί επιλέγουν να απολαύσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στην Ελλάδα, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία. Την ίδια στιγμή, 8 στους 10 Ευρωπαίους αναμένουν να ταξιδέψουν σε όλη την ήπειρο από τώρα έως τον Σεπτέμβριο. Αυτή η απότομη αύξηση των ταξιδιών θα μπορούσε να επαναφέρει ορισμένους top προορισμούς στην ακμή τους, πριν την πανδημία.

federico-giampieri-akviva4zeeg-unsplash.jpg

5. Στο επίκεντρο η ευεξία

Το τελευταίο διάστημα όλοι κάνουν λόγο για αυτοφροντίδα, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ταξίδια με επίκεντρο την ευεξία βρίσκονται στο peak τους. Στην πραγματικότητα, ο τουρισμός ευεξίας αναπτύσσεται με 50% ταχύτερο ρυθμό από τον συμβατικό, καθώς η ευεξία και η ευημερία δεν αντιμετωπίζονται πλέον ως πολυτέλεια. Αντίθετα, θεωρούνται σοβαρές επενδύσεις και προτεραιότητες στην καθημερινότητα. Χωρίς να περιοριζόμαστε στη γιόγκα, τις θεραπείες σπα και τα υγιεινά μενού, μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ανερχόμενη τάση στα wellness ταξίδια είναι η θεραπεία ζεύγους και η απουσία οικειότητας. Αναμενόμενο, λοιπόν, οι τουριστικές μονάδες να γίνονται ολοένα και πιο δημιουργικές ως προς αυτόν τον προσανατολισμό.