Αλαλούμ με το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
Συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες των γιατρών - Τι απαντά η ΗΔΙΚΑ
Συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες των γιατρών για το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, το οποίο όπως αναφέρουν είναι αργό και δυσλειτουργικό.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά (ΙΣΠ) έχει δεχθεί δεκάδες καταγγελίες και όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του για την χθεσινή πρώτη μέρα λειτουργίας του «επαληθεύονται οι φόβοι μας, καθώς πότε δυσλειτουργούσε και πότε δεν έδινε καθόλου πρόσβαση. Έχουμε δεκάδες καταγγελίες ότι το σύστημα που διαφημίστηκε ότι θα εκσυγχρονίσει την συνταγογράφηση είναι πολύ αργό και δυσλειτουργικό. Για άλλη μία φορά κάποιοι αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς».
Σύμφωνα με τον ΙΣΠ, η λειτουργία του νέου συστήματος επιλέχθηκε χωρίς να έχουν γίνει οι απαραίτητες δοκιμές, χωρίς να έχουν δοθεί οι κατάλληλες οδηγίες, χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη ενημέρωση και η εκπαίδευση των γιατρών.
«Η απάντηση της ΗΔΙΚΑ στα θέματα δυσλειτουργίας ήταν «διαγράψτε τα cookies και το ιστορικό περιήγησης». Αν είναι δυνατόν!! Τελικά η νέα πλατφόρμα δεν απλοποίησε καμία διαδικασία, αντίθετα στη μεταφορά χάθηκαν πολλές από τις λειτουργίες που διευκόλυναν τους χρήστες».
«Οι βιαστικές αποφάσεις υλοποίησης ενός τόσο σοβαρού εγχειρήματος και μάλιστα εν μέσω έξαρσης αναπνευστικών λοιμώξεων, έφερε υπέρογκα προβλήματα», σημειώνει ο ΙΣΠ και ζητά από τους αρμόδιους να διορθώσουν άμεσα τα προβλήματα αυτά, που ταλαιπωρούν γιατρούς και ασθενείς.
Προσθέτει επίσης, ότι σε λίγες μέρες επίκειται η εφαρμογή του νέου συστήματος των ηλεκτρονικών ραντεβού, για το οποίο έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις του και επαναλαμβάνει την πρότασή του να συνεχίσουν να ισχύουν τα τηλεφωνικά ραντεβού, καθώς και τα έκτακτα/επείγοντα ραντεβού εκτός πλατφόρμας.
Τις διαμαρτυρίες της για το νέο σύστημα συνταγογράφησης εκφράζει και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ, κάνοντας λόγο για πολυπλοκότητα της νέας πλατφόρμας, διπλασιασμό του χρόνου συνταγογράφησης και υφαρπαγής πολύτιμου χρόνου από το ιατρικό έργο.
«Λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι η νέα πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ για τα ραντεβού που θα λειτουργήσει από 01/02/24, απαιτεί τη δήλωση ωραρίου από τον ιατρό που δεσμεύεται υπέρ ΕΟΠΥΥ, οφείλουμε να τονίσουμε ρητά ότι η σύμβαση των ειδικών ιατρών είναι σύμβαση κατά πράξη και περίπτωση (με αμοιβή ύψους 6 ευρώ καθαρά), ότι κάθε επίσκεψη συνοδεύεται από παραπεμπτικό που υπογράφεται από ιατρό και ασφαλισμένο και ότι ο ΕΟΠΥΥ αγοράζει επισκέψεις με ανώτατο όριο τις 200 το μήνα και δεν αποζημιώνει δεσμευμένο ωράριο».
Οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ γιατροί δηλώνουν ότι δεν είναι αντίθετοι με την ηλεκτρονική αναβάθμιση του συστήματος, με απαράβατες όπως προϋποθέσεις, όπως είναι η ρητή τήρηση των όρων της υφιστάμενης σύμβασης, η μείωση της ηλεκτρονικής γραφειοκρατίας και η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των πολιτών σε υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
ΗΔΙΚΑ: «Το νέο σύστημα για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση λειτουργεί»
Αρκετά τεχνικά προβλήματα παρουσίασε χθες, Δευτέρα το νέο σύστημα για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, την πρώτη μέρα λειτουργίας του, με τις ενώσεις γιατρών να έχουν εδώ και καιρό επισημάνει τις αντιρρήσεις τους.
«Το σύστημα συνταγογράφησης δεν λειτουργεί. Οι φόβοι μας επαληθεύθηκαν. Aναμένουμε απάντηση και οδηγίες από την ΗΔΙΚΑ για την επίλυσή του», ανέφερε στην ανακοίνωσή του τη Δευτέρα ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών.
Απαντήσεις για το νέο σύστημα για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση μετά τις έντονες αντιδράσεις από τους γιατρούς που υποστηρίζουν ότι παρουσίασε προβλήματα, έδωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα μιλώντας στο MEGA, η οποία επέμεινε ότι «το σύστημα λειτουργεί».
«Η αλήθεια είναι ότι το σύστημα της συνταγογράφησης ήταν ένα πάρα πολύ παλιό σύστημα το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί από το 2017 στη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι ήταν παλιά η τεχνολογία, παλιός ο εξοπλισμός και οι υποδομές. Εδώ και έναν χρόνο έχουμε ένα έργο του Ταμείου Ανάκαμψης που λέγεται ‘εκσυχρονισμός των υποδομών της συνταγογράφησης’. Προσπαθήσαμε να αναβαθμίσουμε τεχνολογικά το σύστημα της συνταγογράφησης, δηλαδή με πιο σύγχρονα εργαλεία και με πολύ αναβαθμισμένες υποδομές».
Στην ερώτηση γιατί το σύστημα «παίρνει περισσότερη ώρα» όπως καταγγέλλουν οι γιατροί, η κ. Τσούμα σημειώνει: «Δεν εξοικειώθηκαν κάποιοι γιατροί στο χρονικό διάστημα που είχαμε δώσει να εξοικειωθούν. Οποιοδήποτε σύστημα θέλει κάποιο χρόνο να το δεις, να εξοικειωθείς μαζί του. Το σύστημα δεν άλλαξε, άλλαξε αυτό που βλέπουν οι γιατροί, είναι λιγότερα τα κλικ. Γι’ αυτόν τον λόγο εδώ και δύο μήνες, από το τέλος του Νοέμβρη, είχαμε ενημερώσει και είχαμε και τα δύο συστήματα να λειτουργούν».
«Το σύστημα λειτουργεί. Το πρόβλημα που είχαν όσοι γιατροί μπήκαν για εχθές πρώτη φορά, ήταν ότι δεν ήταν εξοικειωμένοι και χρειάζονταν χρόνο για να συνδεθούν με το σύστημα», συνεχίζει η ίδια.
Ο λόγος που οι γιατροί όπως καταγγέλλουν έβλεπαν «μια λευκή σελίδα», σύμφωνα με την κ. Τσούμα, ήταν ότι «στον υπολογιστή τους είχε κρατηθεί η παλιά διεύθυνση, άρα προσπαθούσαν να μπουν στο παλιό σύστημα το οποίο από το Σάββατο δεν λειουργούσε. Τους ενημερώναμε, τηλεφωνικώς και μέσω των συλλόγων τους, ότι πρέπει να σβήσουν το ιστορικό από τον υπολογιστή τους και να ξαναπληκτρολογήσουν τη διεύθυνση. Από εκεί και πέρα, είχαμε κάνει κι εμείς αυτόματη αναδρομολόγηση οπότε αυτό το πρόβλημα δεν υπήρχε».
Ερωτηθείσα αν παρ’ όλα αυτά το σύστημα κράσαρε γιατί όπως κατήγγειλε ο Ιατρικός Σύλλογος ήταν πάρα πολλά τα δεδομένα, η κ. Τσούμα είπε ότι τεχνική εκτίμηση του ΙΣΑ είναι λανθασμένη καθώς «το σύστημα είναι πιο καινούργιο, είναι σε καινούργιες υποδομές. Το προηγούμενο σύστημα ήταν αυτό που είχε πρόβλημα χωρητικότητας. Πλέον, με αυτές τις υποδομές που έχουμε, δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε θέμα χωρητικότητας».