10+2 καινοτομίες: Όταν η τεχνητή νοημοσύνη συναντά την τεχνολογία ομορφιάς
Ξεχάστε τα πινέλα, το κλασικό μακιγιάζ. Η εικονική σφαίρα των αλγόριθμων και των pixel μεταμορφώνουν θεαματικά τη βιομηχανία ομορφιάς.
Οι καινοτομίες στην τεχνολογία ομορφιάς μπαίνουν στο επίκεντρο το 2024, με την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και τη «μηχανική μάθηση» να παίζουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο.
Μάλιστα, η υψηλή τεχνολογία στην ομορφιά παρουσιάστηκε στο Consumer Electronics Show 2024 (CES), το μεγαλύτερο τεχνολογικό γεγονός παγκοσμίως, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος της L’Oréal, Nicolas Hieronimus, έθεσε τον τόνο για συνεχείς καινοτομίες.
Σύμφωνα με έρευνα αγοράς, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για τις έξυπνες συσκευές στον κλάδο της ομορφιάς είναι 18,8%, με τις πωλήσεις να εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 144,2 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028!
- Εικονικές δοκιμές & έξυπνοι καθρέφτες
Φανταστείτε να δοκιμάζετε διαφορετικές προτάσεις μακιγιάζ χωρίς να εφαρμόζετε το προϊόν ή να δοκιμάζετε ένα ρούχο χωρίς να το φοράτε! Πολλές εφαρμογές ομορφιάς -AI και VR- είναι πλέον διαθέσιμες, κάνοντας τις εικονικές δοκιμές πραγματικότητα, ακόμα και για 3D χτενίσματα. Επίσης, τεχνολογικά προηγμένοι καθρέφτες παρέχουν υπηρεσίες, όπως ανάλυση δέρματος, προεπισκόπηση ενός ρούχου ή προϊόντος, αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του, και συλλέγουν προσωπικά δεδομένα για τη βελτίωση της ρουτίνας ομορφιάς, παρέχοντας εξατομικευμένες πληροφορίες. Ο καθρέφτης Mirart AI, που κέρδισε φέτος βραβείο καινοτομίας, μπορεί να παρουσιάσει το ιδανικό look για εσάς.
- Δερμοανάλυση & φροντίδα χειλιών
Η ανάλυση δέρματος με AI είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη τάση. Οι χρήστες μπορούν να τραβήξουν φωτογραφίες με smartphone ή μέσω ζωντανών λειτουργιών κάμερας, τις οποίες στη συνέχεια επεξεργάζεται το σύστημα AI για να εντοπίσει χαρακτηριστικά, όπως τύπους δέρματος, ακμή, κηλίδες, ρυτίδες και πόρους. Η Perfect Pro, για παράδειγμα, αναλύει εικόνες προσώπου για να ανιχνεύσει προβλήματα, όπως η ακμή και οι ρυτίδες. Οι λάτρεις του Armani Beauty, αναμένουν το Meta Profiler, μια φορητή συσκευή γλυπτικής προσώπου και μασάζ, που είναι σε θέση να αναλύει το δέρμα, ενώ το Booster Pro για το πρόσωπο είναι σχεδιασμένο να ενισχύει τη λάμψη και την ελαστικότητα.
Παράλληλα, οι τάσεις επικεντρώνονται στη φροντίδα των χειλιών με βάση την AI. Το Lipcure Beam της Amorepacific -εξασφάλισε την κορυφαία θέση στην κατηγορία Digital Health στην CES 2024- ανιχνεύει τα επίπεδα υγρασίας και την κατάσταση των χειλιών. Στη συνέχεια, το απλικατέρ ενισχύει το φυσικό κολλαγόνο, σχηματίζει ένα ενυδατικό φράγμα και δίνει μια απόχρωση. Παρόμοιες συσκευές είναι το Cosmechip, που περιποιείται το δέρμα, και το Color Master για ανάλυση δερματικού τόνου, ώστε να προτείνει αποχρώσεις μακιγιάζ.
- Θεραπείες νυχιών και φρυδιών
Το «έξυπνο σαλόνι νυχιών στο σπίτι» της Nimble Beauty χρησιμοποιεί ΑΙ και ρομποτική για να βάφει και να στεγνώνει νύχια επαγγελματικής ποιότητας σε 33 vegan αποχρώσεις. Η Shu Uemura ελπίζει να αντικαταστήσει το επόμενο ραντεβού σας στο κομμωτήριο με το πρόσφατα Shu: Brow, ένα ηλεκτρονικό εργαλείο για το μακιγιάζ φρυδιών, που προσφέρει εξατομικευμένο σχήμα φρυδιών, προσαρμοσμένο στις ακριβείς διαστάσεις του προσώπου.
- Φορητές συσκευές ομορφιάς
Η φορητή τεχνολογία, όπως τα έξυπνα ρολόγια και οι ζώνες γυμναστικής, έχει κερδίσει δημοτικότητα. Αυτά τα gadgets παρακολουθούν τους δείκτες και βοηθούν τα άτομα να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την ευεξία και τη συνολική τους εμφάνιση. Το Evie Ring, που κέρδισε βραβείο καινοτομίας στην CES 2024, καταγράφει στοιχεία της γυναικείας υγείας λαμβάνοντας υπόψη τα επίπεδα ενέργειας, την περίοδο και τις ορμονικές διακυμάνσει. Οι φορητοί ιχνηλάτες υπεριώδους ακτινοβολίας με έξυπνους αισθητήρες γίνονται, επίσης, δημοφιλείς. Ο Shade UV παρακολουθεί την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία και παρέχει πληροφορίες για την προστασία από τον ήλιο -αντηλιακά κλ.π.
- High tech μαλλιά
Αυτή η τάση περιλαμβάνει ανάλυση μαλλιών από συσκευές για εξατομικευμένες ρουτίνες περιποίησης. Η Revieve απαιτεί μόνο μια selfie πελάτη για να του προσφέρει καθοδήγηση. Έρευνες έδειξαν ότι το πιστολάκι είναι επιζήμιο τόσο για το περιβάλλον όσο και για την υγεία των μαλλιών. Η L’Oreal παρουσίασε έναν στεγνωτήρα μαλλιών με υπέρυθρη ακτινοβολία, τον AirLight Pro, που ελαχιστοποιεί τη ζημιά από τη θερμότητα, προσφέρει ταχύτερο χρόνο στεγνώματος, αφήνει τα μαλλιά ενυδατωμένα, ενώ καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Επίσης, λάνσαρε το ραβδί βαφής μαλλιών Coloursonic για το σπίτι, που αναμειγνύει φόρμουλες επιπέδου κομμωτηρίου με το πάτημα ενός κουμπιού. Πειραματικά -και μόνον- ακόμα, η Becon.ai από την Κορέα παρουσίασε το Scalp Scanner, που υπόσχεται τη μελλοντική λύση στο πρόβλημα της τριχόπτωσης.
- 3D-printed μακιγιάζ
Η τάση του μακιγιάζ με τρισδιάστατη εκτύπωση έχει αποκτήσει δυναμική, με αξιοσημείωτο παράδειγμα τον εκτυπωτή Mink 3D, που επιτρέπει στους χρήστες να μεταμορφώνουν οποιαδήποτε εικόνα σε αληθινό μακιγιάζ. Ο εκτυπωτής λειτουργεί με την τοποθέτηση μελάνης σ’ ένα υπόστρωμα με επικάλυψη πούδρας, δημιουργώντας καλλυντικά που φοριούνται άμεσα σε μορφή σκόνης. Η Adorn παρουσίασε ένα 3D στιλό, που σαρώνει το πρόσωπο και δημιουργεί μια απόχρωση βάσης, η οποία ταιριάζει απόλυτα σε κάθε δερματικό τόνο.
- Εικονικά φίλτρα μακιγιάζ
Περιζήτητα σε πλατφόρμες, όπως το Instagram και το Snapchat, όπου οι make up artists δημιουργούν φίλτρα για τους ακόλουθους, ώστε να βελτιώνουν τις φωτογραφίες τους. H Sephora προσφέρει μια επιλογή από φίλτρα AR σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων σε χρήστες, που μπορούν να πειραματιστούν με διαφορετικά στυλ και αποχρώσεις καλλυντικών για να αποκτήσουν μια εικονική εμπειρία μεταμόρφωσης, ίδια με αυτή που παρέχεται από έναν επαγγελματία μακιγιέρ.
- «Καθαρά» προϊόντα
Σύμφωνα με την έρευνα Beauty Consumer Insights Survey, 2023 της Ulta, το 90% της Gen Z και των millennials ενδιαφέρονται για καθαρά προϊόντα ομορφιάς. Περισσότερο από το 50% της Gen Z εξετάζει προσεκτικά τα συστατικά των προϊόντων πριν προβεί σε αγορά. Η τεχνολογία ενισχύει αυτή την τάση, ενδυναμώνοντας τα brands να διασφαλίζουν τη διαφάνεια στις διαδικασίες προμήθειας και παραγωγής των συστατικών. Χρησιμοποιώντας πλατφόρμες ψηφιακών και κοινωνικών μέσων, είναι προσανατολισμένα σε βιώσιμες πρακτικές.
- Εικονικοί σύμβουλοι ομορφιάς
Με τον πολλαπλασιασμό του ηλεκτρονικού εμπορίου και των πλατφορμών πώλησης, οι εικονικοί σύμβουλοι ομορφιάς προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις, σεμινάρια, chatbots και master classes. Η διαδραστική προσέγγιση ενισχύει την αφοσίωση των καταναλωτών και τους επιτρέπει να εξερευνήσουν τις πιο πρόσφατες τάσεις από την άνεση του σπιτιού τους.
10. Το νευρο-ανταποκρινόμενο άρωμα
Οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι η αναγνώριση των αρωμάτων είναι ένα από τα πιο δυνατά γνωστικά εργαλεία και το επιβεβαιώνει το Scent-Sation της YSL Beauty, που χρησιμοποιεί ένα σετ μικροφώνου-ακουστικού πολλαπλών αισθητήρων για να μετρήσει τις νευρικές αποκρίσεις σε πολυτελή αρώματα. Βραβευμένη στη CES 2024, η συσκευή επιτρέπει να δημιουργήσετε τις ιδανικές μυρωδιές, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο.
+
- Beauty storage
Η γαλλική Beautygloo παρατείνει τη διάρκεια ζωής των αγαπημένων σας προϊόντων και αρωμάτων με ένα ψυγείο καλλυντικών. Οι πρώτες παραγγελίες έχουν γίνει από πελάτες, όπως οι Dior και Shiseido.
- Το μπάνιο του μέλλοντος
Η Kohler μπαίνει δυναμικά στον χώρο του μπάνιου με μια σειρά προϊόντων. Σύντομα, το σύστημα Ψηφιακού Ελέγχου Anthem+ θα μπορεί να ελέγξει σχεδόν κάθε μπάνιο από έναν μόνο πίνακα ελέγχου, εξοπλίζοντας τα ντους με τη δυνατότητα ρύθμισης ροής και θερμοκρασίας ή προσθέτοντας ατμό μέσω μιας οθόνης αφής. Ως μέρος του «μπάνιου του μέλλοντος», η Kohler θα κυκλοφορήσει και τον Atmo, που θα διαμορφώνει τη θερμοκρασία, ανάλογα την υγρασία.