Πλήρη ‘ντάξει

0
85
plirinew.jpg

Λέξεις: Λέων Ναρ

Είναι σίγουρο ότι η εποχή μας είναι άνυδρη, βεβαίως και η γκρίνια μας έχει κατακλύσει πανταχόθεν, ασφαλώς και οι προοπτικές για το μέλλον δεν είναι και οι καλύτερες. Υπάρχουν, ωστόσο, και ευτυχώς, κάποιες στιγμές που όλα αυτά τα βάζεις στο περιθώριο και σκέφτεσαι ότι η δημιουργία είναι τελικά ανίκητη.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήξαμε τις προάλλες, ακούγοντας τους Πλήρη ‘ντάξει, σε ένα από τα αγαπημένα στέκια της πόλης.  Ενθουσιάστηκα, πραγματικά, πρώτα απ’ όλα γιατί η κομπανία υπηρετεί, τονίζω το υπηρετεί, το ρεμπέτικο τραγούδι, της προκατοχικής περιόδου κυρίως. Το σχήμα αναπαράγει το ηχόχρωμα των ακουσμάτων της εποχής υποδειγματικά, χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση, σε τέτοιο βαθμό που νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ταβερνείο του προκατοχικού Πειραιά. Αν αναρωτιέστε για το όνομα της μπάντας, είναι, προφανώς, δανεισμένο από το παλιό χασικλίδικο οργανικό ρεμπέτικο «Ο Σταύρακας μεσ’ στον τεκέ» του Σπύρου Περιστέρη.

Οι Πλήρη ‘ντάξει έκαναν πρόσφατα ένα σημαντικότατο βήμα. Διαψεύδοντας όσους υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο να γραφτούν σήμερα ρεμπέτικα τραγούδια, πάτησαν σε γνώριμες μουσικές φόρμες και ηχογράφησαν 10 υπέροχα τραγούδια σε ένα cd που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Πέρα από τις οικείες μουσικές κλίμακες, ο ήχος, οι φωνές, αλλά και ο τρόπος εκτέλεσης των τραγουδιών θυμίζουν προκατοχικά ρεμπέτικα, με τη μόνη διαφορά ότι ο στίχος είναι πιο επίκαιρος, εξίσου όμως στακάτος, παραδοσιακός μα και σύγχρονος συνάμα. Σημαντική, λοιπόν, η συνεισφορά του Χρήστου Παπά και της Ειρήνης Καρανικόλα που υπογράφουν τους στίχους των τραγουδιών.

Δυο λόγια για τα μέλη των Πλήρη ‘ντάξει, και αυτό έχει τη σημασία του. Ακούγοντας τη μουσική τους, έχεις την αίσθηση ότι τα παιδιά κάνουν το κέφι τους πάνω απ’ όλα, αλλά πρόκειται για γερά μουσικά σκαριά, δεν είναι δηλαδή πρωτόβγαλτοι, αντίθετα έχουν στέρεο μουσικό υπόβαθρο. Ο Χρήστος Παπάς, ο βασικός συνθέτης του γκρουπ, εκτός από τις κλασικές  μουσικές σπουδές του, έχει συνεργαστεί με τους Broken Seals, τον Ντίνο Σαδίκη, τους Boomstate αλλά και τον Δημήτρη Μπασλαμ. O Λευτέρης Τσικουρίδης, με σπουδές κλασικού βιολιού, διδάσκει στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας την ειδίκευση τρίχορδο μπουζούκι, αλλά και το σύνολο της ρεμπέτικης μουσικής. Συμμετέχει σε διάφορα γκρουπ στην Ελλάδα και στην Ελβετία, παίζοντας πάντα ρεμπέτικα τραγούδια, ενώ συμετέχει και στην μπάντα strada rebetico στον Καναδά! Ο Μανώλης Πορφυράκης, με σπουδές πιάνου, ηχοληψίας και βυζαντινής μουσικής, είναι ο κιθαρίστας και ο τραγουδιστής του συγκροτήματος. Ο Μανώλης, που έχει γράψει και τη μουσική 3 τραγουδιών που περιέχονται στο δίσκο,  έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τον Αγάθωνα και τον Δημήτρη Μυστακίδη. Η Κατερίνα Δούκα, η γυναικεία φωνή της μπάντας, με αδυναμία στην παραδοσιακή μουσική, είναι ιδρυτικό μέλος του Θρακιώτικου παραδοσιακού σχήματος “μεθόριος”,  και έχει ήδη στο ενεργητικό της αρκετές δισκογραφικές συμμετοχές.

Το σίγουρο είναι ότι οι ετερόκλιτες μουσικές διαδρομές των μελών του συγκροτήματος εξηγούν, σε μεγάλο βαθμό, και το ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσμα.

Shares
Προηγούμενο άρθροΜουσείο Παιδικών Αναμνήσεων
Επόμενο άρθροΟ ουρανός πάνω από το Βερολίνο
Λέων Α. Ναρ
Ο Λέων Α. Ναρ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1974. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Νεοελληνικής Φιλολογίας, Βιβλιολογίας και Διδακτικής της Λογοτεχνίας στο ίδιο Πανεπιστήμιο (2000). Το 2007 αναγορεύτηκε Διδάκτωρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., ενώ την ίδια χρονιά εξέδωσε (σε συνεργασία με τον Γιώργο Αναστασιάδη και τον Χρήστο Ράπτη) το βιβλίο Εγώ ο εγγονός ενός Έλληνα, η Θεσσαλονίκη του Νικολά Σαρκοζί (Καστανιώτης). Το 2009 εκδόθηκε (Γαβριηλίδης) το δίτομο έργο του Ναρ με τίτλο Γιωσέφ Ελιγιά, Άπαντα, ενώ την ίδια χρονιά επιμελήθηκε το επετειακό λεύκωμα 25 χρόνια Ιανός. Το 2011 κυκλοφόρησε (Καπόν) το βιβλίο του με τίτλο Θεσσαλονίκη 1912-2012, το μέλλον του παρελθόντος, μια διαφορετική αφήγηση της ιστορίας (με φωτογραφίες του Γιώργη Γερόλυμπου), και η μελέτη Ισραηλίτες βουλευτές στο Ελληνικό κοινοβούλιο (1915-1936) (Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων). Χρονογραφήματά του δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής (2006-2008). Το 2014 (Μεταίχμιο) εκδόθηκε το ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΕΞΕΔΡΑΣ, ΣΧΟΛΙΑΣΜΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΑΠΌ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΗΠΕΔΑ, με πρόλογο του Παύλου Τσίμα. O Λέων Α. Ναρ αρθρογραφεί τακτικά (parallaximag.gr, iefimerida.gr) και εργάζεται ως καθηγητής Ελληνικής φιλολογίας στο Αμερικανικό Κολλέγιο «Ανατόλια» της Θεσσαλονίκης.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ