Μουσική

Στην “Υγρασία” τα ερωτικά εγκλήματα της Θεσσαλονίκης έγιναν τραγούδια

Το βιβλίο-δίσκος “Υγρασία” της Μαρίνας Αντωνοπούλου και του Γιώργου Χούχου είναι μια μουσική-αφηγηματική περιήγηση στον χάρτη των ερωτικών εγκλημάτων που έχουν λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη.

Parallaxi
στην-υγρασία-τα-ερωτικά-εγκλήματα-τ-167009
Parallaxi

Το βιβλίο-δίσκος “Υγρασία” της Μαρίνας Αντωνοπούλου και του Γιώργου Χούχου λειτουργεί τόσο σε συνάρτηση με την ομώνυμη παράσταση που από τον Οκτώβρη του 2016 εμφανίζεται σε διάφορους χώρους στη Θεσσαλονίκη, όσο και ανεξάρτητα από αυτήν, ως μια μουσική-αφηγηματική περιήγηση στον χάρτη των ερωτικών εγκλημάτων που έχουν λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη.

ygrasiaΣτην “Υγρασία” τα αστυνομικά δελτία και οι ιστορίες της προφορικής παράδοσης έγιναν τραγούδια. Το είδος της μουσικής και το ύφος των στίχων ποικίλουν από ιστορία σε ιστορία, παραβλέποντας τις επιταγές περί ενιαίου ύφους, αλλά κρατώντας μία ηχητική συνοχή που ακροβατεί πότε ανάμεσα στο καμπαρέ του Kurt Weill, το μελωδικό στίγμα του Χατζιδάκι και τις εμμονικές στρεβλώσεις του Tom Waits, πότε στο πανκ και στο γκροτέσκο των Gogol Bordelo και πότε στο λυρισμό του Nick Cave και στα τοπία των Peter Hammil και Louis Tillett.

Στην “Υγρασία”, τα αστυνομικά δελτία και οι ιστορίες της προφορικής παράδοσης έγιναν αφηγήσεις, με κείμενα που ακουμπούν στον μαγικό ρεαλισμό και με λόγο παραμυθιακό αρχικά, που γίνεται όλο και πιο δημοσιογραφικός, προϊόντος του χρόνου.

Τα τραγούδια και οι αφηγήσεις της “Υγρασίας” είναι μικρές βόλτες μέσα σε μυαλά ταραγμένα. Τρυφερά, ερωτευμένα, θυμωμένα, αλλοπαρμένα, χυδαία, πάντα όμως στην ουσία ποθοπλάνταχτα, προσφέρονται για περιήγηση μέσα σε κόσμους που έμειναν πεισματικά σιωπηλοί, εγκλωβισμένοι σε κορμιά αυτόχειρων, καταδικασμένων φονιάδων και θυμάτων.

*Ο Γιώργος Χούχος γεννήθηκε το 1973 στην Αλεξανδρούπολη και ζει στη Θεσσαλονίκη από το 1988. Σπούδασε Μαθηματικά στο αντίστοιχο τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, μονωδία με καθηγήτρια την Ηλέκτρα Σίμη, jazz πιάνο με το Γρηγόρη Σημαδόπουλο, jazz αρμονία με τον Μάκη Στεφανίδη στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης και Ανώτερα Θεωρητικά με τον Μιλτιάδη Τσιβδάρη. Έχει συνθέσει μουσική για παραστάσεις από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης (ΚΘΕΘ), τη θεατρική εταιρία «Νεφέλες» και για ανεξάρτητες παραγωγές.

Η Μαρίνα Αντωνοπούλου γεννήθηκε το 1976 στη Θεσσαλονίκη, όπου και ζει. Σπούδασε Αρχαιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1999), Μουσειολογία στα πανεμιστήμια του Leicester (2003) και του Durham (2008) στη Μ.Βρετανία, σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, και υποκριτική στο Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος (κρατικό πτυχίο 2013). Ως αρχαιολόγος έλαβε μέρος σε σωστικές και συστηματικές ανασκαφές στη Β. Ελλάδα και ως ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις. Το 2014 μπήκε στη ζωή της η αφήγηση και μαθήτευσε δύο χρόνια κοντά στην Ανθή Θάνου. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας αφήγησης Lupus in fabula (2015).

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα