Θέατρο

Οι 12 παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσω το Νοέμβρη

Το Νοέμβρη πάμε θέατρο. Διαλέξαμε για σας τα καλύτερα από όσα ανοίγουν από σήμερα ή μέσα στο Νοέμβρη και προτείνουμε.

Κύα Τζήμου
οι-12-παραστάσεις-που-δεν-πρέπει-να-χάσω-61823
Κύα Τζήμου

Το Νοέμβρη πάμε θέατρο. Διαλέξαμε για σας τα καλύτερα από όσα ανοίγουν από σήμερα ή μέσα στο Νοέμβρη και προτείνουμε.

Εγώ ο Θουκιδίδης

kokkinouΤο θέατρο Σφενδόνη, με την  Άννα Κοκκίνου και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση περιοδεύουν σε όλη την Ελλάδα με την παράσταση “Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος”. Η παράσταση είναι ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Το έργο βασίζεται σε συρραφή αποσπασμάτων από την «Ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου» του Θουκυδίδη. Την ιστορία μάς αφηγείται ένας «άνθρωπος-μηχανή», ένας άφυλος φουτουριστικός μάντης, ένας ιστορικός-ρομπότ, καθηλωμένος σε high-tech αμαξίδιο και εξοπλισμένος με εξαρτήματα πτήσης. Ανίκανος να περπατήσει στη γη, αλλά έτοιμος να περιπλανηθεί στο χωροχρόνο της ιστορίας, μας μιλάει για ένα μακρινό πολύνεκρο πόλεμο του παρελθόντος, που μοιάζει σαν να έρχεται από το μέλλον… Ποιες αναλογίες έχουν τα γεγονότα με το σημερινό κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι; Γιατί η ιστορία επαναλαμβάνεται;

Την απάντηση δίνει ο ίδιος ο Θουκυδίδης που, όπως λέει, έγραψε αυτό το έργο «για να αποτελέσει παντοτινό απόκτημα όσων θέλουν να σχηματίσουν σαφή εικόνα για όσα όμοια ή παρόμοια συμβούν στο μέλλον, σύμφωνα με την ανθρώπινη φύση».

*30/10 – 8/11, παραστάσεις  για το κοινό στις 21:00 (εκτός Δευτέρας), Δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς 2-6 Νοεμβρίου πρωινές παραστάσεις για τα σχολεία στις 10:00 ή στις  12:00 Η διάρκεια της παράστασης για τα σχολεία είναι 1 ώρα και η τιμή του εισιτηρίου 5 ευρώ ανά μαθητή.

Το “13” δεν είναι μια συνηθισμένη θεατρική παράσταση

Πρόκειται για ένα έργο που γράφτηκε, σκηνοθετήθηκε, πλαισιώθηκε και παίχτηκε εξ ολοκλήρου από τα μέλη του κοινωνικού συλλόγου Δέντρο Ζωής και τη θεατρική τους ομάδα “κύκλος ζωής”, με ερασιτέχνες ηθοποιούς οι οποίοι εργάστηκαν εθελοντικά. Σε κάποια άλλη εποχή, πάνω στο πιο ψηλό βουνό, τότε που κυβερνούσαν οι 12 “εκλεκτοί” γεννήθηκε ένα παιδί κι έγινε το γρουσούζικο, αυτό που χαλάει την αρμονία της τέλειας, ισχυρής δωδεκάδας, το 13!  Μεγάλωσε μέσα στη μοναξιά και στο φόβο, θύμα της αλαζονείας, της εξουσίας και του πλούτου.  Θα καταφέρει το απαξιωμένο 13 να ξεφύγει από το σκοτάδι;  Τι είναι αυτό που χρειάζεται για να βρει τη δύναμη να πιστέψει στον εαυτό του;

Μία ιστορία για μικρούς και μεγάλους με σύγχρονες αναφορές αλλά και παραλληλισμούς με αρχαίους μύθους, όπου συνυπάρχουν ο φόβος και η αγάπη, ο πόνος και η φροντίδα, η κωμωδία και το δράμα.

Τα έσοδα όλων των παραστάσεων πηγαίνουν σε κοινωφελείς σκοπούς που το “Δέντρο Ζωής” επιλέγει κάθε φορά, όπως το “ΕΕΠΑΑ” (Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόµων), το Παιδικό χωριό SOS στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης, οι “Γιατροί του Κόσµου” (Πολυιατρείο Θεσσαλονίκης), το “Σύλλογος για παιδιά µε Σύνδροµο Down”, το Σύλλογος Φίλων Καρκινοπαθών Παιδιών “ΣΤΟΡΓΗ”, τον εθελοντικό οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού” κ.α.

*Σάββατο 7 Νοεμβρίου, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης, με διπλή παράσταση  στις 6 & στις 9 μμ.

Η παρεξήγηση του Αλμπέρ Καμύ

risco

Ένα έργο σύγχρονο και κλασικό, σκληρό, δραματικό, αληθινό, που έχει στον πυρήνα του εξαρτώμενες οικογενειακές σχέσεις, αγάπης και μίσους παρουσιάζεται από την ταλαντούχα ομάδα ριSκο που δεν μας έχει απογοητεύσει ποτέ. Η νοσταλγία του εξόριστου γιού, του «ξένου», που επιθυμεί να ξαναβρεί την οικογένειά του, την πατρίδα του, θα φέρει σε σύγκρουση τη λογική και το συναίσθημα. Το σκοτάδι και το φως. Τέσσερα πρόσωπα, ήρωες μια σύγχρονης τραγωδίας, και ένα πέμπτο, βουβό, ενός αινιγματικού υπηρέτη, που «σκηνοθετεί» την εξέλιξη της δράσης. Ένα έργο σε ένα σκηνικό, χωρίς πόρτες, χωρίς παράθυρα, χωρίς διέξοδο διαφυγής, με μια αναπόφευκτη είσοδο, αυτήν της γέννησής, σ’ ένα κόσμο όπου το μοιραίο κυριαρχεί. Ένα έργο επαναστατικό, και κατά βάθος αισιόδοξο, γιατί περιέχει την ηθική της ειλικρίνειας, που μιλά για ένα σύμπαν όπου όλα συνωμοτούν για να εκτροχιάσουν τον ανθρωπισμό μας, σε μια Ευρώπη θλιβερή, χωρίς ορίζοντα.

*9 -10/11, 16 -17/11, 23 -24/11, 30/11 -1/12, Δευτέρα και Τρίτη  στις 21:00, ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ, τηλ. 2310237700

Πειράματα με τους Πέρσες

perses

Η θεατρική ομάδα “Προσεχώς SUBWAY” σχηματίστηκε το 2012 από τους Δημήτρη Κοΐδη, Στελλίνα Βογιατζή και Παύλο Παναγιωτίδη. Σκοπός της ομάδας είναι η δημιουργία σύγχρονων, τολμηρών θεατρικών παραστάσεων, μέσα από την έρευνα και τον πειραματισμό, ενώ η ομάδα αναλαμβάνει και τα σκηνικά, κουστούμια, τη σκηνοθεσία και τα ερμηνείες. Εδώ καταπιάνεται με την τραγωδία “Πέρσες”, το παλαιότερο σωζόμενο έργο του δυτικού θεάτρου. Παίχτηκε στα Μεγάλα Διονύσια το 472 π.Χ. και χάρισε στον Αισχύλο το πρώτο βραβείο. Γράφτηκε με αφορμή το θρίαμβο των Ελλήνων κατά της πανίσχυρης, περσικής αυτοκρατορίας στη ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ., κατά τη διάρκεια της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα. Πραγματεύεται το πώς η αλαζονεία της εξουσίας μπορεί να οδηγήσει έναν λαό στον όλεθρο.

*19/10-10/11, Black Box, Βας. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2 Τηλ: 2310829254, Δευτέρα-Τρίτη: 21:00

Ένα έργο κλασικό από το ΚΘΒΕ

Κάθε δεκαετία βρίσκει τη δική της οπτική και ανάγκη για να ακουμπήσει πάνω στον «Γλάρο» του Τσέχωφ, ίσως γιατί η οπτική και οι ανάγκες των χαρακτήρων του έργου είναι τόσο αρχέγονες όσο και διαχρονικές. Φέτος, στο νέο του ανέβασμα στο ΚΘΒΕ, η οπτική και η ανάγκη υπαγορεύονται από το “Δικαίωμα στη Διαφορετικότητα”. Μέσα από τον “διαφορετικό” Τρέπλιεφ και τις αποτυχημένες του προσπάθειες να καινοτομήσει, να αποτινάξει τις κατεστημένες φόρμες και να δικαιώσει μια νέα ματιά πάνω στην τέχνη, στήνεται μια παράσταση που υμνεί τη διαφορετικότητα, την κάθε προσπάθεια για αλλαγή, ακόμα και αποτυχημένη. Ερμηνεύει και σκηνοθετεί ο πρώην Διευθυντής του ΚΘΒΕ, Γιάννης Βούρος. Μαζί του οι Κοραλία Καράντη, Μιχάλης Συριόπουλος, Ιορδάνης Αϊβαζόγλου, Δημήτρης Μορφακίδης, Άννα Ευθυμίου κ. ά,

*Από 28/10, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Αμύνης 2 Τηλ.: 2315200200

Ένα επίκαιρο θέμα

Ο « Κάτω Παρθενώνας» του Μηνά Βιντιάδη είναι ένας μικρός οικισμός – με παγκάκια και σπηλιές – κάτω από την Ακρόπολη, όπου ζει, μαζί μ’ άλλους, ο “Νεοάστεγος”, ένας από τους δυο βασικούς ήρωες του έργου. Για να ζήσει πουλάει βιβλία, πλένεται σε δημόσιες τουαλέτες και τρώει στα συσσίτια του Δήμου και της εκκλησίας. Ο άλλος, ο “Νεόπτωχος”, μεγαλοστέλεχος επενδυτικής εταιρίας ζει στο μοντέρνο διαμέρισμά του, έχει χάσει όλη την οικονομική του δύναμη και βρίσκεται σε απόγνωση. Οι δρόμοι των δυο αυτών ανθρώπων συναντιούνται ένα απόγευμα, όπου αλλάζει η ζωή τους σε μια παρτίδα συγκρούσεων και αποκαλύψεων. Με τους Νίκο Γεωργάκη και Γιώργο Καύκα σε σκηνοθεσία Περικλή Χούρσογλου.

*Από 30/10, Μικρή Σκηνή της Μονής Λαζαριστών , Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη Τηλ.: 2315 200200

Βγερού γλυκά Φανού

1_1458

Η παράσταση «Βγερού γλυκά Φανού» ξεκινά την πορεία της από τη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Αυλαία για να διασχίσει την Ελλάδα και να καταλήξει στην πατρίδα της τη Χίο. Μια σύγχρονη ελληνίδα γυναίκα, η Αγγελική, μέσα από τη συγκλονιστική μαρτυρία της πρόγονής της, της Βγερούς, που επέζησε της Σφαγής στη Χίο και της δουλείας στη Σμύρνη, προσπαθεί να συναρμολογήσει την κατακερματισμένη ταυτότητα της. Η παράσταση επιχειρεί να μας φέρει σε επαφή με τον απόκρυφο ψυχισμό της σύγχρονης Ελληνίδας γυναίκας και με τα άδυτα της συλλογικής μας μνήμης. Μια παράσταση διαμαρτυρία για τη διαχρονική χρήση της βίας και της σιωπής-ανοχής που την περιβάλλει. Δύο γυναίκες ηθοποιοί και ένας μουσικός με την αυθεντικότητα του λόγου και τη μουσικότητα της αφήγησης, δίνουν θεατρική υπόσταση σ’ ένα κείμενο κατεξοχήν αφηγηματικό.

*4-22/11/15, Θέατρο Αυλαία, Πλατεία ΧΑΝΘ (πλευρά Τσιμισκή) τηλ. 2310237700. Ώρες: TΕΤΑΡΤΗ. ΠΕΜΠΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ, ΚΥΡΙΑΚΗ. ΩΡΑ: 21.15. Γενική είσοδος 12€. Η είσοδος δεν επιτρέπεται για παιδιά κάτω των 10 ετών.

Η παρεξήγηση

Μετά την περσινή επιτυχία, η θεατρική Ομάδα ριSκο και το  Αβέρτο Θέατρο, παρουσιάζουν το έργο του γάλλου φιλόσοφου και συγγραφέα  Αλμπέρ Καμύ «Η παρεξήγηση»  σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Οικονόμου. Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης και ύστερα από την μεγάλη ανταπόκριση του κοινού, «Η παρεξήγηση»  επαναλαμβάνεται στο Θέατρο Αυλαία από 9 Νοεμβρίου ,κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 για οκτώ μόνο παραστάσεις. Ένα έργο σύγχρονο και κλασικό, σκληρό, δραματικό, αληθινό, που έχει στον πυρήνα του εξαρτώμενες οικογενειακές σχέσεις, αγάπης και μίσους. Η νοσταλγία του εξόριστου γιού, του «ξένου», που επιθυμεί να ξαναβρεί την οικογένειά του, την πατρίδα του, θα φέρει σε σύγκρουση τη λογική και το συναίσθημα. Το σκοτάδι και το φως. Τέσσερα πρόσωπα, ήρωες μια σύγχρονης τραγωδίας, και ένα πέμπτο, βουβό, ενός αινιγματικού υπηρέτη, που «σκηνοθετεί» την εξέλιξη της δράσης. Ένα έργο σε ένα σκηνικό, χωρίς πόρτες, χωρίς παράθυρα, χωρίς διέξοδο διαφυγής, με μια αναπόφευκτη είσοδο, αυτήν της γέννησής, σ’ ένα κόσμο όπου το μοιραίο κυριαρχεί. Ένα έργο επαναστατικό, και κατά βάθος αισιόδοξο, γιατί περιέχει την ηθική της ειλικρίνειας, που μιλά για ένα σύμπαν όπου όλα συνωμοτούν για να εκτροχιάσουν τον ανθρωπισμό μας, σε μια Ευρώπη θλιβερή, χωρίς ορίζοντα.

*9 -10 Νοεμβρίου, 16 -17 Νοεμβρίου, 23 -24 Νοεμβρίου, 30 Νοεμβρίου -1 Δεκεμβρίου, Θέατρο Αυλαία, Ώρα: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, Πληροφορίες – κρατήσεις: 6943 649 009, Είσοδος: Κανονικό 12 ευρώ, Προπώληση εισιτηρίων 10 ευρώ, Μειωμένο 8 ευρώ (Φοιτητικό, και ομαδικό το min 8 ατόμων), Aνέργων 5 ευρώ

Το θέατρο του παράλογου

2

Η Φαλακρή τραγουδίστρια του Ευγένιου Ιονέσκο είναι μια πλούσια σε συμβολισμούς κωμωδία, μια περιγραφή της καθημερινότητας της μικροαστικής κοινωνίας μας, όπου οι πληρoφορίες και η ακατάσχε τη φλυαρία έχουν καταβάλει τη σκέψη. Ό\λα μοιάζουν κανονικά, αλλά δε ν είναι… γι’ αυτόν τον λόγο «η φαλακρή τραγουδίστρια» χτενίζεται πάν τα με τον ίδιο τρόπο… Σε σκηνοθεσία του Βασίλη Βασιλάκη με τους Λάζαρο θεοδωρακόπουλο, Σιδέρη Νανούδη, Γιάννη Κοντο, Κλέα Σαμαντά, Μαρίτα Τσαλκιτζόγλου, Βίκη Ίτσιου.

*4-8/11, Black Box, Βας. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2 Τηλ: 2310829254

Μια μαύρη κωμωδία

Το «The smell of the kill» της Michele Lowe, γράφτηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αμερική το 1999. Από τότε ανεβαίνει συχνά με επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο χάρη στη διαχρονικότητα του θέματός της. Η έλλειψη επικοινωνίας, η φθορά της ερωτικής σχέσης μέσα στην οικογενειακή καθημερινότητα, η συζυγική απιστία, η αδιαφορία ακόμα και η οικονομική εκμετάλλευση του ενός συζύγου από τον άλλον, είναι κάποια από τα ζητήματα που θίγει το έργο. Τρεις γυναίκες συναντιούνται μια φορά το μήνα εκ περιτροπής στα σπίτια τους και σκοτώνουν το χρόνο τους συζητώντας μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή οι άντρες τους, παλιοί συμμαθητές, παίζουν γκολφ στο διπλανό δωμάτιο. Σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου.

*16/10-22/11, ΘΕΑΤΡΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΙΧΗ, Πανεπιστημίου 2, Ευαγγελίστρια, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στις 9.15 μμ., τηλ.2310 210 308

Μόσχα – Πετούσκι by train

Ο θεατρικός μονόλογος Μόσχα –Πετουσκί: η μεθυσμένη διαδρομή, είναι βασισμένος στο μυθιστόρημα «Μόσχα – Πετουσκί» του Βενεντίκτ Γιεροφέγιεβ. Το έργο γράφτηκε το 1969 και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στα Ρωσικά το 1973 σ’ ένα εφήμερο περιοδικό του Ισραήλ, κι από κει πέρασε στη Γαλλία, όπου έγινε και η πρώτη του έκδοση στη Δύση το 1976. Έκτοτε έχει μεταφραστεί σε τουλάχιστον 16 γλώσσες. Πρόκειται για την πρωτοπρόσωπη αφήγηση του Βένια, ενός αλκοολικού διανοούμενου, ο οποίος περιγράφει τη«μεθυσμένη» διαδρομή του από τη Μόσχα ως το γειτονικό Πετουσκί με το τρένο. Φιλοσοφικά και υπαρξιακά ερωτήματα, συνδυάζονται με αφηγήσεις της περιπετειώδους ζωής του και με ενδιαφέρουσες συναντήσεις με παράξενους, ξεκαρδιστικούς αλλά και επικίνδυνους ανθρώπους. Μέσα από αυτή την αφήγηση ξετυλίγεται ένα ολοζώντανο, βιτριολικό και εκκεντρικό πανόραμα της ρώσικης ζωής της εποχής του Μπρέζνιεφ, το οποίο έχει ανατριχιαστικές συγγένειες με την κατάσταση της εποχής μας. Διασκευή – Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Νίκος Σακαλίδης. Ερμηνεύει ο Θωμάς Βελισσάρης.

*11, 18, 25 Νοεμβρίου & 2, 9, 16 Δεκεμβρίου 2015, BlackBox, Βασ. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2, τηλ.. 2310829254

Πηγαίνοντας προς το Καρακορούμ

Karakorum_50_1

Η ομάδα τέχνης Oberon παρουσιάζει το έργο του Ανδρέα Στάικου Καρακορούμ. Δυο γυναίκες και ένας άνδρας. Οι πόρνες – αρτίστες και ο προαγωγός τους βρίσκονται παγιδευμένοι στην έρημο πηγαίνοντας προς το Καρακορούμ. Ένα ταξίδι προς την γη της επαγγελίας. Ένας προορισμός που δεν τους αποζημιώνει. Μια αναζήτηση του εύκολου κέρδους. Ανθρώπινες σχέσεις στο μικροσκόπιο. Η επιβίωση του ισχυρότερου, η αγάπη, το όνειρο, το κέρδος, η αποκαθήλωση του ιδανικού εαυτού, το αδιέξοδο, ο αέναος κύκλος της ζωής.

*2- 24 Νοεμβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00μμ, Θέατρο «Τ», Φλέμινγκ 16

Ό,τι διαβάζουμε σε μια πρωινή εφημερίδα

the daily

Η The Daily Tribunal είναι μια παράσταση θεάτρου της επινόησης από τη Rooster Theatre Company. Μέσα από τη σκηνοθεσία της Σοφίας Νάκου και της Laura Daffy, η παράσταση παρακολουθεί το ταξίδι δύο άστεγων οι οποίοι θα χρειαστεί να αναλάβουν ξαφνικά το καθήκον να συγγράφουν σε καθημερινή βάση ένα άρθρο για την τοπική εφημερίδα. Η παράσταση πλέκει τα στοιχεία μιας ενιαίας αφήγησης με τις στυλιζαρισμένες αναπαραστάσεις των νέων ιστοριών, σε μια προσπάθεια να αναδείξει τα συνθετικά στοιχεία της αρετής και της κακίας που διαχέουν, αλλά και αναδύονται από τις ιστορίες που μας σερβίρουν κάθε μέρα.

*29/10-1/11, Black Box, Βας. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2 Τηλ: 2310829254

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα