Life

Οι Ολλανδοί αντικαθιστούν τους χώρους στάθμευσης με… λουλούδια και γκαζόν!

Ένα αστικό project που πέτυχε.

Parallaxi
οι-ολλανδοί-αντικαθιστούν-τους-χώρου-325139
Parallaxi

Για μία ακόμη φορά οι Ολλανδοί δίνουν το παράδειγμα βρίσκοντας λύση σε ένα από τα πιο σημαντικά αστικά πρoβλήματα. Το νέο σχέδιο στη Χάγη έχει ως εξής: Oι κάτοικοι μπορούν ελεύθερα να αντικαταστήσουν τους χώρους στάθμευσης με… λουλούδια και γκαζόν!

Το νέο πρότζεκτ έχει διαιρέσει τους δρόμους και έχει αποκαλύψει πόσο βαθιά είναι η πόλη  προσκολλημένη στα αμάξια.

Φαίνεται, όμως, μια καλή ιδέα: Αντικαταστήστε την άδεια στάθμευσής σας για λίγο πράσινο στον ελεύθερο χώρο, γκαζόν, μια εναλλακτική βεράντα ή χώρο για να παίξουν τα παιδιά.

Ωστόσο, αν χρειάζονταν περαιτέρω αποδείξεις για την καταστροφική αγάπη της Δύσης για το αυτοκίνητο, η έντονη αντίδραση σε ένα έργο σαν αυτό σε μία από τις μεγαλύτερες πόλεις των Κάτω Χωρών ήταν πολύ ξεκάθαρη.

Οι δρόμοι έχουν διαιρεθεί, διάφορες καταγγελίες κάποιων οργισμένων με το όλο θέμα έχουν γίνει  αλλά η αποφασιστικότητα του Walter Dresscher, ο οποίος επινόησε το πρόγραμμα, παραμένει αναλοίωτη: “Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Αυτό έχει μεγάλη επιτυχία ήδη επειδή οι άνθρωποι το σκέφτονται. ”

Το δράμα πυροδότησε η πρόταση του ολλανδικού δήμου σε κατοίκους σε έξι δρόμους στο Segbroek, ένα προάστιο στα δυτικά της πόλης, να αλλάξουν εθελοντικά την άδεια στάθμευσης τους για έξι μήνες και να το αντικαταστήσουν με κάτι πράσινο και ευχάριστο στο δρόμο τους.

Τα οχήματά τους θα έμεναν δωρεάν σε ένα χώρο στάθμευσης και οι συμμετέχοντες θα μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ τους πώς να χρησιμοποιήσουν τον κενό χώρο.

Ο μακροπρόθεσμος στόχος, πέρα από το πράσινο της πόλης, είναι να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν προγράμματα επιμερισμού των αυτοκινήτων, εάν χρειάζονται πράγματι ένα όχημα ή να στραφούν προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ποδήλατα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα περισσότερα αυτοκίνητα λέγεται ότι σταθμεύουν το 95% του χρόνου.

Ο Dresscher, αρχιτέκτονας στο επάγγελμα, δήλωσε ότι η αντίδραση πολλών κατοίκων στις επιλεγμένες περιοχές απεικόνιζε πόσο βαθιά ήταν οι άνθρωποι συνδεδεμένοι με τα αυτοκίνητά τους, ακόμα και στις Κάτω Χώρες, που είναι συχνά πρωτοπόροι όσον αφορά στα πράσινα πρότζεκτ. Η ιδέα ενός χώρου στάθμευσης που χάθηκε από ένα δρόμο ήταν κάτι πάρα πολύ βαρύ για να το αντέξουν κάποιοι.

Ο ίδιος επέμεινε ότι η αρχική εχθρότητα έχει μειωθεί, αλλά μέχρι στιγμής μόνο έξι ιδιοκτήτες έχουν υπογράψει το σχέδιο, με τα αυτοκίνητά τους να καταργούνται τον Ιούνιο. Δύο κάτοικοι, ωστόσο, έχουν ήδη αδειάσει το χώρο στάθμευσής τους τοποθετώντας λουλούδια μπροστά από τα σπίτια τους, πιο πολύ προς εξόργιση ορισμένων.

Ο Dresscher, ο οποίος έχει χρηματοδότηση 60.000 ευρώ από το συμβούλιο και τις φιλανθρωπικές οργανώσεις, εξακολουθεί να είναι αισιόδοξος και βέβαιος ότι περισσότεροι άνθρωποι θα συνυπογράψουν και είναι ευτυχής που ξεκίνησε η συζήτηση γι’ αυτό.

Ο 40χρονος Rembrant Frerichs και ο 44χρονος Wolfert Brederode, οι δύο πιανίστες και γείτονες στο Newtonstreet, δήλωσαν ότι πίστευαν ότι ήταν σημαντικό πρώτο βήμα να αλλάξουν το δρόμο τους, αλλά θεώρησαν προτιμότερο να χρησιμοποιήσουν το χώρο μπροστά από τα σπίτια τους.

Ο Brederode είπε: «Απλά δεν νομίζω ότι χρειάζομαι το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι μου όλη την ώρα και θα δούμε αν το χρειαζόμαστε γενικώς. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος.

“Οι άνθρωποι έχουν αυτή την πεποίθηση ότι έχουν το δικαίωμα να έχουν αυτοκίνητο, το δικαίωμα να έχουν χώρο στάθμευσης. Ένα αυτοκίνητο είναι σαν ένα δεύτερο σπίτι για τους ανθρώπους, αλλά αυτό δεν είναι λογικό”.

Ο Dresscher δήλωσε ότι εμπνεύστηκε το έργο μέσα από την εμπειρία του να αναγκαστεί να σπρώξει το καρότσι του μωρού στο δρόμο όταν ζούσε στο Άμστερνταμ ενώ τα αυτοκίνητα είχαν καταλάβει το πεζοδρόμιο.

Η απάντηση που ο ίδιος έλαβε από τον δήμο του Άμστερνταμ πρότεινε ότι το 25% αυτών των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται από τους κατοίκους οδηγούσε μόνο μία φορά την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Περίπου το 60% χρησιμοποιούσε τα αυτοκίνητά του λιγότερο λόγω φόβου ότι θα χάσουν το χώρο στάθμευσης τους.

“Αυτή είναι μια εντελώς γελοία κατάσταση”, είπε. “Θέλω να ξεφορτωθώ τα αυτοκίνητα που δεν χρησιμοποιούνται. Οι δήμοι της Ολλανδίας δεν μπορούν να συνεχίσουν έτσι.

Ένας εκπρόσωπος του δήμου της Χάγης δήλωσε: “Οι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν οι ίδιοι τι θέλουν να κάνουν με τον δημόσιο χώρο. Μπορούν να σταθμεύσουν τα αυτοκίνητά τους στο δρόμο ή να ξεκινήσουν να γεμίζουν δωρεάν τα σημεία στάθμευσης για άλλους σκοπούς, όπως πράσινο, ποδήλατα ή τραπέζια για πικνίκ.

“Θέλουμε να δούμε την επίδραση αυτής της προσέγγισης. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο, εάν πετύχει, μπορεί εύκολα να κλιμακωθεί σε άλλους δρόμους και γειτονιές. Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αξίζει να χρηματοδοτηθεί», πρόσθεσε.

Πηγή: The Guardian

Διαβάστε ακόμη: Το πρώτο παπούτσι φτιαγμένο από ανακυκλωμένη τσίχλα!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα