Τι τρέχει με τον Τέλλο;

14
48825

κα

Ο Τέλλος Φίλης είναι φίλος μου. Είναι ένας ευγενικός άνθρωπος, ενίοτε και φοβισμένος που στα social media γράφει μια σειρά από σκέψεις του που δεν είναι πάντα ευχάριστες σε όλους. Συνήθως για την ακρίβεια είναι δυσάρεστες για τους πολλούς. Που συνήθως αυτοί οι πολλοί ασχολούνται πλέον με πολιτικές ύβρεις που εκτοξεύονται από την μία πλευρά προς την άλλη ή με αναρτήσεις για το Surviror. Ο Τέλλος είναι ένας ευαίσθητος άνθρωπος. Ένας αληθινά ευαίσθητος άνθρωπος με την παλαιά έννοια. Νοιάζεται πολύ για τα δράματα των ανθρώπων και το νοιάξιμο αυτό το εκδηλώνει με λόγια, εικόνες, μουσικές. Δεν το κρατά μέσα του, ούτε το εκδηλώνει επιλεκτικά όπως οι περισσότεροι άνθρωποι. Το αφήνει να γίνει σχόλιο με κάθε αφορμή. Ξύνει πληγές. Δεν σε αφήνει να ησυχάσεις.

Ο Τέλλος είναι και ένας αυτάρκης άνθρωπος. Η ζωή του πλέον είναι ένα μικρό δρομολόγιο από την Αλεξάνδρου Σβώλου μέχρι το Ολύμπιον και το Λιμάνι όπου εργάζεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου ως προγραμματιστής των αιθουσών του. Σε αυτά τα βήματα των διαδρομών του αντιλαμβάνεται συνήθως πολύ περισσότερα από όσα αντιλαμβάνονται άλλοι που κάνουν με ευκολία το γύρο του κόσμου. Τα παρατηρεί και τα καταθέτει. Με ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Ποτέ με κραυγές.

Αυτό το λίγο του κόσμου του καταθέτει κάθε μέρα και στο fb, που για μας τους φίλους του, τους αληθινούς της ζωής και τους δυκτιακούς των social media είναι πολύτιμο. Λειτουργεί πολλές φορές σαν μικρή ηλεκτρική εκκένωση για να δούμε πράγματα που πεισματικά μερικές φορές αρνούμαστε να δούμε.

Τον τελευταίο μήνα τα γραφόμενα του Τέλλου ενοχλούν κάποιους. Η δυσανεξία στο διαφορετικό είναι στον καιρό του facebook ευκαιρία για φρικωδίες. Αυτοί οι κάποιοι, αντί να κάνουν το αυτονόητο να σταματήσουν να τον διαβάζουν για να μη χαλιούνται άρχισαν τις αναφορές. Την πρώτη φορά μπλοκαρίστηκε για τρεις μέρες, τη δεύτερη για επτά και την τρίτη, τώρα δηλαδή για ένα μήνα.

Επειδή σαν το Τέλλο, αυτούς τους ζόρικους καιρούς, που οι άνθρωποι αντί να ενώνονται μπροστά στα ζόρια χωρίζουν θα υπάρξουν και άλλοι που θα στοχοποιηθούν γιατί σκέπτονται με έναν τρόπο που μπορεί να ενοχλεί, αυτή τη στοχοποίηση, που δεν έχει και λογική εδώ που τα λέμε, γιατί ο Τέλλος λέει απλά με ειλικρίνεια πράγματα αυτονόητα, ας κάνουμε μια προσπάθεια να σταματήσουμε αυτή την ιδιότυπη λογοκρισία εδώ.

Αν συμφωνείς μπορείς να αναρτήσεις και συ αυτό το κείμενο υψώνοντας έτσι με την υπογραφή σου μια φωνή που αντιτίθεται σε αυτό το νέου τύπου κυνήγι μαγισσών. Η απλά να προσθέσεις στα σχόλια που υπάρχουν εδώ από κάτω την αντίθεση σου. Περίεργοι καιροί για να καθόμαστε βουβοί μπροστά σε όσα γίνονται.

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είναι κομπλεξικοί . Ο Τέλος είναι ντουνιας. Αλλά και το fb φέρεται με ηλιθιότητα.

  2. Συμφωνώ σχεδόν με όλα που αναφέρετε στο κείμενο σας. Λυπάμαι πολύ που έχει “απαξιωθεί” ένας αξιόλογος για την ενεργή κοινωνία των πολιτών στην Θεσσαλονίκη με τα γραφόμενά του. Έτσι θα έπρεπε να ήταν ο κάθε ένας/μια δημοσιογράφος. Παρεμπίπτοντος θα ήθελα στο συγκεκριμένο σημείο να αναφέρω ότι έχω την αίσθηση και μου δημιουργεί ένα ευχάριστο συναίσθημα, ότι υπάρχουν ακόμα κάποιοι όπως ο κ. Φίλης που χρησιμοποιεί την αττική ρητορική στα κείμενα του η οποία βασίζεται σε δημοκρατικές αξίες και θέσεις της «πόλης» -‘άσχετα αν δεν υπήρχαν τότε γυναίκες πολίτες- και όχι αυτή των Μακεδόνων βασιλέων – που αντικατέστησε την αρχαία ελληνική αττική ρητορική της «πόλης»- που είναι απλά αυτή η ρητορική που έχουν σήμερα πολιτικοί. Και σήμερα τα Μedia θέλουν στα πλαίσια της παγκόσμιας κοινωνικής πολιτικής «άρτος και θεάματα» τι? Την Μακεδονική ρητορική, εορταστικές και φαντασμαγορικές ομιλίες και κείμενα.
    Και εδώ θα μου επιτρέψτε να επαναλάβω αυτό που έγραψα στις 25.4.: «Ναι, στην Ελλάδα, εάν κάποιος αμφισβητεί και επιχειρηματολογεί δημοσίως [είτε με πεζό λόγο είτε με ποίηση] τότε είναι ανόητος [και προθέτω, επικίνδυνος]. Δεν έχει μείνει τίποτα από μια αστική χειραφέτηση. Και μ η ξεχνάμε ότι μόλις ξεδιπλωνόταν η δημόσια λειτουργία της Αγοράς εμφανιζόταν αμέσως συκοφάντες και πληρωμένοι επικριτές-πολέμιοι.

    Βάζω την λέξη απαξιώνω σε “”, γιατί ένα τέτοιο μέσο για μένα δεν μπορεί να απαξιώσει, μπορεί όμως να σε κάνει να σκέφτεσαι ότι σε απαξιώνει. Γιατί? Γιατί σήμερα είναι ο «συνάνθρωπος σου» αυτό το μέσο. Και μόνο ένας άνθρωπος – με ποιο τρόπο ειναι ολοκληρο θέμα συζητησης- μπορεί να σε απαξιώσει. Ούτε δυαδικοί κωδικοί ούτε αλγόριθμοι διερεύνησης λέξεων ούτε κάτι σχετικό δεν μπορεί να απαξιώσει αφού δεν γνωρίζει και δεν αισθάνεται τι θα πει αξιοπρέπεια.
    Και επειδή μας έβαλαν μέσα από τον κοινωνικό αυτοματισμό να χρησιμοποιούμε όλα αυτά τα λεγόμενα – τρομάρα τους- κοινωνικά μέσα επικοινωνίας, δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι, ότι αναρτούμε με τα γραφόμενα μας πηγαίνει σε μια πλατφόρμα που απλά ελέγχεται πρώτα και διαχέεται. Και ένα πράγμα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σημερινή media policy είναι μια εφηρμοσμένη διαφθορά, από όπου και αν προέρχεται.
    Ας μη το βάζουμε κάτω. Δεν εγινε και κάτι που ο αορατος επικριτής ‘Zuckerberg’ όπως και το αόρατο κεφάλαιο στα χρηματιστηριακά μπορεί και πράττει ακούσια, με την σύμφωνη γνώμη της πολιτικής.
    Δεν θα το αναρτήσω γιατί έχω κακή σχέση με το FB τους οποίους λόγους δεν χρειάζεται να αναφέρω εδώ.

  3. Ενας απ τους πιο πολιτισμένους και αληθινούς πολίτες αυτής της χώρας. Δεν ξέρω γιατί και από ποιούς έχει μπει στο στόχαστρο αλλά τους γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια! Δεν έχει ανάγκη ο Τέλος απ τον κόσμο του fb

  4. ελεγε ο Albert Camus για τους φασιστες : το μυαλο σας ειναι το ιδιο εγκληματικο με την καρδια σας , γιατι να ειναι διαφορετικα , τωρα στοχοποιουν τον Τελλο αυριο ποιον?

  5. Δεν τον έχω διαβάσει τον κύριο (ακόμα), όμως δεν χρειάζεται να τον έχω διαβάσει για να πω ότι τo report στο Facebook θα έπρεπε να χρησιμοποιείτε πολύ, πολύ σοφά, αν όχι καθόλου.

  6. Υπάρχει κάποιος σύνδεσμος από όπου θα μπορούσαμε να πληροφορηθούμε τι ακριβώς έχει συμβεί; ευχαριστώ!

  7. o tempora! o mores!
    ω καιροί! ω ήθη!
    φράση του Κικέρωνα!
    Εκφράζω την αγανάκτηση και
    την αποστροφή μου σ´ αυτήν
    την τρομοκρατία του fb!!!
    Ωστόσο απορώ πως ο τόσο
    ευφυής Τέλλος υποκύπτει …
    στην σκοτοδίνη!!!

  8. Ως παλιά και στα κοινωνικά δίκτυα και πολύπειρη σε τέτοιες επιθέσεις
    συστήνω στον κύριο Φίλη
    1. Να φτιάξει εναλλακτικά προφίλ (ή καλύτερα Σελίδα)
    2. Να φτιάξει ένα blog ώστε να μην εξαρτάται τόσο από ένα μόνο κοινωνικό δίτυο.

    Δεν είμαστε ελεύθεροι αν εξαρτόμαστε από μόνο μιαιδιωτική εταιρία (το Fb) που στο κάτω-κάτω ανά πάσα στιγμή μπορεί να κλείσει τα πάντα ή όπως στην Τουρκία να της επιβληθεί φραγή στη χώρα μας.

    Αν είναι να παίξουμε με νέα όπλα, ας τα εκμεταλλευτούμε.

  9. Το άρθρο με εκφράζει απολύτως. Ιδίως η επισήμανση πως “Η δυσανεξία στο διαφορετικό είναι στον καιρό του facebook ευκαιρία για φρικωδίες. Έτσι κάποιοι, αντί να κάνουν το αυτονόητο, να σταματήσουν να διαβάζουν όποιον τους ενοχλεί, αρχίζουν τις αναφορές”.
    Αισθάνομαι όμως πως είναι αναγκαίο να γράψω εδώ ένα σχόλιο, ακριβώς για να σταματήσει αυτή η ιδιότυπη λογοκρισία, αλλά και “επειδή αυτούς τους ζόρικους καιρούς, που οι άνθρωποι αντί να ενώνονται μπροστά στα ζόρια χωρίζουν, θα υπάρξουν και άλλοι που θα στοχοποιηθούν γιατί σκέπτονται με έναν τρόπο που μπορεί να ενοχλεί”.

  10. Το να διαγράφεις ένα προφίλ από το λογαριασμό σου στο facebook επειδή δεν συμφωνείς με τις απόψεις του το θεωρώ ως αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να επιλέγει τον facebookικο του μικρόκοσμο και να βλέπει ό,τι εκείνος επιθυμεί στις ενημερώσεις του. Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οφείλουν να μας κάνουν ένα άνοιγμα στον κόσμο και στις διαφορετικές απόψεις, τις δικές μας ή των άλλων κι όχι να μας περιχαρακώνουν. Δυστυχώς μετά λύπης μου διαπιστώνω πως η τάση είναι περισσότερο να διαχωριστούμε σε ομάδες και να ψάξουμε τους συμμάχους και τους εχθρούς μας, τους αυλικούς μας, τους ανθρώπους που θα μας χειροκροτήσουν, που θα επικροτήσουν τις θέσεις μας παρά να βρούμε έναν κοινό τόπο με το διαφορετικό. Αυτό βλέπετε είναι το δύσκολο κομμάτι της επικοινωνίας. Ακόμη και στο facebook λειτουργούμε διχαστικά και διασπαστικά. Κι ο κ. Φίλης δεν αποτελεί ούτε κι εκείνος εξαίρεση σ’ αυτό. Δυστυχώς! Παρόλα αυτά η διαγραφή είναι μια ενέργεια μέσα στο πλαίσιο του φυσιολογικού. Το να μπλοκάρεις και ν’ αναφέρεις όμως (γιατί η αναφορά είναι απαιτούμενη ενέργεια κατά τη διαδικασία του μπλοκαρίσματος) ένα προφίλ και ειδικά όταν δεν συντρέχουν λόγοι όπως: εξύβριση και προσβολή της προσωπικότητας, απειλές κατα της ζωής, συκοφαντική δυσφήμιση, σεξουαλική παρενόχληση με κοινοποίηση πορνογραφικού υλικού ή bullying, το να φιμώνεις δηλαδή έναν άνθρωπο, το θεωρώ ακραίο, μικρόψυχο, φασιστικό και μια σαφή ενέργεια μίσους για το άλλο πρόσωπο. Για την στοχοποίηση προσώπων δε και τα αμένσιοτα post ειδικά όταν η αξιολόγηση τους έχει γίνει μόνο μέσα από την διαδικτυακή τους παρουσία χωρίς να υπάρχει η ελάχιστη προσωπική σχέση/επαφή με το άτομο, χωρίς να γνωρίζουμε τίποτα στην ουσία γι’ αυτό…. δεν το συζητώ καν. Τη θεωρώ επίσης απαράδεκτη. Δεν συμφωνώ λοιπόν ούτε με το μπλοκάρισμα, ούτε με τις αναφορές στο facebook όταν δεν συντρέχουν οι ανωτέρω λόγοι και ως προς αυτό είμαι με το μέρος του κ. Φίλη στο εκατό τοις εκατό .
    Οι αντιρρήσεις μου είναι μόνο ως προς την τοποθέτηση του αρθρογράφου σε ορισμένα σημεία μέσα στο κείμενο. Ο κ. Φίλης -παρόλα αυτά- δεν έχει την αποκλειστικότητα της αλήθειας, έχει μόνο το δικαίωμα -το απόλυτο δικαίωμα όμως- της δικής του άποψης. Το να προσεγγίζονται τα λεγόμενα, οι απόψεις, οι θέσεις του -και του οποιουδήποτε- με τρόπο δογματικό, το θεωρώ αφελές. Όλα τίθενται υπό αμφισβήτηση. Ακόμη και του κ. Φίλη, που ναι μεν είναι ένας άξιος εκπρόσωπος των θέσεων του αλλά μέχρι εκεί. Δεν αντέχω τις αγιοποιήσεις, συγγνώμη! Σεβαστές οι απόψεις του λοιπόν αλλά και οι αντίθετες των δικών του απόψεων εμπεριέχουν μεγάλα ποσοστά επί του αυτονόητου. Το να γράφεται συνεπώς: «γράφει μια σειρά από σκέψεις του που δεν είναι πάντα ευχάριστες σε όλους. Συνήθως για την ακρίβεια είναι δυσάρεστες για τους πολλούς. Που συνήθως αυτοί οι πολλοί ασχολούνται πλέον με πολιτικές ύβρεις που εκτοξεύονται από την μία πλευρά προς την άλλη ή με αναρτήσεις για το Surviror» σε μια προσπάθεια να χαρακτηρίσουμε, να προσδώσουμε -τσουβαλιάζοντας- μια ιδιότητα στο σύνολο των ανθρώπων που έχουν διαφορετικές απόψεις -όχι και τόσο στην πραγματικότητα- από εκείνον, αυτή του χαμηλού επιπέδου μορφωτικού, νοητικού κτλ ανθρώπου, του ανθρώπου χαμηλής υποστάθμης δηλ., το θεωρώ άκυρο (για να μην πω ρατσιστικό). Κάτι που δεν τιμά και το κ. Φίλη που απ’ όσο γνωρίζω οι θέσεις του είναι πάντα υπέρ των ανθρώπων «χαμηλών δυνατοτήτων» (με ό,τι μπορεί να συμπεριλαμβάνει ή να σημαίνει αυτό) και που έρχεται σε αντιδιαστολή με τις δικές του πεποιθήσεις.
    Προσωπικά δεν διαγράφω, ούτε μπλοκάρω την αντίθετη άποψη γιατί με αφορά εν πρώτοις να την γνωρίζω και εν δευτέροις να μπορώ -πάντα με επιχειρήματα- ν’ αντιπαρατίθεμαι αυτής. Κάπως έτσι λοιπόν, πριν από 2 περίπου χρόνια δέχτηκα κι εγώ τη διαγραφή του κ. Φίλη κι έτσι παρέμεινα απλή και ταπεινή ακόλουθος του στο δημόσιο προφίλ που διαθέτει με την ελάχιστη αντίδραση στις κοινοποιήσεις του και σχολιασμούς, μιας και η δική του ανεκτικότητα στη διαφορετική άποψη και «σ’ έναν τρόπο σκέψης που μπορεί να ενοχλεί» (για τον οποίο στη συνέχεια δικαιώθηκα) είναι εξίσου περιορισμένη.
    Σε κάθε περίπτωση πάντως εύχομαι καλή επάνοδο και να είναι τα τελευταία.

  11. Ξεκάθαρη αλλα και ειλικρινής η θέση της κυρίας Ευας. Χαιρομαι που πήρε το χρόνο και εγραψε αυτο το κείμενο και εχουμε και εμεις να διαβάσουμε κάτι αξιόλογο και άξιον περίσκεψης. Και εμενα με ειχαν διαγραψει πριν 2 χρονια, πριν βγει η νεα κυβέρνηση – η λεγόμενη η της “”””””αριστερας”””””” -,απο μια συζήτηση γιατι ρωτησα κατι μη αυτονόητο. Το αδιανόητο για μένα ηταν ότι οταν ειπα της γνωστης μου μετα απο 3 ημέρες οτι αυτόν που διέγραψες ημουν εγω με άλλο λογαριασμό τότε μου είπε:”αν το ηξερα ότι ησουν εσυ δεν θα σε διεγραφα”. Η κυρία ειναι εκπαιδευτικός μαθηματικός… Φυσικά και την διέγραψα μετα απο αυτο που μου ειπε, και απο δια ζώσης γνωστη μου. .

  12. Να σας πω τι συμβαινει με τον Τελλο.Εδω και μηνες σιωπά επιδεικτικά για όσα γίνονται στη Βενεζουέλα που υπάρχει πια ωμή δικατορία του αριστερού Μαδούρο.Στην Ελλάδα ο Παναγιωτης Δημητράς του Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι, σέρνει την Σωτη Τριανταφυλλου στα δικαστηρια με τον αντιρατσιστικό νόμο για ισλαμοφοβία.Να το πω κι αλλιως.Οταν κάτι ενοχλει την πολιτικη πλευρα του Τελλου, γινεται θορυβος.Οταν κάτι συμφερει την πολιτικη πλευρα του Τελλου, τότε χορευουμε και τραγουδάμε,βλεπουμε ταινιες και πινουμε ποτο στο Ντεφάκτο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ