Δουλειά ενός υπουργού, κ. Σπίρτζη, δεν είναι να μοιράζει αφορισμούς

4
1706

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του κυρίου Υπουργού και τους χαρακτηρισμούς που του έχουν γίνει μόνιμη συνήθεια για να μην κάνει τη δουλειά του στο τέλος.

«Χαϊδεμένα παιδιά, συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες» χαρακτήρισε την διοίκηση και εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απευθύνοντάς τους αυστηρή προειδοποίηση, «εάν ξανά αναστατώσουν την πόλη», σύμφωνα με το ΑΠΕ.

«Θέλω να στείλω ένα μήνυμα που το είπα και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Θα το επαναλάβω και για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Γιατί και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι “χαϊδεμένα παιδιά” συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες. Αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα» είπε ο κ. Σπίρτζης.

οασθ
Εικόνα: Γιάνης Τζιμπρές

Ο υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έξω από το 25ο δημοτικό σχολείο Εύοσμου το οποίο επισκέφθηκε το μεσημέρι, δήλωσε «έκπληκτος» από αυτά που συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι «τα εβδομήντα πέντε εκατομμύρια το χρόνο που παίρνει ο ΟΑΣΘ για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει» ξεπερνούν ακόμη και τον προϋπολογισμό ενός σχολείου, όπως αυτό που σχεδιάζεται να γίνει στον Εύοσμο, σε αντικατάσταση του τωρινού, που είναι φτιαγμένο με προκατασκευές.

Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που ο κ. Σπίρτζης μιλά με ιδιαίτερα ταπεινωτικό τρόπο για τον ΟΑΣΘ. Έχω γράψει πολλές φορές για την απαράδεκτη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών αυτής της πόλης, αλλά εδώ νομίζω ότι ο υπουργός έχει βολευτεί με την αγανάκτηση του κόσμου για να αναβάλλει συνεχώς την απόφαση μιας τελικής εκκαθάρισης με τον ΟΑΣΘ και την εξυγείανση του συστήματος που τόσο τον ενοχλεί. Γιατί μπορεί να φταίει για πολλά ο ΟΑΣΘ αλλά εξίσου φταίνε και οι κυβερνήσεις που τον έκαναν “χαϊδεμένο παιδί”.

Αντί λοιπόν να αναμασά τους ίδιους χαρακτηρισμούς ας κάνει με την νόμιμη οδό την εκκαθάριση για να ξέρει και η πόλη που πατά ως προς το θέμα Αστικές συγκοινωνίες. Αυτοί οι χαρακτηρισμοί και οι απειλές του τύπου “Αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ, με όποιο τίμημα”, έχουν ξανακουστεί αλλά πάλι στο ίδιο σημείο βρισκόμαστε.  μόνο ως λαϊκισμοί μπορούν να εκληφθούν πλέον. Το θέμα είναι ότι τον βολεύει κι αυτόν να αναβάλει το νονοσχέδιο που θα του κοστίσει και να μεταφέρει στα δικαστήρια ποσά που νόμιμα χρωστά.

Ας κάνει λοιπόν τα απαραίτητα γιατί λύση δεν είνια να δουλεύει ο οποιοσδήποτε χωρίς να πληρώνεται, ούτε να κάνει γαργάρα χρέη που στο τέλος το δικαστήριο τον αναγκάζει να πληρώσει με μεγάλη καθυστέρηση.

Γιατί κ. Υπουργέ δεν βγαίνει χαμένος ο ΟΑΣΘ από τα παιχνίδια, ο Θεσσαλονικιός πολίτης είναι ο μεγάλος χαμένος στο τέλος. Μην νομίζετε ότι έχουμε ξεχάσει τις 11 μέρες που αδιαφορούσατε πλήρως για το πώς μετακινιόταν ο πολίτης αυτής της μικρής πόλης στην Β. Ελλάδα και πόσα χρήματα χάθηκαν από τις τσέπες του τελευταίου που φταίει για την κατάσταση. Εμάς όλων των Θεσσαλονικέων δηλαδή.

Διαβάστε ακόμη Τραβάει αύριο χειρόφρενο ο ΟΑΣΘ;

 

 

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όλα καλά, Κία, μια χαρά τα γράφεις, αλλά με αυτήν σου τη φράση προς το τέλος (“αυτής της μικρής πόλης στη Β. Ελλάδα”) νόμιζα πως αναφέρεσαι στην Έδεσσα ή στο Κιλκίς. Η Θεσσαλονίκη με 1.200.000 συνολικά ακόμα και για τα παγκόσμια δεδομένα είναι μια πόλη μεσαίου μεγέθους και για τα ελληνικά δεδομένα μεγαλούπολη. Δεν καταλαβαίνω γιατί πολλοί επιμένετε να μιλάτε για “μικρή” πόλη. Έτσι θα διεικδικήσουμε καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες για την πόλη μας; …

  2. Προκαταρκτικά αναφέρω: Τι κείμενα θα γράφαμε εάν υπήρχε και ένα δεύτερο εναλλακτικό ΜΜΜ στη πόλη, με όλα αυτά που έχουν συμβεί με τον ΟΑΣΘ τα τελευταία 15 χρόνια ????
    Είναι πολύ πολύπλοκο το Θέμα με τον ΟΑΣΘ, με τους εργαζόμενούς του και τους εργαζόμενους-μετόχους του και με τους μετόχους του και το ιδιότυπο καθεστώς που κατείχε τόσα χρόνια και δεν γνωρίζω γιατί. Αν δεν ήταν βιώσιμος χωρίς την ετήσια ένεση έπρεπε να είχε παραδώσει τα κλειδιά στο κράτος τώρα και χρόνια. Στο εισιτήριό μας π.χ. 1 ευρώ δεν πληρώνουμε 1 ευρώ αλλά 1 ευρώ + το ανάλογο ποσοστό που αντιστοιχεί σε ένα κάτοικο της πόλης αυτής από την επιδότηση-στήριξη των εκτ. ευρώ (από τον κρατικό κουβαρνά δηλαδή τα φορολογημένα του πολίτη δηλωμένα έσοδα) που έπαιρνε ο ΟΑΣΘ. Ας μας το εξηγήσει εμάς των πολιτών κάποιος, βάζοντας κάτω όλα τα στοιχεία από μισθούς μέχρι λειτουργικά έξοδα, μερίδια μετόχων επιδοτήσεις από κράτος και ΕΕ etc etc. Κάτι θα καταλάβουν κάποιοι.
    Δεν ξέρω αν μεταφέρεστε με τον ΟΑΣΘ στην πόλη αλλά όταν τον χρησιμοποιώ εγώ απαξιώνομαι σαν δημότης πολίτης. Σε τι να αναφερθώ ? Για το “παστό-σαρδέλιασμα” σε συγκεκριμένες ώρες, για την ευαισθησία του οδηγού στο ξεκίνημα στο σταμάτημα, στις στροφές, τον τρόπο που μιλάει καμία φορά σε επιβάτες έχοντας δίκιο η άδικο, τη μη λειτουργία του air condition για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων και να μη ανοίγουν και τα παράθυρα αφού είναι χαλασμένα, τις συσκευές έκδοσης των εισιτηρίων που δεν δίνουν ρέστα, την καθαριότητα (κάθε πότε πλένονται τα καθίσματα ή οι χειρολαβές), για την μη απαγόρευση να μιλούν εντός του κουβούκλιου οι επιβάτες με το κινητό (μια παράκληση σε ένα λεωφορείο έχω δει μόνο), etc etc. Για να μη μιλήσω ή καλύτερα μη γράψω για την εμπειρία μου ένα καλοκαίρι (2015) που σκόπιμα μεταφέρθηκα ανατολικά σε παραλία (Παλιούρι νομίζω λέγεται) για κολύμπι με ΟΑΣΘ για να δω, ο λαός τι περνά για να κάνει τα μπάνια του. Και εγώ λαός, αλλά δεν το προσπαθώ ξανά.
    Όταν μπαίναμε στα λεωφορεία μέσα τότε με την αύξηση του εισιτηρίου, πριν 2,5 χρόνια νομίζω, και μιλούσαμε στους επιβάτες αυτοί μας κοίταζαν σαν να ήμασταν οι τρελοί του χωριού οι δε οδηγοί, όταν τους λέγαμε ότι ναι μεν δεν πληρώνεστε στην ώρα σας (ήταν οι πρώτες καθυστερήσεις) αλλά ‘κάποιοι’ πληρώνονται αδρά, οι περισσότεροι μας πετούσαν έξω.
    Ο ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοί του δεν είναι οι par excellence δημότες-πολίτες με κοινή- συλλογική και κριτική σκέψη, όχι δηλαδή ότι όλοι οι άλλοι δημότες μπορούν να χαρακτηριστούν ομοίως. Μην αγιοποιούμε όμως σήμερα κάποιους επειδή κάποιος άλλος τους θίγει κάποια συμφέροντά τους, γιατί έχει την πολιτική δύναμη. Εμείς απέναντι στον ΟΑΣΘ σαν πολίτες δεν είχαμε ποτέ τη πολιτική δύναμη να του θίξουμε τα στραβά κεκτημένα, γιατί μονοπωλούσε. Η ‘parallaxi’ ας κάνει τον κόπο να ζητήσει δημοσίως τις κάρτες καυσαερίων του ενεργού στόλου της εταιρείας. Το 2015 το ζήτησε μια παράταξη από το Δημοτικό Συμβούλιο και μέχρι σήμερα από ότι γνωρίζω η παράταξη δεν έχει λάβει απάντηση. Γιατί δεν έχει λάβει όποια απάντηση ήταν αναγκαία να δώσουν?

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ