Θεσσαλονίκη

Έκπονήθηκε η Τεχνοοικονομική μελέτη συντήρησης του 12ου Δημ. Σχολείου

Αναμένουμε τη συνέχεια

Parallaxi
έκπονήθηκε-η-τεχνοοικονομική-μελέτη-195101
Parallaxi

Μετά την διένεξη μεταξύ δημάρχου και Συλλόγου Γονέων του 12ου Δημοτικού Σχολείου και την επακόλουθη μακρά διαφωνία μεταξύ των παρατάξεων, ανάμεσα τους και συμβούλους της διοικούσας παράταξης της Πρωτοβουλίας για το ζήτημα της διάλυσης του 12ου δημοτικού σχολείου και την επιστολή με την οποία ζητούσε ο δήμαρχος κ. Μπουτάρης μια μελέτη για την επισκευή του λυόμενου στη Μαρία Κάλλας όπου φιλοξενείται εδώ και 13 χρόνια προσωρινά το Σχολείο, η μελέτη εκπονήθηκε από τους κ. Ανδρέα Κουράκη και Σωκράτη Δημητριάδη και κατετέθη στον γραφείο του δημάρχου.

Η μελέτη κατατέθηκε σήμερα Δευτέρα στις 5:30 μμ και οι δημοτικοί σύμβουλοι Κουράκης και Δημητριάδης διατυπώνουν την άποψή τους πέραν αυτής της προσωρινής λύσης για να εξακολουθεί να λειτουργεί το σχολείο ότι η οριστική λύση δεν μπορεί να είναι άλλη, από την επιστροφή του 12ου Δημοτικού Σχολείου στην φυσική του κοίτη, δηλαδή στο διατηρητέο κτίριο στην οδό Βασιλέως Γεωργίου.

dsc00640

Η μελέτη θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες και πιθανόν στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ ο προϋπολογισμός της μπορεί να ενταχθεί στο ήδη τρέχον έργο αποκατάστρασης βλαβών Σχολικής Στέγης.

Η επιστολή που ενημερώνει τον δήμαρχο για την εκπόηση τη μελέτη και απευθύνεται στον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, ως απάντηση της δικής του επιστολής, είναι η παρακάτω:

Θεσσαλονίκη, 15.05.2017

Αγαπητέ Δήμαρχε

Μετά την με αριθμό πρωτ. 3921/09.05.2017 επιστολή σας με την οποία μας καλείτε να ου Δημοτικού Σχολείου>, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:

Η άποψή μας, ότι η συγκεκριμένη ενέργεια συνιστά απαράδεκτο Θεσμικό Ατόπημα παραμένει, ενισχύεται μάλιστα από όσα περιλαμβάνονται στο δελτίο τύπου που εκδόθηκε στις 10.05.2017 με τίτλο: “Ανακοίνωση της Διοίκησης σχετικά με το 12ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης”*. Αποτελεί παράδοξο, που δεν πρέπει να έχει προηγούμενο στα χρονικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, ο Δήμαρχος μιας πόλης να δίνει εντολή σε Δημοτικούς Συμβούλους της συμπολίτευσης αλλά και της αντιπολίτευσης , να εκπονήσουν μια τεχνικοοικονομική μελέτη και μάλιστα εντός τριών ημερών, όταν ο ίδιος και οι πολιτικοί προϊστάμενοι-αντιδήμαρχοι, δεν κατάφεραν με τις αναγκαίες ενέργειες που όφειλαν να κάνουν, να την εκπονήσουν σε χρονικό διάστημα δύο ετών (730 ημερών), όπως προκύπτει από τη σχετική αλληλογραφία.

Εκείνο όμως που κάνει τα πράγματα χειρότερα είναι ότι, κατά την επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε στην Διεύθυνση Κατασκευών στις 10.05.2017 προκειμένου να συγκεντρώσουμε στοιχεία για την εκπόνηση της μελέτης, μας δηλώθηκε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο από την αρμόδια Διευθύντρια παρουσία του Γενικού Τεχνικού Διευθυντή, ότι ουδέποτε οι αρμόδιοι Πολιτικοί προϊστάμενοι έδωσαν εντολή για τη σύνταξη της συγκεκριμένης μελέτης. Επί πλέον μας δήλωσαν ότι δεν υπάρχει φάκελος του κτιρίου, δηλαδή αρχιτεκτονικά, στατικά και λοιπά σχέδια. Δεσμεύτηκαν, μετά από δικό μας αίτημα, να διαμορφωθεί και να μας δοθεί απλός πίνακας των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί στο συγκεκριμένο σχολείο με τις σχετικές δαπάνες τα τελευταία χρόνια (2011-2017), για να τις συνεκτιμήσουμε στην μελέτη που αποφασίσαμε να εκπονήσουμε. Ο Πίνακας αυτός δεν μας έχει παραδοθεί μέχρι σήμερα.

Αγαπητέ Δήμαρχε

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ο θεσμός που βρίσκεται πλησιέστερα στους πολίτες και οφείλει με συνέργειες και συναινετικές διαδικασίες να δίνει λύσεις στα συνεχώς διογκούμενα προβλήματά τους , παίρνοντας αποφάσεις με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και της χρηστής διοίκησης

Εμείς, δύο Δημοτικοί Σύμβουλοι Μηχανικοί, με αίσθημα καθήκοντος και ευθύνης που απορρέει από την θεσμική μας ιδιότητα, παρά τα όσα προσβλητικά (θεσμικά) και παράλογα ως προς την μεθοδολογία προηγήθηκαν, εκπονήσαμε την τεχνικοοικονομική μελέτη η οποία είναι απολύτως αναγκαία, είναι δηλαδή προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της οριστικής λύσης, η οποία δεν μπορεί  να είναι άλλη από τη μετακίνηση του 12ου Δημοτικού Σχολείου στη φυσική του κοίτη δηλαδή στο διατηρητέο της Β.Γεωργίου. Σε αυτό οφείλουμε να συμφωνήσουμε όλοι μας, χωρίς προαπαιτούμενα, υποσημειώσεις και αστερίσκους

Η οριστική αυτή λύση έχει δύο στάδια τα οποία πρέπει να εξελίσσονται ταυτόχρονα και παράλληλα. Το πρώτο στάδιο είναι η ασφαλής παραμονή των παιδιών στο σχολείο τους στην Μ.Κάλλας για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρις ότου γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες για την επισκευή του διατηρητέου 12ου σχολείου στην οδό Β.ΟΛΓΑΣ. Το δεύτερο στάδιο είναι η εκτέλεση των εργασιών αποκατάστασης του διατηρητέου και η μετακίνηση του 12ου Δημοτικού Σχολείου από την οδό Μ. Κάλλας σε αυτό.

Εμείς κάναμε το καθήκον μας,  και είμαστε στη διάθεσή σας να σας παραδώσουμε την ΤΕΧΝΙΚΗ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ του 12ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ που εκπονήσαμε και μάλιστα σε τρεις ημέρες όπως αυθαίρετα ορίσατε, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από εσάς και τους αρμόδιους για την άμεση έναρξη των εργασιών συντήρησης. Ελπίζουμε ότι ο Δήμος θα υλοποιήσει τα επόμενα στάδια που απαιτούνται για την επίτευξη του τελικού στόχου, σε ανάλογο σύντομο χρονικό διάστημα.

*Ανακοίνωση της Διοίκησης σχετικά με το 12ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

10 Μαΐου 2017 – 18:21

 

Τα όσα διαμείφθηκαν κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Δευτέρα 8 Μαΐου 2017 σχετικά με το 12ο Δημοτικό Σχολείο αποδεικνύουν ότι χρειάζονται διευκρινίσεις που να αποκαθιστούν την αλήθεια και την πραγματικότητα γύρω απ’ το ζήτημα μεταστέγασης του εν λόγω σχολείου σε υφιστάμενες σχολικές δομές του Δήμου Θεσσαλονίκης.

  1. Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (που μετεγκαταστάθηκε προσωρινά λόγω επικινδυνότητας από το διατηρητέο κτίριο της Βασ. Γεωργίου 27, ιδιοκτησίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, το 2004 από την τότε αρμόδια αρχή ΝΑΘ, στο λυόμενο κτίριο της οδού Μ. Κάλλας 2Β) είναι εξατάξιο Δημοτικό που φιλοξενεί 120 παιδιά, σύμφωνα με στοιχεία του 2016 της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Η ανάγκη μετεγκατάστασης του 12ου Δημοτικού Σχολείου έχει επισημανθεί και τεκμηριωθεί αρμοδίως από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης ήδη από τον Μάιο του 2015. Από τότε ξεκινάει και η προσπάθεια του Δήμου να μεταστεγαστεί το σχολείο σε άλλα σχολικά συγκροτήματα για την ασφάλεια των μαθητών, οι οποίες δυστυχώς απορρίφθηκαν. Αφορμή για την όλη κινητοποίηση στάθηκε η πτώση παραθύρου στο διπλανό λυόμενο, ίδιας κατασκευής με το κτίριο του 12ου Δημοτικού. Το θέμα της πτώσης του παραθύρου απασχολεί την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και υπάρχει μήνυση κατά υπηρεσιακών παραγόντων, η οποία είναι προγραμματισμένη να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο του 2017.
  3. Η σχετική αλληλογραφία εκ μέρους του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία ενημερώνει για το πρόβλημα και την ανάγκη μετεγκατάστασης και θέτει σε κίνηση τα σχετικά όργανα του Δήμου και τις αντίστοιχες διαδικασίες, είχε κοινοποιηθεί και στη σχολική κοινότητα του 12ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία ήταν ενήμερη για την ανάγκη μεταστέγασης του σχολείου σε άλλα σχολικά συγκροτήματα, ήδη απ’ τον Μάιο του 2015.
  4. Το λυόμενο κτίριο όπου στεγάζεται το 12ο Δημοτικό Σχολείο έχει υποστεί αλλοιώσεις και φθορές εξαιτίας 40 ετών χρήσης του, βρίσκεται σε έκταση που δεν είναι ιδιοκτησίας ούτε έχει παραχωρηθεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης και κατά συνέπεια οι αναγκαίες επεμβάσεις είναι αδύνατες, και άρα καθίσταται ακατάλληλο σε τέτοιο βαθμό που δεν συνάδει με τις σύγχρονες προδιαγραφές των σχολικών υποδομών ούτε βεβαίως με τις σύγχρονες απαιτήσεις της παιδαγωγικής και της σχολικής ζωής.
  5. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει άλλα σχολικά κτίρια, σε όμορες περιοχές, όπου οι μαθητές του 12ου Δημοτικού Σχολείου μπορούν να μεταστεγαστούν προσωρινά, σε αξιοπρεπείς και αποδεκτές παιδαγωγικές συνθήκες. Ήδη είχε προτείνει στη σχολική κοινότητα του 12ου Δημοτικού Σχολείου την μεταστέγασή του στη νέα πτέρυγα του 4ουΔημοτικού Σχολείου επί της οδού Δελφών 140 (ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε προς χρήση τον Σεπτέμβριο του 2016). Ωστόσο η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή από τους γονείς των παιδιών του 12ου Δημοτικού. Επιπλέον, από την πλευρά της, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατάρτισε σχέδιο κατανομής των μαθητών του 12ουΔημοτικού Σχολείου, μεριμνώντας για την αμοιβαία ωφέλεια των ίδιων αλλά και των σχολείων που θα τους υποδεχτούν. Ούτε τώρα η συγκεκριμένη πρόταση γίνεται αποδεκτή.
  6. Το ζήτημα του 12ου Δημοτικού Σχολείου φαίνεται πως γίνεται αντικείμενο λαϊκίστικης εκμετάλλευσης από διάφορες πλευρές που προτιμούν να χαϊδεύουν αυτιά, αλλά όχι και να λύνουν προβλήματα. Πρέπει να σημειωθεί ότι το 12οΔημοτικό Σχολείο δεν κλείνει ούτε καταργείται. Η σχολική μονάδα παραμένει, οι εκπαιδευτικοί δεν χάνουν τις θέσεις τους ούτε οι μαθητές χάνουν το σχολείο τους, αλλά προτείνεται η προσωρινή φιλοξενία τους σε άλλα σχολικά συγκροτήματα, μέχρις ότου βρεθεί λύση για τη μόνιμη στέγασή του. Παρ’ όλα αυτά, για ωφελιμιστικούς λόγους κάποιοι, για ψηφοθηρικούς κάποιοι άλλοι, που καμία σχέση δεν έχουν με το πραγματικό όφελος της σχολικής κοινότητας του 12ου Δημοτικού Σχολείου, επιμένουν στη χείριστη λύση να μην αλλάξει τίποτα.
  7. Παρά όλα τα παραπάνω, τόσο ο Δήμαρχος όσο και η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, σεβόμενοι τον διάλογο που αναπτύχθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου Θεσσαλονίκης, τις απόψεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 12ου Δημοτικού Σχολείου καθώς και τις απόψεις δημοτικών συμβούλων, δεσμεύεται να επανεξετάσει την υπόθεση, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έπραξε τα δέοντα για την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης για το σχολείο και τους μαθητές.
  8. Δεδομένης της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 8 Μαΐου και των προτάσεων των δημοτικών συμβούλων κ. Α. Κουράκη και Σ. Δημητριάδη ότι είναι σε θέση να εκπονήσουν μελέτη εντός τριών ημερών για τη δομική αποκατάσταση του κτιρίου καθώς και να συμβάλουν στην επίλυση του θέματος της αδειοδότησης για τις σχετικές εργασίες – αμφισβητώντας τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου που έχουν ήδη τοποθετηθεί ως προς το θέμα αυτό με σχετικό υπόμνημα που έχει κατατεθεί στα όργανα του Δήμου – ο Δήμαρχος έκανε δεκτή την πρότασή τους με επιστολή του. Το θεσμικό ατόπημα επομένως δεν είναι του Δημάρχου, αλλά εκείνων που με επικοινωνιακά τεχνάσματα και πονηρούς τακτικισμούς επιχειρούν να δημιουργήσουν στρεβλές εντυπώσεις. Η προσπάθεια της Διοίκησης θα συνεχιστεί με ουσιαστικό και εποικοδομητικό τρόπο, μακριά από λαϊκισμούς και με γνώμονα τη δημιουργία του βέλτιστου δυνατού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές.
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα