Αυτή είναι η αφίσα των Δημητρίων

Αυτή είναι η αφίσα και το σκεπτικό της.

Parallaxi
αυτή-είναι-η-αφίσα-των-δημητρίων-223056
Parallaxi

Η βασική από την σειρά αφισών –και τμήμα της οπτικής ταυτότητας– των 52ων Δημητρίων.

Το σκεπτικό:

Η οπτική ταυτότητα των 52ων Δημητρίων σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργεί σε δύο βασικούς άξονες.

Αρχικά αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανάπτυξης της οπτικής επικοινωνίας της διοργάνωσης, που ανταποκρίνεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Πολιτισμού αναφορικά με τα Δημήτρια και το ρόλο τους. Ο στόχος κατά τον σχεδιασμό ήταν να ενσωματωθούν τα κρίσιμα εκείνα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το ύφος και τους στόχους των Δημητρίων όπως είναι η δημιουργικότητα, η φεστιβαλική διάσταση, ο πειραματισμός αλλά και ο συντονισμός με την σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή (εγχώρια αλλά και παγκόσμια) σε όλες της τις μορφές καθώς και η εξωστρέφεια μέσω της επαφής με διεθνή φεστιβάλ. Τα «Δημήτρια» μέσα από τον σχεδιασμό της οπτικής επικοινωνίας τους, προβάλλονται όχι μόνο ως ένας ιστορικός θεσμός της πόλης, αλλά ως μια ζωντανή πλατφόρμα πολιτισμού η καλύτερα ώς ένα δυναμικό καλλιτεχνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλλιτέχνες και κοινό καλούνται να επικοινωνήσουν και να συναντηθούν.

«[…] στο πλαίσιο των Δημητρίων […]» Έχοντας ώς σχεδιαστική αφετηρία την παραπάνω φράση, τo τελικό αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από πολλαπλά επίπεδα–πλαίσια που λειτουργούν σαν οπτικό και χρονικό καλειδοσκόπιο. Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η απαραίτητη σχεδιαστική ευελιξία κατα των σχεδιασμό όλων των απαιτούμενων επιμέρους εφαρμογών, μέσα από την δυνατότητα πολλαπλών σχεδιαστικών παραλλαγών πάνω στο βασικό μοτίβο ενισχυοντας τον πειρατισμό αλλα και την δημιουργική ανάπτυξη της βασικής ταυτότητας. Οι παραλλαγές αυτές αφορούν την πολλαπλότητα των εκδηλώσεων των Δημητρίων καθώς και τη διάσταση του δυναμικού χρόνου, διατηρώντας την οπτική εγρήγορση, αλλά και την αναστοχαστική δυνατότητα του θεατή. Επιπλέον, ο ίδιος ο Δήμος Θεσσαλονίκης μέσα από το έμβλημα του –και κατά την ανάπτυξη των επιμέρους εφαρμογών της ταυτότητας––, δεν παρουσιάζεται ως απλά μια λογοτυπική υπογραφή στο σύνολο της επικοινωνίας αλλά αντ’ αυτού αξιοποιείται ως βασικό κομμάτι της συνολικής εικαστικής σύνθεσης, νοηματοδότοντας έτσι την άρρηκτη σχέση του θεσμού με την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Δευτερευόντος, η οπτική ταυτότητα στο σύνολό της –επιτηδευμένα– δεν αφορά μια επικοινωνία «ταχείας» και «εύπεπτης» ανάγνωσης. Αντ’ αυτού φιλοδοξεί να αποτελέσει η ίδια μια καλλιτεχνική πρόταση ώς ένα συνεχές του περιεχομένου και της φιλοσοφίας των Δημητρίων, ενισχύοντας ταυτόχρονα την εμπειρία όχι μόνο γύρω από τις τέχνες αλλά γενικότερα γύρω από τον οπτικό πολιτισμό.

Την αφίσα σχεδίασε ο Δημήτρης Παπάζογλου.

Γεννημένος το 1976 στην Αθήνα, ο Δημήτρης Παπάζογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες σχεδιαστές. Το 2004 και ως freelance designer κατακτά την ύψιστη διάκριση στον θεσμό των Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και εικονογράφησης (ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ) και γίνεται ο πρωτος έλληνας σχεδιαστής που κατακτά την ύψιστη διάκριση στην πιό νεαρή ηλικία (μόλις 27 ετών). Έκτοτε το έργο του έχει αποσπάσει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις όπως στα Red Dot Design Awards, τα D&AD, τα European Design Awards, τα Dieline Awards και άλλα. Η δουλειά του εχει εκτεθεί τόσο σε εγχώρια όσο και διεθνή μουσεία design με ποιο πρόσφατη συνεργασία, αυτή του Chicago Design Museum, ενώ έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε αντίστοιχα εγχώρια και παγκόσμια συνέδρια με θέμα το Design. Σήμερα το μεγαλύερο μέρος των πελατών του προέρχεται απο το εξωτερικό όπου και εργάζεται για πελάτες όπως την Nike WHQ, τους New York Times, το Soccer Bible, την Established NYC ενω στο παρελθόν, και ως συνιδρυτής των Designers United, έχει συνεργαστεί με την Volvo Ocean Race,  την Euroleague Basketball, τους Beatles κ.α. ​Ζει και εργάζεται με έδρα την Θεσσαλονίκη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα