Έχουν ηθική αυτές οι εικόνες;
Παγκόσμιος σάλος
Μια σειρά φωτογραφιών με θέμα την πείνα στην Ινδία που δείχνουν χωρικούς να ποζάρουν δίπλα σε τραπέζια γεμάτα με ψεύτικα φαγητά έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στο Διαδίκτυο.
Οι φωτογραφίες του Ιταλού φωτογράφου Αλέσιο Μάμο που δείχνουν παιδιά να καλύπτουν τα μάτια τους την ώρα που κάθονται δίπλα σε τραπέζια γεμάτα με ψεύτικα φαγητά έχουν γίνει viral αφού το World Press Photo Foundation τις ανήρτησε στο Instagram.
Ο Μάμο εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση στην οποία ζητεί συγγνώμη αφού πολλοί χρήστες του Instagram και του Twitter επέκριναν αυτή τη σειρά των φωτογραφιών με τίτλο «Ονειρεύομαι φαγητό», με πολλούς να χρησιμοποιούν το hashtag #ΠορνογραφίαΦτώχειας.
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν το 2011 σε δύο πολιτείες της Ινδίας, την Ούταρ Πραντές και την Μάντια Πραντές, με υψηλά ποσοστά υποσιτισμού. Στη λεζάντα αναφέρεται ότι ο Μάμο «είπε στους ανθρώπους να ονειρευτούν το φαγητό που θα ήθελαν να βρουν στο τραπέζι τους».
«Είναι εξαιρετικά σκληρό. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να ενημερώσεις από το να προσπαθήσεις να αρπάξεις την αξιοπρέπεια των ανθρώπων», ανέφερε ένας χρήστης του Istagram.
Ωστόσο άλλοι χρήστες των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης υπερασπίστηκαν τη σειρά των φωτογραφιών ως μια προσπάθεια να σοκάρουν και να ενημερώσουν το κοινό για το θέμα της πείνας.
«Ο μόνος στόχος (…) ήταν να ωθήσει τους Δυτικούς να σκεφτούν με έναν προκλητικό τρόπο για την κατασπατάληση τροφίμων», επεσήμανε ο Μάμο.
«Ίσως να μην το έκανα με τον σωστό τρόπο, όμως εργάστηκα ειλικρινά και με σεβασμό προς τους ανθρώπους που συμμετείχαν. Ήθελα απλώς να κάνω τους ανθρώπους να σκεφτούν», τόνισε σε ανακοίνωσή του.
Τουλάχιστον 194 εκατομμύρια Ινδοί πεινούν καθημερινά, σύμφωνα με την Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO), την ώρα που η χώρα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης πείνας για το 2017, στην 100η σε σύνολο 119.
Το ένα τρίτο των επεξεργασμένων τροφίμων παγκοσμίως χάνεται ή πετιέται προτού καταναλωθεί, δήλωσε η Ντανιέλ Νίρενμπεργκ πρόεδρος της αμερικανικής οργάνωσης Food Tank.
E.M.