Είσαι καλλιτέχνης, ερευνητής, συγγραφέας από τη Θεσσαλονίκη; Αυτό σε ενδιαφέρει!

Όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Parallaxi
είσαι-καλλιτέχνης-ερευνητής-συγγραφ-528503
Parallaxi

O Διεθνής Οργανισμός BJCEM aisbl – Biennale des jeunes créateurs de l’Europe et de la Méditerranée (Biennale Νέων Δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου) και η Κρατική Γραμματεία για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό της Δημοκρατίας του Σαν Μαρίνο, οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες και το Πανεπιστήμιο της Δημοκρατίας του Σαν Μαρίνο, ανακοινώνουν την έναρξη της MEDITERRANEA 19 Young Artists Biennale, της 19ης Biennale, η οποία θα φιλοξενηθεί στο Σαν Μαρίνο από τον Οκτώβριο 2020, έως τον Φεβρουάριο 2021 με τον τίτλο “School of Waters”.

H MEDITERRANEA 19 – School of Waters είναι αφιερωμένη σε καλλιτέχνες, συγγραφείς και ερευνητές μέχρι 35 ετών (με ημερομηνία γέννησης από την 1η Ιανουαρίου 1984 και έπειτα), οι οποίοι κατάγονται από ή διαμένουν σε περιοχές που σχετίζονται με τη Μεσόγειο θάλασσα. Σε αυτό το γεωπολιτικό περιβάλλον, η MEDITERRANEA 19 – School of Waters στοχεύει στο να φέρει στην επιφάνεια ανταλλαγές και υβριδισμούς, καθώς και την διασταυρούμενη πολυ-πολιτισμική διασπορά του παγκοσμιοποιημένου Μεσογειακού χώρου.

Με έτος πρώτης διοργάνωσης το 1985 ως μια μοναδική πλατφόρμα δράσης, η Biennale των νέων δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου οργανώνεται από την BJCEM aisbl. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, διασχίζει τη Μεσόγειο από τη Βαρκελώνη, τη Σεβίλλη μέχρι τη Μασσαλία, το Σεράγεβο, τη Ρώμη, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Μπάρι, την Ανκόνα, το Μιλάνο και τα Τίρανα. Με αυτή την οπτική, στην πορεία των δεκαοκτώ μέχρι τώρα διοργανώσεων στα τριάντα χρόνια ζωής της, η Biennale έχει υποστηρίξει χιλιάδες καλλιτέχνες, από 30 και πλέον χώρες –μια αποστολή που επιβεβαιώνεται και αναδεικνύεται με την επόμενη διοργάνωση στο Σαν Μαρίνο. Έτσι, κάθε διοργάνωση της Biennale συνεχίζει να αποτελεί μια ευκαιρία για εμβάθυνση, συνάντηση, κινητικότητα, ανταλλαγή και γνώση.

Η BJCEM aisbl είναι Διεθνής Οργανισμός με περισσότερα από 50 συνεργαζόμενα μέλη και εταίρους στην Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική, που ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κάνουν τη Biennale πράξη και να φροντίσουν για την εξασφάλιση της συμμετοχής νέων καλλιτεχνών που κατάγονται ή διαμένουν, εργάζονται και δημιουργούν σε Μεσογειακές περιοχές αλλά και ευρύτερα στον ευρωπαϊκό και ευρω-μεσογειακό χώρο. Επιπρόσθετος στόχος αυτού του μεγάλου δικτύου είναι, επίσης, η δημιουργία ευκαιριών πριν από τη Biennale για τους νέους που δραστηριοποιούνται στον πολιτισμό και την τέχνη και η διευκόλυνση της κινητικότητάς τους στην Μεσόγειο μέσα από συμμετοχή σε διεθνείς ανταλλαγές αμοιβαίου χαρακτήρα, ομαδικά project, προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και έρευνας.

Η καλλιτεχνική επιμέλεια της Mediterranea 19 – 19th Young Artists Biennale έχει ανατεθεί στην ομάδα νέων επιμελητών της 3ης έκδοσης του διακρατικού ερευνητικού προγράμματος «A Natural Oasis?» A Transnational Research Programme (2018-2020) και συγκεκριμένα στους:

Senior Curators / οι συντονιστές – επιμελητές του διακρατικού ερευνητικού προγράμματος «A Natural Oasis?»: 1) Alessandro Castiglioni (Italy)

2) Simone Frangi (Italy, France)

Curatorial Board / η ομάδα των νέων επιμελητών που εκπαιδεύτηκαν μέσα από το διακρατικό ερευνητικό πρόγραμμα «A Natural Oasis?»: 1) Giulia Gregnanin San Marino

2) Giulia Colletti UK

3) Theodoulos Polyviou Cyprus

4) Denise Araouzou Cyprus

5) Panos Giannikopoulos Greece

6) Angeliki Tzortzakaki Greece

7) Nicolas Vamvouklis Greece

Το διακρατικό ερευνητικό πρόγραμμα «A Natural Oasis?» σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από το Διεθνή Οργανισμό BJCEM και τη Δημοκρατία του Σαν Μαρίνο (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και Πανεπιστήμιο του Σαν Μαρίνο) με εταίρους τη Δ/νση Νέας Γενιάς του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου και τους «UK Young Artists» (ΝΠΙΔ κοινοπραξία 4 πανεπιστημίων των East Midlands του Ηνωμένου Βασίλειου).

Η επιλογή των νέων καλλιτεχνών που θα συμμετάσχουν στη 19η Biennale στο Σαν Μαρίνο θα πραγματοποιηθεί, μετά από αξιολόγηση του συνόλου των αιτήσεων που θα υποβληθούν στον Διεθνή Οργανισμό Bjcem, με ευθύνη της παραπάνω αναφερόμενης ομάδας επιμελητών της MEDITERRANEA 19 – School of Waters.

Η 19η Biennale Νέων Δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου θα φιλοξενηθεί σε διάφορους χώρους της Δημοκρατίας του Σαν Μαρίνο, μεταξύ άλλων στους εξής:

Cisterns of “Pianello” Cultural Institutes of San Marino: National Gallery of SanMarino Titano Theatre San Francesco Museum Rocca Guaita (First Tower) Museum of Natural History University of the Republic of San Marino/ Ancient Monastery of Santa Chiara Permanent Study Center on Emigration-Emigrant Museum of the Republic of San Marino Embassy of Italy in San Marino Tower of the Gate of San Francesco Former Railway Tunnel “Il Montale” Former Railway Tunnel of Borgo Maggiore City Council Hall of Borgo Maggiore Concordia Theatre Music Institute/Sant’Anna Church

19η BIENNALE ΝΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΜΕ ΓΕΝΙΚΟ ΘΕΜΑ: “School of Waters”

«Εάν σκεφτούμε ολόκληρη τη λειτουργία ενός σχολείου σαν μια παράσταση, πώς θα αλλάξει αυτό τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουμε και μαθαίνουμε, ή τις πεποιθήσεις μας για τη γνώση; […] Εάν δούμε τις ίδιες τις παραστάσεις ως τόπους γνώσης, […] ίσως διαδράσουμε με το κοινό ώστε να αναστοχαστούμε κριτικά και να φανταστούμε τι μπορεί να κάνει και να είναι ένα σχολείο».

-Lauren Bakst, School of Temporary Liveness

University of the Arts School of Dance, 2019

«Τα νερά που δημιουργούμε δεν είναι ποτέ ουδέτερα. Οι ροές τους κατευθύνονται από τις εντάσεις της δύναμης και της ενδυνάμωσης. […] Οι πορείες του νερού δεν είναι απαραιτήτως καλοπροαίρετες, ούτε απαραιτήτως επικίνδυνες. Μάλλον αποτελούν υλικούς χάρτες των πολυδιάστατων μορφών της αίσθησης της περιθωριοποίησης και του ανήκειν».

-Astrida Neimanis, Bodies of Water: Posthuman Feminist Phenomenology, 2017

Η MEDITERRANEA 19 – School of Waters οραματίζεται τη Biennale ως ένα προσωρινό σχολείο, που εμπνέεται από επαναστατικές και πειραματικές παιδαγωγικές, και από τον τρόπο με τον οποίο αυτές προκαλούν τα υπάρχοντα πλαίσια δράσης των καλλιτεχνών, των επιμελητών και των ερευνητών.

Υπό αυτό το σκεπτικό, το School of Waters αποτελεί ένα συλλογικό εργαλείο αποδόμησης των στερεότυπων που χειραγωγούν και επηρεάζουν τις γεωγραφικές μας παραδοχές, ειδικά εκείνες που σχετίζονται με την ευρωκεντρική μας αντίληψη για την περιοχή της Μεσογείου.

Γνωρίζοντας ότι οι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να συναθροίζονται, να δημιουργούν κοινότητες και να ανταλλάσσουν πληροφορίες, μέσω της καθημερινής κουβέντας, της αφήγησης ιστοριών και της συζήτησης για πράγματα που δεν υπάρχουν, η MEDITERRANEA 19 ανακατευθύνει την προσοχή της σε επιχειρηματολογίες που στέκονται απέναντι στην ανθρώπινη αποκλειστικότητα και κυριαρχία και στοχεύει στο να αναδιαμορφώσει την έννοια της μάθησης μέσα από κοινές γνώσεις που ενυπάρχουν στις ανθρώπινες και μη ανθρώπινες δομές.

Το School of Waters περιστρέφεται γύρω από έναν κριτικό αναστοχασμό της υλικής και συμβολικής φύσης του νερού, από γεωπολιτική αλλά και βαθιά οικολογική άποψη. Η επιθυμία να μάθουμε από το νερό, αποκαλύπτει τρόπους να ξε-μάθουμε τον εθνικισμό και να ανακαλύψουμε εκ νέου τη σύγκριση ανάμεσα στις διαφορετικές υδάτινες μορφές που κατέστησαν τη Μεσόγειο έναν πολύμορφο τόπο συνύπαρξης μορφών ζωής και διαδικασιών γνώσης. Η ομάδα των επιμελητών σχεδιάζει τη MEDITERRANEA 19 ως μια οικολογία πρακτικών, που βγαίνουν μέσα από διάφορους χώρους και τόπους αλλά που ταυτόχρονα βρίσκονται σε συνάφεια με την ιδιαιτερότητα μιας μικρής πολιτείας όπως η Δημοκρατία του Σαν Μαρίνο.

Αυτή η εννοιολογική προσέγγιση των επιμελητών, λειτουργεί σε μεταφορικό αλλά και δομικό επίπεδο. Όπως υπογραμμίζει η Lisa Robertson, «δάγκωμα μαλλιών, γράψιμο σε νερό, αναφορά στον θεό, ανάδευση υφάσματος –η χειρονομία χάνεται ακριβώς τη στιγμή της πραγματοποίησής της, σβήνεται από την ανελέητη αυτονομία του στοιχειακού της περιβάλλοντος» (“On Water. A Proposition”, Tamawuj, Sharjah Biennial 13, 2018).

Ουσιαστικά, η ανέφικτη πράξη του να γράψουμε πάνω στο νερό είναι ο πυρήνας ενός φαντασιακού σχολείου, όπου το νερό ως έλλογη οντότητα είναι ταυτόχρονα δεκτικό και αρνητικό απέναντι στην γνωσιακή χαλιναγώγηση.

Ωκεανοί, θάλασσες, παγόβουνα, παγετώνες, λίμνες, ποταμοί, υπόγειοι υδροφορείς, μικρές λίμνες, το χιόνι, η βροχή, είναι υγρά, λιώνουν, συμπυκνώνονται, εξατμίζονται και μπορούν να ταξιδεύουν και να εμφανίζονται σε διάφορους τόπους. Αυτοί οι σχηματισμοί του νερού, υποδηλώνουν τη δυνατότητα να ξανασχεδιάσουμε και να ξανασχηματίσουμε του πώς κατανοούμε τις στατικές οντότητες και την αίσθηση του ανήκειν στη Μεσόγειο, ξεκινώντας όχι από τις στεριές αλλά από τα νερά της.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η πρόσκληση είναι ανοιχτή σε καλλιτέχνες, συγγραφείς και ερευνητές από 18 έως 35 ετών (γεννημένοι από την 1η Ιανουαρίου 1984) που κατάγονται ή δραστηριοποιούνται στα ακόλουθα κράτη: Αλβανία, Αλγερία, Αυστρία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κύπρος, Αίγυπτος, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ιορδανία, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Νορβηγία, Παλαιστίνη, Σαν Μαρίνο, Σερβία, Συρία, Σλοβενία, Τυνησία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο. Ειδικότερα, δικαίωμα υποβολής έχουν καλλιτέχνες, συγγραφείς και ερευνητές που διαμένουν στη Θεσσαλονίκη.

Η Πρόσκληση είναι ανοιχτή σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου, θρησκείας, κοινωνικών και πολιτικών πεποιθήσεων. Δεν υπάρχει χρηματικό αντίτιμο για τη συμμετοχή.

Καλλιτέχνες που έχουν συμμετάσχει στο παρελθόν σε περισσότερες από μία Biennale Νέων Καλλιτεχνών Ευρώπης και Μεσογείου δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα