Η καλύτερη ατζέντα για το Σαββατοκύριακο
Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις αυτό το τριήμερο!
Εξαιρετικές παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις, εκδηλώσεις και ό,τι άλλο σημαντικό θα συμβεί στη πόλη αυτό το τριήμερο, θα το βρεις εδώ! Συγκεντρώσαμε όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις και όλα όσα θα συναντηθούμε. Γι’ αυτό πάρε την ατζέντα σου σημείωσε τις ημερομηνίες, αγόρασε τα εισιτήρια σου και απόλαυσε τα (όλα):
“Πατέρα στο σπίτι / Το χριστόψωμο” του Αλ. Παπαδιαμάντη στο Θέατρο Αυλαία
Ο Παπαδιαμάντης είναι διαχρονικός. Που σημαίνει αξίζει να τον διαβάζει κανείς πάλιν και πολλάκις. Γιατί δεν καμώνεται, αλλά είναι. Κι έχουμε ανάγκη κι εμείς να είμαστε, οπότε ψάχνουμε βοηθούς πάνω στην προσπάθειά μας αυτή. Οι ιστορίες του σφύζουν από ζεστασιά. Όσο δραματικές κι αν είναι, όσο πόνο κι αν περιέχουν, σου αφήνουν χώρο να μπεις να ξεκουραστείς κι εσύ μέσα σ’ αυτές.
Στην αρχή του διηγήματος «Πατέρα στο σπίτι», ένα πεντάχρονο παιδί πάει στον μπακάλη να ζητιανέψει λίγο λάδι και όταν το ρωτάει ο μπακάλης γιατί, του απαντάει αφοπλιστικά «γιατί δεν έχουμε πατέρα στο σπίτι». Εξ αφορμής της σπαρακτικής αυτής κατάθεσης ενός αθώου παιδιού, ξεδιπλώνεται το δράμα μιας οικογένειας. Της οικογένειας του Μανώλη και της Γιαννούλας. Που παντρεύτηκαν προ εννέα ετών και απέκτησαν πέντε τέκνα. Μιας οικογένειας που η φτώχεια και οι ανθρώπινες αδυναμίες έμελλε να χτυπήσουν καίρια.
«Το Χριστόψωμο» από την άλλη, ξεκινά με την παρουσίαση μιας νέας κοπέλας, της Διαλεχτής, που ενώ είναι παντρεμένη με τον καπετάν Καντάκη εδώ και επτά χρόνια, δεν έχει αποκτήσει παιδί. Θα θεωρηθεί στείρα, θα εγείρει την αντιπάθεια της πεθεράς της, και δι’ αυτής της αντιπάθειας της πεθεράς θα μολυνθεί και αυτή η αγάπη του συζύγου της προς αυτήν. Την παραμονή κάποιων Χριστουγέννων όμως, όλα θα αλλάξουν όταν η πεθερά θα προσέλθει στο σπίτι του ζευγαριού φέροντας επιτέλους δώρο: «εν χριστόψωμο».
Τα δύο διηγήματα εκτυλίσσονται ταυτόχρονα επί σκηνής, και με τη συμμετοχή όλων των ηθοποιών από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης. Η αφήγηση των δύο διηγημάτων δηλαδή ξεκινά μαζί, και η πλοκή του καθενός προχωρά παράλληλα με την πλοκή του άλλου, κάνοντας το θεατή να παρακολουθεί ταυτόχρονα την εξέλιξη των δύο ιστοριών. Η παράσταση δηλαδή δεν αποτελείται από δύο μέρη, παρουσιάζοντας δύο διηγήματα του Παπαδιαμάντη ανεξάρτητα, αλλά δημιουργεί μια νέα υπερ-πλοκή, αποτελούμενη από τις δύο επιμέρους πλοκές. Ο θεατής καλείται να μπαινοβγαίνει στις επιμέρους ατμόσφαιρες των διηγημάτων, να μένει συνεχώς σε εγρήγορση, να κορυφώνει τις αγωνίες του από σκηνή σε σκηνή για να καθαρθεί στο τέλος ταυτόχρονα από τη διπλή λύση των δύο δραμάτων, που είναι και λύση τελικά του ενιαίου δράματος. Όλα τα δράματα των ανθρώπων άλλωστε, με κρυφές μυστικές συνδέσεις καταλήγουν στην ίδια μία αγωνία, την περί υπάρξεως.
Η γλώσσα του κειμένου είναι η πρωτότυπη και έχει κρατηθεί αυτούσια.
Συντελεστές: Κείμενο: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης | Σκηνοθεσία, Υποκριτική διδασκαλία: Απόλλων Δρικούδης | Σχεδιασμός και εικαστικό αφίσας/ προγράμματος: Μαρία Δημόκα | Οργάνωση παραγωγής: θεατρική ομάδα «το τσέρκι»
Ηθοποιοί: Άννα Αγαλλιάδου, Μαρία Αγγελοπούλου, Κώστας Βλαχογιάννης, Νίνα Γιαζιτζή, Βασιλική Καλούση, Ελένη – Βασιλική Καμαριάρη, Μαρία Καραδημήτρα, Ελπίδα Κουϊτζόγλου, Θεολένια Ξανθάκη, Χρήστος Σιδηράς
* Παρασκευή 28, Σάββατο 29, Κυριακή 30 Ιανουαρίου στις 21.15 | Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ) | Τηλέφωνο: 2310 230013 | Εισιτήρια: 12€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμεΑ, θεατρική ατέλεια | Προπώληση: ticketservices.gr & ταμείο θεάτρου
«Ο εφιάλτης του κυρίου Κάκου» στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
Μια ιστορία βίας με αρχή, μέση αλλά… χωρίς τέλος αποτελεί τη νέα παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η παράσταση «Ο εφιάλτης του κυρίου Κάκου» που έχει τη συγγραφική και σκηνοθετική υπογραφή του Γρηγόρη Μήτα αποτελεί μια δυνατή φωνή που θίγει το θέμα της έμφυλης βίας, την προσπάθεια αποσιώπησης και αντιμετώπισής της. Ένα έργο γροθιά που «φωτίζει» την αθέατη πλευρά ενός κοινωνικού φαινομένου που έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Ένας φαύλος κύκλος που διαιωνίζεται από νοοτροπίες, συμπεριφορές, πρακτικές. Ένας φαύλος κύκλος βίας που δεν κλείνει ποτέ: «Μια μέρα ο Βίος/ βίαιος έγινε/ και βίασε τη Βία/ Κι η Βία γέννησε κι αυτή/ πάλι μιαν άλλη Βία/ που, όμως, έγιν’ εφιάλτης».
Το έργο διαδραματίζεται στη διάρκεια μιας οντισιόν του Μάκι Κάκου, ενός επηρμένου, σνομπ, διαστροφικού δυνάστη που εξαπατά και κακοποιεί με πρόσχημα την Τέχνη. Η ιστορία ξεδιπλώνεται σε έξι σκηνές, στο «στρατηγείο- στούντιο» του σκηνοθέτη κυρίου Κάκου- μια ιδιότυπη «φυλακή» δημιούργημα του αρρωστημένου ψυχισμού του-. Εκεί παρακολουθούμε την αγωνία, το άγχος, το φόβο των κοριτσιών που προσέρχονται για μία οντισιόν αλλά, τελικά, υφίστανται την κακοποιητική συμπεριφορά του. Όλα αυτά μέχρις ότου αλλάξουν οι ρόλοι και από θύτης γίνεται θύμα ο ίδιος. Τότε καλείται να βιώσει την υπέρτατη τιμωρία μέσα από έναν τρομερό και ανίκητο εφιάλτη…
Συντελεστές : Σκηνοθεσία- Σκηνικά- Κοστούμια- Μουσική επιμέλεια: Γρηγόρης Μήτας | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Καραμήτρη | Βοηθός σκηνογράφος-ενδυματολόγος: Δανάη Πανά | Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου | Σχεδιασμός δημιουργικού: Σιμώνη Γρηγορούδη | Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Γιώτα Ορφανίδου
Διανομή (με σειρά εμφάνισης): Γιάννης Χαρίσης: Μάκι Κάκος (Σκηνοθέτης) | Κορίνα Αθανασούλα: Ηθοποιός (Lecoq) | Ελευθερία Τέτουλα: Μαρία (Φοιτήτρια Ιατρικής) | Χριστίνα Μαγκάκη: Βάλια (Τραγουδίστρια, αδελφή της Μαρίας)
Στην αρχή της παράστασης ακούγονται με σειρά εμφάνισης, οι ηθοποιοί: Νατάσσα Δαλιάκα, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Μαριάννα Αβραμάκη, Μαριάννα Πουρέγκα.
*Κατάλληλο για άνω των 16 ετών | Παρασκευή, Σάββατο (21.00), Κυριακή (19.00) | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη) | Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά, χωρίς διάλειμμα | Προπώληση: www.ntng.gr | VIVA.GR | 11876 |WIND| PUBLIC| MEDIAMARKT | Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου | Γενική είσοδος: 10€ | Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Πολύτεκνοι– Φοιτητές– Άνω των 65 ετών) | Άνεργοι: 5€ | Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr |Τ. 2315 200 200
Έκθεση & εκδηλώσεις για τα 10 χρόνια της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας στον χώρο τέχνης Chalkos Blé Vin
Ο Επικεφαλής του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας (IWS) κ. Φώτης Κλογέρης και η Chalkos Gallery σας προσκαλούν να επισκεφτείτε την εορταστική έκθεση για τα 10 χρόνια από την ίδρυση της, στον χώρο τέχνης Chalkos Blé Vin (Αγίας Σοφίας & Γ. Σταύρου 14, κέντρο Θεσσαλονίκης) 19-29/1/2022. Η έκθεση είναι ανοικτή στο κοινό με ελεύθερη είσοδο καθημερινά 14:00 – 00:00. Η είσοδος επιτρέπεται μόνο με επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, στο πλαίσιο τήρησης των μέτρων που επιβάλλει η Πολιτεία για το περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊου.
Στην εορταστική έκθεση επελέγησαν μέσω ανοικτής πρόσκλησης και επακόλουθης διαγωνιστικής διαδικασίας και θα συμμετέχουν οι ζωγράφοι Besnik Xhemaili, Φώτης Κλογέρης (υπογραφή: Foti Kllogjeri), Ελένη Τσοτσορού, Σάμης Ταμπώχ, Σοφία -Μαρία Ξενάκη, Κώστας Γαρύφαλλος, Τατίνι Μαριάννα Μωραίτου, Σπυρίδων Μουρατίδης, Δήμητρα Λαμπρέτσα, Αναστάσιος Σιδηρόπουλος, Κώστας Μίσσιος, Αγγελική Παπακωνσταντίνου, Σπύρος Μπέης, Παλίντα Γεωργουλάκου, Λεμονιά Κοκελίδου, Μίκα Συμβουλίδου, Δέσποινα Βρουβάκη, Φωτεινή Καρλάφτη Μουρατίδη.
Τη φιλοξενία και τον συντονισμό της έκθεσης έχει αναλάβει η Chalkos Gallery στο νέο χώρο της Chalkos Blé Vin στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. H Chalkos Gallery δημιουργήθηκε από τον Κώστα Παρχαρίδη το 2015 για να στεγάσει δημιουργίες νέων εικαστικών της πόλης και όχι μόνο. Πήρε το όνομα της από την Παναγία Χαλκέων, που από το 1028 μ.Χ. κοσμεί και χαρακτηρίζει την περιοχή.
H Διεθνής Ένωση Υδατογραφίας (International Watercolor Society, ή, για συντομία IWS) η οποία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο, είναι ένας διεθνής οργανισμός που έχει στόχο τη προαγωγή της ζωγραφικής με υδατοδιαλυτά μέσα στη διεθνή αγορά τέχνης, και τη προώθηση των καλλιτεχνών που υπηρετούν αυτό το είδος τέχνης. Όραμα της ένωσης είναι η αδελφοσύνη των λαών μέσα από τη Τέχνη. Η ένωση διοργανώνει διεθνείς εκθέσεις, μπιενάλε και φεστιβάλ, ενώ ενθαρρύνει τοπικές συνεργασίες μεταξύ των γραφείων αντιπροσώπευσης της σε διαφορετικές χώρες, τις ανταλλαγές καλλιτεχνών και τη τοπική κι υπερτοπική δραστηριότητα για την εξυπηρέτηση των στόχων και του οράματος της. Περισσότερες πληροφορίες: https://iwsglobeart.net
* Chalkos Blé Vin (Αγίας Σοφίας & Γ. Σταύρου 14, κέντρο Θεσσαλονίκης) | Διάρκεια έκθεσης : Μέχρι 29/1/2022. Η έκθεση είναι ανοικτή στο κοινό με ελεύθερη είσοδο καθημερινά 14:00 – 00:00. Η είσοδος επιτρέπεται μόνο με επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης
Έκθεση: H σκέψη μου είναι ψευδαίσθηση στη Γκαλερί Λόλας Νικολάου
Μια έκθεση για την παρέκκλιση των αισθήσεων από την σκέψη
Ο ωκεανός των ψευδαισθήσεων
Η συνέκθεση των καλλιτεχνών στον διάσπαρτο χώρο δωματίων της Γκαλερί Λόλας Νικολάου στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μια συλλογή εικαστικών έργων και εμπειριών, που σκιαγραφούν την περιορισμένη ικανότητα αντίληψης της πραγματικότητας, εκθέτοντας τρόπους με τους οποίους η τέχνη αντανακλά ψευδαισθησιακά τον κόσμο στον ίδιο της τον εαυτό αλλά και στους θεατές της.
Ο Βασίλης Αλεξάνδρου, με το εικαστικό αντιληπτικό του βλέμμα, συνυφαίνει διαφορετικές πραγματικότητες και ολοκληρώνει αποϋλοποιήσεις πολλών αισθήσεων, που έχουν καταγραφεί από την αναγέννηση και το υπερτοπικό του ρομαντισμού για εκείνη την πραγματικότητα ανοιχτού πλέγματος. Ο Χρήστος Κάλφας επαναπροσδιορίζει κάθε σχήμα και μορφή που υλοποιείται μέσα σε έναν τέτοιο χώρο ανοιχτού πλέγματος, οσονδήποτε διαστάσεων, και ο οποίος δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός μόνο από τις ανθρώπινες αισθήσεις. Στην ζωγραφική του Βασίλη Ζωγράφου το συνονθύλευμα στροβιλισμένων σωματιδίων κβαντικής συμπεριφοράς υποδηλώνει το ακατόρθωτο του βλέμματος που επιτελεί η τέχνη, με την αναπαράσταση ψευδαισθήσεων και ασαφών παραστάσεων. Αντικείμενα και σχήματα σε δοχεία διαστελλόντων συμπάντων μετουσιώνονται από την Κυριακή Μαυρογεώργη σε ένα πύκνωμα ενεργειακού ρεύματος μέσα σε ιδιομορφίες πεδίων.
Η όλη πλάνη «χωρο-γραφείται» από τον Χάρη Κοντοσφύρη, με τη διαχείριση της αστοχίας του αισθητού με το νοητό. Ως αλληλεπιδραστής επιχειρεί την καταγραφή της διάδρασης ανάμεσα στην παρουσία και στην απουσία, ως ολικής ψευδαίσθησης, βιωματικής ή/και επινοημένης, ώστε να καταστεί σαφές ότι η ανθρώπινη κοινή λογική αποπροσανατολίζει την απόλαυσή της.
Συμμετέχουν: Βασίλης Αλεξάνδρου, Βασίλης Ζωγράφος, Χρήστος Κάλφας, Χάρης Κοντοσφύρης, Κυριακή Μαυρογεώργη
*Ώρες λειτουργίας: Παρασκευή: 12.00 – 20.00 / Σάββατο: 12.00 -15.00 | Διάρκεια έκθεσης: Μέχρι 19 Φεβρουαρίου 2022 | Γκαλερί Λόλας Νικολάου (Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη) | t. +30 2310 240416
“Η δολοφονία του Μαρά” στο θέατρο της ΕΜΣ
Σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη, σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη και μουσική Δήμητρας Γαλάνη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανεβάζει με έναν εξαιρετικό σαρανταμελή θίασο, το έργο «Η Δολοφονία του Μαρά» του Πέτερ Βάις στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.
Πρόκειται για μια παράσταση «θεάτρου μέσα στο θέατρο», με τους ήρωες που εν έτη 1964 δημιούργησε ο Πέτερ Βάις, να δίδουν ως τρόφιμοι του ψυχιατρικού ασύλου του Charenton το 1808, με την καθοδήγηση του Μαρκησίου Ντε Σαντ, παράσταση με θέμα την δολοφονία ενός εκ των πρωταγωνιστών της Γαλλικής Επανάστασης, του αρχιεπαναστάτη Ζαν Πωλ Μαρά, από την Σαρλόττα Κορνταί στις 13 Ιουλίου του 1973.
Με τη Δολοφονία του Μαρά, ο Πέτερ Βάις στρέφεται στο πολιτικό θέατρο και βρίσκεται ένα βήμα πριν το πέρασμα στη συγγραφή των καθαρά στρατευμένων έργων. Η παράσταση του Πήτερ Μπρουκ στη δεκαετία του ’60 θεωρήθηκε από τις μεγαλύτερες καινοτομίες στο θεατρικό γίγνεσθαι. Ωστόσο, το κείμενο αυτό θέτει ανοιχτά τον προβληματισμό της επανάστασης ως δίλημμα μεταξύ κοινωνικής και ατομικής ελευθερίας. Ταυτόχρονα, εισάγει ερωτήματα που προκύπτουν πάνω στη λεπτή γραμμή μεταξύ της πάλης για ελευθερία και τον ρόλο της βίας στην κατάκτηση (ή στη διατήρηση) θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης | Σκηνοθεσία- Κίνηση: Κοραής Δαμάτης | Σκηνικά: Ανδρέας Βαρώτσος | Κοστούμια-Γλυπτικές μάσκες: Άννα Μαχαιριανάκη | Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Μουσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου | Α΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Αντρέας Κουτσουρέλης | Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης
Παίζουν: Κώστας Σαντάς, Δημήτρης Σιακάρας, Άννη Τσολακίδου, Μαριάννα Πουρέγκα, Ορέστης Παλιαδέλης, Δημήτρης Μορφακίδης, Θάνος Φερετζέλης, Δημήτρης Τσιλινίκος, Γιολάντα Μπαλαούρα
Τραγουδιστές: Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Σοφία Καλεμκερίδου, Νίκος Καπέλιος, Νίκος Κουσούλης.
Ασθενείς: Λευτέρης Αγγελάκης, Λουκία Βασιλείου, Μάνος Γαλανής, Ελένη Γιαννούση, Γιάννης Γκρέζιος, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Στέλιος Καλαϊτζής, Γιάννης Καραμφίλης, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Μαρία Μπενάκη, Χρίστος Νταρακτσής, Σταυριάνα Παπαδάκη, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Κατερίνα Σισίννι, Ευανθία Σωφρονίδου, Φωτεινή Τιμοθέου, Νίκος Τσολερίδης.
Συμμετέχουν επίσης: Τίμος Αρχοντίδης, Δημήτρης Δανάμπασης, Ευάγγελος Δρούγκας, Κατερίνα Ζησκάτα, Αλέξανδρος Καλτζίδης, Χρυσοβαλάντης Νέστωρας, Θεοχάρης Παπαδόπουλος.
*Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών | Παρασκευή, Σάββατο (21.00), Κυριακή (19.00) | Προπώληση: www.ntng.gr | VIVA.GR | 11876 |WIND
Έκθεση “ΦΛΕΡΤ” της Penelope Nelly Tsiakyridou / KURO x Empneysis στην Myro Gallery
Έκθεση της Ελένης Σιμώνη στην Myro Gallery
Η Myro Gallery φιλοξενεί την πρώτη ατομική έκθεση μιας ανερχόμενης, Θεσσαλονικιάς καλλιτέχνιδας, που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες.
Εντός της δύσκολης εποχής της πανδημίας, η Ελένη Σιμώνη αποφάσισε να ασχοληθεί και να επενδύσει στο αληθινό της πάθος, την τέχνη. Ο κόσμος της περιτριγυρίζεται από ελληνικά στοιχεία, άνθη, χρωματιστές αύρες και μία ροζ μελαγχολία που διατυπώνει στα περισσότερα έργα της.
Η τεχνική της που συνδυάζει τη φωτογραφία και διάφορα mixed media και η σύγχρονη προσέγγιση της έχει προκαλέσει εντυπώσεις και την έχει διακρινει ανάμεσα από κορυφαίους καλλιτέχνες στο εξωτερικό, σε εκθέσεις στην Ελλάδα, το Μιλάνο, το Λονδίνο, το Μόντε Κάρλο και τη Μαδρίτη.
Τα έργα που έχουν επιλεχθεί για τη συγκεκριμένη συλλογή έχουν εμπνευστεί από εικόνες και σκέψεις δικές της πάνω “στον έρωτα, στις αύρες των ανθρώπων και στην κομψότητα μιας Ελλάδας που δακρύζει”, όπως η ίδια περιγράφει.
Η τέχνη είναι ένα από τα πιο χρήσιμα και επιμορφωτικά καταφύγια όλων, πόσο μάλλον τώρα, στην απρόβλεπτη συνθήκη που βιώνουμε. Στόχος της Σιμώνη είναι να “σπάσει” τη μονοτονία των δύσκολων αυτών ημερών και να μας γεμίσει το μυαλό με χρώμα και αισιοδοξία.
*Η έκθεση φιλοξενείται στην Myro Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκη). | Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τις 6 Φεβρουαρίου. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Η Ελένη Δήμου τραγουδάει Γιάννη Σπανό στο Θέατρο Αμαλία
«Προσωπικά» με τον Γιάννη Σπανό, μία βραδιά αφιερωμένη στον Γιάννη, στις αναμνήσεις μας, στην όμορφη γλυκιά Ελλάδα, σε όλους όσους αγάπησαν τον Γιάννη Σπανό.
Η Ελένη Δήμου με τη μαγευτική φωνή της, θα μας μεταφέρει σ’ ένα ταξίδι στο χρόνο όπου πρωτοστατούσαν η αγάπη και η αυθεντικότητα, καθώς… «Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια».
Μία βραδιά μία ευκαιρία να ενωθούν οι φωνές μας στο ξεχωριστό χώρο του και να ντύσουμε την καλοκαιρινή αυτή νύχτα με κοινές αναμνήσεις.
Μαζί της η Μαρία Τσοκάκη και ο Γιώργος Ντινάκος.
*Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022 | Ώρα έναρξης: 21.00 | Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη) | Εισιτήρια: Φοιτητικό, ανέργων: 13 €, Κανονικό: 15 € | Ώρες λειτουργίας ταμείου: 10:30 – 14:30 & 17:30 – 21:30 | Πληροφορίες- κρατήσεις: 2310842509
ΙΛΙΑΔΑ από το Φεστιβάλ Νεανικής Σκηνής στο Θέατρο Αμαλία
Ο Μικρός Βορράς σε συνεργασία με το Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ συνεχίζουν να διοργανώνουν το Φεστιβάλ Νεανικής Σκηνής. Η Ιλιάδα, η Οδύσσεια και η Ελένη, ζωντανεύουν θεατρικά, υπό την σκηνοθετική ματιά του δοκιμασμένου στο νεανικό-εφηβικό θέατρο, Τάσου Ράτζου. Από 6 Νοεμβρίου της περασμένης χρονιάς και κάθε Σάββατο στις 17.00, τα τρία μεγάλα έργα που διδασκόμαστε στο σχολείο παρουσιάζονται στο Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ, στην Θεσσαλονίκη.
Τέσσερις νέοι, ταλαντούχοι ηθοποιοί με ελάχιστα σκηνικά μέσα, με μουσική που κάποιες φορές είναι και ζωντανή και μια ευέλικτη, σύγχρονη σκηνοθετική οπτική, στήνουν μια παράσταση που μιλάει άμεσα στους εφήβους και τους επιτρέπει να δουν με άλλη ματιά τη «σχολική» τους ύλη.
Ο “Μικρός Βορράς” σε συνεργασία με τους “The Prefabricated Quartet”, μια από τις πιο γνωστές μπάντες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι γράψανε τη μουσική, παρουσιάζει σε 70΄ όλη την Ιλιάδα του Ομήρου το Σάββατο 04 Δεκεμβρίου. Mια παράσταση για νέους, εφήβους, εκπαιδευτικούς και όσους θέλουν να δουν την Ομηρική Μάχη με μια σύγχρονη, μουσική, αφηγηματική οπτική!
Μια “σύγχρονη” Ιλιάδα με videogames και ραπ, όπου Τρώες και Αχαιοί σφάζονται μεταξύ τους σαν καλοκουρδισμένες μαριονέτες των Θεών, σε μία αφήγηση που ξεκινά με έναν θυμό και λήγει με μια συμφιλίωση.
Όμως κι αύριο μέρα ξημερώνει. Ποιος θα’ χει σειρά αύριο; Και από τι θα πάει;
*Το Σάββατο 29 Ιανουαρίου στις 17:00 στο Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη) Προπώληση εισιτηρίων: 10€ ΚΑΝΟΝΙΚΟ / 8€ ΜΕΙΩΜΕΝΟ Ταμείο: 12€ ΚΑΝΟΝΙΚΟ / 10€ ΜΕΙΩΜΕΝΟ Ώρες λειτουργίας ταμείου: 10:30-14:30 & 17:30-21:30 Πληροφορίες-Κρατήσεις: 2310 842509 Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Μικρός Βορράς Οι παραστάσεις διαρκούν 1 ώρα και 10 λεπτά και απευθύνονται σε νέους και εφήβους από 8 ετών.
Συναυλία με τους Sirius Πιάνο Τρίο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης
Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί το Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022, ώρα 20.30, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, το Sirius Πιάνο Τρίο. Το σύνολο μας προσκαλεί σε ένα μουσικό ταξίδι που επικεντρώνεται σε δύο από τα πιο εμβληματικά έργα του ρεπερτορίου για μουσική δωματίου, μεταξύ των οποίων παρουσιάζεται ένα σύντομο τζαζ ιντερμέδιο. Η αφήγηση που επικρατεί στα δύο έργα – και είναι συνώνυμη με τον τίτλο του πρώτου τρίο του προγράμματος – είναι ελεγειακή και εστιάζει στην κεντρική ιδέα της απώλειας και του πένθους, που δυστυχώς στις μέρες μας έχει γίνει μία συνθήκη που πολλοί από εμάς βιώσαμε. Το Trio Elegiaque σε σολ ελάσσονα, ένα από τα πρώιμα έργα του Sergei Rachmaninoff γραμμένο το 1892, είναι το πρώτο από τα δύο ομότιτλα έργα του συνθέτη. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο συνθέτης δείχνει ήδη την ικανότητά του να καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ηχοχρωμάτων. Το Café Music του Paul Schoenfield παρεμβάλλεται μεταξύ των δύο κύριων συνθέσεων της συναυλίας δημιουργώντας έντονη αντίθεση. Πρόκειται για ένα έργο με ένα ιδιαίτερο μείγμα κλασικής, τζαζ και klezmer διάθεσης. Τη συναυλία ολοκληρώνει το διάσημο τρίο του Bedřich Smetana, επίσης σε σολ ελάσσονα, που έγραψε ο συνθέτης με αφορμή μια μεγάλη προσωπική απώλεια. Ένα από τα πιο δυνατά έργα του ρεπερτορίου, επηρεασμένο από την ανατολικοευρωπαϊκή λαϊκή μουσική και το έντονο πάθος της, γεμάτο με πλούσιες θεματικές παραλλαγές και πιανιστικό ύφος που θυμίζει περισσότερο Liszt παρά Chopin, το πιάνο τρίο του Smetana προβάλλει τη θλίψη, τις αναμνήσεις και την αγάπη του για τους ανθρώπους που έχασε. Καταλήγει σε ένα θριαμβευτικό φινάλε, σαν να θέλει να φωτίσει το τέλος του πένθους με την υπόσχεση μιας αρχής για αυτούς που παρέμειναν ζωντανοί.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Sergei Rachmaninoff (1873-1943) Trio Elégiaque no. 1 σε σολ ελάσσονα Paul Schoenfield (γ. 1947) Café Music – Rubato – Andante Moderato Bedřich Smetana (1824-1884) Τρίο σε σολ ελάσσονα, op. 15 – Moderato assai – Allegro, ma non agitato. Alternativo I: Andante – Alternativo II: Maestoso – Finale: Presto
*Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022, ώρα 20.30 | Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη» (Φράγκων 15)
Η Βαλέρια Κάλφα υπογράφει το νέο της βιβλίο στον Ιανό Θεσσαλονίκης
Το Σάββατο 29 Ιανουαρίου, 12:00-14:00 η συγγραφέας Βαλέρια Κάλφα υπογράφει το νέο της μυθιστόρημα με τίτλο, «Παγωμένα Μονοπάτια – Μέρος Α» από τις εκδόσεις Ελκυστής, και συνομιλεί με τους αναγνώστες της, στον ΙΑΝΟ της Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλους 7.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Πανεπιστήμιο… Το όνειρο κάθε εφήβου… Ή μήπως όχι; Η Μισέλ παλεύει να αντεπεξέλθει στις προσδοκίες της μητέρας της, μη γνωρίζοντας ακόμα τι πραγματικά θέλει η ίδια. Μια εξαφάνιση, ένας έρωτας και ένα μεγάλο μυστήριο θα τη βοηθήσουν να βρει τον δρόμο της. Ή μήπως πάλι όχι; Πολύ σύντομα το σκηνικό αλλάζει, βρίσκεται σε άγνωστα μέρη βαδίζοντας φοβισμένη σε μονοπάτια σκοτεινά, τα ερωτήματα αυξάνονται. Κάθε της βήμα, κάθε της απόφαση, την μπερδεύουν όλο και περισσότερο. Την μπλέκουν σε έναν κόσμο που δε γνωρίζει καθόλου και για καιρό δεν κατανοεί. Αποφασίζει να γίνει κομμάτι του. Άραγε είχε και άλλη επιλογή; Πόσο από τον εαυτό μας είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε στο όνομα του έρωτα; Μέχρι πού θα φτάναμε για να βοηθήσουμε έναν φίλο; Πότε μια πράξη αντικειμενικά και κοινωνικά λάθος και κατακριτέα, έως και παράνομη, μπορεί να φαντάζει υποκειμενικά σωστή; Μια ιστορία βγαλμένη από έναν μακρινό και παγερό κόσμο. Αλήθεια όμως, είναι πράγματι τόσο μακρινός…;
Λίγα λόγια για τη συγγραφέα
Η Βαλέρια Β. Κάλφα γεννήθηκε στην Ουκρανία το 1989, όμως μεγάλωσε στη Χαλκιδική. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη, σε γνωστή εταιρία τηλεπικοινωνιών ως Περιφερειακή Διευθύντρια. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έπειτα εξειδικεύτηκε στη διδασκαλία της ρωσικής γλώσσας ως ξένης για ενήλικες. Γράφει από όταν μπορεί να θυμηθεί τον εαυτό της, μικρά ποιήματα και διηγήματα, παραμύθια και μυθιστορήματα. Πλέον, πήρε την απόφαση και είναι έτοιμη να μοιραστεί ένα από αυτά και συγκεκριμένα το Α΄ Μέρος, ενώ είναι ήδη έτοιμο και το Β΄. Έμπνευσή της, τα άγνωστα πρόσωπα στους δρόμους που της αρέσει να παρατηρεί και μελωδίες που πιάνει το αυτί της για πρώτη φορά. Στον ελεύθερό της χρόνο μπορεί να την εντοπίσει κανείς σε ατελείωτες βόλτες με τη σκυλίτσα της, να μαθαίνει συνεχώς και κάποια νέα ξένη γλώσσα ή να αγκομαχά πάνω σε ένα στρωματάκι της γιόγκα.
*Σάββατο 29 Ιανουαρίου | Ώρα: 12:00-14:00 | Στον ΙΑΝΟ της Θεσσαλονίκης (Αριστοτέλους 7)
Live Stream συναυλία των MOBVIBE από τη Θεσσαλονίκη
4 δημοσιογράφοι – «Αυτόπτες Μάρτυρες» εκθέτουν 84 φωτογραφίες για καλό σκοπό
Καθημερινές στιγμές των τελευταίων χρόνων της Θεσσαλονίκης «εγκλωβίστηκαν» από τη φωτογραφική ματιά τεσσάρων δημοσιογράφων και παρουσιάζονται σε μια κοινή έκθεση για καλό σκοπό.
Οι 80 έγχρωμες και οι τέσσερις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που τράβηξαν οι δημοσιογράφοι Μπάμπης Γιαννακίδης, Λάζαρος Θεοδωρακίδης, Χρήστος Καραγιαννόπουλος και Γιάννης Κεσσόπουλος θα φιλοξενούνται από τις 29 Ιανουαρίου έως και τις 20 Φεβρουαρίου 2022, στην έκθεση «Αυτόπτες Μάρτυρες», στη Chalkos Gallery της Θεσσαλονίκης (Ιουστινιανού 21). Τα έσοδα από την πώληση των φωτογραφιών θα διατεθούν για την ενίσχυση του Δημοτικού Βρεφοκομείου «Άγιος Στυλιανός» της Θεσσαλονίκης.
Οι φωτογραφίες «περιγράφουν» στιγμές από τη ζωή, τον παλμό, τον ρυθμό της Θεσσαλονίκης, που οι τέσσερις συμμετέχοντες αποτύπωσαν μέσα (και) από τη δημοσιογραφική ματιά που κουβαλούν στη φαρέτρα τους. Οι φωτογραφίες τους ως «Αυτόπτες Μάρτυρες» εστιάζουν κυρίως στο γεγονός και στην τυχαία στιγμή.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης Συντακτών Μακεδονίας – Θράκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στο σημείωμα του στον κατάλογο της έκθεσης ο Επιμελητής στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ηρακλής Παπαϊωάννου αναφέρει πως οι φωτογραφίες των τεσσάρων δημοσιογράφων «επιχειρούν να ακτινογραφήσουν γνωστές και άγνωστες πτυχές και στιγμές της πόλης, με ευαισθησία και ακονισμένο βλέμμα, χωρίς διακριτή ή ενιαία θεματογραφική βάση: απρόοπτες σκηνές από τη ζωή του δρόμου, θραύσματα της οικείας ή ανοίκειας καθημερινότητας, ιδιαίτερες ατμοσφαιρικές συνθήκες, πολιτιστικά δρώμενα, μνημεία και αρχιτεκτονικές αντιστίξεις, βρίσκουν φιλόξενη θέση σ’ αυτή τη συλλογική ενότητα εικόνων, στην οποία η ατομική υπογραφή μοιάζει να έχει μικρότερη σημασία».
Παράλληλα, οι φωτογραφίες συνοδεύονται από 84 μικρά κείμενα που έγραψαν αποκλειστικά για κάθε ένα καρέ ξεχωριστά πρόσωπα της δημόσιας ζωής.
*«Αυτόπτες Μάρτυρες», στη Chalkos Gallery της Θεσσαλονίκης (Ιουστινιανού 21, τηλ.: 6932202045 ) | Εγκαίνια: 29 Ιανουαρίου 2022, στις 18:00 – 22:00 | Διάρκεια έκθεσης έως και τις 20 Φεβρουαρίου 2022 | Τα έσοδα από την πώληση των φωτογραφιών θα διατεθούν για την ενίσχυση του Δημοτικού Βρεφοκομείου «Άγιος Στυλιανός» της Θεσσαλονίκης.
«Ο Γαργαληστής» στο Θέατρο Αυλαία
Το εξαιρετικό μουσικό παραμύθι, ζωντανεύει ανανεωμένο στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ. Αυτή τη φορά με νέα πλοκή, ενορχήστρωση και ευρηματικούς διαλόγους, οι οποίοι με δεξιότητα και χιούμορ πλέκουν το νήμα της ιστορίας. Το “νήμα” ξετυλίγουν τέσσερις ετερόκλητες επιθεωρήτριες, οι οποίες αγνοώντας το σχέδιο του Γαργαληστή, τον κυνηγούν κατά πόδας με σκοπό να ανακαλύψουν τι ακριβώς σκαρώνει. Εκείνος όμως τις ξεγλιστράει σαν… σκιά… Θα τον πιάσουν… Δεν θα τον πιάσουν…
Λίγα λόγια για το έργο
Η ιστορία του Γαργαληστή είναι τόσο απλή και κατανοητή όσο ένα λαϊκό παραμύθι. Ένας ιδιόμορφος ληστής, ικανός να βλέπει με τα μάτια του, το αγνό γάργαρο παιδικό γέλιο. Αποφασίζει λοιπόν να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο, ψάχνοντας για τα παιδιά που το γέλιο τους περισσεύει. Στόχος του να το “κλέψει” και σαν άλλος Ρομπέν των Δασών να το μοιράσει σε παιδιά που σπάνια χαμογελούν. Στην παράσταση η μοναξιά συνυπάρχει με την τρυφερότητα ως αντίθετό της. Παρούσα αλλά όχι κυρίαρχη. Ως μία υπενθύμιση της ύπαρξης της. «Όταν το γέλιο τα παιδιά μοιράζουν, τα πάντα στα σίγουρα αλλάζουν», γράφει ο Γαργαληστής στο γράμμα που αφήνει. Εμείς, λέμε πως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μοιάζει να είναι απαραίτητος ο Γαργαληστής και εκφράζουμε την ευχή να γίνουν πολλοί περισσότεροι.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία / κείμενο / μουσική: Δημήτρης Μπασλάμ | Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Αλέξης Τσιάμογλου | Σκηνικά / κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλένκα, Ράνια Υφαντίδου | Φωτισμοί: Αθηνά Μπανάβα | Μουσική διδασκαλία: Έλσα Μουρατίδου | Βοηθός σκηνοθέτη: Λυδία Ανεστοπούλου Παίζουν επι σκηνής: Φωτεινή Ευαγγέλου, Μαργαρίτα Νασιούλα, Ανδρέας Παράσχος, Κασσιανή Τζιάτζη, Σοφία Φραγγή, ακορντεόν: Λυδία Ανεστοπούλου
*Σάββατο στις 17.00 και Κυριακή 11.30 στο Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή 136) Τηλέφωνο: 2310 230013 Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων, ΑμεΑ, 7€ ομαδικό (15+ άτομα) / προπώληση: 10€ κανονικό, 8€ παιδικό, ανέργων, ΑμεΑ Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & Ticketservices.gr
H Παράσταση «Την Λένε Εύα» επιστρέφει στο Θέατρο Αμαλία
H Θεατρική Παράσταση «Την Λένε Εύα» που εξιστορεί τη ζωής της, με πρωταγωνίστρια την ίδια την Εύα Κουμαριανού, επιστρέφει στο Θέατρο Αμαλία την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022, για μία παράσταση.
Η γνωστή τρανς περφόρμερ Εύα Κουμαριανού πρωταγωνιστεί στη θεατροποιημένη συνέντευξή της, που έδωσε στον Αντώνη Μποσκοΐτη, ο οποίος επιμελείται την σκηνοθεσία της παράστασης «Την λένε Εύα».
Η εξιστόρηση του βίου της Εύας Κουμαριανού, με πρωταγωνίστρια την ίδια επί σκηνής, σε μία εναλλαγή ακραίων συναισθημάτων και οριακών εκρήξεων που στηλιτεύουν τον φυλετικό ρατσισμό και ανατρέπουν τα κοινωνικά στερεότυπα.
Η παράσταση ”Την λένε Εύα” από το ομότιτλο θεατρικό έργο του Αντώνη Μποσκοΐτη αποτέλεσε ένα υπόγειο θεατρικό.
Ο βίος της τρανσέξουαλ Εύας Κουμαριανού με την ίδια επί σκηνής που βραβεύτηκε στα Queer Theatre Awards με το ειδικό Βραβείο Τρανς Ορατότητας στο Θέατρο και το Βραβείο Καλύτερης Μουσικής και Τραγουδιού (Στέφανος Χυτήρης – Λένα Πλάτωνος).
Δύο χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα στην Αθήνα το έργο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία και στο Λονδίνο, στην εκκλησία της Sainte Ethelbourga.
Πρόκειται για μία συνέντευξη που είχε παραχωρήσει η γνωστή τρανς περφόρμερ Εύα Κουμαριανού στον δημοσιογράφο και σκηνοθέτη Αντώνη Μποσκοΐτη, ο οποίος υπογράφει τη θεατροποίησή της.
Η εξιστόρηση του βίου της Εύας Κουμαριανού, με πρωταγωνίστρια την ίδια επί σκηνής, σε μία εναλλαγή ακραίων συναισθημάτων και οριακών εκρήξεων που στηλιτεύουν τον φυλετικό ρατσισμό και ανατρέπουν τα κοινωνικά στερεότυπα.
Μία ζωντανή συνέντευξη έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οι θεατές, στη διάρκεια της οποίας η Εύα εκτίθεται ανεπανόρθωτα, αυτοσαρκάζεται, κονιορτοποιεί κάθε έννοια φυλετικής και κοινωνικής σύμβασης, κερδίζοντας στο τέλος το δάκρυ και την αποδοχή.
Την λένε Εύα…(και ήταν αγόρι)
Συντελεστές: Σκηνοθεσία/ Συγγραφή: Αντώνης Μποσκοΐτης | Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου (Μουσική: Λένα Πλάτωνος, στίχοι: Ελένη Φωτάκη) | Φωτογραφίες: Alex Cat | Βοηθός σκηνοθέτη: Θρασύβουλος Καλαϊτζίδης | Ηθοποιοί: Εύα Κουμαριανού, Αντώνης Μποσκοΐτης
*Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022 | Ώρα: 21.00 | Θέατρο Αμαλία (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη) | Τηλ 2310 842509 | Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος | Προπώληση εισιτηρίων: Goldmall.gr &Ταμείο Θεάτρου Αμαλία | Πληροφορίες – Κρατήσεις : 2310842509
Συναυλία Κ.Ο.Θ. με τον Gil Shaham για την ‘Εθνική Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος’
Αφιερωματική συναυλία, με αφορμή την 27η Ιανουαρίου, Εθνική Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος, διοργανώνουν η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022, δωρεάν για το κοινό.
Η συναυλία τιμά τη μνήμη των έξι εκατομμυρίων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, μεταξύ των οποίων 67.000 Έλληνες Εβραίοι, 50.000 από τους οποίους υπήρξαν Θεσσαλονικείς.
«Σε περιστάσεις όπως αυτή, τέτοιες συνεργασίες πολιτισμού αναδεικνύουν, με όχημα τις νότες έργων μεγάλων δημιουργών της μουσικής, τη σημασία που πρέπει να δείχνουμε καθημερινά σε θέματα αλληλεγγύης, σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας, όπως και της προάσπισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων», τόνισε, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου και της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης Δαυίδ Σαλτιέλ.
Η συναυλία θα ξεκινήσει με τον Ψαλμό 22 στην ισπανοεβραϊκή γλώσσα, από τη σοπράνο Μαριάντζελλα Χατζησταματίου, δίνοντας τον τόνο και το ύφος της εκδήλωσης. Στη συνέχεια, τη σκυτάλη θα λάβει η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης με το Αντάτζιο για έγχορδα από το έργο 11 του Σάμιουελ Μπάρμπερ, και αμέσως μετά ο διεθνούς φήμης σολίστ Γκιλ Σάχαμ με την ΚΟΘ, υπό τη μουσική διεύθυνση της καλλιτεχνικής της διευθύντριας Ζωής Τσόκανου, θα παρουσιάσουν το Κοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα, έργο 61, του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.
«Μουσικοί όπως ο Γκιλ Σάχαμ, τα μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης ή η Σοπράνο Μαριάντζελλα Χατζησταματίου, σαφέστατα έχουν την ευαισθησία να αντιληφθούν πολύ καλά τη σημασία μιας τέτοιας στάσης που θεμελιώνεται στην απόρριψη κάθε ιδεολογίας μίσους ή βίας. Της ανάγκης να μην εφησυχάζουμε και να μην αδρανούμε απέναντι στις πράξεις που προσπαθούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να επαναφέρουν το σκοτάδι που προσπάθησαν να φέρουν σε όλο τον κόσμο οι Ναζί, ευτυχώς χωρίς επιτυχία», επισήμανε ο κ. Σαλτιέλ.
*Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022 στις 20:00, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Μ1 – Αίθουσα Φίλων Μουσικής. | Για την είσοδο είναι απαραίτητο το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης. Τα δελτία εισόδου διατίθενται από την ιστοσελίδα του ΜΜΘ www.tsso.gr
Ο Ραφτάκος των λέξεων από το Μικρό Βορρά στο Θέατρο Αμαλία
Μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας, η sold out παράσταση του Μικρού Βορρά, βασισμένη στο ομώνυμο best seller του Αντώνη Παπαθεοδούλου, ανεβαίνει ξανά στην σκηνή για το κοινό της Θεσσαλονίκης. Από 2 Ιανουαρίου 2022 και κάθε Κυριακή στις 11.30, ο αγαπημένος μας Ράφτης στήνει το ραφείο του στο Θέατρο Αμαλία και περιμένει μικρούς και μεγάλους για να φτιάξει τα πιο όμορφα και μοναδικά ρούχα με… λέξεις!
Οι ηθοποιοί γίνονται ένα με τα παιδιά. Συστήνουν μουσικά όργανα, μαγεύουν με την αφήγησή τους και μέσα από τη διάδραση και το παιχνίδι χαρίζουν στους μικρούς θεατές μια παράσταση εμπειρία.
Φρέσκο, τρυφερό, συγκινητικό… ένα έργο που κατορθώνει με τον πιο ευαίσθητο τρόπο να μιλήσει στη ψυχή των παιδιών για δύσκολες και αφηρημένες έννοιες. Για την φωτεινή δύναμη της γλώσσας, τη ζεστασιά της αγάπης και της επικοινωνίας, αλλά και για την βαθιά εσωτερική ικανοποίηση που αντλεί εκείνος που κάνει τη δουλειά του με μεράκι και αγάπη.
Σε μια μικρή πόλη, που ίσως να μοιάζει με τις υπόλοιπες, ζει ένας ταπεινός και ιδιαίτερος ράφτης που δεν μοιάζει όμως με κανέναν άλλο!
Ένας ράφτης που ντύνει όλη την πόλη με ρούχα μαγικά, που γίνονται άλλοτε δροσερά και άλλοτε ζεστά. Δεν χρησιμοποιεί μάλλινη ή μεταξωτή κλωστή, αλλά χρησιμοποιεί το μυστικό του, που κανένας από τους κατοίκους της πόλης δεν έχει προσέξει… τις λέξεις!
Περνάει όμως ο καιρός, η μικρή πόλη μεγαλώνει και ο κόσμος αρχίζει να ακολουθεί την μόδα. Όλοι ξεχνούν τον ραφτάκο και αγοράζουν έτοιμα ρούχα από τα μαγαζιά, αυτά που βλέπουν στις διαφημίσεις. Κάποτε στην πόλη, όμως, πέφτει ένας φοβερός χειμώνας και οι κάτοικοι κάνουν ότι μπορούν για να ζεσταθούν. Όμως δεν καταφέρνουν τίποτα και τότε… ξαναθυμούνται τον ραφτάκο τους…. Και τον αναζητούν!
Ένας ράφτης διαφορετικός. Που υφαίνει με λέξεις, που ζεσταίνει και δροσίζει τους ανθρώπους της πόλης με ρούχα πλεγμένα με αγάπη και φροντίδα. Ο Ραφτάκος των Λέξεων από τις εκδόσεις Μεταίχμιο είναι ένα «διαμάντι» των καιρών μας.
Συντελεστές: Συγγραφέας: Αντώνης Παπαθεοδούλου | Θεατρική διασκευή: Μικρός Βορράς | Σκηνοθεσία: Τάσος Ράτζος | Σκηνικό – Κοστούμια: Ελένη Ιωαννίδου | Μουσική: Θοδωρής Παπαδημητρίου | Επιμέλεια κίνησης: Λένα Μοσχά | Συνεργάτης στο διαδραστικό μέρος: Φλώρα Σπύρου | Σχεδιασμός αφίσας: Ντόρη Λούκρη | Βοηθός σκηνοθέτη: Πολυξένη Αϊμαλιώτη | Διδασκαλία Τραγουδιών: Έλσα Μουρατίδου | Επικοινωνία: Μαρία Χατζηαστερίου | Παίζουν: Ανθή Ιωαννίδου, Γιώργος Μιχαλάκος, Γιώργος Τερζής
*Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022 | Ώρα: 11.30 | Θέατρο Αμαλία (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη) | Η παράσταση διαρκεί 1 ώρα και 10 λεπτά. | Για παιδιά ηλικίας 4+.
Το σχολείο του Καραγκιόζη | Σκιοθέατρο του Αγάπιου Αγαπίου στο Θέατρο Αυλαία
Το σκιοθέατρο του Αγάπιου Αγαπίου, επιστρέφει στο θέατρο Αυλαία από 16 Ιανουαρίου, στις 13.30.
Μια εκπαιδευτική κωμωδία όπου ο γνωστός ήρωας του θεάτρου σκιών αναλαμβάνει χρέη δασκάλου, με μοναδικό εφόδιο το χιούμορ του. Μετατρέπει την παράγκα σε σχολείο κι έχει μαθητές όλο το θίασο σκιών. Μια διαδραστική κωμωδία όπου στο τέλος πρωταγωνιστές γίνονται τα παιδιά
* Παραστάσεις: 30 Ιανουαρίου 2022 | Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Κυριακή στις 13.30 | Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, 546 21 / Πλατεία ΧΑΝΘ | Τηλέφωνο: 2310 230013 | Εισιτήρια: 8€ γενική είσοδος | Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & ticketservices.gr
“Ο Μικρός Πρίγκιπας” στο Θέατρο Αμαλία
Ο «μικρός πρίγκιπας» σε ένα μουσικό διαδραστικό αναλόγιο, για παιδιά κάθε ηλικίας, από τον θεατρική ομάδα Μικρός Βορράς, για λίγες μόνο παραστάσεις.
Μία διαδραστική παράσταση με τους μικρούς θεατές επί σκηνής. Ο μικρός Πρίγκιπας κατέβηκε από τον πλανήτη του για να μείνει στις καρδιές μας. Ο κόσμος του είναι φτιαγμένος με γενναιοδωρία, είναι φτιαγμένος για να μοιράζεται. Είναι φτιαγμένος για την εποχή μας. Ξεδιπλώνοντας μία μία τις σελίδες του έργου και μία μία τις συναντήσεις του μικρού πρίγκιπα θα κάνουμε μαζί αυτό το ταξίδι ενηλικίωσης και αυτογνωσίας.
Ο ηθοποιός Αλέξανδρος Νικολαΐδης θα παίζει και θα αφηγείται και ένα τσέλο, ένα πιάνο, μια ηλεκτρική κιθάρα και άλλα μουσικά όργανα θα ντύνουν μουσικά την αφήγηση δημιουργώντας ένα ηχητικό τοπίο μέσα στο οποίο θα ταξιδέψει ο πρίγκιπας. Όλοι οι ήρωες του παραμυθιού θα συμβολίζονται με τα αντικείμενα που τους χαρακτηρίζουν και ο αφηγητής με την τεράστια εμπειρία του στο κομμάτι της διάδρασης θα επικοινωνεί όλα τα μυστικά του βιβλίου.
Σε επιλεγμένα σημεία θα σταματάει η ανάγνωση για να δώσουμε στα παιδιά λόγο. Τα οποία μέσα από την συμμετοχή τους θα παίρνουν ενεργό ρόλο στην παράσταση! Και ο λόγος τους θα αφορά όχι μόνο την δική τους συμμετοχή, αλλά και τη βαθύτερη και ουσιαστικότερη διείσδυση στο αινιγματικό κείμενο του Εξυπερύ και σε θέματα όπως είναι η φιλία, η αγάπη, η ματαιοδοξία.
Συντελεστές: Μετάφραση: Στρατής Τσίρκας | Σκηνοθεσία-διασκευή: Τάσος Ράτζος | Σκηνογραφία: Μαγδαληνή Σίγα | Κοστούμια: Ιωάννα Παγιατάκη | Μάσκες: Θάλεια Καρεπίδη | Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Παπαδημητρίου | Στίχοι: Ευαγγελία Παπαμιχαήλ | Φωτογραφία: Γιώργος Σκανδαλάρης | Επιστημονική συνεργάτης στο διαδραστικό μέρος: Άννα Παπαφίγκου | Προβολή & Επικοινωνία: Μαρία Χατζηαστερίου | Παραγωγή: Μικρός Βορράς | Διαβάζει-Παίζει ο ηθοποιός: Αλέξανδρος Νικολαΐδης | Ζωντανή μουσική: Αφροδίτη Νικολιουδάκη, Θοδωρής Παπαδημητρίου, Νάσια Σιαμέτη | Το βιβλίο σε μετάφραση Στρατή Τσίρκα κυκλοφορεί στις εκδόσεις «Ηριδανός».
*Την Κυριακή 30 Ιανουαρίου στις 17:00 στο Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη) Προπώληση: -Ηλεκτρονικά από: Goldmall https://www.goldmall.gr/theatrikh-parastash-o-mikros-prigkipas-theatro-amalia-22296 -Και στο ταμείο του θεάτρου: 10:30-14:30 & 17:30-21:30 Τιμές εισιτηρίων: -10€ ΚΑΝΟΝΙΚΟ / 8€ ΜΕΙΩΜΕΝΟ (Προπώληση) -12€ ΚΑΝΟΝΙΚΟ / 10€ ΜΕΙΩΜΕΝΟ (την ημέρα της παράστασης) Πληροφορίες-Κρατήσεις: 2310 842509
Πλατεία Ελευθερίας: Μαρτυρικός Τόπος – Σύντομο Οδοιπορικό
Τα δημοτικά σχήματα Η Πόλη Ανάποδα και Δύναμη Ανατροπής, στο πλαίσιο της Ημέρας Μνήμης των Θυμάτων Ολοκαυτώματος (27/1), 77 χρόνια μετά την απελευθέρωση του Άουσβιτς, σας προσκαλούν την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022, στις 12:30, στη γωνία Αντιγονιδών με Πτολεμαίων, σε ένα σύντομο οδοιπορικό από τις γειτονιές των Εβραίων συμπολιτών μας στον μαρτυρικό τόπο του Μαύρου Σαββάτου (11/07/1942), την πλατεία Ελευθερίας. Μια πλατεία που, αντί να αποτελεί τόπο μνήμης όσων αποτρόπαιων συνέβησαν σε αυτή και σε όλη την πόλη μας εις βάρος της εβραϊκής κοινότητας, μετατράπηκε πρόσφατα και πάλι σε χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.
*Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022, στις 12:30 | Η περιήγηση, στην οποία οδηγός θα είναι ο συγγραφέας Γιάννης Γκλαρνέτατζης, θα διαρκέσει περίπου μιάμιση ώρα. Θα τηρηθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.
Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης: Αφιέρωμα στον Κερκ Ντάγκλας
Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης σηκώνει αυλαία για το 2022, στο αγαπημένο στέκι του σινεφίλ κοινού της Θεσσαλονίκης, την αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης), με το αφιέρωμα «Κερκ Ντάγκλας: Η μοναξιά των γενναίων». Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από τον θάνατο του αξέχαστου ηθοποιού.
Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν τέσσερις ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί ο Κερκ Ντάγκλας:
- Η νουάρ περιπέτεια Το τελευταίο ατού / Ace in the Hole (1951) του σπουδαίου Μπίλι Γουάιλντερ, μια αιχμηρή υπενθύμιση της δύναμη και της ευθύνης που (οφείλουν να) συνοδεύουν το λειτούργημα της δημοσιογραφίας.
- Η αγαπημένη ταινία του ίδιου του Κερκ Ντάγκλας από ολόκληρη τη φιλμογραφία του, Μόνοι είναι οι γενναίοι / Lonely Are the Brave (1962), ένα μελαγχολικό κατευόδιο σε μια εποχή και σε μια κοσμοθεωρία που σβήνουν και χάνονται.
- Το αντιπολεμικό αριστούργημα του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Σταυροί στο μέτωπο / Paths of Glory (1957), όπου ο Κερκ Ντάγκλας υποδύεται έναν γάλλο αξιωματικό του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου που αντιστέκεται στη βαρβαρότητα και στον παραλογισμό.
- Το ενδοσκοπικό δράμα Ο συμβιβασμός / The Arrangement (1969) του Ελία Καζάν, που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του σκηνοθέτη.
*Κυριακή 30/01 στις 21:00: Το τελευταίο ατού | αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) | Γενική είσοδος: 4€ | Εισιτήρια διαθέσιμα ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: https://www.viva.gr/tickets/venues/filmfestival/