Μια έκθεση να θαυμάσεις λιθογραφίες και χαλκογραφίες που δημιουργούνταν επί μια δεκαετία

Μια εξαιρετική δουλειά που δεν πρέπει να χάσεις.

Parallaxi
μια-έκθεση-να-θαυμάσεις-λιθογραφίες-κ-596340
Parallaxi

palavrakis

Για πρώτη φορά παρουσιάζονται στο σύνολό τους οι λιθογραφίες, οι χαλκογραφίες και τα αντικείμενα (Οbjects) με μέταλλο και νέον που δημιούργησε ο καλλιτέχνης Απόστολος Παλαβράκης από το 1994 μέχρι το 2004.

Στην έκθεση multiples part I, 1994 – 2004 του Απόστολου Παλαβράκη που ζει για περισσότερο από τρεις δεκαετίες στη Γερμανία, θα δεις έργα που άρχισαν να δημιουργούνται από το 1994 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

Στη δεκαετία των 80’s η έννοια του «πολλαπλού» στην Ελλάδα είχε υποβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό. Οι Οffset εκτυπώσεις με φωτογραφική διαδικασία κάποιων έργων που δεν είχαν δημιουργηθεί αρχικά με σκοπό να αναπαραχθούν, υπογράφονταν από τον εκάστοτε καλλιτέχνη και κυκλοφορούσαν ως αυθεντικά χαρακτικά έργα. Φυσικά, ουδεμία σχέση είχαν με τις όντως αυθεντικές λιθογραφίες, χαλκογραφίες ή μεταξοτυπίες όπου ο καλλιτέχνης δημιουργεί το έργο απευθείας πάνω στο μέσο (η πέτρα, ο χαλκός, το τελάρο με τη γάζα) της επιλογής του.

palavrakis (2)

Όπως ο διεθνώς καταξιωμένος καλλιτέχνης και επιμελητής εξηγεί: 

Η πρώτη ουσιαστική επαφή μου με τα multiples και την ιδέα που ενυπάρχει σε αυτά, δηλαδή τη δυνατότητα επικοινωνίας του καλλιτέχνη με ένα ευρύτερο κοινό, μέσω του έργου τέχνης που δημιουργείται και παράγεται από τον ίδιο σε μεγάλο -όχι πάντα απαραίτητα- αριθμό αντιτύπων και εν δυνάμει μπορεί να αποκτηθεί από ένα μεγαλύτερο κύκλο ανθρώπων, ήταν περίπου το 1982. 

Βλέποντας τότε τη συλλογή Feelisch, η οποία εστιάζει ως επί το πλείστον στα multiples των fluxus καλλιτεχνών της δεκαετίας του ‘60 και ειδικά σε εκείνα του Joseph Beuys, κατάλαβα γρήγορα τη δυναμική του μέσου αυτού. 

Τα multiples λειτουργούν σαν «όχημα / μέσο» που «μεταφέρει» κάποιο είδος πληροφοριών ή και ιδεών. Οι άνθρωποι που έχουν στην κατοχή τους ένα multiple συνεχίζουν να ενδιαφέρονται κατά κάποιον τρόπο για τη μήτρα, την αφετηρία από την οποία ξεκίνησε ένα έργο την πορεία του. Ταυτόχρονα παρακολουθούν πώς εξελίσσεται ο καλλιτέχνης, παραμένουν σε επαφή με αυτόν. 

Ενδεικτικά, ο Joseph Beuys αναφέρει ότι «είναι ένα στήριγμα, ένα είδος βοήθειας για τη μνήμη στην περίπτωση που στο μέλλον έλθει κάτι άλλο».

Και τι άλλο οφείλει να «κουβαλάει» η τέχνη παρά την υπενθύμιση μιας αυθεντικής μνήμης;   

palavrakis (3)

*Apostolos Palavrakis, multiples,  part I_1994 – 2004. Από την Τρίτη 12 Μαΐου έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 στην ΓΚΑΛΕΡΙ ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ | Τσιμισκή 52, τηλ.: 2310 240416, e-mail: [email protected] http://lolanikolaougallery.blogspot.grώρες λειτουργίας: Τρ., Πε., Πα.: 12.00 – 20.00 / Τε., Σα.: 12.00 -15.00

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα