Όσα θα δούμε στις αίθουσες τέχνης της πόλης μέχρι το καλοκαίρι

Οι αίθουσες τέχνης της πόλης γεμίζουν φρέσκες εκθέσεις και δράσεις από την άνοιξη μέχρι και το καλοκαίρι και μας περιμένουν με νέα οπτικά ερεθίσματα.

Parallaxi
όσα-θα-δούμε-στις-αίθουσες-τέχνης-της-π-0
Parallaxi

Οι αίθουσες τέχνης της πόλης γεμίζουν φρέσκες εκθέσεις και δράσεις από την άνοιξη μέχρι και το καλοκαίρι και μας περιμένουν με νέα οπτικά ερεθίσματα. Σημειώστε όσα θα φέρουν τα μουσεία της Θεσσαλονίκης μέχρι και τον Ιούνιο και μην τα χάσετε.

 

Στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Ο προγραμματισμός εκθέσεων και δράσεων του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης περιλαμβάνει έναν σημαντικό κύκλο εικαστικών γεγονότων. Μέχρι 20 Απριλίου 2018, θα δούμε την μεγάλη θεματική έκθεση ‘Συμφωνία σε 20 μέρη. Σύγχρονα έργα από τις συλλογές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης’. Από 26 Απριλίου μέχρι 20 Μαΐου 2018, θα παρουσιαστεί αφιέρωμα στην ‘Σύγχρονη Κινεζική Τέχνη’. Στη συνέχεια, από τον Μάιο μέχρι τον Ιούλιο, θα υλοποιηθεί για δεύτερη χρονιά το καλλιτεχνικό εργαστήριο και εκθεσιακό πρόγραμμα INSPIRE PROJECT. Προσκεκλημένος καλλιτέχνης θα είναι ένας διεθνής εικαστικός που θα αναλάβει τη διεξαγωγή του εργαστηρίου για 20 νέους καλλιτέχνες, ενώ το πρόγραμμα θα συσχετιστεί με την πνευματική και υλική κληρονομιά του Αλέξανδρου Ιόλα, στον οποίο, κατά το β’ εξάμηνο του 2018, το ΜΜΣΤ θα πραγματοποιήσει αφιέρωμα. Η πρώτη εκδοχή της έκθεσης για τον Αλέξανδρο Ιόλα εστιάζει στους καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν και αναδείχθηκαν χάρη σε εκείνον. Θα περιλάβει έργα της συλλογής του ΜΜΣΤ και άγνωστο αρχειακό υλικό. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί ειδικά σχεδιασμένος κύκλος θεματικών εκδηλώσεων με επίκεντρο τον Αλέξανδρο Ιόλα (προβολές, διαλέξεις, τραπέζι γαστρονομικού και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος, συμπόσιο, καλλιτεχνικά εργαστήρια).

*Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Τηλ. 231 024 0002

Στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Δύο νέες εκθέσεις μας περιμένουν μέχρι το καλοκαίρι στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού. Για αρχή, η έκθεση “Μνημείων μνήμες: H φωτογραφική απεικόνιση των αρχαίων μνημείων της Αθήνας κατά τον 19ο αιώνα”. Η έκθεση επιχειρεί να καταδείξει τον τρόπο με τον οποίο ξένοι αλλά και στη συνέχεια Έλληνες φωτογράφοι του 19ου αιώνα αποτύπωσαν τις αρχαιότητες του κέντρου της Αθήνας. Τα έργα προέρχονται από τη συλλογή του Μουσείου Φωτογραφίας «Χρήστος Καλεμκερής» Δήμου Καλαμαριάς, το οποίο έχει και την επιμέλεια της έκθεσης (20/4-17/6/2018). Και η έκθεση “Νικόλας Σφήκας: Ο Αλφόνσο διδάσκει Μπροστάιν”. Η έκθεση περιλαμβάνει ζωγραφικούς πίνακες του εικαστικού καλλιτέχνη Νικόλαου Σφήκα, στους οποίους πραγματεύεται τη σχέση της ζωγραφικής αποτύπωσης και των σκακιστικών παιχνιδιών (27/6-2/9/2018).

*Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Τηλ. 2313306400

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Από τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, το ΑΜΘ θα φιλοξενήσει την περιοδική έκθεση εικαστικών έργων των Καλλιτεχνικών Εργαστηρίων του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης με την παράλληλη συμμετοχή και των Εργαστηρίων της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Επιπλέον, από τον Μάιο, θα συναντήσουμε την περιοδική έκθεση «Η Κάθοδος του Οδυσσέα στον Άδη» του Νίκου Βισκαδουράκη. Τα έργα του καλλιτέχνη εμπνέονται από τη Νέκυια, δηλαδή τη ραψωδία λ΄ της Οδύσσειας. Ο καλλιτέχνης μελέτησε την Οδύσσεια και δημιούργησε με τη σειρά του έργα ξεκινώντας από μία θα έλεγε κανείς συναισθηματική αφετηρία (Μάιος-Ιούνιος 2018, Αίθουσα «Ιουλία Βοκοτοπούλου» ΑΜΘ). Τέλος, η έκθεση «Η Αρχαιολογία και Εγώ / Archaeology & Me» έρχεται σε συνέχεια του Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού «Η δική (σ)μου Αρχαιολογία – Απεικονίζοντας το παρελθόν», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού δικτύου NEARCH το 2015 και έθεσε σε όλους του Ευρωπαίους πολίτες τα παρακάτω ερωτήματα: Τι είναι η αρχαιολογία; Μια περιπέτεια; Ένας βραχνάς; Η γοητεία που ασκεί το παρελθόν, η ομορφιά των αρχαιολογικών χώρων, η βαρεμάρα που αποπνέουν τα μουσεία; Η απάντησή τους ήρθε με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό με μια ζωγραφιά, μια φωτογραφία, ένα σχέδιο ή ένα βίντεο. 88 επιλεγμένα έργα από όσα συμμετείχαν στο διαγωνισμό αποτελούν τον πυρήνα αυτής της έκθεσης, που φέτος θα φιλοξενηθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (Μάιος-Ιούλιος 2018, Νέα αίθουσα περιοδικών εκθέσεων ΑΜΘ).

*Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Τηλ. 2313310201

Στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Στο ΚΜΣΤ, συναντάμε μέχρι 6 Μαΐου την έκθεση “Κώστας Τσώλης – Another Day in Paradise”. Μια μεγάλη ενότητα ζωγραφικών συνθέσεων και εκτεταμένων ζωγραφικών εγκαταστάσεων που βασίζονται σε αρχειακές φωτογραφίες, εικονογραφήσεις εφημερίδων και περιοδικών, αφίσες και καταχωρήσεις, καθώς και αποσπάσματα ντοκιμαντέρ, η πλειοψηφία των οποίων εστιάζει στις πιο αθέατες και κρυφές πτυχές των γεγονότων της ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας, από το 1940 έως και σήμερα. Επιπλέον, το διάστημα 23 Μαΐου-16 Σεπτεμβρίου 2018, συναντάμε τη μεγάλη έκθεση ‘Russian Avant-garde Revisited / (Επαν)έκθεση της συλλογής Κωστάκη’ για την ρωσική πρωτοπορία. Σε όλους τους ορόφους του ΚΜΣΤ θα επανεξεταστούν οι βασικές κατευθύνσεις στην τέχνη αυτής της συγκλονιστικής περιόδου των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα που μέσα από τα ιστορικά συμφραζόμενα του μεγάλου οράματος για την αλλαγή του κόσμου, έθεσε ουσιαστικά ζητήματα σχέσης της ζωγραφικής με την ποίηση, την αρχιτεκτονική, τη μουσική, το θέατρο, τις επιστήμες και συγκρότησε νέες θέσεις και μανιφέστα καθώς και εν τέλει μια εντελώς καινοτόμα φιλοσοφία που απέβλεπε στον ρόλο που η τέχνη μπορεί να διαδραματίσει προκειμένου να καταργηθούν οι παγιωμένες αισθητικές συμβάσεις. Η έκθεση θα αναδεικνύει και το πορτρέτο του εμπνευσμένου συλλέκτη Γιώργου Κωστάκη, ο οποίος έθεσε στόχο ζωής να διασώσει την τέχνη αυτή από τη λήθη και την καταστροφή.

*Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μονή Λαζαριστών, Τηλ. 2310589143

Στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Στο ΚΣΤΘ συναντάμε μέχρι 24 Μαρτίου 2018 την έκθεση “Αμφίσημα σώματα – διαχρονικές ερμηνείες”. Το διάστημα 30 Μαρτίου-5 Απριλίου 2018, συναντάμε τη δράση “To Whom It May Concern”, όπου μέσα από μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων, άνθρωποι που ζουν ή εργάζονται με τον HIV στη Θεσσαλονίκη θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν την εμπειρία τους δημιουργικά σε μια διαδικασία που θα καταλήξει σε μια δημόσια εγκατάσταση στο ΚΣΤΘ. Στις 21- 22 Απριλίου 2018, συναντάμε το Φεστιβάλ OFF BORDERS, ένα φεστιβάλ Electronic Music/ Video Art/ Performance Art. Από 13 Απριλίου μέχρι 27 Μαΐου 2018, θα δούμε την έκθεση ‘Ira Waldron. Interstices’, όπου χρησιμοποιώντας ποικίλα μέσα (ζωγραφική, τύπωμα, πορσελάνες, κέντημα) η Ίρα Βαλντρόν, παλαίμαχη φεμινίστρια καλλιτέχνιδα από το Παρίσι, θίγει με προκλητικό τρόπο ζητήματα που συχνά αγγίζουν τα όρια των προκαταλήψεων, όπως η θρησκεία, η πολιτική και ο ερωτισμός. Τέλος, από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, 2018, συναντάμε το ‘Resilient Futures’, μια διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης που φέρνει κοντά καλλιτέχνες διαφορετικής προέλευσης που εκφράζονται κυρίως μέσα από την τέχνη του βίντεο, ενώ τα έργα τους αναφέρονται άμεσα ή υπαινικτικά σε ζητήματα αστικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής ανθεκτικότητας, καθώς και σε εναλλακτικές συλλήψεις για τη βιωσιμότητα των ανθρώπινων σχέσεων.

*Μάρτιος-Ιούνιος 2018, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Β1, Λιμάνι

“Selfimages” στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Η έκθεση selfimages, σε επιμέλεια της Νατάσσας Μαρκίδου, συνιστά μια μελέτη των διαφορετικών τρόπων με τους οποίους σύγχρονοι Έλληνες φωτογράφοι πραγματεύονται το αυτοπορτραίτο, μέσα από την έννοια της ταυτότητας, την οικογενειακή ιστορία, την εξερεύνηση του εαυτού, την σχέση του ανθρώπου με τη φύση, τα όρια του δημόσιου και του ιδιωτικού. Τα 130 περίπου έργα 33 Ελλήνων δημιουργών έρχονται σε διάλογο με την εποχή του μαζικού φαινομένου της selfie, της φωτογραφικής αυτοαναπαράστασης που κατακλύζει τα κοινωνικά δίκτυα.

*27/2-13/9/2018, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Τ. 2310566716

The inevitable failure to understand

Την Πέμπτη 19 Απριλίου στις 19:00, εγκαινιάζεται στην γκαλερί Λόλα Νικολάου η ατομική έκθεση της εικαστικού Θάλειας Γκατζούλη, με τίτλο ‘’the inevitable failure to understand’’σε επιμέλεια της Θάλειας Στεφανίδου. Η “κρυμμένη” ζωή της ύλης αποτέλεσε χωρίς αμφιβολία μία στέρεη θεωρητική προϋπόθεση για έναν παρατεταμένο εσωτερικό μονόλογο αρχικά, που εξελίχτηκε στη συνέχεια σε ποικίλες εκδοχές εικαστικής εκτέλεσης. Μια χειραφετημένη σκεπτόμενη υποκειμενικότητα πλάθει σε ένα matter in the making τις εικαστικές της αφηγήσεις στις δύο και τρεις διαστάσεις με διαφορετικά υλικά, εγκαθιδρύοντας νέους χώρους, σαν στιγμιότυπα αναπτυγμάτων ή σαν πολλές διαφορετικές συνθετικές δράσεις και ελιγμούς σε ετοιμότητα. Αν η ιατρική επιστήμη δίδαξε στη Θάλεια Γκατζούλη την οικουμενική ποιητικότητα της ύλης, η καλλιτεχνική της δυναμική με εμμονική περιέργεια στο κυνήγι του ίχνους, αλλά και με πειραματική ορμή την οδήγησε στη δημιουργία άμορφων έργων που κάνουν σχήμα, μεταφέροντάς μας την “απόκοσμη ποίηση” εν τω κόσμω.

*Εγκαίνια Πέμπτη 19 Απριλίου 2018, 19.00 – 22.00, Διάρκεια: 19.04 – 12.05.2018, ΓΚΑΛΕΡΙ ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ | Τσιμισκή 52, Τ. 2310 240416, Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πε., Πα.: 12.00 – 20.00 / Τε., Σα.: 12.00 -15.00

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα