Η συνεργασία της Google με designers έφερε ένα εξαίρετο αποτέλεσμα
«A Space for Being», μια επιστημονική απόδειξη της σημασίας του ντιζάιν.
Η Google συνεργάστηκε την άνοιξη με επιστήμονες σε μια εγκατάσταση για την Εβδομάδα Ντιζάιν του Μιλάνου που στόχευε να καταδείξει το πώς το καλό ντιζάιν μπορεί να έχει θετικές συνέπειες ή επιπτώσεις στην πνευματική μας ευημερία.
Δημιουργημένη μαζί με επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ, η εγκατάσταση «A Space for Being» Εβδομάδα Ντιζάιν του Μιλάνου παρουσίαζε τρία δωμάτια με ελαφρώς διαφορετικό εσωτερικό. Κάθε ένα σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές της νευροαισθητικής (πρόκειται για επιστημονικό κλάδο που ερευνά το πώς η οπτική αισθητική επιδρά στο μυαλό και τη φυσιολογία μας). Με ποικίλο φωτισμό, ήχους, οσμές και υφή υλικών, τα δωμάτια αυτά επιθυμούσαν να διεγείρουν τις αισθήσεις των επισκεπτών με διαφορετικούς τρόπους.
Google Connects Neurology and Aesthetics at Milan Design Week – Metropolis Magazine https://t.co/rCzKLsIrUb pic.twitter.com/kq1tk6iqLb
— Milan Informer (@milaninformer) 19 Απριλίου 2019
«Το ντιζάιν επηρεάζει τα πάντα» εξήγησε η Άιβι Ρος, αντιπρόεδρος της Google ως προς τον σχεδιασμό hardware. «Η εγκατάσταση είναι ένα νεύμα που λέει “αυτό που κάνουμε έχει σημασία”, δείχνοντας σε αυτούς που δεν είναι ντιζάινερ ότι αυτό που κάνουν οι ντιζάινερ και οι επιλογές που κάνεις στο περιβάλλον σου σε επηρεάζουν. Είναι η επιστημονική απόδειξη ότι το ντιζάιν είναι σημαντικό».
Πριν μπουν στα δωμάτια, δινόταν στους επισκέπτες να φορέσουν ένα ειδικά κατασκευασμένο «βραχιόλι», το οποίο εξέλιξε η Google από κοινού με το International Arts + Mind Lab του Johns Hopkins University (επικεφαλής του εργαστηρίου είναι η Σούζαν Μάγκσαμεν). Το «βραχιόλι» ήταν εξοπλισμένο με τέσσερις αισθητήρες που μετρούν αντιδράσεις σώματος και φυσιολογίας.
‘Design is a health matter.’ Geen mop. @Google toonde op de Milan design week hoe design invloed kan hebben op je gezondheid. https://t.co/uQe7wYJhTe pic.twitter.com/FLmtML5lMg
— OpenVRT (@openVRT) 16 Απριλίου 2019
Μετά την επίσκεψη, σε κάθε έναν από τους συμμετέχοντες παραδιδόταν έκθεση, που τους πληροφορούσε σε πιο δωμάτιο αισθάνονταν «πιο χαλαρά» ή «πιο άνετα», στη βάση των σε πραγματικό χρόνο αντιδράσεων τους.
Τους χώρους σχεδίασε η Σούτσι Ρέντι (Suchi Reddy), ιδρύτρια του αρχιτεκτονικού γραφείου Reddymade Architecture and Design και επιπλώθηκαν με δημιουργίες του δανέζικου οίκου Muuto. Αυτό εξασφάλιζε ότι και τα τρία δωμάτια είχαν κοινές αισθητικές αναφορές, επιλογή που συντελούσε στο να μην επηρεάζει τις αντιδράσεις των επισκεπτών το προσωπικό τους γούστο.
At @iSaloniofficial, the world’s biggest design fair, #tech 📺 is becoming more like furniture 🛋️ Lately, it hasn’t just been design companies turning up for Milan Design Week: #tech companies, from @Apple to @Google have been coming too https://t.co/Tx6HuJ2a3G #MilanDesignWeek pic.twitter.com/zuHshCKiFZ
— TheSpace.eu (@TheSpaceEU) 16 Απριλίου 2019
Στο πρώτο δωμάτιο, το «Essential» η επίπλωση και ο φωτισμός ήταν απαλοί, με ζεστές, γήινες αποχρώσεις. Η Ρέντι διευκρίνισε ότι στόχος ήταν να δημιουργήσει έναν χώρο που παρέπεμπε σε «μήτρα».
Το «Vital», το δεύτερο δωμάτιο, σχεδιάστηκε να είναι πιο παιχνιδιάρικο, με ζωηρά χρώματα και ακτίνες φωτός εδώ κι εκεί.
Η Ρέντι χαρακτήρισε το τρίτο δωμάτιο – το οποίο ονομάστηκε «Transformative», πιο «εκλεπτυσμένο», με ατσάλι, ξύλο και δέρμα σε απαλούς τόνους.
«Από τη στιγμή που κατανοήσεις πραγματικά το τι κάνει πάνω σου το μελετημένο ντιζάιν και αρχιτεκτονική, μπορείς να δεις ότι δεν είναι σύμβολο κύρους για το τι είσαι στον κόσμο» υπογράμμισε η ιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Reddymade Architecture and Design.