Ο Τραμπ γίνεται κλόουν. H τέχνη γίνεται αμείλικτη.

Ο ζωγράφος Eric Fischl βάζει τον Πρόεδρο στη θέση του.

Parallaxi
ο-τραμπ-γίνεται-κλόουν-h-τέχνη-γίνεται-297967
Parallaxi

Ο Αμερικανός ζωγράφος Eric Fischl φτιάχνει καρικατούρες του Ντόναλντ Τραμπ επειδή είναι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσει την κατάσταση με χιούμορ.

Ο Τραμπ απεικονίζεται με μια γελοία κίτρινη περούκα μαλλιών και ένα περιλαίμιο κλόουν. Ο αντιπρόεδρος, Mike Pence, φορά ένα καπέλο μπόουλινγκ και μια ψεύτικη βλεφαρίδα, όπως ο σαδιστής ηγέτης των συμμοριών στο “Clockwork Orange” του Kubrick.

Σε σύγκριση με τα άγρια σχέδια Βρετανών εικονογράφων για τον Τραμπ, όπως του Ralph Steadman και του Gerald Scarfe, αυτά ίσως μοιάζουν ίσως λίγο πιο ήπια. Αλλά προφανώς λειτούργησαν για τον δημιουργό ως ένα είδος θεραπείας. Ο Fischl δημοσίευσε τις γελοιογραφίες στο Facebook και το Instagram, χωρίς να τις θεωρεί ο ίδιος τέχνη. 

Μάλιστα, πριν μερικούς μήνες σταμάτησε την ενασχόλησή του επειδή, όπως λέει, «έχουμε βυθιστεί στο επίπεδό του (του Trump)». «Δεν είναι αστείο πια, τροφοδοτεί το θυμό μου», προσθέτει. Λέει ότι δεν έχει αισθανθεί ποτέ τη χώρα του να έχει πληγεί τόσο.

My iPad paintings are available on t-shirts! Go to my website for more info: ericfischl.com

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Eric Fischl (@fischlstudio) στις

Η νέα έκθεση του Fischl στη γκαλερί Skarstedt στο Λονδίνο ονομάζεται “Παρουσία Απουσίας”. Αναπόφευκτα, φαίνεται,ότι ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εμπλακεί σε μια από τις εικόνες. Ονομάζεται “Ανησυχία” και, κατά κάποιον τρόπο, προβάλλει μια επικρατούσα ανησυχία.

Το έργο απεικονίζει την κρεβατοκάμαρα ενός παιδιού. Οι δύο κεντρικές φιγούρες είναι στραμμένες από εμάς. Ένας μεσήλικας άνδρας με μαύρο βλέμμα προς την πόρτα. Ένα νεαρό κορίτσι στο στέκεται στο κρεβάτι. Κοιτάζοντας στο βάθος διακρίνουμε τον Τραμπ, ως αφίσα κλόουν στον τοίχο και κάποια παιδικά παιχνίδια. Ένα μαύρο φόρεμα κρέμεται από την πόρτα. Ο αφηγηματικός ζωγράφος Fischl μας λέει μια ιστορία και μας αφήνει να την ολοκληρώσουμε.

Ο Fischl ισχυρίζεται ότι διδάχθηκε μόνο την αφηρημένη τέχνη ως φοιτητής καλών τεχνών στο California Institute for the Arts. Στα 24 του, πέρασε περισσότερο από ενάμιση χρόνο ως βοηθός στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγου. Μόνο μετά από αυτό και τη μετέπειτα μελέτη των ήρωών του, του Manet και του Degas, συνειδητοποίησε ότι ήθελε να γίνει εικαστικός ζωγράφος. 
Από την αρχή ως νεαρός καλλιτέχνης, προσπάθησε να βρει ένα θέμα «αρκετά μεγάλο για να διαρκέσει μια ζωή». Αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν σχέσεις: άνδρες και γυναίκες, αγόρια και κορίτσια, πατέρες και γιοι. Για τον Fischl, είναι “ατελείωτα περίπλοκα και συναρπαστικά”.

Πηγή: CNN
#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα