10-σπουδαία-θεάματα-που-δεν-πρέπει-να-χά-1181657

Agenda

10 σπουδαία θεάματα που δεν πρέπει να χάσεις τον Ιούλιο στη Θεσσαλονίκη

Παραστάσεις και συναυλίες που θα πάμε σίγουρα αυτόν τον μήνα, όσοι είμαστε στην πόλη!

Parallaxi
Parallaxi

Άλλοι φεύγουν για διακοπές, άλλοι επιστρέφουν και άλλοι σταθεροί στην πόλη, αναζητούν τρόπους για να κάνουν καλύτερο το καλοκαίρι τους, με πιο ασφαλή “δρόμο” αυτόν της τέχνης, που ευτυχώς, στη Θεσσαλονίκη έχουμε αρκετά θεάματα να δούμε κι αυτόν τον μήνα που έρχεται.

Σε μία μεγάλη γκάμα επιλογών, επιλέγουμε δέκα από τα θεάματα που θα πάμε σίγουρα, με θέατρα και συναυλίες από αγαπημένα ονόματα, σε αγαπημένους χώρους. Εσείς, τσεκάρετε αυτά που θέλετε, αναζητήστε κι όσα άλλα θα γίνουν αυτόν τον μήνα στην πόλη και φύγαμε για βόλτες!

Καλοκαίρι είναι…

«Μια άλλη Θήβα» | Θέατρο Συκεών “Μάνος Κατράκης”

Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας. Το ενδιαφέρον είναι ότι και τους δύο ρόλους, τον Μαρτίν και τον Φεδερίκο, τους ερμηνεύει ο ίδιος ηθοποιός.

Η θεατρική παράσταση “Μία Άλλη Θήβα”, του Σέρχιο Μπλάνκο που ήρθε μέσα στον χειμώνα για μόλις δύο βραδιές αλλά συγκλόνισε όσους πρόλαβαν, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη με μια ακόμη παράσταση στο Ανοιχτό θέατρο Συκεών Μάνος Κατράκης σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Η παράσταση συνεχίζει να κερδίζει τον θαυμασμό του κοινού, τόσο λόγω του σπουδαίου κειμένου της, όσο και των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του Συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο.

Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογέφσκι.

Την Δευτέρα 1 Ιουλίου και την Τρίτη 2 Ιουλίου το “Μια άλλη Θήβα” επιστρέφει για το κοινό της Θεσσαλονίκης και δεν χάνεται!

Πληροφορίες: “Μια άλλη Θήβα” | Δευτέρα 1 & Τρίτη 2 Ιουλίου | Ανοικτό Θέατρο Συκεών “Μάνος Κατράκης” (Κάρολου Κούν 13, Συκιές, Θεσσαλονίκη) | Ώρα: 21:15 | Τηλ: 231 063 1305 | Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 15€-20€ | Προπώληση: more.com | Μετά την έναρξη της παράστασης δεν επιτρέπεται η είσοδος στους χώρους των εκδηλώσεων.

Θοδωρής Βουτσικάκης | Μονή Λαζαριστών

Φωτογραφία: Ευαγγελία Θωμάκου

Ο Θοδωρής Βουτσικάκης ανοίγει τον κύκλο των καλοκαιρινών του συναυλιών στην αγαπημένη γενέτειρα πόλη του Θεσσαλονίκη, την Τρίτη 2 Ιουλίου στο φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών, στις 21.30. Με μια δυναμική ορχήστρα και μια μπάντα χάλκινων πνευστών ο Θοδωρής Βουτσικάκης θα ερμηνεύσει αγαπημένα τραγούδια από ένα πλούσιο ρεπερτόριο αλλά και μια ανθολόγηση των νέων τραγουδιών του – ένα από αυτά και το πολυαναμενόμενο «το πρώτο μου τριαντάφυλλο», σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου και μουσικές του Ara Dinkjian, καθώς και την πρόσφατη συνεργασία με τους Vaya Con Dios.

Οι εξαιρετικοί σολίστες που συνοδεύουν τον Θοδωρή Βουτσικάκη επί σκηνής είναι ο Νεοκλής Νεοφυτίδης στο πιάνο και τις ενορχηστρώσεις, ο Βαγγέλης Μαχαίρας στο μπουζούκι, το ούτι και το μαντολίνο, ο Θοδωρής Κουέλης στο μπάσο και ο Θάνος Σταυρίδης στο ακορντεόν.

Ο Θοδωρής Βουτσικάκης μας καλεί σε ένα μοναδικό μουσικό ταξίδι στις 2 Ιουλίου στη Μονή Λαζαριστών…γιατί είναι Όμορφη η Ζωή, τραγούδα το κι εσύ!

Ταυτότητα παράστασης: Θοδωρής Βουτσικάκης – τραγούδι | Νεοκλής Νεοφυτίδης – πιάνο, ενορχηστρώσεις Βαγγέλης Μαχαίρας – μπουζούκι, ούτι, μαντολίνο | Θοδωρής Κουέλης – μπάσο Θάνος Σταυρίδης – ακορντεόν | Κουαρτέτο Χάλκινων Πνευστών: Χάρης Ευαγγέλου – τρομπέτα Δημήτρης Μπέικος – τρομπόνι | Laurent Clouet – σαξόφωνο Χρήστος Τάσιος – νταούλι | Ηχοληψία: Παναγιώτης Τερζής | Σχεδιασμός & χειρισμός φωτισμών: Μαρία Βενετάκη | ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ARTος & Θέαμα | Οργάνωση & Εκτέλεση παραγωγής: Αναστασία Ταμουρίδου | Φωτογραφία αφίσας: Ευαγγελία Θωμάκου

Πληροφορίες: Φεστιβάλ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ | Θοδωρής Βουτσικάκης «Το πρώτο μου τριαντάφυλλο» | Τρίτη 2 Ιουλίου 2024, ώρα 21:30 | Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Λίνα Νικολακοπούλου | Προπώληση: 15€ – Ταμείο: 18€ – ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ – ΝΕΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 3 Σεπτεμβρίου

«Πλούτος» |Θέατρο Δάσους

Η μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ «Πλούτος» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση- ελεύθερη απόδοση κειμένου & σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, ξεκινά το «ταξίδι» της από τη Θεσσαλονίκη. Η πρεμιέρα της παράστασης θα δοθεί στο Θέατρο Δάσους στις 3 & 4 Ιουλίου, για να ακολουθήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 19 & 20 Ιουλίου θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024.

Στο ρόλο του Χρεμύλου ο Μάνος Βακούσης που τιμήθηκε πρόσφατα με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου «Κάρολος Κουν». Στο θίασο συμμετέχει η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου. Στο μουσικό μέρος της παράστασης παίρνουν μέρος οι Χατζηφραγκέτα, η Nalyssa Green και ο Τελευταίος Καλεσμένος. Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η Ιστορικός- Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου.

Λίγα λόγια για το έργο Ο Χρεμύλος ανησυχεί για το μέλλον του γιου του. Ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο, που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς, που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του; Η συνάντηση με τον Πλούτο, που κυκλοφορεί τυφλός και τιμωρημένος από τον Δία, θα τον βοηθήσει να λύσει το πρακτικό του πρόβλημα. Τι θα γίνει όμως με το ηθικό; Μπορεί να συμβαδίσει ο πλούτος με την αρετή; Ποια η διαφορά των ανθρώπων με λεφτά από τους πραγματικά πλούσιους ανθρώπους; Και ποιο είναι τελικά το συμφέρον των πολιτών; Ο άκρατος ατομικός πλουτισμός ή ένα πλούσιο δημόσιο ταμείο; Ο Πλούτος παρουσιάστηκε το 388 π.Χ., σε μια εποχή που η Αθηναϊκή οικονομία είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα μετά την ήττα του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Γιάννης Κακλέας υπογράφει τη μετάφραση- ελεύθερη απόδοση & σκηνοθεσία του αριστοφανικού κειμένου και αναμετριέται με την ουτοπία του σατιρικού ποιητή, φέρνοντας επί σκηνής διλήμματα και προβληματισμούς που επιμένουν στον χρόνο.

Συντελεστές: Μετάφραση- Ελεύθερη απόδοση κειμένου -Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας | Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης | Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη | Πρωτότυπη Μουσική: Β| Βοηθός Σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας | Συνεργάτις σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά | Βοηθός ενδυματολόγου: Μανώλης Ψωματάκης | Συνεργάτις σκηνογράφος: Ελίνα Δράκου | Βοηθός φωτίστριας: Ιφιγένεια Γιαννιού | Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη | Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μαίρη Ανδρέου (Αερόπη), Μάνος Βακούσης (Χρεμύλος), Δημήτρης Διακοσάββας (Κλεώνυμος), Άννα Ευθυμίου (Πενία 3), Αλέξανδρος Ζουριδάκης (Πλούτος), Αναστασία Κελέση (Παρέα του Καρίωνα), Φαίη Κοκκινοπούλου (Αρχιδάμια), Ελένη Μισχοπούλου (Λυσιμάχη), Δημήτρης Μορφακίδης (Ελπίνωρ), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Παρέα του Καρίωνα), Χριστίνα Μπακαστάθη (Παρέα του Καρίωνα), Χρυσή Μπαχτσεβάνη (Πενία 2), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πενία 4), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Ελπινίκη), Πολυξένη Σπυροπούλου (Πενία 1), Γιάννης Σύριος (Καρίων), Φωτεινή Τιμοθέου (Λευκοθέα), Γιάννης Τομάζος (Παρέα του Καρίωνα) , Χρήστος Τσάβος (Παρέα του Καρίωνα) Γιάννης Τσεμπερλίδης (Αρτεμίδωρος), Θάνος Φερετζέλης (Φιλοποίμην), Γιάννης Χαρίσης (Θρασύμαχος/ Αρχιερέας)

Χορευτές, χορεύτριες: Αναστασία Κελέση, Στεφανία Σωτηροπούλου, Μάριος Χατζηαντώνης, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης

Μουσικοί επί σκηνής: Βάιος Πράπας, Τελευταίος Καλεσμένος, Χατζηφραγκέτα, Nalyssa Green, Δήμητρα Αντωνακούδη Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η Ιστορικός- Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου

Γείτονες- Μύστες – Χορογραφία στον αγώνα Χρεμύλου και Πενίας: Ο Θίασος

Πληροφορίες: «ΠΛΟΥΤΟΣ» | ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Τετάρτη 3 Ιουλίου | Παραστάσεις: Τετάρτη 3 & Πέμπτη 4 Ιουλίου, στις 21.15 | Τιμή προπώλησης μέσω ηλεκτρονικής αγοράς και ταμεία (έως μια μέρα πριν): 17€ | Κανονικό εισιτήριο: 20 € | Φοιτητικό/ Άνω των 65: 14€ | Δάσκαλοι & Καθηγητές / Ομαδικό (20 άτομα): 11€ | Άνεργοι: Δωρεάν (20 θέσεις ανά παράσταση για τις παραστάσεις στο Θέατρο Δάσους) κατόπιν τιμή εισιτηρίου: 10€ | ΑΜΕΑ & Συνοδοί ΑΜΕΑ: 8 € | 20 Ατέλειες σε κάθε παράσταση για ηθοποιούς εκτός ΚΘΒΕ και σπουδαστές θεατρικών σπουδών, κατόπιν κάλυψης των Ατελειών τιμή εισιτήριου: 8€

Thievery Corporation | Μονή Λαζαριστών

Οι Thievery Corporation, το αμερικανικό ντουέτο ηλεκτρονικής μουσικής που αποτελείται από τους Rob Garza και Eric Hilton, έρχονται στη Θεσσαλονίκη για μία και μοναδική εμφάνιση τον Ιούλιο του 2024, συμμετέχοντας στις μουσικές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών 2024.

Το μουσικό στυλ των Thievery Corporation συνδυάζει στοιχεία dub, acid jazz, reggae, ινδική κλασική, μουσική της Μέσης Ανατολής, χιπ χοπ και βραζιλιάνικη μουσική, συμπεριλαμβανομένης της bossa nova.

Στις τρεις δεκαετίες της καριέρας τους, οι Thievery Corporation έγιναν γνωστοί για τις μαγευτικές ζωντανές εμφανίσεις τους, κατακτώντας τις μεγαλύτερες μουσικές σκηνές του κόσμου, μαγνητίζοντας το κοινό με το προσωπικό και πάντα πολυσυλλεκτικό ήχο τους.

Μετά από δώδεκα εξαιρετικά αναγνωρισμένα άλμπουμ πλήρους διάρκειας, LPs με remix, ηχογραφήσεις συναυλιών και πάνω από δύο δεκαετίες εμπρηστικών ζωντανών εμφανίσεων που έχουν ενθουσιάσει το κοινό σε όλο τον κόσμο, η μουσική και το μήνυμα των Thievery Corporation είναι πιο επίκαιρα και σημαντικά σήμερα από ποτέ.

Οι Thievery Corporation, το πρωτοποριακό ντουέτο από τη Washington, είναι μια από τις σταθερές αξίες της ηλεκτρονικής μουσικής, εδώ και χρόνια, με μια ανεξάντλητη δεξαμενή επιρροών που ξεκινά από τις παραδόσεις της dub/reggae και φτάνει έως τη jazz και τη bossanova των 60s.

Ιδρύθηκαν το 1995, από τον Rob Garza και τον Eric Hilton, και στις δεκαετίες που ακολούθησαν όχι μόνο εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο επιτυχημένα ονόματα του είδους, αλλά καθόρισαν την downtempo/trip hop σκηνή με τις καινοτόμες παραγωγές και τα εξαιρετικά τραγούδια τους.

Η μουσική των Thievery Corporation κοιτούσε πάντα προς το μέλλον, αποτίοντας παράλληλα φόρο τιμής στο παρελθόν, ξεκινώντας με το πρωτοποριακό ντεμπούτο LP τους, το “Sounds From The Thievery Hi-Fi” του 1996, το οποίο αφενός σύστησε στον κόσμο τους Garza και Hilton ως παραγωγούς και αφετέρου καθόρισε την πορεία τους ως πρωτοπόροι της ηλεκτρονικής μουσικής που βασίζεται σε τραγούδια με πολύ διαφορετικούς τραγουδιστές.

Η πορεία τους ξεκίνησε με το κλασικό πλέον, “Sounds From The Thievery Hi-Fi” (1996), το οποίο έθεσε τα θεμέλια για τον χαρακτηριστικό τους ήχο και για όσα θα ακολουθούσαν.

Τα “Mirror Conspiracy” (2000), “Richest Man In Babylon” (2002), “The Cosmic Game” (2005), καθώς και τα πιο πρόσφατα “The Temple of I & I” (2017) και “Treasures From the Temple” (2018), αποθεώθηκαν από τον μουσικό Τύπο, ενώ το ντουέτο κέρδισε ένα αφοσιωμένο κοινό που πλέον τους ακολουθεί σε κάθε τους βήμα.

Πληροφορίες: Οι Thievery Corporation Live στη Θεσσαλονίκη | Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024 | Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών 2024 | Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη) | Τηλ:2310 428 088 | Διάρκεια: 120 λεπτά | Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 32€-35€ | Προπώληση: more.com

Γιάννης Χαρούλης | Θέατρο Γης

Ο Γιάννης Χαρούλης για ένα ακόμη καλοκαίρι θα μας ενώσει με τη μουσική του κάτω από τον έναστρο ουρανό.

Από το χθες μέχρι το σήμερα, με αγαπημένα τραγούδια μπλεγμένα όπως πάντα με τις βαθιές ρίζες της κρητικής παράδοσης, θα μας ταξιδέψει σε άλλους τόπους, θα μας συγκινήσει και θα μας χαρίσει υπέροχες βραδιές.

Το πάθος και η φλόγα του θα φωτίσουν τα βράδια μας, σε μια γιορτή που όλοι θα θυμόμαστε.

Και φέτος, ο Γιάννης Χαρούλης με το λαούτο του θα μας αγκαλιάσει και θα μας συνεπάρει με τις μελωδίες του, τους στίχους του και τον ηλεκτρισμό του.

Συντελεστές: Λευτέρης Ανδριώτης / Λύρα – Ορέστης Μπενέκας / Πλήκτρα – Αλέκος Βουλγαρακης / Ηλεκτρική κιθάρα – Γιώργος Δούσος / Πνευστά – Σωτήρης Μαυρονάσιος / Τύμπανα – Επιμέλεια ήχου: Παναγιώτης Ριζοπουλός, Νίκος Κωνσταντακης – Φωτισμοί: Περικλης Μαθιέλλης – Οργάνωση – Παραγωγή: Αlai Music Production

Πληροφορίες: Ο Γιάννης Χαρούλης στη Θεσσαλονίκη | Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024 | Θέατρο Γης | Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:30 / Εισιτήρια: από 15€ – 17€ /Προπώληση: ticketservices.gr – 210 7234567- Θέατρο Αυλαία

«Ορέστεια» | Θέατρο Δάσους

Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον διεθνώς καταξιωμένο Έλληνα σκηνοθέτη και δάσκαλο Θεόδωρο Τερζόπουλο, που σκηνοθετεί την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος και τελευταίο σωζόμενο έργο του συγγραφέα (δύο μόλις χρόνια πριν από τον θάνατό του), σε μία ενιαία παράσταση.

Ένα ανεπανάληπτο πολιτιστικό γεγονός, μια εμβληματική παράσταση διανοητικού και φιλοσοφικού βάθους, που έρχεται να διευρύνει τα όρια της τέχνης.

Η Ορέστεια διδάχθηκε στην Αθήνα, στα Εν Άστει Διονύσια το 458 π.Χ., μια χρονιά με μεγάλες εντάσεις μεταξύ των Ολιγαρχικών και των Δημοκρατικών αποτυπώνοντας τους πολιτικούς, ιστορικούς και κοινωνικούς κραδασμούς της εποχής και τις βίαιες αναταραχές. Ανάμεσα στους λόγους των εντάσεων ήταν και οι μεταρρυθμίσεις του δημοκρατικού Εφιάλτη, που αφορούσαν τη λειτουργία και τη δομή του Αρείου Πάγου. Και ενώ η Αθήνα στο εσωτερικό βρισκόταν σε μεταβατική περίοδο, ακολουθούσε μια εξαιρετικά τολμηρή πολιτική ως προς τις άλλες πόλεις, και την ίδια εποχή συμμάχησε με το Άργος που είχε αποσκιρτήσει από την Πελοποννησιακή Συμμαχία. Η επιρροή και των δύο αυτών ιστορικών γεγονότων είναι ορατή στην Ορέστεια.

Ο συγγραφέας αντλεί το υλικό του από τον μύθο των Ατρειδών και τη φοβερή κατάρα του γένους τους. Έπειτα από δέκα χρόνια πολέμου το Παλάτι των Μυκηνών ετοιμάζεται να υποδεχτεί τον βασιλιά του, τον Αγαμέμνονα, ως θριαμβευτή στρατηγό όλων των Ελλήνων. Η άφιξή του όμως από την Τροία σημαίνει και τον θάνατό του από το χέρι της γυναίκας του Κλυταιμνήστρας με την υποστήριξη του Αιγίσθου. Στις Χοηφόρους η επιστροφή του Ορέστη θα φέρει την πολυπόθητη για την Ηλέκτρα εκδίκηση. Ο Χορός χαίρεται για τη λύτρωση του βασιλικού οίκου και ο Ορέστης ετοιμάζεται να καταφύγει ικέτης στους Δελφούς για να ζητήσει την προστασία του Απόλλωνα ενώ οι Ερινύες έρχονται να τον κυνηγήσουν. Οι Ευμενίδες βασίζονται στη δημιουργική εξιστόρηση κάποιων αττικών λατρευτικών μύθων για την καταφυγή του Ορέστη στην Αθήνα και για τη δίκη του από τους θεούς του Ολύμπου. Η αισχύλεια πλοκή εμπλουτίζεται από την ίδρυση του Αρείου Πάγου με πρωτοβουλία της Αθηνάς και τη σύνδεση αυτού του δικαστηρίου με τη λύση της κατάρας. Η ισορροπία και η συμφιλίωση έρχονται να κλείσουν τον κύκλο του αίματος και της εκδίκησης.

Έργο εκπληκτικής ωριμότητας, άρτιας αισθητικής, διανοητικού βάθους και πλήθους φιλοσοφικών αναζητήσεων, έργο που διευρύνει τα όρια της τέχνης και που υπερασπίζεται με τόλμη ένα δημοκρατικό πολίτευμα.

Η Ορέστεια έχει παρουσιαστεί από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο πέντε φορές μέχρι σήμερα: το 1954 και το 1959 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη, το 1972 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη, το 2001 σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου και το 2019 με τρεις σκηνοθέτριες (Ιώ Βουλγαράκη, Λίλλυ Μελεμέ, Γεωργία Μαυραγάνη), που ανέλαβαν μια τραγωδία η καθεμία, στην πρώτη τους δοκιμή στην Επίδαυρο.

Σκηνοθετικό σημείωμα Γιατί η Ορέστεια συνεχίζει να ασκεί τρομακτική έλξη; Μια πιθανή απάντηση θα μπορούσε να είναι επειδή στον άνθρωπο υπάρχει η ανάγκη για μια βαθύτερη σχέση με τον Μύθο. Ο μύθος της Ορέστειας είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου, προκαλεί τον τρόμο, επειδή αποκαλύπτει το ατίθασο, το βίαιο και τους νόμους του βάθους που δεν μπορούν να δαμαστούν. Η Κλυταιμνήστρα μας καλεί να σπάσουμε μαζί τον καθρέφτη, για να γεννηθεί από τα θραύσματά του μια νέα εφιαλτική εικόνα, που ωστόσο θα διατηρεί τις σκοτεινές ρίζες του μύθου.

Πρόθεσή μας είναι η μελέτη του βάθους του μύθου της Ορέστειας και η αναζήτηση του απρόβλεπτου, του ασυνήθιστου, του παράδοξου. Τα πρόσωπα προσφέρουν τα σώματά τους στο θυσιαστήριο του ανοίκειου, θέτουν διαρκή ερωτήματα και διλήμματα. Η αισθητική της παράστασης προκύπτει από τη δυναμική σχέση του Σώματος με τον Μύθο, τον Χρόνο και τη Μνήμη. Θέτουμε ξανά το θεμελιώδες οντολογικό ερώτημα «περί τίνος πρόκειται», ένα ερώτημα που δεν επιδέχεται οριστικές απαντήσεις, αλλά διαρκώς μας ενεργοποιεί προς την κατεύθυνση της ολοένα βαθύτερης έρευνας της ρίζας του ήχου, της λέξης, των πολλαπλών διαστάσεων του ανθρώπινου αινίγματος και της ανακατασκευής ενός νέου Μύθου.

Θεόδωρος Τερζόπουλος

Συντελεστές: Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης Σύμβουλος δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Πατητή Συνεργάτης σκηνογράφου: Σωκράτης Παπαδόπουλος Συνεργάτιδα ενδυματολόγου: Παναγιώτα Κοκκορού Συνεργάτης φωτιστή: Κωνσταντίνος Μπεθάνης Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Μαρία Βογιατζή

Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας)

Χορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας

Πληροφορίες: Φεστιβάλ Δάσους 2024 | Η «Ορέστεια» του Αισχύλου στη Θεσσαλονίκη από το Εθνικό Θέατρο | Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη | Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024 | Πληροφορίες για Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων-Κρατήσεις: Τηλ.2315 200 200/ Προπώληση Εισιτηρίων: Ταμεία ΚΘΒΕ – ntng.gr – more.com (όταν ξεκινήσει) – 11876

«Ηρακλής Μαινόμενος» | Θέατρο Δάσους 

Με την τραγωδία του Ευριπίδη «Ηρακλής Μαινόμενος» συνεχίζει τη μελέτη του πάνω στο Αρχαίο Δράμα, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καρατζάς, μετά τους υπέροχους «Πέρσες» του Αισχύλου, που παρακολουθήσαμε το 2022 (και στη Θεσσαλονίκη), ο σκηνοθέτης καταπιάνεται φέτος με μια λιγότερο δημοφιλή τραγωδία του Ευριπίδη που είχε παρουσιαστεί τελευταία φορά μάλιστα, από το Εθνικό Θέατρο, πριν 12 χρόνια, σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού!

Ο Ευριπίδης βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο, θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών. Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο. Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο. Αλλά η βούληση των Θεών – η Τυραννία του Ηρακλή – βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.

Μια τιμωρία για έναν ήρωα(;), ημίθεο(;) ή απλώς έναν άνθρωπο που ξεπέρασε τον κανόνα, βγαίνοντας έξω από το ανθρώπινο και διαταράσσοντας τη δομή και τα προκαθορισμένα όρια; Μέσα από αυτή την παραβολή, με τις έντονες πολιτικές προεκτάσεις, ο Ευριπίδης φωτίζει το ανεπαρκές και “λίγο” της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη – είτε αυτό λέγεται καθεστωτική Τυραννία, είτε Θεός – που καταρρίπτει την ανθρώπινη βούληση και την εξαφανίζει στην ανυπαρξία. Μια σφοδρή κριτική του Ευριπίδη για την απουσία Δημοκρατίας και την εγκατάλειψη των Θεών, γίνεται, παραστασιακά, μια κραυγή απόγνωσης του ανθρώπου μπροστά στην συνειδητοποίηση της αδυναμίας του.

Ένας σπουδαίος θίασος με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής, μας βυθίζει στην υπαρξιακή αγωνία της εμβληματικής τραγωδίας του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά που πρόσφατη είναι η μνήμη στη Θεσσαλονίκη από την σπουδαία παράσταση που προσέφερε στο κοινό της πόλης με τον “Καλό άνθρωπο του Σετσουάν” στο Βασιλικό Θέατρο

Στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Δάσους, θα δούμε τον “Ηρακλή Μαινόμενο” την Κυριακή 14, την Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Ιουλίου στις 21.30

Πληροφορίες: Ηρακλής Μαινόμενος του Ευριπίδη | Κυριακή 14, την Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Ιουλίου | Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκη (Δάσος Σέιχ Σου, Θεσσαλονίκη) | Ώρα: 21.30 | Τηλ: 231 520 0200 / Εισιτήρια-Τιμή εισιτηρίων: από 20€ – 23€ / Προπώληση: more.com

Όρνιθες | Ανοιχτό Θέατρο Συκεών

Ο Άρης Μπινιάρης καταπιάνεται πρώτη φορά με την αρχαία κωμωδία και, λίγο πριν την επιστροφή του στην Επίδαυρο (μετά τους «Πέρσες» και τον «Προμηθέα Δεσμώτη»), έρχεται με τους “Όρνιθες” του Αριστοφάνη στη Θεσσαλονίκη, στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης» τη Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Ιουλίου.

Στην κορυφαία αυτή κωμωδία, αν και η πλοκή είναι φανταστική, η θεματική είναι αληθινή και ουσιώδης:  οι «Όρνιθες» παρουσιάζουν μια καινούρια αρχή, η οποία πρέπει να γίνει έξω από την ανθρώπινη κοινωνία, μακριά από τον κορεσμό, την παρακμή και τη διαφθορά.

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Γιώργος Χρυσοστόμου στους ρόλους του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη, μαζί με μία πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών: Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισιδώρου, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Σοφία Κουλέρα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Κυρώζη, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Κυριάκος Σαλής, Αλεξία Σαπρανίδου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Ειρήνη Τσέλλου, θα προσπαθήσουν να ιδρύσουν τη δική τους ιδανική πολιτεία στους αιθέρες μακριά από τους ανθρώπους.

Η υπόθεση

Δυο φίλοι, ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απογοητευμένοι από τις συνθήκες ζωής στην πόλη τους, αναζητούν έναν νέο τόπο όπου θα μπορέσουν να ζήσουν με ηρεμία και χαρά. Η επαφή τους με τον κόσμο των πουλιών θα τους δώσει την ιδέα να ιδρύσουν μια καινούργια πολιτεία στους αιθέρες, μεταξύ γης και ουρανού.

Ενώ το χτίσιμο της πόλης βρίσκεται σε εξέλιξη, καταφθάνουν απρόσκλητοι επισκέπτες από τον κόσμο των ανθρώπων, διεκδικώντας αυθαίρετα εξουσίες και προνόμια, ενώ παράλληλα απεσταλμένοι των θεών του Ολύμπου διαμαρτύρονται θορυβημένοι για την αμφισβήτηση της θεϊκής κυριαρχίας καθώς η νέα πόλη εμποδίζει τους καπνούς από τις θυσίες να φτάσουν στον ουρανό.

Θα καταφέρουν ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, με τη συμβολή των πουλιών, να ολοκληρώσουν το χτίσιμο της Νεφελοκοκκυγίας;  Πόσο εύκολο θα είναι να πραγματώσουν τη δική τους ουτοπία;

Η παράσταση

Η σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη αξιοποιεί το στοιχείο της τελετουργίας με στόχο να αναδειχθούν οι αλληγορικές προεκτάσεις του αριστοφανικού έργου, ενώ η μουσική και η κίνηση τοποθετούν στο επίκεντρο της παράστασης την ανθρώπινη κατάσταση, τη μεταμόρφωση και την αποκατάσταση μιας κοσμικής δικαιοσύνης.

Με τον ανθρώπινο πολιτισμό να έχει φτάσει σε μια οριακή στιγμή, το πέταγμα των πουλιών μοιάζει με μια τελετή μύησης και επανασύνδεσης του ανθρώπου με τον φυσικό κόσμο και με την πρωτόγνωρη δύναμη που προκύπτει από αυτή τη σχέση.

Συντελεστές: Μετάφραση: Τάσος Ρούσσος | Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης | Δραματουργική επεξεργασία- Διασκευή: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου- Άρης Μπινιάρης | Σκηνικά- Κοστούμια: Πάρις Μέξης | Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης | Κινησιολογία: Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου | Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας | Μάσκες Χορού: Δήμητρα Καίσαρη | Ά βοηθός σκηνοθέτη: Νεφέλη Παπαναστασοπούλου | Β βοηθός σκηνοθέτη: Βαγγέλης Πρασσάς | Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Αλέγια Παπαγεωργίου | Επικοινωνία & Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη

Παίζουν: Πεισθέτερος – Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος | Ευελπίδης – Γιώργος Χρυσοστόμου | Έποπας – Κώστας Κορωναίος | Χρησμολόγος- Προμηθέας – Στέλιος Ιακωβίδης | Ποιήτρια- Ίρις – Κωνσταντίνα Τάκαλου | Μέτων- Ηρακλής – Ερρίκος Μηλιάρης | Επίτροπος- Ποσειδώνας – Μάριος Παναγιώτου | Συκοφάντης – Θανάσης Ισιδώρου

Χορός: Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Τάσος Κορκός, Σοφία Κουλέρα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Κυρώζη, Κυριάκος Σαλής, Αλεξία Σαπρανίδου, Ειρήνη Τσέλλου

Πληροφορίες: “Όρνιθες” του Αριστοφάνη στη Θεσσαλονίκη | Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης» | Ημέρες: Δευτέρα 15 & Τρίτη 16 Ιουλίου | Ώρα: 21:30 | Εισιτήρια από 20 ευρώ | Προπώληση Εισιτηρίων: https://www.more.com/theater/ornithes-tou-aristofani-1/

Fabrizio Mocata Group | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (Πλατεία)

Το «Swango» συγκεντρώνει υφολογικές ιδιαιτερότητες του swing και του τανγκό σε ένα νέο μουσικό concept που εκπλήσσει. Με αφετηρία το CD που εκδόθηκε με τον ομώνυμο τίτλο στην Αργεντινή από τον Fabrizio Mocata, ο Fabio Crescente και ο Mauro Carpi, δύο καλλιτέχνες με εικοσαετή εμπειρία στον κόσμο του swing και με πολλές και μεγάλες συνεργασίες, τόσο ιταλικές όσο και ξένες, συναντήθηκαν μουσικά και δημιούργησαν ένα project που περιέχει πρωτότυπα αλλά και κλασσικά έργα, επηρεασμένα και από τα δύο μουσικά στυλ.

Από την πλευρά του, ο Fabrizio Mocata, ως πιανίστας της τζαζ, ξεχωρίζει στον κόσμο του τανγκό στην Ιταλία, αλλά κυρίως στα μεγάλα φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο για περισσότερα από είκοσι χρόνια. Το καλλιτεχνικό έργο του καταφέρνει να συνδυάσει τον παλμό του swing με το παθιασμένο και μελωδικό στοιχείο του τανγκό.

Έτσι, οι μουσικοί αποφάσισαν να εμπλουτίσουν το γκρουπ με ένα παραδοσιακό όργανο-σύμβολο του τανγκό, όπως το μπαντονεόν, και μαζί με τον χορό και το τραγούδι, ολοκληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ένωση αυτών των δύο μουσικών κόσμων.

Συντελεστές: Fabrizio Mocata Πιάνο & Μουσική διεύθυνση | Mauro Carpi Βιολί | Fabio Crescente Κοντραμπάσο | Pablo Yamil Μπαντονεόν | Chiara Amati Τραγούδι | LiberandoTango: Giorgio Giorgi & Daniela Conte Χορευτές

Πληροφορίες: Οι Fabrizio Mocata Group στην Πλατεία του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης – «Swango»| Τρίτη 16 Ιουλίου 2024 | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου και Παραλία, Θεσσαλονίκη) | Τηλέφωνο: 2310 895 800 – Email: [email protected]/ Εισιτήρια-Τιμή εισιτηρίων: 10€ – 15€ / Προπώληση: εκδοτήρια του Μεγάρου και More.com

«Αίας» | Θέατρο Δάσους 

Ο Αίας του Σοφοκλή, έτσι όπως δημιούργησε και σκηνοθέτησε ο Γιώργος Νανούρης επιστρέφει στις θεατρικές σκηνές αυτό το καλοκαίρι και, στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Δάσους τον Ιούλιο για μία βραδιά με πρωταγωνιστή τον υπέροχο Μιχάλη Σαράντη και επί σκηνής τον ζωγράφο Απόστολος Χαντζαράς που μας βάζει στο δικό του σύμπαν.

Στην παράσταση, η τέχνη του θεάτρου συναντιέται με αυτήν της ζωγραφικής. Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας, μπροστά στα μάτια των θεατών. Για όποιον την είδε ήδη, αλλά και όσους τη δουν αυτό το καλοκαίρι, η παράσταση είναι μία ξεχωριστή εμπειρία δια χειρός Γιώργου Νανούρη που ξέρει πάντα να συγκινεί το κοινό με τις δουλειές του.

Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.

Η σκηνογραφία και οι φωτισμοί του “Αίαντα” είναι σε επιμέλεια του σκηνοθέτη. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.

Ο Μιχάλης Σαράντης, ηθοποιός με τεράστιο σκηνικό εκτόπισμα, εισχωρεί στην ουσία του έργου και αποδεικνύει πόσο σπουδαίος ερμηνευτής είναι υποδυόμενος όλους τους ρόλους του έργου. Είναι εντυπωσιακή η ευχέρεια και η ακρίβεια με την οποία κινείται, και διαχειρίζεται τη φωνή του, σαν ένα παλλόμενο και δονούμενο σώμα. Κάθε κίνηση του είναι φορτισμένη με ηλεκτρισμένη ενέργεια.

Στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Δάσους, θα δούμε την παράσταση την Δευτέρα 29 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους

Πληροφορίες: «Αίας» του Σοφοκλή | Δευτέρα 29 Ιουλίου | Ώρα: 21.30 | Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκη (Δάσος Σέιχ Σου, Θεσσαλονίκη) | Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 15€ -20€ / Προπώληση: more.com ταμεία ΚΘΒΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα