10-αξιοσημείωτα-θεάματα-που-θα-δούμε-τον-1125794

Agenda

10 αξιοσημείωτα θεάματα που θα δούμε τον Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη

Μουσικές και θέατρα που περιμένουμε να απολαύσουμε τον επόμενο μήνα.

Parallaxi
Parallaxi

Με τον Μάρτιο έρχεται και η άνοιξη κι ενώ αλλάζει σιγά σιγά η διάθεση όλων μας, σημαντικές παραστάσεις και συναυλίες γίνονται λόγος πια για να βγούμε από το σπίτι και να απολαύσουμε ωραίες βραδιές στην πόλη.

Μερικά από τα πιο σημαντικά θεάματα του Μαρτίου, θα τα βρείτε παρακάτω, με την υπόσχεση να τα πούμε σε μία ουρά ταμείου τις επόμενες μέρες…

«Λατινική Αμερική-Μουσικές από τις Άκρες της Γης» Κ.Ο.Θ. | Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τη συναυλία «Μουσικές από τις άκρες της γης – Λατινική Αμερική» στην Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ., με ένα πρόγραμμα συνθετών από εκείνη τη μεριά του κόσμου.

Η Κ.Ο.Θ. υποδέχεται την Αποκριά, με ένα μουσικό ταξίδι στη Λατινική Αμερική.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υποδέχεται τη φετινή Αποκριά με ένα πολύχρωμο μουσικό ταξίδι στη Λατινική Αμερική, που μας προσκαλεί να χορέψουμε στο ρυθμό του tango nuevo, με το ‘Tangazo’ του δημιουργού αυτής της μοντέρνας μετεξέλιξης του παραδοσιακού αργεντίνικου τάνγκο, Άστορ Πιατσόλα.

Στη συνέχεια, υποδεχόμαστε στην πόλη μας μία από τις σπουδαιότερες αρπίστριες της εποχής μας, την Γαλλίδα Anais Gaudemard που ερμηνεύει το μαγευτικό κοντσέρτο για άρπα του Αλμπέρτο Χιναστέρα, που ωθεί τις εκφραστικές δυνατότητες της άρπας εκεί που δεν είχε φτάσει κανείς πριν.

Το ταξίδι μας ολοκληρώνεται στη Βραζιλία με τη φλόγα της μουσικής του Νταριούς Μιγιώ για το σουρεαλιστικό μπαλέτο ‘Το Βόδι στη Στέγη’, όπου αναμειγνύει σάμπα, μασίζ, τάνγκο, ως και πορτογαλέζικο φάντο αναδεικνύοντας το ρυθμό και τη μελωδικότητα της βραζιλιάνικης μουσικής, την οποία αγαπούσε πολύ.

Πρόγραμμα: Άστορ Πιατσόλα (1921-1992): Tangazo | Αλμπέρτο Χιναστέρα (1916-1983): Κοντσέρτο για άρπα και ορχήστρα, έργο 25 Νταριούς Μιγιώ (1892-1974): Το βόδι στη στέγη, έργο 58

Συντελεστές: Άρπα:Anais Gaudemard | Διεύθυνση Ορχήστρας: Γιάννης Πουσπουρίκας | Παραγωγή: Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης | Παραγωγή Κ.Ο.Θ.

Πληροφορίες: Η Κ.Ο.Θ. στην Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.: «Λατινική Αμερική-Μουσικές από τις Άκρες της Γης» | Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ (Εγνατία, Θεσσαλονίκη) | Τηλ:2310236990 (Ώρες λειτουργίας: 8:00-14:30) |  Εισιτήρια- Τιμές εισιτηρίων: από 5€ – 15€ | Προπώληση: tickets.tsso.gr

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι – Γιάννης Μαρκόπουλος | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ένα από σημαντικότερα έργα της μουσικής δημιουργίας του Γιάννη Μαρκόπουλου, και ένα αριστούργημα, παράλληλα, της ελληνικής μουσικής, οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», σε ποίηση του Διονύσιου Σολωμού, θα παρουσιαστούν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στις 22 – 23 Μαρτίου.

Σχεδόν εννέα μήνες μετά τον θάνατο του σπουδαίου συνθέτη, σε ηλικία, 84 ετών, το θρυλικό αυτό έργο του σε μορφή Λαϊκής Λειτουργίας για Συμφωνική Ορχήστρα, Μικτή Χορωδία, λυρικούς τραγουδιστές (τενόρο, βαρύτονο, μπασοβαρύτονο) και αφηγήτρια θα αντηχήσει και πάλι μέσα από τη σύμπραξη μιας ομάδας αξιόλογων καλλιτεχνών, αποτελούμενης από τους Μάριο Φραγκούλη, Τάσο Αποστόλου, Χάρη Ανδριανό και Μαρία Καβογιάννη. Τους ερμηνευτές θα συνοδεύουν η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση τουΑναστάσιου Συμεωνίδη, η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης και η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων.

Ο Γιάννης Μαρκόπουλος ασχολήθηκε με τη σύνθεση του έργου «Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» σε μορφή Λαϊκής Λειτουργίας οργανώνοντας το λιμπρέτο από το ομώνυμο ποίημα του Σολωμού και επιλέγοντας από όλα τα σχεδιάσματα του ποιήματος, τα πεζά, τους στίχους και τα αφηγηματικά μέρη.

Ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’60, ο συνθέτης ολοκλήρωσε το έργο σχεδόν μία δεκαετία μετά. Όπως σημείωνε ο ίδιος μερικά χρόνια πριν, «το δούλεψα για μεγάλο διάστημα, πάνω στα τρία Σχεδιάσματα του ποιήματος». Το 1975 έδωσε την οριστική μορφή στο έργο, τη μορφή της Λαϊκής Λειτουργίας, την οποία και παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το 1975 στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, προσκεκλημένος του αείμνηστου καθηγητή Λίνου Πολίτη, πιο σημαντικού ίσως μελετητή του Σολωμού και επιμελητή της έκδοσης των χειρογράφων του ποιητή σε δύο τόμους.

Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» κυκλοφόρησαν σε δίσκο το 1977, με ερμηνευτές τους Νίκο Ξυλούρη, Λάκη Χαλκιά, Ηλία Κλωναρίδη και αφηγήτρια την ηθοποιό Ειρήνη Παπά. Συμμετείχε η ερασιτεχνική Μικτή Χορωδία της Πρέβεζας, σε διδασκαλία Γιώργου Κακίτση και ορχήστρα 16 οργάνων, μέσα στα οποία περιλαμβάνονταν και ελληνικά όργανα.

Η πρώτη συναυλία με τους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» δόθηκε στο γήπεδο του Παναθηναϊκού το καλοκαίρι του 1978, όπου ο Μαρκόπουλος διηύθυνε το έργο του, μπροστά σε κοινό είκοσι δύο χιλιάδων ατόμων, που κατέκλυσαν τις κερκίδες του γηπέδου και υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τόσο το νέο μουσικό έργο όσο και την είσοδο της ποίησης του Σολωμού στη νεοελληνική μουσική δημιουργία.

Σολίστ: Μάριος Φραγκούλης, Τάσος Αποστόλου, Χάρης Ανδριανός | Αφηγήτρια: Μαρία Καβογιάννη

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης | Μουσική Διεύθυνση: Αναστάσιος Συμεωνίδης

Συμμετέχουν η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης και η Χορωδία Δήμου Αθηναίων

Τιμές Εισιτηρίων:  75€, 65€, 55€, 45€, 35€, 25€, Για εισιτήρια πατήστε εδώ

Tάο | Θέατρο Αυλαία

Η Παράσταση «Τάο» του Γιώργου Καφετζόπουλου, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αυλαία, με νέες παραστάσεις.

Ο Αντρέας Καραμούτσος προγραμματίζει τη συνταξιοδότηση του μετά από εννέα χρόνια στη φυλακή.

Ο αλλοπρόσαλλος γιος του ονειρεύεται να κληρονομήσει το πατρικό «βασίλειο» της νύχτας και ο Ιωσήφ Μωυσίδης που «ανέβηκε σαν το φίδι» και πια «τρέχει» την Αθήνα, δεν προτίθεται να παραχωρήσει τίποτα.

«Τάο», μια άγρια κωμωδία με στιγμές που παγώνουν το αίμα και έχουν δραματικά μοιραίες συνέπειες.

Σπαράγματα ιδεολογιών, μύθων, θρησκειών, φαντασιώσεων. Το χάος των ημερών.

Και μέσα σε όλο αυτό αναζητείται ο δρόμος.

Ο δρόμος που θα σε κάνει «μάγκα», ή θα φέρει τη «φώτιση».

Θα μπορούσαν οι άνθρωποι να είναι καλύτεροι;

Η ιστορία μιας βίαιης ενηλικίωσης, μεταφερμένη σε έναν ειρωνικά αλληγορικό κόσμο της νύχτας.

Δείτε το trailer:

Συντελεστές: Κείμενο: Γιώργος Καφετζόπουλος | Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη | Σκηνικό: Γιώργος Χατζηνικολάου, Δανάη Σπηλιώτη | Κοστούμια: Μαρία Αναματερού | Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος | Μουσική: Φώτης Σιώτας | Φωτογραφίες: Γιώργος Χατζηνικολάου | Τrailer παράστασης: Στέφανος Κοσμίδης | Σχεδιασμός οπτικής ταυτότητας: Ιωάννης Κ. Τσίγκας | Social media: Δανάη Γκουτκίδου | Υπεύθυνοι επικοινωνίας παράστασης: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας | Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού | Βοηθός Παραγωγής: Αμαλία Θεοχαρούδη | Παραγωγή: Ομάδα Νάμα

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Γιώργος Καφετζόπουλος *στην παράσταση ακούγεται το τραγούδι “What’ s my name” των Goin’ Through ειδικά γραμμένο για το «Τάο».

Πληροφορίες: Τάο | Θέατρο Αυλαία (Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ, Θεσσαλονίκη) | Τηλέφωνο: 231 023 0013 | Διάρκεια: 60 λεπτά | Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 16€-20€ | Προπώληση: more.com

«Closer» (Τόσο Κοντά) | Θέατρο Αριστοτέλειον

Το πολυβραβευμένο έργο του Πάτρικ Μάρμπερ, Closer – (Τόσο Κοντά) ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη, τον Μάρτιο 2024 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

4 άνθρωποι έρχονται κοντά χωρίς αναστολές, ασφυκτικά, αχόρταγα και μοιραία θα βιώσουν το ανικανοποίητο του “μαζί”.

Το ερώτημα προκύπτει αβίαστα και αναπόφευκτα: Τελικά “Closer” σημαίνει “πιο κοντά μεταξύ μας” ή “πιο κλεισμένα μέσα μας”;

Την παράσταση Closer σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης- Μπογδάνος.

Μία μεγάλη επιτυχία της φετινής θεατρικής σεζόν παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αριστοτέλειον στις 8, 9 και 10 Μαρτίου 2024.

Ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης – Μπογδάνος σκηνοθετεί το θεατρικό Closer, το πολυβραβευμένο έργο του Πάτρικ Μάρμπερ (βραβεία Τόνυ και Ολίβιε), που μεταφέρθηκε και στον κινηματογράφο από τον Μάικ Νίκολς το 1994, γνωρίζοντας παγκόσμια επιτυχία.

Τους τέσσερις ρόλους ερμηνεύουν οι Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ναταλία Σουίφτ και Σπύρος Σταμούλης.

Υπόθεση: Η Άννα, ο Λάρι, ο Νταν και η Άλις δείχνουν ανοιχτοί να έρθουν κοντά, πλησιάζοντας ο ένας τον άλλον ασφυκτικά, αχόρταγα, χωρίς καμία αναστολή.

Μοιραία, μέσω του πλησιάσματος της σάρκας, θα εκφραστεί και το αιώνιο παράδοξο του έρωτα: όσο πιο κοντά θα πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, τόσο πιο έντονα θα βιώνουν τις παγίδες, τα ρίσκα, τα συναισθηματικά κενά, τα αδιέξοδα, τις ματαιώσεις και το βαθύ ανικανοποίητο του μαζί.

Ο πόθος, η έλξη, η σεξουαλική ορμή, ο εθισμός, τα σκοτεινά πάθη, οι ανασφάλειες, η περηφάνεια, η ζήλια, η απόγνωση, η προδοσία, η προσποίηση, η εκδίκηση – τίποτα δεν θα μείνει ανέγγιχτο σε αυτό το ερωτικό τετράγωνο, που παραμένει διαρκώς και με τις τέσσερις πλευρές ανοιχτές.

  • Πώς γίνεται η ανίκητη επιθυμία για δέσμευση να αποκαλύπτει πως οι άνθρωποι, ακόμη και μόνοι, παραμένουν δεσμευμένοι με τις ματαιώσεις και τα εσωτερικά τους κενά;
  • Γιατί οι εραστές, ανά τις δεκαετίες, ενώ θέλουν να βουτήξουν βαθιά ο ένας στον άλλον, δεν μπορούν παρά να πλησιαστούν επιφανειακά, μόλις με την άκρη των δαχτύλων τους, οδηγώντας μας σήμερα σε ένα ανελέητο swipe – left, right, left, right, left;
  • Οι ήρωες θα μπορέσουν να συναντηθούν ή δεν μπορούν να έρθουν κοντά ούτε με τον εαυτό τους;
  • Τελικά “Closer” σημαίνει “πιο κοντά μεταξύ μας” ή “πιο κλεισμένα μέσα μας”;

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος λέει για την παράσταση: «Η αναζήτηση της ευτυχίας είναι εναγώνια, η υπέρβαση της μοναξιάς καθίσταται αδύνατη και η ανθρώπινη προσέγγιση, ζωώδης.

Απομένει μόνο η ευθραυστότητα της επαφής. Ήρωες νησίδες που ταξιδεύουν ανερμάτιστοι και εν πολλοίς ορφανοί. Ανικανοποίητοι και λαίμαργοι.

Το Closer του Patrick Marber παραμένει ένα διαχρονικά επίκαιρο close-up στην ανθρώπινη αγωνία για σύνδεση.

Στην θεατρική του εκδοχή οι ηλεκτρισμένοι, καταιγιστικοί διάλογοι, η έντονη χημεία, και οι περισσότερες από μία κορυφώσεις, αφήνουν να αιωρείται η υπόνοια ότι οι πρωταγωνιστές ενεργούν με κίνητρο τον συναισθηματικό πόνο και την αυτοκαταστροφή, παρά τη γνήσια σύνδεση.

Αν “closer” σημαίνει πλησίασμα, τελικά ερχόμαστε πιο κοντά στις απαντήσεις ή στην απομάκρυνση;».

Συντελεστές: Κείμενο: Πάτρικ Μάρμπερ | Μετάφραση: Θωμάς Μοσχόπουλος | Σκηνοθεσία – Δραματουργική επιμέλεια: Δημήτρης Αγιοπετρίτης – Μπογδάνος | Σύμβουλος δραματουργίας: Τζιάνα Τσαϊλακοπούλου | Σκηνογράφος: Λίνα Πηγαδιώτη | Ενδυματολόγος: Βασιλική Σύρμα | Μουσική: Danai Nielsen | Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης | Κινησιολόγος: Υβόννη Τζάθα | Βοηθός σκηνοθέτη: Νάλια Ζήκου | Βοηθός ενδυματολόγου: Λίλη Ζωγραφάκη

Παίζουν: Λάρυ: Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Άννα: Βίκυ Παπαδοπούλου, Άλις: Ναταλία Σουίφτ, Νταν: Σπύρος Σταμούλης

Πληροφορίες: «Closer» (Τόσο Κοντά) | Θέατρο Αριστοτέλειον (Εθνικής Αμύνης 2, Κέντρο, Θεσσαλονίκη) | Από 8 μέχρι και 17 Μαρτίου | Τηλ: 231 026 2051 | Διάρκεια:100 λεπτά | Εισιτήρια-τιμές εισιτηρίων: από 15€-25€ | Προπώληση: more.com | Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών 

Γιώργος Νταλάρας – Άλκηστις Πρωτοψάλτη | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Μετά την τεράστια επιτυχία και τη θερμή ανταπόκριση του κοινού στο συνεχώς κατάμεστο θέατρο Παλλάς στην Αθήνα, οι αγαπημένοι μας καλλιτέχνες Γιώργος Νταλάρας και Άλκηστις Πρωτοψάλτη, θα βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ενώνοντας τις φωνές τους “με μια καρδιά” , σε μία υπέροχη μουσική συνάντηση που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, την Παρασκευή 8, το Σάββατο 9 και την Δευτέρα 11 Μαρτίου. Η Άλκηστις και ο Γιώργος μετρούν πολλά χρόνια φιλίας, αγάπης και συνύπαρξης στη δισκογραφία, όταν τη δεκαετία του ’80 η Άλκηστις ερμήνευσε μοναδικά το Μάμπο Μραζιλέϊρο στο δίσκο ΛΑΤΙΝ.

Σήμερα, «Με μια καρδιά», οι δύο κορυφαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής, παρέα με δέκα δεξιοτέχνες σολίστες μουσικούς, με τραγούδια σταθμούς από την τεράστια δισκογραφία τους, αλλά και άλλα σπουδαία τραγούδια που διάλεξαν με ζήλο, με μεράκι και με μια καρδιά! Γιώργος Νταλάρας, Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε μια εκρηκτική συνεργασία!

Συντελεστές: Μαέστρος / Πιάνο: Θωμάς Κοντογιώργης Ακορντεόν: Μάνος Γρυσμπολάκης Μπάσο: Πέτρος Βαρθακούρης Κιθάρες: Απόστολος Βαλαρούτσος Drums: Κώστας Μυλωνάς Μπουζούκι – Κιθάρα: Νίκος Κατσίκης Τρομπόνι: Παναγιώτης Ζαφειρόπουλος Μπουζούκι: Γιάννης Σταματογιάννης Σαξόφωνο – Κλαρίνο: Απόστολος Βαγγελάκης Κρουστά: Στράτος Σαμιώτης Ηχολήπτες FOH: Βαγγέλης Κουλούρης, Ζαχαρίας Σταμούλος Ηχολήπτης MONITOR: Αντώνης Ζαχόπουλος Ηχολήπτης: Στέφανος Χατζόπουλος Φώτα: Ιωάννης Μανιατάκος Cue : Μυρτώ Μαγκριώτη Executive Producer Α.Π: Τώνια Δραγούνη – Ζαμβακέλλη Παραγωγή: Γιάννης Τρουλλινός – LifeWorks Productions

*Γιώργος Νταλάρας – Άλκηστις Πρωτοψάλτη | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου & Παραλία) | 8 και 9 Μαρτίου, Παρ|Σαβ 21:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1) – 11 Μαρτίου 2024, Δευ 21:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1) | Προπώληση more.com

Θέμης Ανδρεάδης Live | Principal Club Theater

Όλοι ξέρουν ποιος είναι ο Θέμης Ανδρεάδης… τις μεγάλες επιτυχίες του, τους κορυφαίους συνθέτες και ερμηνευτές που συνεργάστηκε, τη δισκογραφία του, την χαρακτηριστική ερμηνεία και σκηνική παρουσία του… Αυτό που πολλοί όμως ακόμα δεν ξέρουν.. Είναι πως ο Θέμης Ανδρεάδης, είναι ΕΔΩ …και θα το καταλάβουν καλά στις 15 Μαρτίου στο Principal Club Theater!

Ο Θέμης Ανδρεάδης, ο μικρός ψάλτης της εκκλησίας του Αγ. Νικολάου στην Καλλιθέα, ο πρώτος μαθητής του Νότη Μαυρουδή, ο «αφρός» στο «νέο κύμα», ο ερμηνευτής του Γιάννη Μαρκόπουλου του Μίμη Πλέσσα του Γιώργου Χατζηνάσιου και τόσων άλλων, ο «πατέρας» του ελληνικού σατιρικού τραγουδιού, μετά από χρόνια δημιουργικής σιωπής και εσωτερικής αναζήτησης μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, που γέννησε έναν υπέροχο νέο δίσκο «Του Έρωτα… και του Χαμού» που τίμησαν με τη συμμετοχή τους κορυφαίοι ερμηνευτές (Δεληβοριάς, Φριντζήλα Δημοσθένους, Ίκαρη, Φασούλη και ο Σπύρος Παπαδόπουλος) «τόλμησε» και εμφανίστηκε για μια βραδιά, στις 2/11/2022 στην μπουάτ «Απανεμιά» στην Πλάκα, μια γειτονιά που έγραψε ιστορία στο παρελθόν, και αυτό που ακολούθησε δεν περιγράφεται.

Επί 28 συνεχόμενες εβδομάδες, 28 θριαμβευτικές παραστάσεις, όπου κάθε βράδυ γινόταν sold out το επόμενο (!!) χωρίς καμία προβολή από τα ΜΜΕ, ο απελευθερωμένος Θέμης κάθε Τετάρτη έκανε κατάθεση ψυχής σε μικρούς και μεγάλους, μέσα από τις καλύτερες στιγμές της μεγάλης δισκογραφίας του, τραγούδια σπουδαίων Ελλήνων συνθετών, μπαλάντες, λαϊκά, ροκιές, ρεμπέτικα, ένα γλέντι συναισθημάτων ξεχωριστό κάθε φορά, («..ξεκινάμε με Λέοναρντ Κοέν και τελειώνουμε με Ρεμπέτικα..» όπως δηλώνει χαρακτηριστικά..) με αυθόρμητη παρέα σημαντικών καλλιτεχνών -κάθε- βραδιά, αποτύπωσε αυτόν τον χείμαρρο αγάπης που δέχθηκε από τον κόσμο, έναν χείμαρρο που οδηγεί νομοτελειακά τον Θέμη Ανδρεάδη, στο ιστορικό Κύτταρο, για μια μοναδική και συνάμα ιστορική μουσική βραδιά, με πολλές και αναπάντεχες παρουσίες/εκπλήξεις στη σκηνή, μια βραδιά, που θα τα έχει ΟΛΑ!!

«Ραντεβού στις 15 Μαρτίου στο Principal Club Theater! Αλήθεια; Βεβαίως!!»

Παίζουν: Σταμάτης Χρήστου: πιάνο, ενορχηστρώσεις | Χρήστος Βιδινιώτης: μπουζούκι, μαντολίνο | Κώστας Βαζούρας: σαξόφωνο κλαρινέτο | Κων/νος Γεωργίου: κιθάρες, φωνή | Γιώργος Πολίτης: μπάσο | Γιάννης Καλκάνης: τύμπανα | Δέσποινα Ραφαήλ: φωνή

Πληροφορίες: Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024 | Οι πόρτες ανοίγουν στις 21.00 | Ώρα έναρξης: 22.00 | Εισιτήρια: Προπώληση: 15€ στο more.com, Ταμείο: 18€ | Το εισιτήριο αφορά αποκλειστικά την είσοδο στον χώρο. | Για κράτηση θέσης καθημένου σε τραπέζι επικοινωνείτε τηλεφωνικά στο 2310.428088

«96%» | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Το ευρωπαϊκό συμμετοχικό project “Landscapes of Devastation” (Τοπία Καταστροφής) ξεκινάει ταυτόχρονα σε τρεις πόλεις: Θεσσαλονίκη- Μαδρίτη- Βερολίνο. Οι εργασίες έχουν ήδη αρχίσει και τα αποτελέσματα στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστούν από την Πέμπτη 21 Μαρτίου στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών όπου το κοινό θα παρακολουθήσει το «96%», μια παράσταση – ντοκιμαντέρ για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης. Περιλαμβάνει επίσης εργαστήρια με περισσότερους/ες από 300 εφήβους/ες σε σχολεία.

Πρόκειται για μια συνεργασία του ΚΘΒΕ με τη Schaubühne (Βερολίνο) και το La Joven (Μαδρίτη), που χρηματοδοτείται από το γερμανικό Ίδρυμα EVZ (Μνήμη, Ευθύνη, Μέλλον), σε συμπαραγωγή με την εταιρεία TooFarEast Productions.

Το «96%» αφηγείται μια ιστορία σκοτεινή και λησμονημένη, τα ίχνη της οποίας όμως είναι ακόμα εδώ. Η παράσταση – ντοκιμαντέρ, επιχειρώντας μια αρχαιολογία του παρόντος, τα αναζητά, όχι μόνο σε μελέτες, αρχεία και μαρτυρίες, αλλά και με επιτόπια έρευνα στη σημερινή πόλη, στους δρόμους, στα κλειστά μαγαζιά, στα παλιά και τα καινούργια κτίρια, ακόμα και στο ίδιο το Κρατικό Θέατρο.

Η παράσταση Τον Μάρτιο του 1943 αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη το πρώτο τρένο για το Άουσβιτς. Μέχρι τον Αύγουστο θα εκτοπιστούν εκεί 50.000 Εβραίοι, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν θα επιστρέψουν ποτέ. Το 96% της εβραϊκής κοινότητας της πόλης εξολοθρεύεται στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Οι περιουσίες που αφήνουν πίσω τους περνούν σε χέρια μεσεγγυούχων, έπιπλα και σκεύη καταλήγουν σε χριστιανικά σπίτια και εμπορικά καταστήματα, οι μαρμάρινες πλάκες του παλιού νεκροταφείου τοποθετούνται στα πιο απίθανα σημεία της πόλης. Η μεγαλύτερη εβραϊκή κοινότητα των Βαλκανίων, που έδωσε κάποτε στην πόλη τον τίτλο “Μητέρα του Ισραήλ”, σβήνεται από τον χάρτη ενώ μια νέα κοινωνική και οικονομική ελίτ αναδύεται.

Ποιοι αντιστάθηκαν και ποιοι συντάχθηκαν με τη βία; Πως κατασκευάστηκαν οι μηχανισμοί μνημοκτονίας και αποσιώπησης και ποιος είναι άραγε ο ρόλος ενός θεάτρου; Γιατί η παλιά αυτή ιστορία μας ενδιαφέρει και πως αφορά το δικό μας μέλλον; Σε μια προσπάθεια κριτικής προσέγγισης μιας περασμένης εποχής, η καλλιτεχνική ομάδα επί σκηνής, συνομιλεί με καλεσμένους από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης και καταθέτει τα ευρήματα της έρευνάς της για να συνθέσει μια νέα ιστορική και κοινωνική τοιχογραφία της “πόλης των φαντασμάτων”.

*Μόνο για δέκα παραστάσεις

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης | Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Στρούλια | Μουσική – Ηχητικός σχεδιασμός: Παναγιώτης Μανουηλίδης | Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου | Επιστημονική σύμβουλος / Υπεύθυνη εκπαιδευτικών εργαστηρίων: Τατιάνα Λιάνη | Βοηθός Σκηνοθέτη ΚΘΒΕ: Νατάσσα Δαλιάκα | Βοηθός Σκηνογράφου: Έλλη Ναλμπάντη | Οργάνωση Παραγωγής TooFarEast: Νίκος Μαυράκης | Οργάνωση Παραγωγής ΚΘΒΕ: Μαρία Λαζαρίδου

“Μια άλλη Θήβα” | Θέατρο Αριστοτέλειον

Το Θέατρο Νέου Κόσμου παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση Μία Άλλη Θήβα, του Σέρχιο Μπλάνκο στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αριστοτέλειον τον Μάρτιο 2024, για 2 παραστάσεις.

Την παράσταση σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Ο Σέρχιο Μπλάνκο παρουσιάζει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου.

Η μεγάλη επιτυχία του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, “Μια άλλη Θήβα” που παίζεται με διαρκή sold out για δεύτερη σεζόν, παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αριστοτέλειον για 2 παραστάσεις.

Η παράσταση συζητήθηκε ιδιαίτερα λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του Συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο αυτό έργο, με μια σκηνοθεσία που επαινέθηκε ιδιαίτερα από την κριτική και το κοινό για τον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα.

Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή.

Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας. Ενδιαφέρον έχει ότι ο Σέρχιο Μπλάνκο θέλει να παίζονται οι δύο αυτοί ρόλοι από έναν ηθοποιό.

Παίζουν: Θάνος Λέκκας, Δημήτρης Καπουράνης

Ο συγγραφέας:

Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέφσκι.

Συντελεστές: Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ | Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος | Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος | Επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή | Σχεδιασμός σκηνικού: Κώστας Πολίτης | Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ | Σχεδιασμός φωτισμών – Βίντεο: Αποστόλης Κουτσιανικούλης | Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας | Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Παπαδόγιαννης

Πληροφορίες: “Μια άλλη Θήβα” | Θέατρο Αριστοτέλειον (Εθνικής Αμύνης 2, Κέντρο, Θεσσαλονίκη) | Τηλ: 231 026 2051 /Διάρκεια: 110 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 15€-20€ / Προπώλησηmore.com

Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα | Θέατρο Αυλαία

Το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt «Μικρά συζυγικά εγκλήματα», με τη Ναταλία Τσαλίκη και τον Άρη Λεμπεσόπουλο, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια, μετά τη μεγάλη επιτυχία των παραστάσεων στην Αθήνα, έρχεται στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, από 13 Μαρτίου 2024 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Αγαπάμε έναν άνθρωπο γι’ αυτό που είναι και συχνά παύουμε να τον αγαπάμε γιατί παραμένει αυτό που είναι.

Είναι ο πόνος της αγάπης αναπόφευκτος;

Πάντα περιμένουμε από τους άλλους να έχουν τις απαντήσεις που περιμένουμε από αυτούς και αυτή συνήθως είναι η πηγή του πόνου που προκαλούμε ο ένας στον άλλον στην αγάπη. Και αυτό γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο που πρέπει απλά να αγαπηθεί γι’ αυτό που είναι αλλά ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή. Και το χειρότερο απ’ όλα συχνά αναγκάζουμε τους άλλους να πονούν εξαιτίας των δικών μας ανικανοποίητων επιθυμιών.

Και ο πόνος είναι πάντα πιο εύκολος…!

«Ο  Eric Emmanuel Schmitt στα Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα, όπως και στις Αινιγματικές παραλλαγές βάζει έναν άνθρωπο να ανακαλύπτει τον άπειρα μυστηριώδη χαρακτήρα ενός άλλου. Η διαφορά στα δύο έργα είναι ότι, στις Αινιγματικές Παραλλαγές, ο χαρακτήρας έρχεται αντιμέτωπος με την καταστροφή ως αποτέλεσμα της εμπειρίας του ενώ, στα Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα, η διαύγεια του χαρακτήρα του ενός του δίνει την δυνατότητα να αποδεχτεί τον άλλον και να δημιουργήσουν μια σχέση που είναι βέβαιη μέσα στην αβεβαιότητα του έρωτα», σημειώνει ο Σωτήρης Τσαφούλιας.

Πρωταγωνιστούν: Ναταλία Τσαλίκη, Άρης Λεμπεσόπουλος

Συντελεστές: Συγγραφέας: Eric-Emmanuel Schmitt | Μετάφραση: Λουίζα Μητσάκου | Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας | Μουσική: Χρήστος Θάνος | Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης | Κοστούμια: Κατερίνα Παπανικολάου | Σχεδιασμός Φωτισμού: Αλέκος Αναστασίου | Διαφήμιση – Social Media: Renegade Media/Βασίλης Ζαρκαδούλας | Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας | Βοηθός σκηνοθέτη: Καρολίνα Ζαπατίνα

*Πληροφορίες: Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ) | Τηλέφωνο: 2310 230013 | Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024, 21:00 – Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024, 21:00 – Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024, 21:00 – Σάββατο 16 Μαρτίου 2024, 21:00 – Κυριακή 17 Μαρτίου 2024, 20:00 – Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, 21:00 – Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024, 21:00 – Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024, 21:00 – Σάββατο 23 Μαρτίου 2024, 21:00 – Κυριακή 24 Μαρτίου 2024, 20:00 – Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, 21:00 – Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, 21:00 – Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, 21:00 – Σάββατο 30 Μαρτίου 2024, 21:00 – Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, 20:00 | Διάρκεια: 80 λεπτά | Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & more

Η δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η Ένωση Ελλήνων Ποινικολόγων και η Ένωση Ελλήνων Νομικών e-Θέμις, παρουσιάζουν το θεατρικό έργο των Μ. Ρέππα – Θ. Παπαθανασίου Η δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, σε σκηνοθεσία Σ. Καραγιάννη.

Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η ανάδειξη της ιστορικής – πολιτικής και νομικής σημασίας της δίκης των Θ. Κολοκοτρώνη και Δ. Πλαπούτα που κατηγορήθηκαν για συνωμοσία κατά του Βασιλέως.

Η θεατρική παράσταση αναδεικνύει τη δύναμη του δικανικού λόγου και της ελεύθερης συνείδησης, συνάμα, δε, διασαλπίζει το μήνυμα της ενότητας στη μακρά πορεία για την εθνική ολοκλήρωση.

Από το σημείωμα των δημιουργών διαβάζουμε ότι, το θεατρικό έργο προέκυψε όταν η Ένωση Ελλήνων Νομικών ζήτησε από τον Μιχάλη Ρέππα και τον Θανάση Παπαθανασίου, να γράψουν ένα έργο για τη δίκη του Γέρου του Μοριά.

Αν και κατεξοχήν κωμωδιογράφοι, οι δύο συνεργάτες στη δίκη του Κολοκοτρώνη, παρουσιάζουν ένα κείμενο στο οποίο, όπως αναφέρουν και οι ίδιοι, δεν υπάρχει ούτε μία λέξη, επινοημένη από αυτούς.

Το κείμενο είναι μία σύνθεση από αποσπάσματα “κυρίως του βιβλίου “Η δίκη του αοιδίμου Θ. Κολοκοτρώνη και Δ. Πλαπούτα”. Υπό Β. (Αναστασίου Πολυζωίδη). Εν Αθήναις 1843. Εκδόσεις Όμηρος.

Βεβαίως αυτό το Β. κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι ο Πολυζωίδης. Πολλοί πιστεύουν ότι το βιβλίο το συνέταξε ο Τερτσέτης, αλλά το πιο πιθανό είναι ότι το έγραψε ο μικρός γιος του Κολοκοτρώνη, ο Κολίνος.”

Τηρώντας πιστά το αρχικό κείμενο, όλα τα αποσπάσματα μεταφράστηκαν στα νέα ελληνικά.

Οι μόνες “αυθαιρεσίες” που παραδέχονται είναι, η προσθήκη του γυναικείου χορού, δεδομένου ότι η γυναικεία παρουσία έλλειπε παντελώς από το βιβλίο και η δεύτερη είναι η “εξαφάνιση” των κατηγορουμένων, προσδίδοντας βαρύτητα στον δικανικό αγώνα και την νομική αντιπαράθεση.

Στο σημείωμά τους οι δημιουργοί Ρέππας και Παπαθανασίου αναφέρουν ακόμη ότι με το έργο τους αποτίουν φόρο τιμής στους λειτουργούς του δικαίου και το αφιερώνουν στους δικαστές Πολυζωίδη και Τερτσέτη και στους δικηγόρους Κλωνάρη και Βαλσαμάκη.

Είναι οι 4 άνθρωποι που παρά τα εμπόδια που βρήκαν από την αυταρχικότητα της εξουσίας και τα πολιτικά πάθη της εποχής, η επιδίωξή τους για Δικαιοσύνη συνεχίστηκε μέχρι τέλους.

Σε μία εποχή που το αίμα δίχαζε τους Έλληνες, αυτοί οι τέσσερις άνθρωποι, πήγαν κόντρα στην αντιβασιλεία αλλά κυρίως κόντρα στις πολιτικές πεποιθήσεις τους και τα αισθήματα τους προκειμένου να αναδείξουν την αλήθεια των γεγονότων.

Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η ανάδειξη της ιστορικής – πολιτικής και νομικής σημασίας της δίκης των Θ. Κολοκοτρώνη και Δ. Πλαπούτα που κατηγορήθηκαν για συνωμοσία κατά του Βασιλέως.

Η παράσταση που θα δούμε και στη Θεσσαλονίκη, περιγράφει την πρώτη «μεγάλη» δίκη της νεότερης Ελλάδας που διεξήχθη στο Βουλευτικόν του Ναυπλίου και διήρκεσε έξι εβδομάδες.

Η δίκη του Κολοκοτρώνη, προσφέρεται για διαχρονικό προβληματισμό σχετικά με την φυσιογνωμία του νεωτερικού ελληνικού κράτους, τα κομματικά πάθη που διχάζουν, τον ρόλο των ξένων δυνάμεων, αλλά και τις παρεμβάσεις της πολιτικής εξουσίας στην απονομή της δικαιοσύνης.

Η θεατρική παράσταση που φιλοξενεί το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, αναδεικνύει τη δύναμη του δικανικού λόγου και της ελεύθερης συνείδησης, συνάμα, δε, διασαλπίζει το μήνυμα της ενότητας στη μακρά πορεία για την εθνική ολοκλήρωση.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία Σταύρος Καραγιάννης | Σκηνογραφία – Επιμέλεια Κίνησης Σταύρος Λίτινας | Μουσική-στίχοι Δημήτρης Παπαδημητρίου | Τραγούδι Γρηγόρης Βαλτινός, Βερόνικα Δαβάκη | Ενδυματολόγος Ντένη Βαχλιώτη | Επιστημονικός Σύμβουλος Αριστείδης Χατζής | Μουσική Διδασκαλία Αλέξης Πρίφτης | Φωτισμοί Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Βοηθός Σκηνοθέτη Έλενα Σταύρου | Βοηθός Ενδυματολόγου Χριστίνα Τσουτσουλίγα | Οργάνωση και Εκτέλεση Παραγωγής Φρύνη Λάλα, Θωμάς Χαρέλας, Γεωργία Λαβαζού, Ιωάννα Αναστασοπούλου, Γαρυφαλλιά Γιάννη

Ερμηνεύουν οι δικηγόροι: Ηλίας Αναγνωστόπουλος (Παναγής-Μαρίνος Βαλσαμάκης, συνήγορος υπερασπίσεως Θ. Κολοκοτρώνη) | Δημήτρης Βαλάσης (Εδουάρδος Μάσσων, Επίτροπος της Επικρατείας) | Δημήτρης Γκαβέλας (δικαστής Γεώργιος Τερτσέτης) | Νικόλας Ιωάννου (δικαστής Δημήτριος Σούτσος) | Νίκος Κοντιζάς (δικαστής Γεώργιος Τερτσέτης) | Περικλής Κοντόγγονας (Χριστόδουλος Κλονάρης, συνήγορος υπερασπίσεως Δ. Πλαπούτα) | Στράτος Νικολούδης (Γραμματέας) | Παναγιώτης Πετρόπουλος (δικαστής Φωκάς Φραγκούλης) | Γιώργος Πυρομάλλης (Αναστάσιος Πολυζωίδης, Πρόεδρος του Δικαστηρίου) | Βασίλης Χειρδάρης (δικαστής Ανδρέας Βούλγαρης) | Παναγιώτης Χριστόπουλος (Υπουργός Δικαιοσύνης Κων/νος Σχινάς) | Σταύρος Κατσίπης (Μάρτυρας) | Γιώργος Κόσσυφας (Μάρτυρας) | Απόστολος Κούρτης (Μάρτυρας) | Στρατής Κρητικός (Μάρτυρας) | Χρήστος Μαγουλάς (Μάρτυρας) | Παντελής Μπράτης (Μάρτυρας) | Ιωάννα Βαρχαλαμά (Χορός) | Ελίνα Γεωργίλη (Χορός) | Στεφανία Γιαννακολουκά (Χορός) | Έλια Κοτσώνη (Χορός) | Άννα Μπασιάκου (Χορός) | Ηλιάνα Παπαχαραλάμπους (Χορός) | Λυδία Πολυζώη (Χορός) | Κέρυ Σαπουντζή (Χορός) | Βασιλική Σισμανίδου (Χορός) | Βάλια Τζιτζικάκη (Χορός) | Ελεονώρα Φρατζεσκάκη (Χορός) | Δήμητρα Χρυσαΐτη (Χορός)

Πληροφορίες: Η Δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου και Παραλία) | Τηλ: 2310895800 / Εισιτήρια -Τιμές εισιτηρίων: από 10€-20€ / Προπώληση: Εκδοτήρια Μεγάρου και more.com

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα