Πιστοί στο ραντεβού μας και αυτήν την εβδομάδα, συγκεντρώσαμε εδώ όλα όσα παίζουν αυτό το ΠΣΚ στην πόλη μας.
Από θεατρικές παραστάσεις, μουσικά δρώμενα, φεστιβάλ μέχρι εκθέσεις και κινηματογραφικές προβολές!
Διάλεξε ό,τι σου κάνει κέφι και αφέσου στους… ρυθμούς του πολιτισμού για να περάσεις ανεπανάληπτες εμπειρίες στη Θεσσαλονίκη.
Θέατρο
«Ποια Ελένη» στη Θεσσαλονίκη | Μερκούρεια 2024
Η Κεντρική Σκηνή των Θεατρικών Εργαστηρίων «Μελίνα Μερκούρη» του δήμου Νεάπολης Συκεών παρουσιάζει τη θεατρική κωμωδία «Ποια Ελένη» των Μιχάλη Ρέππα – Θανάση Παπαθανασίου, στο θεατρικό φεστιβάλ του δήμου, Μερκούρεια 2024.
Ο Τρωικός πόλεμος δεν έγινε ποτέ. Το όλο «μπλέξιμο» το δημιούργησαν οι τρεις θεές (Αφροδίτη, Ήρα, Αθηνά), λόγω ανταγωνισμού. Στην Τροία δεν πήγε η Ελένη, αλλά η άσχημη ξαδέλφη της, η Πευκίδα.
Και, ω του θαύματος, ο Πάρης και όλοι οι Τρώες θα τη λατρέψουν ως Ελένη, αφού και η ίδια θα ταυτιστεί με την ιδέα. Άλλωστε όπως λέει και η θεά Αφροδίτη «η ομορφιά είναι του λογικού τερτίπι και όλο αλλάζει μορφή και νόημα».
Η Κεντρική Σκηνή των Θεατρικών Εργαστηρίων «Μελίνα Μερκούρη» του δήμου Νεάπολης Συκεών, Θεσσαλονίκης προσφέρει στον θεατή την ευκαιρία να γελάσει, να ταξιδέψει στον μύθο, να αναρωτηθεί, να προβληματιστεί και να διασκεδάσει, σε μία κωμωδία καταστάσεων και χαρακτήρων, με φόντο μυθικούς ήρωες και ανθρώπινα πάθη.
Εμείς επιλέξαμε να μεταφέρουμε στη σκηνή, με απλό και τρυφερό τρόπο, σαν παιδικό παραμύθι, την αλήθεια με άλλα λόγια.
Η μουσική παράσταση «Οι Διδυμάνες» βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα του Σπύρου Μπογδάνου (Συλλογή Διηγημάτων «Η Δεπαινα») το οποίο με τη σειρά του είναι βασισμένο σε μια αληθινή ιστορία του 19ου αιώνα από την περιοχή Μαγαζιά των Παξών.
Η αληθινή αυτή ιστορία, συγκινητική και συνταρακτική χωρίς φανφάρες και υπερβολές, ακούγεται στην παράσταση από τα στόματα δύο γυναικών, που έχοντας καθαρθεί πια μετά το πέρας της ιστορίας, μπορούν πια να μιλήσουν για το τι συνέβη στις ζωές τους και για το πώς απέκτησαν αυτό το όνομα: «Διδυμάνες».
Το έργο εμπεριέχει επτά πρωτότυπες πολυφωνικές επεξεργασίες ελληνικών παραδοσιακών τραγουδιών.
Τα τραγούδια που επιλέχθηκαν και τα οποία έχουν υποστεί πολλές επεμβάσεις προκειμένου να λειτουργήσουν ως νέος, σύγχρονος ήχος μέσα στο έργο, είναι κατά κύριο λόγο από την Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία, αλλά και από τις περιοχές των Παξών και της Κρήτης.
Συντελεστές: Διασκευή κειμένου – μουσική σύνθεση – μουσική διδασκαλία: Δήμητρα Τρυπάνη | Επιμέλεια σκηνοθεσίας – κίνησης: Καλλιόπη Σίμου
«Τέλειοι ξένοι» του Πάολο Τζενοβέζε | Θέατρο κήπου
Οι «ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ», του Π. Τζενοβέζε, σε σκηνοθεσία Γιώργου Πυρπασόπουλου& Πέτρου Λαγούτη και παραγωγή των Θεατρικών Επιχειρήσεων Θ. Μαροσούλη, η παράσταση που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς για δύο ολόκληρες σεζόν, στο Θέατρο ΑΘΗΝΑ, ξεκινάει αυτό το καλοκαίρι το ταξίδι της στην Ελλάδα.Με σταθμούς τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας και όχι μόνο, το έργο που μέχρι σήμερα έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 80.000 θεατές, ετοιμάζεται για την καλοκαιρινή του περιοδεία.
Παρασκευή 30/08, 21:30 | Θέατρο κήπου
Eπτάφίλοι συναντιούνται για γεύμα στο σπίτι ενός εκ των ζευγαριών. Αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι. Αφήνουν όλοι τα κινητά τους στη μέση του τραπεζιού και μοιράζονται μεταξύ τους το περιεχόμενο από κάθε μήνυμα, email ή τηλέφωνο που λαμβάνουν.
Μυστικά έρχονται στην επιφάνεια που διαταράσσουν την ισορροπία στις σχέσεις. Γιατί όπως είπε και ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές, «Ο καθένας από εμάς έχει τρεις ζωές, μία δημόσια, μία προσωπική και μία μυστική.» Και σαν να μην έφταναν οι τρεις ζωές, έχει και Πανσέληνο…
Με πρωταγωνιστές γνωστούς κι αγαπημένους ηθοποιούς, τους: Πέτρο Λαγούτη, Γιώργο Χρανιώτη, Χρήστο Σαπουντζή, Κώστα Κάππα, Μάρθα Λαμπίρη-Φεντόρουφ, Μένη Κωνσταντινίδου, Σοφία Μανωλάκου, και στον ρόλο της μικρής κόρης την Αλίκη Κακολύρη και ένα εξαιρετικό κείμενο που απέδωσε με έμπνευση και μεράκι η Ελεονώρα Μελέτη, οι ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ φιλοδοξούν να ψυχαγωγήσουν το θεατρόφιλο κοινό.
«Μετράει μέσα μου η ζωή» | Μια παράσταση για τα 80 χρόνια από το Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη
Γεμάτη μνήμες, συγκίνηση και μαρτυρίες είναι η παράσταση με τίτλο «Μετράει μέσα μου η ζωή» που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε συμπαραγωγή με τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, σε κείμενο Ροδής Στεφανίδου και σκηνοθεσία Ελευθερίας Τέτουλα, για τα ογδόντα χρόνια που συμπληρώνονται φέτος από το Ολοκαύτωμα του μαρτυρικού Χορτιάτη.
Σάββατο 31/08, 21:00 | Προαύλιος χώρος του ιερού ναού Αγίου Γεωργίου, Χορτιάτης
Επί σκηνής το ΚΘΒΕ τιμά όσους μαρτύρησαν στο Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη το Σεπτέμβριο του 1944 αλλά και όσους κατάφεραν να επιζήσουν, φωτίζοντας μια πολύ σημαντική ιστορική στιγμή της Θεσσαλονίκης.
*Είσοδος ελεύθερη-συμπαραγωγή με την δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη
Ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη | Θέατρο δάσους
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την κωμωδία «Πλούτος» του Αριστοφάνη, στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Δάσους, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
Η παράσταση, μια σύγχρονη ανάγνωση της κωμωδίας του Αριστοφάνη, γεμάτη ενέργεια και ρυθμό, παρουσιάζει μια απολαυστική και πάντα επίκαιρη αντιπαράθεση μεταξύ του Πλούτου και της Πενίας.
Κυριακή 1/09, 21:00 | Θέατρο δάσους
Ο Χρεμύλος ανησυχεί για το μέλλον του γιου του. Ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο, που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς, που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του;
Η συνάντηση με τον Πλούτο, που κυκλοφορεί τυφλός και τιμωρημένος από τον Δία, θα τον βοηθήσει να λύσει το πρακτικό του πρόβλημα.
Τι θα γίνει όμως με το ηθικό; Μπορεί να συμβαδίσει ο πλούτος με την αρετή; Ποια η διαφορά των ανθρώπων με λεφτά από τους πραγματικά πλούσιους ανθρώπους; Και ποιο είναι τελικά το συμφέρον των πολιτών;
Ο άκρατος ατομικός πλουτισμός ή ένα πλούσιο δημόσιο ταμείο; Ο Πλούτος παρουσιάστηκε το 388 π.Χ,, σε μια εποχή που η Αθηναϊκή οικονομία είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα μετά την ήττα του Πελοποννησιακού Πολέμου.
Ο Γιάννης Κακλέας υπογράφει τη μετάφραση- ελεύθερη απόδοση & σκηνοθεσία του αριστοφανικού κειμένου και αναμετριέται με την ουτοπία του σατιρικού ποιητή, φέρνοντας επί σκηνής διλήμματα και προβληματισμούς που επιμένουν στον χρόνο.
Οι Μέλισσες, ταξιδεύουν και το φετινό καλοκαίρι ανά την Ελλάδα και μέσα από τη μουσική και τα τραγούδια γινόμαστε… «Για Όλα Ικανοί»!
Μαζί τους: Έλενα Παπαρίζου, Marseaux
Κυριακή 1/09, 21:00 | Θέατρο γης
Κάθε συναυλία τους μία συναρπαστική live εμπειρία, ένα αξέχαστο party, με τις Μέλισσες να βάζουν τη ξεχωριστή μουσική σφραγίδα τους και τη χαρακτηριστική διαδραστική επαφή τους με το κοινό.
Φεστιβάλ | Εκθέσεις
Διεθνές φεστιβάλ νεανικών ορχηστρών | Δήμος δέλτα, Θεσσαλονίκης
Στον αύλειο χώρο του Συνεδριακού Κέντρου Σίνδου φιλοξενείται το επετειακό, 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Νεανικών Ορχηστρών στο δήμο Δέλτα Θεσσαλονίκης, τον Αύγουστο του 2024.
Το Thessaloniki Beer Festival έρχεται για να προσφέρει και φέτος την απόλυτη εμπειρία ποιοτικού ζύθου σε όλους τους λάτρεις της μπύρας!
Το τετραήμερο από την Πέμπτη 29 Αυγούστου έως και την Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου, ο προαύλιος χώρος της ΔΕΘ – TIF Helexpo μετατρέπεται στο μεγαλύτερο beer garden της Ελλάδας με περισσότερα από 30 Beer Kiosks, 150 ετικέτες μπύρας από Ελλάδα και εξωτερικό, με live απο μερικά απο τα κορυφαία συγκροτήματα της εγχώριας σκηνής και ειδικά διαμορφωμένο Street food area με ποικιλία γεύσεων.
Lager, Pilsner, IPA, Stout, Pale Ale, Porter όποια κι αν είναι η αγαπημένη σας, θα έχετε την ευκαιρία να την απολαύσετε στο Thessaloniki Beer Festival, στη μεγαλύτερη γιορτή μπύρας στην Ελλάδα!
Το #TBF2024 αποτελεί την κορυφαία συνάντηση για όλους τους λάτρεις του ζύθου απο την Ελλάδα και το εξωτερικό για 4 ημέρες!
Αναλυτικό μουσικό πρόγραμμα:
Παρασκευή 30/08: ΧΑΤ ΤΡΙΚ | Cucumber
Σάββατο 31/08: VODKA JUNIORS | 63High
Κυριακή 1/09: ΜΙΚΡΟ | Dina Summer
Ομαδική έκθεση “So far, so close-Τόσο μακριά, τόσο κοντά” | Δημοτική πινακοθήκη
H έκθεση διοργανώνεται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Πινακοθήκη, με τη συνεργασία της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και του Επίτιμου Προξενείου της Ιαπωνίας στη Θεσσαλονίκη και εντάσσεται στον πλαίσιο του εορτασμού “2024 Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ιαπωνίας – Ελλάδας”.
Στην έκθεση παρουσιάζονται πενήντα επτά έργα σύγχρονης χαρακτικής Ιαπώνων και Ελλήνων καλλιτεχνών, από τη συλλογή έργων της Δημοτικής Πινακοθήκης Θεσσαλονίκης.
Με μακρά ιστορία στην τέχνη της χαρακτικής, οι σύγχρονοι Ιάπωνες και Έλληνες χαράκτες, αξιοποιούν στα έργα τους στοιχεία της παράδοσης, τόσο στη χρήση των τεχνικών μέσων όσο και στη θεματολογία και τα συνδυάζουν με τη σύγχρονη εικαστική έκφραση.
Κοινός τόπος και για τους δύο είναι η έμφαση στην ακρίβεια του σχεδιασμού και της εκτέλεσης, η διαμόρφωση προσωπικού ύφους και μιας νέας οπτικής που απηχεί διεθνή αντίληψη και αισθητική.
Έκθεση “The River / Voicing Water – Xριστίνα Νάκου / ‘Αννα Παγκάλου”
Η έκθεση προσεγγίζει την έννοια της σύγκρουσης μέσω της μεταμορφωτικής δύναμης του νερού. Σημειώνοντας την δυναμική της ενοποιητικής του δράσης συνδέει δύο πόλεις, την Θεσσαλονίκη και την Ρώμη ενώ παράλληλα προσκαλεί τους επισκέπτες σε μία συμπερίληψη αισθήσεων.
The river ένα ψηφιδωτό μεγάλης κλίμακας της Χριστίνας Νάκου παρουσιάζεται μέσα σε ένα ηχητικό περιβάλλον. Το έργο εμπνέεται από τα ρωμαϊκά ψηφιδωτά δάπεδα του Αρχαιολογικού Μουσείου και επιχειρεί μέσω της παραδοσιακής αυτής τέχνης, να αναδείξει την χειρωναξία ως εμπειρία βιωμένου χρόνου, τον ήχο ως δονούμενο αποτύπωμα της διαδικασίας και την σημασία της αφής στην σύνδεσή μας με τον φυσικό κόσμο και τους συνανθρώπους μας.
Η έκθεση εγκαινιάζεται με δύο performances της Άννας Παγκάλου με τίτλο Voicing Water που εκφράζουν την μυθολογία του νερού, δίνοντας φωνή στο τώρα. Οι μυθολογικές αφηγήσεις των σιντριβανιών συνδέονται με την υδραυλική τεχνολογία, τη συμβολή της στην δημιουργία μουσικών οργάνων και τη φυσική ροή του νερού.
Παρασκευή & Σάββατο: 09:00-17:00
*διάρκεια έκθεσης εώς Σάββατο 31/08
Κωνσταντίνος Κερεστετζής έκθεση “Ακουαρέλες από το Άγιον Όρος” | Αγιορείτικη εστία, κτίριο Νεδέλκου
Η Αγιορειτική Εστία παρουσιάζει στον εκθεσιακό της χώρο την έκθεση ζωγραφικής του Κωνσταντίνου Κερεστετζή με τίτλο “Ακουαρέλες από το Άγιον Όρος”.
Ο εικαστικός Κωνσταντίνος Κερεστετζής ταξιδεύει τακτικά στο Άγιον Όρος και αποτυπώνει με τον χρωστήρα και τις ακουαρέλες του “όψεις ιστορικών μονών, σκητών και ασκηταριών, υμνώντας τη μοναξιά τους σε απόκρημνα σημεία κι ακτές” όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς στο εισαγωγικό κείμενο της έκθεσης. Η ενότητα των έργων του στην συγκεκριμένη έκθεση είναι το αποτέλεσμα της πιο πρόσφατης επίσκεψής του στην Αθωνική πολιτεία, το 2023, ενώ περιλαμβάνει και μεγάλο αριθμό έργων που ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.
Επιμέλεια έκθεσης: Αναστάσιος Ντούρος
“Pablo Picasso: Εξορία και Νοσταλγία” | MOMus Modern, Μονή Λαζαριστών
Μικρά σχέδια ταύρων, ταυρομάχων, πικαδόρων ή άλλες σκηνές της αρένας, η αγάπη για τη Μεσόγειο, η αγάπη και η νοσταλγία για την πατρίδα, η αλληλεγγύη για τον συναγωνιστή και (συν)εξόριστο συμπατριώτη, σημαντικές πολιτικές παρεμβάσεις και καλλιτεχνικές χειρονομίες βασισμένες στον απόλυτο αυθορμητισμό, όλα ιδωμένα μέσα από την πολύχρονη αλληλογραφία δύο πολύ καλών φίλων, του Pablo Picasso και του Eugenio Arias, αποτελούν τους βασικούς άξονες της νέας, διεθνούς έκθεσης του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη με τίτλο “Pablo Picasso: Εξορία και Νοσταλγία”.
Η έκθεση αποτελεί συνδιοργάνωση με το Museo Casa Natal Picasso στη
Μάλαγα, θα παρουσιαστεί στο Μουσείο του MOMus, στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη και έχει ως επίκεντρο την πολύχρονη και πολυδιάστατη φιλία του Pablo Picasso με τον κουρέα και φίλο του Eugenio Arias, εξόριστο αντιστασιακό. Μέσα από την αλληλογραφία των δύο ανδρών φωτίζεται με έναν εξαιρετικά ιδιαίτερο τρόπο η ταραχώδης περίοδος του εμφύλιου πολέμου στην Ισπανία και της μετέπειτα εποχής (1936-1952), όπως οι δεσμοί με τη Γαλλική Αντίσταση και το παράνομο Κομμουνιστικό Κόμμα της Ισπανίας.
Σε ένα όμορφο απομονωμένο νησί της Ελλάδας, η γοητευτική Άλεξ (Αΐντα Φολκ) πιάνει δουλειά ως σερβιτόρα σε ένα παραθαλάσσιο, μικρό εστιατόριο. Κερδίζει αμέσως την καρδιά του χαρισματικού Ενρίκο (Χουάν Πάμπλο Ουρέγκο), αλλά η ίδια ερωτεύεται τον αινιγματικό μάνατζερ του εστιατορίου, Μαξ (Ματ Ντίλον), έναν μοναχικό Αμερικανό που εγκαταστάθηκε στο νησί πριν από δεκαετίες.
Με το πέρασμα των εποχών, η σεξουαλική ένταση κλιμακώνεται. Καθώς οι τουρίστες πάνε κι έρχονται, ο Ενρίκο ανακαλύπτει ανησυχητικά στοιχεία για το σκοτεινό και μυστηριώδες παρελθόν του Μαξ. Τυφλωμένη από έρωτα, η Άλεξ επιλέγει να αγνοήσει τα σημάδια και η ιστορία αρχίζει σιγά σιγά να παρεκτρέπεται σε μία τρομαχτική μάχη για επιβίωση.
Τελειώνει με εμάς (It ends with us, 2024) | Σινέ Ναταλί
Η ταινία «ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΕΜΑΣ», το πρώτο μυθιστόρημα της Colleen Hoover που μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία της Lily Bloom (Blake Lively), μιας γυναίκας που ξεπερνά μια τραυματική παιδική ηλικία για να ξεκινήσει μια νέα ζωή στη Βοστόνη και να κυνηγήσει το όνειρο της ζωής της να ανοίξει τη δική της επιχείρηση.
Μια τυχαία συνάντηση με τον γοητευτικό νευροχειρουργό Ryle Kincaid (Justin Baldoni) πυροδοτεί μια έντονη σχέση, αλλά καθώς οι δυο τους ερωτεύονται βαθιά, η Lily αρχίζει να βλέπει πλευρές του Ryle που της θυμίζουν τη σχέση των γονιών της. Όταν ο πρώτος έρωτας της Lily, Atlas Corrigan (Brandon Sklenar), ξαφνικά μπαίνει ξανά στη ζωή της, η σχέση της με τον Ryle ανατρέπεται και η Lily συνειδητοποιεί ότι πρέπει να μάθει να βασίζεται στις δικές της δυνάμεις για να κάνει μια αδύνατη επιλογή για το μέλλον της.
Λεωφορείο ο πόθος (A Streetcar named desire, 1951) | Απόλλων θερινός
Μπλανς, μια καταθλιπτική δασκάλα, έρχεται να μείνει στο σπίτι της αδελφής της στη Νέα Ορλεάνη, προκαλώντας την εχθρότητα (αλλά και τον κρυφό ερωτικό πόθο) του άξεστου συζύγου της τελευταίας. Υποδειγματική διασκευή του καλύτερου θεατρικού έργου του Τένεσι Γουίλιαμς, σε μια ταινία που τιμήθηκε με 4 Όσκαρ κι άφησε εποχή για τη ζωώδη παρουσία του Μάρλον Μπράντο, ο οποίος τονίζει τον ερωτισμό του ανδρικού σώματος.
Παρασκευή 30/08, 23:00 | Απόλλων θερινός
Με κομμένη την ανάσα (Breathless, 1960) | Απόλλων θερινός
Ο Μισέλ, ένας μικροκακοποιός που καταζητείται για τον φόνο ενός αστυνομικού, ερωτεύεται παράφορα μια ατίθαση αμερικανίδα δημοσιογράφο, την Πατρίτσια. Εκείνη τον κρύβει, κι ένας έρωτας γεννιέται ανάμεσά τους. Θα καταφέρει να ξεφύγει από την αστυνομία που σιγά σιγά τον πλησιάζει, ώστε να πείσει την Πατρίτσια να τον ακολουθήσει στην Ιταλία;