Η θεατρική ατζέντα της εβδομάδας στη Θεσσαλονίκη από 10/2 έως 16/2
Ο απόλυτος οδηγός για το θέατρο στη Θεσσαλονίκη!
Νέες παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις και θεατρικά έργα που συνεχίζονται με επιτυχία βρίσκονται στα θέατρα της πόλης και σε περιμένουν. Μαζί με το εισιτήριο σου, κάνε reserve τη διαδρομή σου, μέσω της εφαρμογής της Uber.
«Νέκυια» | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Ξεκίνησε από μια φιλική κουβέντα ανάμεσα στον Γιάννη Αγγελάκα και την Όλια Λαζαρίδου. Έκανε πρεμιέρα στη Στέγη, έγινε sold out, εκδόθηκε σε βιβλίο, ταξίδεψε στο Άμστερνταμ και, τώρα, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη. Η Νέκυια, η εμβληματική ραψωδία λ της Οδύσσειας, είναι η “surround” ηχοτροπική κατάβαση στον Άδη που δημιουργήθηκε για να μας μυήσει στη ζωή.
Λίγα λόγια για την παράσταση:
«Κατέβα ουρανέ στη γη/ τα σκοτεινά μας βάραθρα να φέξεις/ να γίνει η αβάσταχτη σιωπή/ κραυγή, λυγμός και λέξεις». Η Νέκυια του κορυφαίου δημιουργού της ελληνικής ροκ σκηνής, Γιάννη Αγγελάκα, και του χορογράφου-αποκάλυψη στην Ευρώπη, Χρήστου
Παπαδόπουλου, ξεκινά κατανυκτικά, υποβλητικά, μυστικιστικά σαν μια τελετουργική εμπειρία θέασης και ακρόασης της εμβληματικής ραψωδίας λ του ομηρικού έπους.
Μια “surround” ηχοτροπική κατάσταση δημιουργείται επί σκηνής για την κάθοδο στον Άδη του Οδυσσέα, ο οποίος, ακολουθώντας τις συμβουλές της Κίρκης, φεύγει με τους συντρόφους του προς τον Κάτω Κόσμο, ώστε να πάρει τον χρησμό από τον μάντη Τειρεσία για να επιστρέψει στην Ιθάκη.
Έχοντας ήδη γίνει sold out στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης τη σεζόν 2023-24, η Νέκυια, αυτή η αταξινόμητη παράσταση μουσικής, θεάτρου, χορού, φωτός και αναλογίου ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ως «μια αποκάλυψη», «ένας ύμνος στη ζωή» – όπως γράφτηκε στον Τύπο.
Ένα ξεχωριστό ταξίδι ανάμεσα στο φως και τις σκιές, με συνοδοιπόρους τη μουσική σύνθεση του Αγγελάκα και τις εικόνες που δημιουργεί ο Παπαδόπουλος. Την αφήγηση από σκηνής αναλαμβάνουν η Όλια Λαζαρίδου και ο ίδιος ο Γιάννης Αγγελάκας. Μαζί με δύο μουσικούς, τέσσερις γυναικείες φωνές και τον ηχητικό σχεδιασμό του Coti Κ., μας οδηγούν στην άβυσσο της ανθρωπότητας, του εαυτού μας και, τελικά, της ζωής.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Γιώργος Ψυχουντάκης | Σύλληψη, Σύνθεση Μουσικής, Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Γιάννης Αγγελάκας | Σκηνοθεσία: Χρήστος Παπαδόπουλος | Ελεύθερη Διασκευή & Πρωτότυποι Στίχοι: Γιάννης Αγγελάκας, Θεοδώρα Καπράλου | Ενορχήστρωση: Γιάννης Αγγελάκας, Ηλίας Μπαγλάνης | Σχεδιασμός Ήχου & Πρόσθετη Μουσική: Coti K. | Δραματουργική Επιμέλεια: Θεοδώρα Καπράλου | Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη | Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου | Βοηθός Φωτιστή: Μαριέττα Παυλάκη | Επιμέλεια Κοστουμιών: Ελευθερία Αράπογλου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Μπούνταλη | Βοηθός Σκηνογράφου: Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη | Αφήγηση: Όλια Λαζαρίδου & Γιάννης Αγγελάκας | Μουσικοί: Hλίας Μπαγλάνης (Πλήκτρα Πρόσθετη Μουσική), Νίκος Γιούσεφ (μουσικό πριόνι), Δημήτρης Σαλεπάκης (προηχογραφημένο modular synthesizer)
Πληροφορίες:
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου και Παραλία, Θεσσαλονίκη | Διάρκεια: 60 λεπτά | Ημέρες και Ώρες: 13 Φεβ – 16 Φεβ 2025 | Πέμπτη – Σάββατο: 20:30, Κυριακή: 18:00 | Εισιτήρια – Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 10 -35€ | Προπώληση: More.com | Κατά τη διάρκεια της παράστασης υπάρχουν στιγμιότυπα με πλήρη συσκότιση και έντονες δυναμικές ήχου.
οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση στο Θέατρο Τ
Η Librart Performing Arts Ensemble παρουσιάζει στο Θέατρο Τ την παράσταση «οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση» σε σκηνοθεσία Γιάννη Διδασκάλου. Πρόκειται για μία παράσταση θεάτρου της επινόησης, αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια και τα αγόρια που κακοποιήθηκαν, σε όλους τους ανθρώπους που έχουν υποστεί έμφυλη βία.
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Θέατρο επινόησης. Μόνο που δεν χρειάζεται να επινοήσουμε. Υπάρχει. Οι ιστορίες που θα σας αφηγηθούμε είμαστε εμείς. Είναι δικές μας. Είναι των μανάδων μας, των γιαγιάδων μας, των ανθρώπων που περάσανε από δίπλα μας. Ιστορίες που δεν θα ξεχάσουμε. Και καθώς ο ηθοποιός είναι η ενσάρκωση όσων δεν πρόλαβαν να μιλήσουν, η παράσταση αυτή αφιερώνεται στη μνήμη τους.
Η παράσταση «οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση» ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2023, ως Διπλωματική Υποκριτικής της Ειρήνης Σεβαστοπούλου στο τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με επόπτρια καθηγήτρια την Έφη Σταμούλη. Τον Σεπτέμβριο του 2023 παρουσιάστηκε στο Ζ’ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο που διοργάνωσε το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, ως μία από τις τέσσερις καλύτερες διπλωματικές εργασίες του Τμήματος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ “Artwalk II: How to make memories” στη Λευκάδα. Τέλος, η παράσταση ανέβηκε και στο Θέατρο Άνετον, στο πλαίσιο της Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της πόλης 2024.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Γιάννης Διδασκάλου | Δραματουργία: Ειρήνη Σεβαστοπούλου & Γιάννης Διδασκάλου | Σκηνογραφία / Ενδυματολογία: Διώνη Καλαρέτου | Πρωτότυπη μουσική & επιμέλεια: Capétte | Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Διώνη Καλαρέτου | Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Φανή Πολυξένη Κουρτίδου Βλαχογιάννη | Φωτισμός: Γιάννης Διδασκάλου & Διώνη Καλαρέτου, Φανή Πολυξένη Κουρτίδου Βλαχογιάννη | Επί σκηνής: Άλκηστη Κυριακού, Ειρήνη Σεβαστοπούλου, Έλμα Βλαστοπούλου, Ιφιγένεια Δατσιάδου | Φωτογραφία: Έλενα Κορδελίδου, Μαριάνθη Ξυνταριανού, Γιάννης Διδασκάλου, Αθηνά Χαϊκάλη | Παραγωγή: Librart Performing Arts Ensemble
Πληροφορίες:
Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Παραστάσεις έως 9 Μαρτίου | Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 20:30 | Κάθε Παρασκευή, μετά την παράσταση, θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό | Διάρκεια παράστασης: 65 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: 15€ Κανονικό | 12€ Μειωμένο
Οι μεθυσμένοι στο Θέατρο Αυλαία
Δεκατέσσερις χαρακτήρες, από τον διευθυντή ενός μεγάλου φεστιβάλ κινηματογράφου μέχρι μια πόρνη πολυτελείας, όλοι τους βρίσκονται στις πιο παράλογες καταστάσεις, κατά τη διάρκεια μιας μόνο νύχτας. Ένας από αυτούς βρίσκεται σε ένα μπάτσελορ πάρτι, ένας άλλος επιστρέφει στο σπίτι μετά από ένα επίσημο δείπνο και κάποιοι άλλοι πίνουν μέχρι τελικής πτώσης στο σπίτι με τους φίλους τους. Δε τους συνδέει μόνο το γεγονός ότι ο καθένας από αυτούς είναι τύφλα στο μεθύσι. Αυτή η μέθη δεν χαλαρώνει απλώς τη γλώσσα τους, αλλά θέτει σε κίνηση μια αλυσίδα απροσδόκητων συνομιλιών για την αληθινή αγάπη και την επιθυμία να ζήσουν χωρίς φόβο, επιτρέποντάς τους να έρθουν αντιμέτωποι με την κατανόηση της ιδέας του θείου μέσα στην ανθρωπότητα.
Σκηνοθετικό σημείωμα:
Στους Μεθυσμένους ο Ivan Vyrypaev καταπιάνεται με θέματα που αφορούν την ύπαρξη του ατόμου, την αναζήτηση του εαυτού και της αλήθειας, αναδεικνύοντας την ρευστότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Πρόσωπα διαφορετικών ηλικιών και ιδιοτήτων – εν μία νυκτί- υπό την επήρεια του αλκοόλ αναζητούν την προσωπική τους αλήθεια, τον δικό τους Θεό, φανερώνοντας όλα τα βαθιά ερωτήματα που ταλανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο. Τί είναι ο έρωτας; Πού βρίσκεται η ευτυχία; Πώς μοιάζει ο ψίθυρος του Θεού; Είναι όλα σε αυτόν τον κόσμο προαποφασισμένα; Όλοι οι χαρακτήρες ισορροπούν στο ίδιο σχοινί, έτοιμοι να πέσουν. Σε μία εποχή που υπάρχει μια συνεχόμενη μέθη με αυτά που μας «ποτίζουν», αυτοί οι άνθρωποι είναι γυμνοί, αποκαλύπτοντας τον εαυτό τους με τα φωτεινά αλλά και τα σκοτεινά τους στοιχεία. Είναι άνθρωποι του 21ου αιώνα, βυθισμένοι και «μεθυσμένοι» στην σκέψη, τη θλίψη και τον υπαρξισμό. -Και το μόνο που πρέπει να κάνουμε σ’ αυτόν τον κόσμο είναι να βρούμε ξανά την επαφή.
Ανδρέας Παράσχος
Συντελεστές: Συγγραφέας: Ivan Vyrypaev | Μετάφραση: Δαυίδ Μαλτέζε | Σκηνοθεσία: Ανδρέας Παράσχος | Σκηνικά / Κοστούμια: Μαρίνα Κωνσταντινίδου | Κίνηση: Τάσος Παπαδόπουλος | Μουσική: Μαρενγκλέν Μπούζο | Γραφιστικός σχεδιασμός: Ζωή Πάπαρη | Φωτιστικός σχεδιασμός: Αθηνά Μπανάβα | Trailer: Αθηνά Τρούσσα, Ιάσονας Πρελορέντζος, Μαλβίνα Παπάζογλου | Φωτογραφίες: Λευτέρης Τσινάρης Υπεύθυνη επικοινωνίας: Αλεξάνδρα Κασιούμη | Παραγωγή: Bloom Theatre Group | ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ: Άννα-Μαρία Γάτου, Γιώργος Κωνσταντίνου, Βασίλης Μπόγδανος, Γιώργος Κωνσταντινίδης, Υρώ Τσάμογλου
Πληροφορίες:
Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136 | Παραστάσεις: 10 έως 20 Φεβρουαρίου, από Δευτέρα έως Πέμπτη | Ώρα: 21: 15| Διάρκεια: 120 λεπτά | Για τηλεφωνικές κρατήσεις: 6942508293 | Καθημερινά 10:00-14:00 και 17:00- 21:00 | ** Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 15 ετών.
«Καλιφόρνια Ντριμιν, 20 Χρόνια Μετά» στο Θέατρο Αυλαία
Πρόκειται για τη συνέχεια του έργου «Καλιφόρνια Ντριμιν» του Βασίλη Κατσικονούρη, το οποίο συναντά τους 4 ήρωες αφού έχουν πια σαρανταρίσει. Άραγε κατάφεραν να ενηλικιωθούν ή αναζητούν ακόμη το Όνειρο της Καλοφόρνια;
Στο θέατρο Αυλαία, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ο Σταύρος Καραγιάννης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τη Λένα Δροσάκη, τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη και τη Σίλια Μουστάκη.
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Το «Καλιφόρνια Ντριμιν, 20 χρόνια μετά» του Βασίλη Κατσικονουρη , σε σκηνοθεσία Σταύρου Καραγιάννη, μετά την επιτυχημένη πορεία του στο “Δημοτικό Θεατρο Πειραιά” και τις sold out παραστάσεις, ταξιδεύει τώρα στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο ” Αυλαία” για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων .
Δύο δεκαετίες μετά, συναντάμε τους τέσσερις αγαπημένους εικοσάρηδες -Ντίνο, Άρη, Βουβού και Κική– που πλέον έχουν σαρανταρίσει.
Πόσο έχουν αλλάξει οι ίδιοι και πόσο του έχει αλλάξει η ζωή;
Ονειρεύονται για ακόμα μια φορά, τη μαγική αυτή ευκαιρία να πιάσουν την καλή και να βρεθούν στη δική τους γη της Επαγγελίας. Θα τα καταφέρουν αυτή τη φορά να φτάσουν Καλιφόρνια και να ζήσουν το όνειρο;
To «Καλιφόρνια Ντρίμιν, 20 χρόνια μετά» είναι ένα σαρκαστικό σχόλιο για την κρίση που δεν τελειώνει ποτέ, μια τραγελαφική κωμωδία για μια γενιά που ακόμα κι αν θεωρείται «χαμένη», δεν σταματά να ονειρεύεται.
Συντελεστές: Συγγραφέας : Βασίλης Κατσικονουρης | Σκηνοθεσία : Σταύρος Καραγιάννης | Σκηνικά : Ντέιβιντ Νεγρίν | Κοστούμια : Νικόλ Παναγιώτου | Φωτισμοί – Φωτογραφίες/ trailer : Απόστολος Κουτσιανικούλης | Επιμέλεια κίνησης: Γεωργία Αβασκαντήρα | Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Σταύρου | Σχεδιασμός Μακιγιάζ: Μαρία Πλαϊτη | Επικοινωνία/ Γραφείο τύπου παράστασης : Γιώτα Δημητριάδη | Γραφιστικά: Αναστασία Γούναρη | Παίζουν: Λένα Δροσάκη, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Σταύρος Καραγιάννης και Σίλια Μουστάκη
Πληροφορίες:
Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ | Παραστάσεις: Από 14 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου | Ημέρες και ώρες: Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00 | Τηλ: 231 023 0013 | Διάρκεια: 110 λεπτά – Διάλειμμα: 10 λεπτά | Eισιτήρια- Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 15€ | Προπώληση: more.com
The Doctor | Θέατρο Αριστοτέλειον
Η παράσταση που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς, για δυο χρονιές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έρχεται στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ , από 7 Φεβρουαρίου για λίγες παραστάσεις. Στο πολυβραβευμένο θρίλερ ιδεών του Robert Icke, οι αντικρουόμενες οπτικές για τον εαυτό μας και τον κόσμο, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Έργο ευφυές και πολυπρισματικό, το «The Doctor» καταπιάνεται με ζητήματα ηθικής, ενεργοποιώντας τα αντανακλαστικά των θεατών απέναντι στα στερεότυπα και προκαλώντας τα όρια των δικών τους προκαταλήψεων. Το φύλο, η καταγωγή, η κοινωνική τάξη, αλλά και η θρησκεία ή η σεξουαλικότητα, με τους αυτοματισμούς και τις «ταμπέλες» που τα συνοδεύουν, λειτουργούν σαν έναυσμα για ένα επί σκηνής παιχνίδι πολλαπλών ρόλων και ταυτοτήτων που κόβει την ανάσα.
Όταν μία έφηβη μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Ινστιτούτο Elizabeth μετά από μια αυτοσχέδια έκτρωση, η Καθηγήτρια Ρουθ Γουλφ (Στεφανία Γουλιώτη) αρνείται την είσοδο ενός ιερέα (Νίκος Χατζόπουλος) στο θάλαμο του κοριτσιού, διότι δεν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της ασθενούς. Γύρω από αυτήν την απόφαση, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαστρεβλώσεις κάθε είδους διαδέχονται η μία την άλλη, αναδεικνύοντας την περιπλοκότητα της κατάστασης. Όλοι έχουν γνώμη. Kαι την εκφράζουν με πάθος μέσα σε αυτήν τη δίνη που νομοτελειακά βυθίζει μαζί της όποιον βρεθεί στο επίκεντρό της. Η πορεία προς την αποκαθήλωση φαντάζει μη αναστρέψιμη.
Eίναι καλή εποχή να μιλάμε για Εβραίους; Και γιατί όχι για γιατρούς; Είναι προτιμότερη η διαχείριση από την ηγεσία; Πώς βλέπουμε μια γυναίκα που ασκεί εξουσία; Και … τι χρώμα έχει η θρησκευτική πίστη;
Μέσα από αντιπαραθέσεις και αντιφάσεις η ιστορία ξετυλίγεται σαν ένα καυστικό νοητικό πείραμα, το οποίο αναδεικνύει όχι μόνο τα ηθικά διλήμματα και τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων (identity politics), αλλά και την ανθρωποφάγα «κουλτούρα της ακύρωσης» (cancel culture), που λογοκρίνει, εξοστρακίζει και αποκαθηλώνει με εργαλείο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το «The Doctor» αποτελεί ένα παγκόσμιο θεατρικό φαινόμενο που θέτει την εποχή μας κάτω από ένα θεατρικό μεγεθυντικό φακό. Παρουσιάστηκε πρώτα στο Λονδίνο (θέατρο Almeida και West End), και στη συνέχεια ανέβηκε μέσα σε τρία χρόνια στα σημαντικότερα θεατρικά κέντρα του κόσμου, από την Νέα Υόρκη και το Armory έως το ιστορικό Burg theater της Βιέννης και από το Adelaide Festival στην Αυστραλία έως το International Theater Amsterdam (ITA).
H Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει στο παρελθόν μεταφράσει και σκηνοθετήσει την διασκευή που συνυπογράφει ο Robert Icke με τον Duncan Mac Millan πάνω στο 1984 του Τζωρτζ Όργουελ (Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου, 2016). Η φωτογράφιση και το τρέιλερ της παράστασης πραγματοποιήθηκαν στο OpboStudio.
Ταυτότητα: Pολύ ελεύθερα βασισμένο στο έργο PROFESSORBERNHARDI του Άρτουρ Σνίτσλερ | Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου | Σκηνικό: Εύα Μανιδάκη | Μουσική Σύνθεση-SoundDesign: Αλέξανδρος – Δράκος Κτιστάκης | Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος | Σχεδιασμός βίντεο: Παντελής Μάκκας
Πρωταγωνιστούν: Στεφανία Γουλιώτη, Νίκος Χατζόπουλος, Αμαλία Νίνου, Κίττυ Παϊταζόγλου, Μαριάννα Δημητρίου, AuroraMarion Λευτέρης Πολυχρόνης, Νίκη Σερέτη, Σταύρος Καλλιγάς, Αλίκη Ανδρειωμένου και η Ζωή Ρηγοπούλου | Ηχητικός σχεδιασμός – Ηλίας Φλάμμος | Ειδικές κατασκευές – Αλέξανδρος Λόγγος | Βοηθός σκηνοθέτη – Μελίνα Φορτετσανάκη | Β’βοηθοί σκηνοθέτη-Αλέξανδρος Πάνου,Μιχαέλα Σαραντινοπούλου | Βοηθός σκηνογράφου – Μαρία Καλοφούτη | Βοηθός ενδυματολόγου – Ειρήνη Γεωργακίλα | Χειριστής κάμερας – Χρήστος Κέκες | Διαφήμιση – social media – Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας | Ενδύτρια – Μαρία Τσακίρη Σχεδιασμός κομμώσεων – Κωνσταντίνος Κολιούσης | Σχεδιασμός Μακιγιάζ – Τεό Ζωγραφάκι | Περούκα Στ. Γουλιώτη – Στέφανος Βασιλάκης | Παραγωγή Πολιτιστικός Οργανισμός «Λυκόφως» – Γ. Λυκιαρδόπουλος
Πληροφορίες: Διάρκεια παράστασης : 150’ | Παραστάσεις : Παρασκευή – Σάββατο : 9.00 μμ – Κυριακή : 7.00 μμ | Τιμές εισιτηρίων : 28€, 25 €, 23 €, 20 € & 17 € | Προπώληση: Ticketservices.gr & Ταμείο Θεάτρου ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ (Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2310 262 051)
Τα 39 Σκαλοπάτια | στο Θέατρο Αριστοτέλειον
Μετά από δύο άκρως επιτυχημένες σεζόν στο θέατρο Τζένη Καρέζη στην Αθήνα, «Τα 39 Σκαλοπάτια» παρουσιάζονται στη Θεσσαλονίκη, από τις 10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Αριστοτέλειον. «Τα 39 Σκαλοπάτια» είναι ένα κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που κέρδισε το κοινό και την κριτική. Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου, μαζί με τρεις ταλαντούχους ηθοποιούς που ερμηνεύουν διαφορετικούς χαρακτήρες με θαυμαστή ταχύτητα: τους Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννη Λατουσάκη και Παναγιώτη Γουρζουλίδη.
Ο Richard Hannay, ένας άνδρας με μια μάλλον βαρετή ζωή, γνωρίζει μια μυστηριώδη γυναίκα και βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας. Θανατηφόρα μυστικά, καταδιώξεις, αλλά και ρομαντισμός, μπλέκονται με μαεστρία και καταιγιστικούς ρυθμούς. «Τα 39 Σκαλοπάτια» είναι μια διασκευή που βασίζεται τόσο πάνω στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζον Μπιούκαν (1915), όσο και στην γνωστή ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ (1935). Κι όμως, ο Μπάρλοου εμπλουτίζει τη γνωστή υπόθεση με γενναίες δόσεις χιούμορ, μετατρέποντάς την σε μία κωμική περιπέτεια με καταιγιστικές ανατροπές και ατμόσφαιρα που θυμίζει Monty Python. Η παράσταση προσφέρει μία γρήγορη, απολαυστική θεατρική εμπειρία, που ξεχωρίζει για τις δυνατές ερμηνείες και την αξιοθαύμαστη σκηνική δημιουργικότητά της.
Η σκηνοθεσία του Μάκη Παπαδημητρίου εστιάζει στην φαντασία και ταυτόχρονα στην απλότητα. Όπως λέει ο ίδιος: «Στην παράστασή μας, στοχεύσαμε στην ενίσχυση της αίσθησης του παιχνιδιού. Οι γρήγορες αλλαγές χαρακτήρων, η φυσική κωμωδία και η ανεπιφύλακτη αγάπη για το θέατρο είναι όλα κεντρικά στο όραμά μας. Θέλουμε το κοινό να μην παρακολουθεί απλώς μια παράσταση, αλλά να ζει τη χαρά της δημιουργίας, να γελά με τις “ανοησίες” και να θαυμάζει την εφευρετικότητα».
Μιάμιση ώρα παράστασης που διακρίνεται από έξυπνο χιούμορ, μυστήριο, μεταφορά σε πολλαπλές τοποθεσίες και ρομαντισμό. Ένα κράμα κωμωδίας και μυστηρίου. – Δέσποινα Λάνου, ratpack.grΣυντελεστές:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Μάκης Παπαδημητρίου | Κίνηση – Βοηθός Σκηνοθέτη: Σεσίλ Μικρούτσικου | Σκηνικά – Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης | Κοστούμια: Clare Bracewell | Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Βοηθός Σκηνογράφου: Βασιλική Ζωχιού | Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας | Video: Ζίνα Παπαδοπούλου
Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Λατουσάκης, Παναγιώτης Γουρζουλίδης.
Πληροφορίες:
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, από τις 10 Φεβρουαρίου 2025. | Διάρκεια: 85′ | Εισιτήρια από 16 ευρώ | Θέατρο Αριστοτέλειον, Θεσσαλονίκη
«Το αμάρτημα της μητρός μου» | ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας «Το αμάρτημα της μητρός μου» μεταφέρεται στη σκηνή του ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ για δύο παραστάσεις .
Είναι το πρώτο ελληνικό διήγημα με ψυχογραφικό χαρακτήρα που καταφέρνει να ξεπεράσει τα στενά όρια της ηθογραφίας, εισδύοντας στα ψυχικά κίνητρα των πρωταγωνιστών. Ο Βιζυηνός πρωτοπορεί, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ελληνική διηγηματογραφία που ανοίγει ο κόσμος της ψυχής. Ο κόσμος της συνείδησης και του εσωτερικού προβληματισμού.
Το μικρό αυτό αριστούργημα με αυτοβιογραφικά στοιχεία πρωτοδημοσιεύτηκε το 1883, μεταφρασμένο στα γαλλικά στη Nouvelle Revue [Νέα Επιθεώρηση], συνδυάζει την ρέουσα και συναρπαστική αφήγηση με τους ζωντανούς διαλόγους, το μυστήριο με την αγωνία, αλλά και το αίνιγμα που πλανάται ήδη απο το άκουσμα και μόνο, του τίτλου του έργου. Ποιό ήταν το αμάρτημα; ‘’Πάνε δέκα χρόνια ακριβώς, απο την γνωριμία μου με τον απίστευτης ομορφιάς, μυθιστορηματικό τολμώ να πω κόσμο, του θρακιώτη συγγραφέα. Που ναι μεν για κείνον ο κόσμος αυτός, έκρυβε τραύμα, πίκρες και ματαιώσεις, εν τέλει όμως σε μας τους εξ αποστάσεως παρατηρητές του, φανέρωσε πώς το τραύμα αυτό δείναται να γίνει θαύμα. Υπο προυποθέσεις ασφαλώς. Η συνεγασία μου τότε με τον Δήμο Αβδελιώδη, ως Βιζυηνός στο Αμάρτημα της μητρός μου, υπήρξε καθοριστική στην είσαγωγή μου στον κόσμο αυτό. Σύνηθες όσο και αναγκαίο νομίζω σε όλους να επιστρέφουν κατά καιρούς για κάποιο λόγο, γνωστό ή άγνωστο σε γεγονότα και καταστάσεις της ζωής τους που τους σημάδεψαν θετικά ή αρνητικά, ανακαλώνας μέσω της μνήμης αλλά και της φαντασίας τους, το βίωμα αυτό. Η αναπλαστική ικανότητα του βιώματος μεσω της φαντασίας είναι απαραίτητη, αφού το βίωμα δεν μπορεί να είναι ποτέ το ίδιο. Αιτία, κατα βάση ο χρόνος. Κι εμείς που αλλάζουμε μαζί του. Η αλλαγή αυτή του τρόπου θεώρησης των πραγμάτων, είναι καθοριστικός παράγοντας για το ίδιο το γεγονός που δεν ανήκει πλέον εξ ολοκλήρου στο παρελθόν αλλά κυρίως στο παρών της αφήγησης, που στην περίπτωση του θεάτρου συνιστά σκηνική πράξη. Αυτή η ψυχαναλυτικής μορφής πρακτική, υπήρξε για μένα η αιτία ή η αφορμή, ν΄ ασχοληθώ ξανά, με το διήγημα αυτό, με διπλή αυτήν την φορά ιδιότητα. Άλλωστε Το αμάρτημα της μητρός μου, είναι το πρώτο Ελληνικό διήγημα με ψυχογραφικό χαρακτήρα. Καθόλου τυχαίο αν σκεφτούμε ότι ο συγγραφέας σπούδασε Φιλοσοφία και ψυχολογία στην Γερμανία. Παρόλα αυτά ένα βαθύ τραύμα, δεν φεύγει ποτέ εντελώς. Μπορείς όμως να μάθεις να ζεις μ΄αυτό. Κι αυτό είναι το θαύμα. Να θυμάσαι χωρίς φόβο και να ξεχνάς χωρίς ενοχή.’’
Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος
Υπόθεση:
Η ιστορία ξεκινά από τα παιδικά χρόνια του αφηγητή- Γιωργή, που σημαδεύονται από την αρρώστια της αδελφής του Αννιώς και τον απελπισμένο αλλά μάταιο αγώνα της μητέρας του να σώσει από το θάνατο, το ασθενικό της κορίτσι. Οι ενοχές της απώλειας ακολούθως, την ωθούν σε δύο αλλεπάλληλες υιοθεσίες νέων κοριτσιών, που γίνονται όμως αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν την μητρική φροντίδα. Όταν μεγαλώνουν και γίνονται πλέον άνδρες, εξακολουθούν να μην μπορούν να κατανοήσουν αυτήν την άστοχη εμμονή, της μητέρας τους. Όταν μετά από χρόνια, επιστρέφει από τις σπουδές του στη Γερμανία, ο Γιωργής , έρχεται σε αντίθεση με την μητέρα του ως προς την διατήρηση της δεύτερης ψυχοκόρης της, γεγονός που την οδηγεί στην απόφαση, να του αποκαλύψει το τραγικό μυστικό της.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: : Γεώργιος Βιζυηνός | Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος | Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Σκηνικά/ Κοστούμια:Πάρις Μέξης | Σχεδιασμός κίνησης: Βρισηίδα Σολωμού |Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα | Βοηθός φωτισμών: Ιφιγένεια Γιαννιού | Βοηθός Σκηνοθέτη: Φάνης Σακελλαρίου | Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου | Video: Θάνος Μαργαρίτης | | Γραφιστική επιμέλεια: xMx graphics | Επικοινωνία: Αντώνης Κοκολάκης | Επί σκηνής: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος
Πληροφορίες:
Πολυλειτουργικό Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Καλαμαριάς, Ανδρέα Παπανδρέου 35, Καλαμαριά | Τιμές Εισιτηρίων: 15 ευρώ, Γενική Είσοδος | 13 ευρώ Μειωμένο (Άνεργων – Φοιτητών – Αμέα) | Προπώληση: Ticketservices.gr| Kρατήσεις : 6936915422 | Διάρκεια: 85 λεπτά
Το Νόημα του Σεξ στο Θέατρο Αθήναιον
Μια εκπαιδευτική κωμωδία από έναν ψυχολόγο, ένα κωμικό performance lecture για τρεις, που θα μεταμορφώσει την οπτική σας για τις ερωτικές σχέσεις! Σε μια εποχή όπου το situationship, τα διαζύγια και η μοναξιά βασιλεύουν, το Νόημα Του Sex έρχεται για να διερευνήσει και να αποπειραθεί να απαντήσει σε όλα εκείνα τα καίρια ερωτήματα που βασανίζουν τη σκέψη και την ψυχή μας από τα 15 μέχρι τα 60 (και βάλε!): Γιατί δεν δεσμεύεται; Γιατί ζηλεύει τόσο; Γιατί πονάω τόσο με αυτή την σχέση; Γιατί έχω τόσο ανάγκη μια σχέση, δεν μπορώ και μόνος μου; Γιατί δεν θέλει να κάνουμε σεξ; Γιατί δεν μπορώ να ζήσω μακριά του; Μέσα στη μιάμιση ώρα που διαρκεί, το κοινό αποκτά μια άλλη, πιο σφαιρική και ψυχραιμότερη θεώρηση των σχέσεων με το άλλο φύλο από μια οπτική γωνία που ίσως του ήταν ξένη μέχρι τώρα, δεδομένου ότι η παράσταση δεν βασίζεται σε συγκεκριμένη ψυχολογική θεωρία ή τη συνήθη ανθρωπιστική προσέγγιση. Αντιθέτως, διαπερνά την πιο βαθιά διάσταση του ποιοι είμαστε ως ανθρώπινα όντα, διάσταση που εκτείνεται σε όλες τις εποχές και όλους τους διαφορετικούς πολιτισμούς. Ας αναρωτηθούμε ξανά: Πόσο διαφέρουν οι άντρες και οι γυναίκες σε όλες τις πλευρές της ζωής τους; Μήπως έφτασε η στιγμή να παραδεχτούμε ότι, ακόμη και μετά από τις τελευταίες δεκαετίες αμφισβήτησης της ύπαρξης θεμελιωδών διαφορών ανάμεσα στα δύο φύλα, αρσενικά και θηλυκά, θηλυκά και αρσενικά, άντρες και γυναίκες, γυναίκες και άντρες, όχι μόνο επικοινωνούν με διαφορετικό τρόπο, αλλά και σκέφτονται, αισθάνονται, αντιλαμβάνονται, αντιδρούν, και εκτιμούν σχεδόν τα πάντα με διαφορετικό τρόπο! Και ότι εν τέλει για όλες αυτές τις διαφορές υπάρχει ένας κυρίαρχος και πολύ σοβαρός λόγος… Στο Νόημα του Sex, τα συνήθη ερωτήματα και παράπονα που έχουμε από τη σχέση μας με το άλλο φύλο, όχι μόνο απαντώνται, αλλά αναδιατυπώνονται για να μεταμορφωθούν σε έξοδο διαφυγής αυτού του άγνωστου σε εμάς, αιώνιου επιβάτη μέσα μας, που εν αγνοία μας χρησιμοποιεί το σώμα μας και που είναι και ο λόγος των αιώνιων αυτών θεμάτων… Το Νόημα του Σεξ σκοπό έχει να αποτελέσει μια εμπειρία αφύπνισης για τη δημιουργία βαθύτερων και ουσιαστικότερων σχέσεων αγάπης και κατανόησης μεταξύ των 2 φύλων.
Συντελεστές Παίζουν: Νίκος Θάνος, Χριστίνα Νασιάδου, Διονύσης Μπουγάς Κείμενο: Διονύσης Μπουγάς Σκηνοθεσία: Λέλα Ράμογλου Ενδυματολογια/Σκηνογραφία/ Βίντεο παραστασης : Λέλα Ράμογλου Επιμέλεια μουσικής: Νίκος Θάνος Γραφιστικά: Ελευθερία Δρυμωνίτη Παραγωγή: μεταμόρφωσις
Πληροφορίες:
Διάρκεια: 90 λεπτά | Προπώληση εισιτηρίων: https://cometogether.live/event/1834 | Τηλέφωνο κρατήσεων: 6972174760 | Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό | 11€ μειωμένο (φοιτητών, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65, πολυτέκνων) | Θέατρο Αθήναιον , από Κυριακή 2 Φεβρουαρίου και κάθε Κυριακή στις 20.00
Αυτή την εβδομάδα συνεχίζονται επίσης οι εξής παραστάσεις:
ΣΛAΝΤΕΚ | Goethe-Institut Thessaloniki Μια παράσταση από τη θεατρική ομάδα Ars Moriendi βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ödön von Horváth.
Γραμμένο το 1928, το θεατρικό έργο Σλάντεκ του Ödön von Horváth απεικονίζει την άνοδο του φασισμού στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης, έτσι όπως την απεργάζεται ο μυστικός, παραστρατιωτικός Μαύρος Στρατός.
Το έργο διαδραματίζεται στην περίοδο του μεσοπολέμου και της Μεγάλης Ύφεσης, όταν ο πληθωρισμός, η ανεργία, η πείνα, η φτώχεια και η έλλειψη στέγης μαστίζουν τη Γερμανία και εξαθλιώνουν τους ανθρώπους. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ακραίες πολιτικές ομάδες, όπως το Ναζιστικό Κόμμα, να κερδίσουν τις καρδιές των ηττημένων και των φτωχών. Στο Σλάντεκ βλέπουμε πώς οι κοινωνικές συνθήκες οδηγούν τους «μικρούς» ανθρώπους σε πράξεις απελπισίας και ωμής βίας, ανοίγοντας το δρόμο σε δικτάτορες και φασίστες που εξοντώνουν όποιον στέκεται εμπόδιο στο διάβα τους: γυναίκες, ομοφυλόφιλους, Εβραίους, κομμουνιστές, δημοκράτες.
Το έργο προβλέπει με τρομακτική ακρίβεια τον κύκλο της βίας που επρόκειτο να εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη. Ο γερμανικός φασισμός της δεκαετίας του 1920 και του 1930 δεν υπάρχει πια, αλλά η Ιστορία σήμερα δημιουργεί ομοιότητες που μας καλούν να μην εφησυχάζουμε. Η ρητορική μίσους στο διαδίκτυο, η φτωχοποίηση της γλώσσας, οι γυναικοκτονίες, η ξενοφοβία, η ομοφοβία, ο τηλεοπτικός και ο διαδικτυακός λαϊκισμός: Αυτός είναι ο Αιώνιος Φασισμός, όπως τον ονομάζει ο Ουμπέρτο Έκο, που τρέφεται από τον φυσικό φόβο της διαφορετικότητας, από τα συναισθήματα ταπείνωσης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, από την αρχέτυπη ανάγκη μας να είμαστε ήρωες στην πεζή μας ζωή. «Ο ήρωας», όμως, «του Αιώνιου Φασισμού ανυπομονεί να πεθάνει» και «Στην ανυπομονησία του αυτή συνήθως στέλνει στο θάνατο άλλους ανθρώπους» (Umberto Eco). Αυτή είναι η ιστορία του Σλάντεκ και των συντρόφων του στο ομώνυμο έργο.
Συντελεστές-Διανομή Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας | Μετάφραση: Γιώργος-Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης | Δραματουργία: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου | Σκηνικός χώρος-κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ | Γραφιστικός σχεδιασμός: Χρύσα Νίκα Ηθοποιοί Βύρων Αναγνωστόπουλος | Πάνος Αναγνωστόπουλος | Δανάη Κλάδη | Αλέξης Κότσυφας | Λυδία Μπουρτσάλα | Θέμης Σουφτάς Πληροφορίες παραστάσεων Τοποθεσία: Goethe-Institut Thessaloniki, Βασ. Όλγας 66, 54642 Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες:
Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη, 21:30, έως τις 12 Φεβρουαρίου | Διάρκεια: 75’ | Τιμές εισιτηρίων: 15€ Κανονικό, 12€ Μειωμένο (ΑμεΑ, φοιτητές, άνεργοι, πολύτεκνοι), 10€ Ατέλεια | Προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/sladek/ | Πληροφορίες/Κρατήσεις: 693 241 2121 | Η παράσταση «Σλάντεκ»
Ρωμαίος και Ιουλιέτα | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία, μια ανατρεπτική εκδοχή ενός από τα πιο γνωστά έργα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία, χορογραφία & σκηνογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ, μετά από δέκα οχτώ χρόνια. Kείμενο που έχει γραφτεί το 1595, υμνεί τον έρωτα στην απόλυτη, ρομαντική του αποκάλυψη. Έναν έρωτα που παλεύει να επιβιώσει ενάντια στις επιταγές της εποχής και που ακροβατεί μέχρι τελευταία στιγμή μεταξύ ζωής και θανάτου. Τελικά, τα ανθρώπινα σχέδια ναυαγούν μπροστά στα παιχνίδια που παίζει η ζωή και ο ίδιος ο χρόνος μοιάζει να ειρωνεύεται τις πράξεις, που πηγάζουν από μια τόσο βαθιά επιθυμία. Σε έναν κόσμο που καθορίζεται από τις συμβάσεις, τους καταναγκασμούς, την εχθρότητα και το μίσος, ο έρωτας των δύο νέων ξεπροβάλει σαν επαναστατική πράξη, σαν μια πράξη που εμπεριέχει το απόλυτο και αναπόφευκτα θα οδηγηθεί στον θάνατο. Γιατί πόσο εφικτό είναι να ενσωματωθεί το ιδανικό σε μια κοινωνία, αν προηγουμένως δεν φθαρεί ή δεν υποκύψει στα ανθρώπινα μέτρα; Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου επιχειρεί να αναδείξει όλα τα ζωτικά θέματα που θίγει ο Σαίξπηρ, όπως η ανισοτιμία στον έρωτα, η πίστη, η τιμή και η υπόληψη, οι ρόλοι της οικογένειας και της κοινωνίας, το χάσμα των γενεών, η δύναμη της εξουσίας, η σκιά του θανάτου… Ταυτόχρονα, μέσα από την ευρηματικότητα και τη φρέσκια ματιά του, «φωτίζει» αυτή την παράξενη χώρα που κατοικούν ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, εστιάζοντας στην εναλλαγή ρυθμών και διαθέσεων αλλά και στην έντονη χρήση της μουσικής και της χορογραφημένης κίνησης. Ένα ζευγάρι επαναστατεί, πηγαίνοντας κόντρα στην παράδοση. Κι όλα μοιάζουν να βγαίνουν από ένα όνειρο που παίρνει την εκδίκησή του, θυμίζοντάς μας ότι όλοι κάποτε είμαστε παιδιά και μετά γινόμαστε μεγάλοι.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης | Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος | Συνεργάτης Σκηνογράφος – Αρχιτέκτονας: Μαίρη Τσαγκάρη | Ενδυματολόγος: Διδώ Γκόγκου | Μουσική: Γιάννης Τσεμπερλίδης | Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας | Βοηθοί σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος, Γιάννης Τσεμπερλίδης | Βοηθός χορογράφου: Αναστασία Κελέση | Οργάνωση παραγωγής: Μαρίνα Χατζηιωάννου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud *Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Μαρκέλλα Νεαμονίτη
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Λίλη Αδρασκέλα (Πέτρος, Υπηρέτης), Ιορδάνης Αϊβάζογλου (Καπουλέτος), Νεφέλη Ανθοπούλου (Κυρία Καπουλέτου), Γιάννης Γκρέζιος (Τυβάλδος), Παρασκευή Δουρουκλάκη (Ιουλιέτα), Αλέξανδρος Ζαφειριάδης (Μονταίγος), Κωστής Καπελλίδης (Ρωμαίος), Νίκος Κουσούλης (Μερκούτιος, Πατήρ Ιωάννης), Εύη Κουταλιανού (Αβραάμ, Αντώνης), Τίτος Μακρυγιάννης (Σαμψών, Φρουρός), Μάρα Μαλγαρινού (Κυρία Μονταίγου), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Μπενβόλιο, Ακόλουθος Πάρι), Βασίλης Μπεζίρης (Γρηγόρης, Βαλτάσαρ), Μπέττυ Νικολέση (Νένα), Ορέστης Παλιαδέλης (Πατήρ Λαυρέντιος), Γιάννης Τσεμπερλίδης (Έσκαλος), Γιάννης Χαρίσης (Φαρμακοποιός), Στέλιος Χρυσαφίδης (Πάρις) Φιγκυράν: Παναγιώτης Βασιλακάκης, Αρίστη Γεροντίδου, Αντώνης Γκλαβάς, Κοσμάς Καλαϊτσίδης, Ρέα Καραδέδου – Ισούα, Θωμαή Κρεμλίδου, Κλειώ Λάγιου, Γεώργιος Μάρκος, Αγάπη Ουζούνη, Μιχαήλ- Άγγελος Χωρινός
Πληροφορίες:
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη |Παραστάσεις έως 9 Μαρτίου | Από Τετάρτη μέχρι Κυριακή | Διάρκεια: 150 λεπτά | Εισιτήρια: από 6 ευρώ
«Βίρα τις άγκυρες» | Βασιλικό Θέατρο
Το έργο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέρη Πελτέκη, είναι μια αναδρομή στην ιστορία της ελληνικής επιθεώρησης, μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή που συνδυάζει τραγούδι, χορό, γέλιο αλλά και συγκίνηση, η οποία κέρδισε το στοίχημα, όπου παρουσιάστηκε. Μια φαντασμαγορική, λαμπερή παράσταση που ψυχαγωγεί, σατιρίζει και, κυρίως, ταξιδεύει το κοινό, με ένα δυνατό σύνολο από σπουδαίους συντελεστές και ταλαντούχους, ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης | Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης | Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης | Ενορχηστρώσεις και ηχητική επεξεργασία μουσικού υλικού: Γιώργος Ανδρέου | Χορογραφία: Δημήτρης Παπάζογλου | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας | Video Art: Βαλλεντίνα Κόπτη \ Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή | Βοηθός σκηνογράφος – ενδυματολόγος: Δανάη Πανά | Συνεργάτης ενορχηστρωτή: Στέργιος Γαργάλας |Βοηθοί χορογράφου: Στέλλα Εμίνογλου, Αναστασία Κελέση | Οργάνωση παραγωγής: Ευα Κουμανδράκη | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud ΔΙΑΝΟΜΗ (με αλφαβητική σειρά): Μαίρη Ανδρέου, Νίκος Βατικιώτης, Άννα Ευθυμίου, Παντελής Καναράκης, Νίκος Καπέλιος, Αγγελική Κιντώνη, Φαίη Κοκκινοπούλου, Χριστίνα Κωνσταντινίδου, Τατιάνα Μελίδου, Δημήτρης Μορφακίδης, Χριστίνα Μπακαστάθη, Κλειώ-Δανάη Οθωναίου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Σπύρος Σαραφιανός, Εύη Σαρμή, Δημήτρης Σιακάρας, Γεράσιμος Σοφιανός, Νίκος Τσολερίδης, Θάνος Φερετζέλης. Έκτακτη αντικατάσταση: Μαριάννα Αβραμάκη, Μομώ Βλάχου, Θανάσης Δισλής, Ελευθερία Τέτουλα | Χορεύει επί σκηνής η Στέλλα Εμίνογλου | Μουσικοί επί σκηνής: Βασίλης Γκαγκαβούζης, Μαριάνθη Θέμελη, Ορφέας Κάνουρας, Παναγιώτης Μπάρλας, Αλέκος Παπαδόπουλος, Ζωγράφος Σταυρίδης. | Φιγκυράν: Φιλαρέτη Πεντούση, Κωνσταντίνος Πόποβιτς, Θωμάς Τάκαλος
Πληροφορίες:
Τετάρτη και Κυριακή στις 18:30 | Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, στις 20:30 | Βασιλικό Θέατρο
«Ανατροπές της νύχτας» | Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Ανατροπές της νύχτας» του Χριστόφορου Χριστοφή, μια νέα παραγωγή που αποτελεί μια πρωτότυπη performance και ταυτόχρονα μια βιωματική εμπειρία, έρχεται τον Ιανουάριο στο Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία Χάρη Πεχλιβανίδη. Ένας μοναχός και ένας ηθοποιός συναντιούνται σε ένα πανδοχείο, λίγο πριν από την καταστροφή. Σε ένα μέρος που ξεβράζονται πτώματα ενώ τα σπίτια κινδυνεύουν να τα καταπιεί ο ωκεανός. Δύο διαφορετικοί κόσμοι, μια περιπλάνηση στον χρόνο και ένα παιχνίδι μνήμης και απομνημόνευσης. Ένα ταξίδι σε διαφορετικούς τόπους «διαφορετικές νύχτες και ξημερώματα».
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Χάρης Πεχλιβανίδης | Διαμόρφωση σκηνικού χώρου- Κοστούμια: Δανάη Πανά | Μουσική: Μίνως Μάτσας | Κίνηση- Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Παπανικάνδρου | Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος | Βοηθός μουσικοσυνθέτη: Ιόλη Σιφονιού | Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud Διανομή: Λίλα Βλαχοπούλου, Δημήτρης Ναζίρης, Δημήτρης Σακατζής | Χορευτής: Αλέξης Τσιάμογλου | Φιγκυράν: Θέμις Δανιηλίδου, Νένα Δούρου, Στάσα Σιάπκα, Νίκος Σιμητόπουλος
Πληροφορίες:
Τετάρτη και Κυριακή, στις 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή, στις 21:00 και Σάββατο, στις 18:00 και στις 21:00 | Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Ο γυρισμός» | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
Κριτική στην πατριαρχία, την οικογένεια αλλά και στις διαπροσωπικές σχέσεις ασκεί ο Χάρολντ Πίντερ στο έργο του «Ο Γυρισμός» που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη, από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.
Πρόκειται για μια κωμωδία της απειλής, όπου ο βραβευμένος συγγραφέας με βιτριολικό χιούμορ, απροκάλυπτο κυνισμό και ωμό ρεαλισμό θίγει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας τα οποία απασχολούν και τη σύγχρονη εποχή. Οι χαρακτήρες σοκάρουν όχι μόνο με την αθυροστομία τους αλλά και με το περιεχόμενό τους που αναδεικνύεται μέσα από ακραίες συγκρούσεις και ανατροπές ενώ πολλές φορές ακροβατούν ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό.
Πίσω από τη φαινομενικά ρεαλιστική δράση και τους δομημένους με σχολαστική ακρίβεια διαλόγους, ο Πίντερ προκαλεί μια συνεχή αίσθηση ανασφάλειας, σε ένα ασαφές πλαίσιο, στο οποίο χάνονται τα όρια του αληθούς, του ψευδούς, της πραγματικότητας και του ονείρου.
Συντελεστές: Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη | Σκηνοθεσία, Μουσική επιμέλεια, Φωτισμοί: Πέρης Μιχαηλίδης | Σκηνικά– Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ | Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Ανδρέας Καρανικόλας | Οργάνωση παραγωγής: Ματίνα Παγουλάτου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud *βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης Αναστασία Μαρκέλλα Νεαμονίτη *βοηθός σκηνοθέτη στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης Βερόνικα Λεβεντοπούλου Διανομή: Γιώργος Κολοβός (Λένυ) | Βασίλης Σπυρόπουλος (Μαξ) | Θάνος Κοντογιώργης (Σαμ) | Μάνος Γαλανής (Τζόυ) | Ελένη Μισχοπούλου (Ρουθ) | Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Τέντυ)
Πληροφορίες:
Σάββατο, στις 21:00 και Κυριακή, στις 19:00 | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
«Πολυξένη» | Βασιλικό Θέατρο
Η νέα παραγωγή της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ «Πολυξένη» τον Ιανουάριο στο Βασιλικό Θέατρο. Η Στέλλα Μιχαηλίδου επιστρέφει στο ΚΘΒΕ, ως συγγραφέας και σκηνοθέτις, με το θεατρικό της έργο για παιδιά «Πολυξένη» που είναι βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο παραμύθι της. Πρόκειται για ένα έργο τρυφερό, συγκινητικό το οποίο απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους θεατές, αναδεικνύοντας την ανάγκη της αποδοχής του διαφορετικού, τη σημασία του να είσαι ξεχωριστός/ή, να παλεύεις χωρίς να χάνεις τον εαυτό σου και να συνδέεσαι με τους ανθρώπους εκείνους, με τους οποίους μπορείς να μοιραστείς και να αγαπηθείς ουσιαστικά. Ποια είναι η Πολυξένη;
Το κοριτσάκι με το γαλάζιο τριαντάφυλλο στο μάγουλο, που δυσκολεύεται να μιλήσει γρήγορα όπως τα υπόλοιπα παιδιά, και στο σχολείο νιώθει πολύ πολύ ξένη; Αλλά όταν τραγουδάει η γλώσσα της πάει ροδάνι; Είμαι η θάλασσα, είμαι κοράλλι Είμαι εσείς και όλοι οι άλλοι Παιδάκι είμαι, είμαι χορτάρι Είμαι ό,τι εσείς και όλοι οι άλλοι
Συντελεστές: Κείμενο-Σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου | Σκηνικά- Κοστούμια: Ολυμπία Σιδερίδου | Μουσική: Κώστας Βόμβολος| Κίνηση: Αλέξης Τσιάμογλου | Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας | Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας | Animation: Μπάμπης Βενετόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Διδασκάλου | Βοηθός φωτισμού: Τουλίν Οσμάν | Οργάνωση παραγωγής: Ειρήνη Χατζηκυριακίδου *Βοηθός σκηνογράφου/ ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Νεαμονίτη Διανομή (με σειρά εμφάνισης): | Αφηγητές: Ο θίασος | Γαλάτεια Αγγελή (Πολυξένη) | Άννα Κυριακίδου (Μαμά) | Θοδωρής Πολυζώνης (Παππούς) | Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Δασκάλα)| Χριστίνα Ζαχάρωφ (Λυδία) | Γιάννης Τσιακμάκης (Κωνσταντίνος) | Βασίλης Κουλακιώτης (Μαθητής, Άκραμ) | Δημήτρης Καρτόκης (Άντρας, Κύριος Χάρης) | Μελίνα Αποστολίδου (Άστεγη) | Χορευτής: Ρέβο Κουαχασβίλι | Φιγκυράν: Γιάννης Ακριβόπουλος, Βασιλική Σάρλη
Πληροφορίες:
Κυριακή, στις 11:00 | Βασιλικό Θέατρο
“Girls & Boys” | Metropolitan: The Urban Theater
Μετά την παράσταση «Η Βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)», η σκηνοθέτις Λητώ Τριανταφυλλίδου και η ηθοποιός Νατάσα Εξηνταβελώνη επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη και στο Metropolitan: The Urban Theater με τον θεατρικό μονόλογο του Dennis Kelly, “Girls & Boys”, ένα συνταρακτικό έργο για την προέλευση της βίας στη σύγχρονη κοινωνία. «Συνάντησα τον άντρα μου στην ουρά για να επιβιβαστώ σε μια πτήση της easyJet, και ομολογώ ότι τον αντιπάθησα από την πρώτη στιγμή.» Μια τυχαία συνάντηση σε ένα αεροδρόμιο οδηγεί σε έναν κεραυνοβόλο έρωτα.
Ένας γάμος, ένα σπίτι, δυο παιδιά, παράλληλες καριέρες – μια συνηθισμένη οικογενειακή ζωή. Όμως, καθώς ο χρόνος περνά, οι ισορροπίες διαταράσσονται και τα πράγματα παίρνουν μια αναπάντεχα σκοτεινή τροπή. «Δεν θυμάμαι ακριβώς πότε τα πράγματα μεταξύ μας άρχισαν να πηγαίνουν στραβά – θυμάμαι μόνο ξαφνικά να βρίσκομαι μέσα σε αυτό.» Ο Dennis Kelly σκιαγραφεί με αμεσότητα, οξυδέρκεια και αφηγηματική δεξιοτεχνία τις λεπτές γραμμές ανάμεσα στην ευτυχία και την απώλεια, αποτυπώνοντας με ακρίβεια τη γυναικεία ψυχοσύνθεση και αποκαλύπτοντας σταδιακά τις αποχρώσεις της βίας που υποβόσκει στην καθημερινότητα του ζευγαριού.
Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η πρωταγωνίστρια αφηγείται τη ζωή της με αναστοχαστική διάθεση, ισορροπώντας με ευαισθησία ανάμεσα στο χιούμορ, τη συγκίνηση και την αγωνία. Στην προσπάθειά της να ανασυνθέσει την ιστορία της, αξιοποιεί οπτικοακουστικά μέσα για να καταγράψει και να επανεξετάσει τις αναμνήσεις της. Φτιάχνοντας από την αρχή το παζλ της ζωής της μέσα από βίντεο, ήχους και εικόνες, γίνεται ταυτόχρονα αφηγήτρια, σκηνοθέτις και θεατής της ιστορίας της. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ζωντανή παράσταση ή με τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ επί σκηνής; Ή μήπως, με ένα οπτικοακουστικό αυτοπορτρέτο (self-portrait);
Καθώς η ηρωίδα αναζητά τα αίτια και τις συνέπειες όσων έκανε και έζησε, η βία φαίνεται να διαπερνά κάθε στιγμή της φαινομενικά ευτυχισμένης ζωής της. Έτσι, αναδεικνύονται θεμελιώδη ζητήματα όπως η βαθιά ριζωμένη βία στις ανθρώπινες σχέσεις, η έμφυλη ανισότητα και το φαινόμενο της οικογενειοκτονίας. Είναι τελικά η βία ένα αναπόφευκτο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης ή προϊόν των κοινωνικών και πολιτισμικών συνθηκών μέσα στις οποίες μεγαλώνουμε; Όταν, τελικά, η ηθοποιός επί σκηνής στρέφει το βλέμμα της από την κάμερα στο κοινό, θέτει ένα καίριο ερώτημα: Μπορούμε ποτέ να ξεφύγουμε από τη βία που κρύβεται μέσα μας; Για την παράσταση “Girls & Boys” σε μετάφραση και σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου, συμπράττει μια εξαιρετική ομάδα συνεργατών: Τα σκηνικά φέρουν την υπογραφή του Δημήτρη Πολυχρονιάδη. Η Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου συνθέτει τα ηχητικά τοπία και την πρωτότυπη μουσική. Τα βίντεο και οι φωτογραφίες της παράστασης αποτυπώθηκαν μέσα από τον φακό της Δέσποινας Σπύρου. Την κίνηση επιμελείται ο χορογράφος Κωνσταντίνος Παπανικολάου και τους φωτισμούς σχεδιάζει ο Αντώνης Διρχαλίδης.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Girls & Boys του Dennis Kelly με τη Νατάσα Εξηνταβελώνη | Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Λητώ Τριανταφυλλίδου | Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης | Μουσική: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου | Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου | Φωτισμοί: Αντώνης Διρχαλίδης | Φωτογραφίες – Βίντεο: Δέσποινα Σπύρου | Video Editing: Μαριάνα Τρούμπη | Βοηθός Σκηνοθέτη: Τζέσικα Κουρτέση | Graphic Design: Mavra Gidia | Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου | Παραγωγή: Metropolitan: The Urban Theater
Πληροφορίες:
Χώρος: Metropolitan: The Urban Theater, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη (τηλ. 2311 284 773) | Παραστάσεις: 31 Ιανουαρίου – 16 Φεβρουαρίου 2025, κάθε Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 | Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: 18 ευρώ Κανονικό, 16 ευρώ Μειωμένο (ΑμεΑ, φοιτητές, άνεργοι) | Αγορά εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/girls-and-boys2025/ & καθημερινά από το ταμείο του θεάτρου