Όμορφες ιδέες για το βράδυ της Τρίτης στη Θεσσαλονίκη
Εσύ τι θα κάνεις απόψε;
Από podcast μέχρι θέατρο… εσύ τι θα κάνεις απόψε που ο καύσωνας έχει υποχωρήσει;
Το Θεατρικό Έργο «Ελένη, η Δίκη μιας Πόρνης» του Μιγκέλ Ντελ Άρκο στη Θεσσαλονίκη & Χαλκιδική
Η παράσταση «Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης» του Μιγκέλ Ντελ Άρκο, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη, με τη Λυδία Κονιόρδου στον ομώνυμο ρόλο, ξεκινά τον Ιούνιο την καλοκαιρινή της περιοδεία.
Το συγκλονιστικό αυτό έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, σε επιλεγμένους σταθμούς, σε όλη τη χώρα. Στη Θεσσαλονίκη θα ανέβει στο Ανοιχτό Θέατρο Κήπου και στη Χαλκιδική στο Αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών.
Εμπνευσμένος από το “Ελένης εγκώμιον” του σοφιστή Γοργία, την Ελένη του Ευριπίδη και την Ιλιάδα του Ομήρου, ο μονόλογος αυτός με πρωταγωνίστρια την Ωραία Ελένη, έρχεται να επανορθώσει τις αδικίες που ο μύθος και η “επίσημη” εκδοχή των γεγονότων έχουν σωρεύσει στο πρόσωπο της γυναίκας που στάθηκε – όπως λένε- η αφορμή του Τρωικού πολέμου και των δεινών με τα οποία εκείνος βασάνισε για δέκα χρόνια τους Έλληνες και τους Τρώες.
Η Ελένη εξαπολύει ένα δριμύ κατηγορώ εναντίον όλων -από τον υποτιθέμενο πατέρα της (τον Τυνδάρεω) μέχρι τον πραγματικό (τον Δία, που απαντά με βροντές από τον ουρανό στις μομφές της), αποδομεί όλους τους ήρωες του Τρωικού πολέμου, υπερασπίζεται με σθένος τον εαυτό της και αναρωτιέται “ποιος γράφει τελικά την ιστορία;”
Ο Μιγκέλ Ντελ Άρκο, μια από τις σημαντικότερες μορφές του σύγχρονου Ισπανικού θεάτρου, με χιούμορ, ευαισθησία και ενσυναίσθηση, μας παρουσιάζει μια ανθρώπινη και απολύτως απενοχοποιημένη εκδοχή της “πιο μισητής” γυναίκας στην ιστορία του δυτικού πολιτισμού.
Η Ελένη του, διεκδικεί το δικαίωμα της αφήγησης της ιστορίας, από την πλευρά των ηττημένων και παρουσιάζει μια διαφορετική εκδοχή για τα γεγονότα που οδήγησαν την ίδια αλλά και χιλιάδες ανθρώπους στον όλεθρο, κατακεραυνώνοντας την πατριαρχεία και το δίκαιο του ισχυρού.
Η Λυδία Κονιόρδου, η κορυφαία Ελληνίδα τραγωδός, ερμηνεύει την πιο γοητευτική και παρεξηγημένη μυθική ηρωίδα. Μαζί της στη σκηνή, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, ο θρυλικός κιθαρίστας του σπουδαιότερου ελληνικού ροκ συγκροτήματος Τρύπες, ερμηνεύει ζωντανά τη μουσική που συνθέτει για την παράσταση.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Χρήστος Σουγάρης, που επιστρέφει σε δραματουργία αντλούμενη από μυθολογικές και ιστορικές πηγές, μετά τις Τρωάδες του Ευριπίδη, που παρουσίασε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου για λογαριασμό του ΚΘΒΕ, το 2022.
Θέατρο Κήπου, ώρα 21:30, Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 18€
Μπαλέτο: Η Λίμνη των Κύκνων στη Θεσσαλονίκη
Τσαϊκόφσκι, «Η Λίμνη των Κύκνων», παρουσιάζεται από το Royal Classical Ballet, στη Θεσσαλονίκη στο πλάισιο μιας μεγάλης καλοκαιρινής περιοδείας στα ανοιχτά θέατρα σε όλη την Ελλάδα.
«Η Λίμνη των Κύκνων», μια ιστορία ύμνος στην αγάπη που δεν παύει να γοητεύει τον θεατή.
Η πανέμορφη Οντέτ ζει παγιδευμένη σε σώμα κύκνου, εξαιτίας της κατάρας του σκοτεινού μάγου Ρόθμπαρτ. Μόνο τη νύχτα, όταν το φεγγάρι υψώνεται στον ουρανό, παίρνει την ανθρώπινη μορφή της. Όταν ο νεαρός πρίγκιπας Ζίγκφριντ τη συναντά, μαγεύεται από την ομορφιά και την αγνότητά της.
Όμως ο πανούργος μάγος προσπαθεί με δόλο να παντρέψει την κόρη του, Οντίλ, τον μαύρο κύκνο, με τον πρίγκηπα. Όταν ανακαλύπτει την αλήθεια, ο Ζίγκφριντ παλεύει για να ελευθερώσει την αγαπημένη του από τα δεσμά της κατάρας. Και καθώς ο ήλιος ανατέλλει, η δύναμη της αληθινής αγάπης τους αποδεικνύεται πιο ισχυρή από κάθε σκοτεινή μαγεία, χαρίζοντάς τους την αιωνιότητα…
Η πιο ποιητική, ρομαντική αλλά και τραγική ιστορία αγάπης έρχεται στη σκηνή του θεάτρου Δάσους στη Θεσσαλονίκη, που δεν πρέπει να χάσετε.
Η «Λίμνη των Κύκνων», αποτελεί την υπέρτατη πρόκληση στην καριέρα των χορευτών, αφού οι δεξιοτεχνικές ικανότητες και ο λυρισμός που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη ερμηνεία, είναι σχεδόν πέρα από τα ανθρώπινα όρια.
Παράλληλα, πρόκειται για ένα αυτόνομο μουσικό έργο μεγάλων ερμηνευτικών απαιτήσεων, με αγαπημένες μελωδίες που αιχμαλωτίζουν και σαγηνεύουν τις αισθήσεις.
Επίσης για πρώτη φορά τα σκηνικά της παράστασης θα είναι ψηφιακά και τρισδιάστατα με μια νέα αισθητική προσέγγιση, προσφέροντας έτσι ένα εντυπωσιακό και παραμυθένιο θέαμα που θα συγκινήσει μικρούς και μεγάλους!
Το Royal Classical Ballet, είναι ένα διεθνούς φήμης μπαλέτο από την Ουκρανία, το οποίο αποτελείται από 30 επαγγελματίες χορευτές με πάθος και μεράκι για την τέχνη τους.
Οι χορευτές, απόφοιτοι κορυφαίων Ανωτάτων Σχολών χορού της Ουκρανίας αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, με την υψηλού επιπέδου τεχνική τους μας γοητεύουν και μας μεταφέρουν στον ονειρικό κόσμο του Τσαϊκόφσκι, δίνοντας ζωή στις ωραιότερες ιστορίες μπαλέτου.
Ζήστε κι εσείς την μαγεία του κλασικού μπαλέτου αυτό το καλοκαίρι στα ωραιότερα θέατρα σε όλη την Ελλάδα!
Θέατρο Δάσους , ώρα 21:00, Εισιτήρια-Τιμή εισιτηρίων: προπώληση από 20€
Αν έχεις όρεξη για Podcast…
ΑΜΠΕΛΟφιλοσοφίες Podcast από το Κτήμα Γεροβασιλείου
Οι διακοπές είναι η ιδανική στιγμή για να κάνεις παύση.
Και μέσα σε αυτή την παύση, να ακούσεις κάτι που σε εμπνέει.
Το podcast ΑΜΠΕΛΟφιλοσοφίες, που φιλοξενείται στην πλατφόρμα pod.gr, περιλαμβάνει ομιλίες που έχουν πραγματοποιηθεί στο Κτήμα Γεροβασιλείου, με προσκεκλημένους από πολλούς και διαφορετικούς τομείς.
Είναι μια δράση που εκφράζει τη φιλοσοφία μας για την πολιτιστική διάσταση του κρασιού, όπως αυτή αποτυπώνεται και μέσα από το Μουσείο Οίνου Γεροβασιλείου.
Άκουσε τις Αμπελοφιλοσοφίες σε YouTube, Pod.gr και Spotify
Ενώ στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ… υπάρχει η έκθεση με τίτλο “Αποδόμηση”
…επανασύνθεση της μνήμης και της ύλης , αφαίρεση και επαναπροσδιορισμός.
Σ αυτή την ενότητα η αποδόμηση λειτουργεί ως διαδικασία αφαίρεσης και επαναπροσδιορισμού. Το αρχικό χαρακτικό αποτελεί το σημείο εκκίνησης, μια ολοκληρωμένη εικόνα, μια ενιαία επιφάνεια με ένταση και δομή. Αντί να την κρατήσω αυτούσια, την κόβω – σε ίσα τμήματα, αφαιρώντας τη δυνατότητα μιας μονοσήμαντης ανάγνωσης.
Στη νέα σύνθεση , κάθε κομμάτι αποκτά αυτονομία. Η συνοχή διασπάται, η αφήγηση διαλύεται και ξαναχτίζεται. Το έργο παύει να είναι απλώς αναπαράσταση. Γίνεται πεδίο ερωτήσεων και νέων οριζόντων. Ποια είναι η «αλήθεια» μιας εικόνας όταν την αποσυνθέσουμε; Τι μένει όταν διαλυθεί η μορφή; Η αποδόμηση, εδώ, δεν λειτουργεί καταστρεπτικά — αλλά αναγεννητικά.