H Regatta της Χαλκιδικής γιορτάζει τα δέκα χρόνια της!
Κάτι μοναδικό θα συμβεί ξανά και δεν πρέπει να το χάσεις.
Κάτι μοναδικό θα συμβεί σε λίγες ημέρες και μάλιστα για 10η χρονιά και θα αποτελέσει αφορμή για να βρεθούμε εκ νέου στα πανέμορφα, κρυστάλλινα νερά της Σιθωνίας και του Διαπόρου.
Ο λόγος για τον αγώνα ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης με τίτλο “Diaporos Sailing Challenge- Regatta”.
Ένας φιλικός περιηγητικός πλους, χωρίς «σφιχτούς» κανονισμούς με σκοπό την απόλαυση της διοργάνωσης από μεριάς των συμμετεχόντων.
Αυτό επιβεβαιώνει, άλλωστε, και ο Μανώλης Τυφόξυλος μιλώντας στην parallaxi.
«Δεν πρόκειται για αγώνα με την καθαρά αγωνιστική έννοια. Σκοπός είναι να το ευχαριστηθούμε, να περάσουμε καλά, να δούμε ποιος από όλους τα καταφέρνει καλύτερα», λέει ο ιστιοπλόος και δημοσιογράφος του ειδικού Τύπου από τη Θεσσαλονίκη. Και συνεχίζει:
«Κανείς δεν πηγαίνει για να κερδίσει. Αυτό που κάνουμε εμείς έχει τη χαλαρότητα χωρίς να χάνεται το αγωνιστικό κομμάτι. Πρόκειται για μια πολύ καλή ισορροπία».
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Τυφόξυλου, το εγκάρδιο και καθόλου ανταγωνιστικό περιβάλλον της διοργάνωσης αποδεικνύεται και από την ύπαρξη ξένων συμμετοχών.
«Ανταγωνιστικό είναι το περιβάλλον μόνο στο πλαίσιο της ευγενούς άμιλλας», τονίζει ο ίδιος.
Στο σημείο αυτό, αξιοσημείωτο είναι ότι η διοργάνωση δίνει σε όλους τη δυνατότητα για συμμετοχή, ανεξαρτήτως εμπειρίας και ηλικίας.
Και οι κατηγορίες, όμως, είναι φτιαγμένες ώστε να μην αδικείται κανείς.
«Τα γρήγορα σκάφη αγωνίζονται με τα γρήγορα και τα αργά με τα αργά», υπογραμμίζει ο κ. Τυφόξυλος.
Όσο για την ασφάλεια της εκδήλωσης, αυτή θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη εφόσον με τη δύση του Ηλίου οι συμμετέχοντες θα έχουν φτάσει στον τερματισμό και δεν θα συντελεστεί πρόσθετη εκδήλωση που θα έθετε τον οποιονδήποτε σε κίνδυνο εν μέσω πανδημίας.
«Οι προσδοκίες λόγω του covid είναι φέτος συγκρατημένες. Εάν έχουμε τις ίδιες συμμετοχές με πέρυσι θα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι», αναφέρει ο κ. Τυλόξυλος.
Βεβαίως, ο τελευταίος και τα λοιπά σχετιζόμενα πρόσωπα δεν σταματούν να σχεδιάζουν και να ονειρεύονται τις επόμενες διοργανώσεις.
«Θα θέλαμε να την εξελίξουμε στο άμεσο μέλλον. Να μην κάνουμε στο εξής αγώνα με αφετηρία και τερματισμό το ίδιο μέρος. Π.χ να γίνεται διανυκτέρευση με τα σκάφη στην Αμμουλιανή και ο αγώνας να μετατραπεί σε διήμερος».
Όπως όλα δείχνουν, μια ευκαιρία που θα σε φέρει κοντά σε ένα ιδιαίτερο άθλημα, αλλά και σε νέους ανθρώπους βρίσκεται μπροστά σου και δεν έχεις παρά να την αρπάξεις.
Ο Σύνδεσμος πίσω από τη “Regatta”
Για τους ενδιαφερόμενους, αξίζει να γίνει γνωστό και ότι πίσω από τη “Regatta”, που κλείνει 10 χρόνια, βρίσκεται ο «Ναυτικός Σύνδεσμος Όρμου Παναγιάς».
Η σύλληψη της ιδέας
Η ιδέα του Συνδέσμου γεννήθηκε γύρω στο 2010 από ανθρώπους που στην πλειονότητά τους προέρχονται από τον Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης. Αρχικά, δημιουργήθηκε ένας όμιλος τοπικός και μάλιστα μικρής εμβέλειας μιας και εντοπίζεται σε ένα πολύ μικρό χωριό της Χαλκιδικής.
«Με τη δουλειά μας και με την προβολή το πράγμα πήρε διάσταση», λέει ακόμα στην parallaxi o κ. Τυφόξυλος.
Η πρώτη δράση και το ΔΣ
Το 2012 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση του Συνδέσμου (η πρώτη Regatta του Διαπόρου). Είχε δημιουργηθεί και το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο με πρόεδρο την Κατερίνα Βασιλικού, παράγοντα της περιοχής. Η τελευταία κατά τα λεγόμενα του κ. Τυφόξυλου συνέβαλε εξαιρετικά στον Σύνδεσμο σε οικονομικό επίπεδο.
Μακριά από το κέρδος
Τα τελευταία χρόνια ο Όμιλος μπορεί να χαρακτηριστεί ως «αυτοστηριζόμενος».
Στο πλαίσιο αυτό, ορίζει μια πολύ μικρή συμμετοχή στους αγώνες (προκειμένου να καλύψει τα έξοδα για τα μπλουζάκια, τα έπαθλα, τις αφίσες που τυπώνονται κλπ).
Ο Δήμος Σιθωνίας καλύπτει ένα μικρό μέρος των εξόδων και οι λοιπές συνεισφορές προέρχονται από χορηγίες και συμμετοχές.
«Κανείς από εμάς δεν αμείβεται. Δαπανούμε χρόνο, ο οποίος θα μπορούσε να μεταφραστεί σε χρήμα, αλλά ποτέ δεν το κάνουμε αυτό», διαβεβαιώνει ο κ. Τυφόξυλος.
Ευαισθησία Συνδέσμου
Ουσιώδες και ζητούμενο «εδώ» είναι ότι ο Σύνδεσμος δεν περιορίζεται στη διεξαγωγή των αγώνων.
Για την ακρίβεια, πραγματοποιεί παρεμβάσεις για την ασφάλεια στη θάλασσα, παραδείγματος χάριν για υπερφορτωμένες βάρκες.
Υπάρχει, μεταξύ άλλων, ευαισθητοποίηση από τα μέλη για το θαλάσσιο περιβάλλον, την υπεραλίευση και τους κινδύνους για τα ψάρια.
Ακόμα και τα απορρίμματα απασχολούν τον Σύνδεσμο και δεν αποκλείεται αυτός να κινητοποιηθεί στο μέλλον για το ζήτημα.
«Πρόκειται για έναν όμιλο με καταγγελτικό χαρακτήρα», ξεκαθαρίζει ο κ. Τυφόξυλος στην parallaxi.
Ίσως αυτός να είναι κιόλας ένας λόγος ή μια καλή αφορμή για να λάβεις μέρος στον επερχόμενο αγώνα της 4ης και 5ης Σεπτεμβρίου.
Τι λες, έρχεσαι;